Saveti za voznju automatika

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • remus
    CBC Senator XXL
    • 25.12.2004
    • 695
    • Zrenjanin

    #31
    Evo da se nadovezem malo na pitanje. Vozio sam za vikend Opel Omegu 87 godiste automatski menjac. I na rucici menjaca ima neko belo dugme koje kad se stisne upali se neka S lampica na inst. tabli. Sta to znaci??? I desilo mi se da se upalila neka lampica kao motor i munja u njemu sta je to? I jos nesto Vozio sam 110 i poceo sam da kocim malo naglije i poceo je da se trese maltene ceo auto volan,papucice sve!!
    VW Golf MK1 2.0 16V (u izradi)

    Comment

    • max_power
      CBC Član
      • 20.12.2006
      • 99
      • vrnjacka banja
      • bmw

      #32
      To "S" ti je sport mod, na to dugmence si ga aktivirao. A ulje u menjac ja dolivam bas preko sipcice gde staje merac, jer mi crevo koje ide do hladnjaka malo popusta. Inace moje licno misljenje je da ti menjaci nisu toliko osetljivi, treba odrzavati sve to stoji ali treba i uzivati u njemu i opustiti se. Ja moj ne stedim ni malo...iskreno ako gresim do sada nisam ni znao da gresim....

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #33
        ne znam za S, ali ako je to AW 70/71 menja? ( a takvi su išli izmedju ostalih u Omege) onda je to dugmence za isklju?ivanje overdrive prenosa.

        uproš?eno, imaš automatika sa planetarnim prenosom i na izlazno vratilo tog menja?a je namontiran još jedan planetarni menja? (overdrive).
        to izgleda kao da imaš još jednu dodatnu brzinu.

        takav je AW 70-71-72 serija.

        po defaultu, uklju?en je overdrive, a kada pritisneš to dugme overdrive je iskllju?en.

        to se koristi kada voziš po ja?im uzbrdicama, ili kada vu?eš prikolicu.

        to zato što overdrive ima gumeni ko?ioni disk (da ga tako nazovem) koji ne trpi baš velika optere?enja pa se radi prevencije isklju?i OD.

        efekat je kra?i prenos, može da asocira na sport, a u stvari tada imaš samo 3 brzine, u ?etvrtu nikada ne ulazi.

        kada isklju?iš motor pa ponovo startuješ OD se automatski aktivira.

        i da, ulje se i sipa preko otvora kontorlen šipke. drugo mesto za siapnje i nije predvidjeno ( na svim automaticima koje sam video do danas je tako)
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • Djordje
          CBC Član
          • 11.05.2006
          • 16
          • Francuska

          #34
          samo da se kratko nadovezem. Prijatelj vozi BMW 528 1997. Auto uopste nema kontrolnu sipku, a ulje se sipa direktno u menjac, odozdo.
          Djordje
          Mercedes W124 500E 1992
          BMW 635CSi 1986

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #35
            zar se u BMW 1997 godište ugradjivao menja? kome se menja ulje ?

            koja je to marka menja?a, ako se može saznati.

            obi?no je tih godina ve? automatik bio na nivou da je ulje for life, a menja? zatvoren i nije predvijdeno dolivanje.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • Djordje
              CBC Član
              • 11.05.2006
              • 16
              • Francuska

              #36
              pravo da ti kazem, nemam pojima. Moj prijatelj je resio da promeni ulje u menjacu, auto mu je presao oko 220.000 km i otisli smo zajedno kod mog mehanicara. Uredno je u BMW kupio filter i dihtung i jos 5 litara ulja. Ulje je lako ispusteno i filter zamenjen, mehanicar je prokomentarisao da je ulje bilo u dosta losem stanju. Malo se namucio da nalije ulje u menjac, koristio je neki veliki spric, pa iz par puta. Na kraju je sve dobro ispalo i auto ide i saltuje k'o zmaj.
              Ja mislim da proizvodjaci automobila namerno rade stvari tipa...ulje se ne menja, tako da kada crkne, vlasnik mora da se izuje za novi deo.
              Djordje
              Mercedes W124 500E 1992
              BMW 635CSi 1986

              Comment

              • dranix
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 3079
                • Antwerpen/Belgium
                • Saab 9-3

                #37
                Ja bi menjao "for life" kombinacije na najmanje svakih 100k ma kako bilo tesko. Nije meni tesko nego mehanicarima koji uvek "nadju" nacin za sipanje ulja i kad to nije predvidjeno. Ipak je cela qrcolomija laksa i jevtinija nego zamena menjaca.
                Jedni kazu da se to ISTO ulje menja na 30k a drugi da je for life. Neka je menjac i potpuno drugaciji (lamele od skroz dugog materijala) ipak je ulje pod istim stresom jer mora da se greje. Neko sigurno malo preteruje da ne kazem laze. Pitanje je samo ko od ova dva ekstrema. Radi se o razlici od 10 do 20 puta (300-600k). Ko to da poveruje?
                Nemam nikakve argumente za ili protiv nego ja ovako cisto zdravorazumski a i racunam ulje je jevtino.
                I da ne bude da sumnjam u ono sto pise u fabrickom uputstvu. Neeee. Nego im samo ne verujem.

                Comment

                • Eon
                  Moderator
                  • 10.03.2005
                  • 4225
                  • Beograd-NBG-44
                  • Superb 2.0 4x4 DSG

                  #38
                  Ulje for life, hehe... Pa koliko se samo djubreta nakupi u filteru, a koliko ga ulje pokupi... Savet majstora za automatike je da se ulje menja na najvise 50K i to ako nije bilo previse mucenja menjaca, a ako jeste bolje ranije!!!! Kazu da propalo ulje pocne da smrdi na dim od varenja ili nesto slicno!!!!
                  Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                  Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #39
                    Jedni kazu da se to ISTO ulje menja na 30k a drugi da je for life
                    ko, gde, neki link ?

                    for life je sinteticka varijanta na nekim automaticima.
                    mineralno je uvek promenljivo, na svim.

                    ako ima neke druga?ije podele daj da prelistamo malo detaljnije tu temu.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #40
                      a što be menjali ulje napamet tek tako, pa i ako je potpuno ispravno, jer je tako lakše masjtorima da nabiju sebi posao ( i zaradu).

                      ja bih uvek prvo dijagnosticirao stanje ulja, što i nije posebno teško, pe tek onda prema rezultatu prešao u slede?u fazu- odluku menjati ili još ne.

                      dobro ATF ulje nije baš jeftino zameniti potpuno, nakupi se tu blizu 100 evra samo ulja potrebnog.
                      ako se mora nije mnogo ako je nepotrebno zašto to raditi.

                      kao i kod motornog ulja nema univerzalnog pravila za sve modele autmobila i sve na?ine upotrebe, tj fiksne kilometraže.

                      i ATF ulja su znatno napredovala poslednje decenije, pa time i preporuke koje su važile za ona stara ATF ulja iz 60tih i 70tih postaju upitno primenljiva na ta novija ulja.
                      mene više brinu troškovi crkavanja elektronike u vozilu od samog menja?a i njegovog ulja.(ako je takav tip da nije predvidjena redovna zamena)
                      mera?i vazduha izbijaju u prvi plan po kvarljivosti na mnogim modelima..
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • SAAB PoWeR
                        CBC Senator XXL
                        • 26.04.2005
                        • 1394
                        • tu iza coska(Milwaukee USA)

                        #41
                        nije ulje for life , nego koriste grafit za podmazivanje
                        postoje posebni stapici koi se umoce u ulje i pokazu boje , svaka boja ocitava stanje ulja .
                        _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija

                        Comment

                        • Velja
                          CBC Veteran
                          • 22.12.2005
                          • 176
                          • https://t.me/pump_upp
                          • CharlesfaistOB

                          #42
                          Promenio ulje iz dva puta, svaki put po 2 litre izaslo. Majstor se cudio sto menjam dobro ulje (braonkasto) a jos kad sam rekao da to uradi jos jednom rekao je "vidim ja da si ti od onih sto se bakcu oko kola"

                          Nije hteo nista da naplati, castio ga
                          https://t.me/pump_upp

                          Comment

                          Working...
                          X