promena ulja u servu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #16
    dexron 2 je najcesce mineralno, a Dexron 3 sinteticko.
    oba su naravno ATF i medjusobno kompatibilna.
    od proizvodjaca vozila zavisi da li u servo ide menjacko ATF ulje ili drugacije specijalno bas namenski ulje za tog proizvodjaca.

    Dexron je u osnovi Tip A vrsta ATF ulja, tako da i Tip A bez problema ide u servo.
    Tip A ima na svakoj pumpi kod nas.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • Eon
      Moderator
      • 10.03.2005
      • 4225
      • Beograd-NBG-44
      • Superb 2.0 4x4 DSG

      #17
      Ja sam u servu promenio ulje prosle godine. Stavio sam Mobil-ovo Dexron II i radi savrseno. Nista bolje ili gore od prethodnog. Staro ulje je bilo skoro iste boje kao novo, a mrezica u prelivnoj posudi potpuno cista. Ulje sam promenio prevencije radi i uradicu to opet za 150k, znaci nikada vise!!!!
      Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
      Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

      Comment

      • atg
        CBC Član
        • 04.04.2007
        • 35
        • Beograd, Blok 45, N44.79524° - E20.37527°

        #18
        Originally posted by brick
        kada je vec pomenut AUdi, a isto je i za VW, u servo volana se kod njih stavlja ATF ulje vec neko VAG specijalno ( takodje i sa specijalnom cenom).
        znam za vise slucajeva kada se nije poslusala takva instrukcija pa je kao rezultat totalno upropascena servo letva koja se morala menjati.
        uzrok je neadekvatno ulje, nije to specijalno.

        mozda ima jos neke marke inace uglavnom standard u svetu je da u sevo ide najobicnije ATF ulje, i to moze Tip A , Tip F ili Tip G.
        Uffff... Ubi me u pojam ovaj post... Na mom Audiju sam primetio da mi curka ulje, a to sam naravno skapirao kad se ispraznilo skroz. I na brzinu sam kupio u prvoj prodavnici Castol Dexron III, mineralno posto se secam da su u Porscheu stavljali Castrol motorno ulje kod redovnog servisa. Gledao sam da bude Castrol, mineralno i najbolje. Posto jedino sto sam mogao da procitam na cepu rezervoara je da je mineralno (zeleni cep).

        Sad kad sam ovo procitao sam potrazio po netu, i oznaka ulja je "G002000" a to je Pentosin CHF 7.1 ili Pentosin CHF 11S. E sad zanimljivo je da je 7.1 mineralno a 11S sinteticko, a imaju isti part number, sto znaci da je ok i da se mesaju. Ako to moze da se mesa, da li je onda tako strasno staviti Castrol Dexron III?

        Nemam pojma sta da radim, to sam pre mesec dana dosuo da li to ispirati, ili samoi uzeti Pentosin ili nastaviti sa Castrolom?
        Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous !
        2008 C4 Grand Picasso, 1.6 HDI Comfort 110KS

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #19
          koliko ja znam vadi taj Castrol pod odmah, ili bilo koje sli?no ATF ulje dok se još nije raspala letva.

          VAG traži to neko posebno ulje jer ima ?udnovate metarijale zaptivki u letvi, obi?no ulje ih pojede i onda se pohaba sve redom.
          do zamene komplet letve novom, pošto polovnih nema jer su isto tako samoraspadnute.

          u pitanju je neka nekompatibilnost ulja po pitanju hemije, ne radi se o kvalitetu Castrola (ili neke gruge marke) ve? posebnom tipu ulja.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • dranix
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 3079
            • Antwerpen/Belgium
            • Saab 9-3

            #20
            Prvo, utvrdi koje ulje ide u tvoj servo. Googlaj ti a ne mi umesto tebe.
            Drugo, Pentosin NIJE isto sto i Dexron bilo II ili III.
            Razlika u 7.1 i 11S sto bi nas zanimalo je najvise u opsegu radne temperature.
            Ja sam sipao kod mene 11S a mogao sam komotno i 7.1 koje je nesto jevtinije jer nemamo nikakvu zimu.
            Za Porsche preporucuju naravno 11S a ti vozis Audi. Mozda treba isto, ne znam.
            Ko je to i kada sipao motorno ulje u servo ma koji auto da je bio?
            Pojasni nam malo to.
            Na kraju. Dzabe ti je da sipas bilo koje ulje pre nego sto otklonis razlog curenja. To ne znaci da do tada ne sipas to sto treba. Jedina sitnica je da je Pentosin 11S prilicno skupo ulje. Cini mi se da je negde oko 15 eura litar a 7.1 tri eura manje.
            Na pakovanju pise da se ta dva ulja ne mesaju sto ne znaci da je zabranjeno vec da se kvare osobine onog boljeg. Slicno kao da se pomesaju DOT4 i DOT5.1.
            Sto se tice 7.1 negde pise da je polusinteticko a negde da je mineralno dok je 11S full sinteticko.
            Uopste nije cilj da se sipa "bolje" ulje nego odgovarajuce za taj auto.
            Na netu ima detaljnih tekstova o sastavu takvih ulja i sa kakvim materijalom gumica je koje kompatibilno. Koga bas to toliko zanima moze da procita.

            Comment

            • atg
              CBC Član
              • 04.04.2007
              • 35
              • Beograd, Blok 45, N44.79524° - E20.37527°

              #21
              Originally posted by dranix
              Ko je to i kada sipao motorno ulje u servo ma koji auto da je bio?
              Pojasni nam malo to.
              Ma nije niko sipao motorno ulje u servo, nego sam zapamtio da su pri promeni motornog ulja koristili Castrol. Pa sam pomislio da koriste brand Castrol i za ostala ulja, te sam trazio Castrol ATF mineralno da dopunim, a najbolje koje su imali je Castrol Dexron III.

              Jebiga na poklopcu samo pise "Mineral hudraulic fluid only", a u uputstvu sifra G002000 a to u provoj prodavnici na koju sam naleteo nije mnogo znacilo. Ne znam sta je veca steta da sam ga vozio onako skripavog do Porschea (i cekao posle dve nedelje) ili da sipam najbolje sto mogu da nadjem u tom trenutku.

              Originally posted by dranix
              Na kraju. Dzabe ti je da sipas bilo koje ulje pre nego sto otklonis razlog curenja. To ne znaci da do tada ne sipas to sto treba. Jedina sitnica je da je Pentosin 11S prilicno skupo ulje. Cini mi se da je negde oko 15 eura litar a 7.1 tri eura manje.
              Na pakovanju pise da se ta dva ulja ne mesaju sto ne znaci da je zabranjeno vec da se kvare osobine onog boljeg. Slicno kao da se pomesaju DOT4 i DOT5.1.
              Sto se tice 7.1 negde pise da je polusinteticko a negde da je mineralno dok je 11S full sinteticko.
              Uopste nije cilj da se sipa "bolje" ulje nego odgovarajuce za taj auto.
              Na netu ima detaljnih tekstova o sastavu takvih ulja i sa kakvim materijalom gumica je koje kompatibilno. Koga bas to toliko zanima moze da procita.
              Razlog curenja je verovatno letva, curi jako malo... sa max na min spadne na mesec dana, a to je nekih 100ml. Tako da mi je jeftnije da dosipam posto sumnjam da moze da se nadje za Audi A4 letva ispod 1000 EUR. A i zajebano je sto je v6 2.5 TDI, tako da ortak sto je gledao ni nema ideju kako doci do letve posto je bas zajebano napakovan motor.

              Gde mogu da nadjem Pentosin? Oguglao sam od googlanja, ali Pentosin na google u srbiji nema.
              Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous !
              2008 C4 Grand Picasso, 1.6 HDI Comfort 110KS

              Comment

              • atg
                CBC Član
                • 04.04.2007
                • 35
                • Beograd, Blok 45, N44.79524° - E20.37527°

                #22
                Originally posted by dranix
                Prvo, utvrdi koje ulje ide u tvoj servo. Googlaj ti a ne mi umesto tebe.
                Ma utvrdio sam ja to... Al jebiga nemam google u kolima kad mi skripi servo. Ulje za Audi A4 je "G002000" a to je Pentosin 7.1 ili 11s posto im je isti part number i moze bilo koje da se koristi.

                Pentosin 7.1 nije sinteticko vec mineralno i ima zeleni cep. Iste boje je i poklopac od rezervoara. Pentosin 11s je novije i skroz je sinteticko, i uglavnom u USA Audiji koriste to ulje i imaju cak i crveni poklopac od rezervoara.

                Problem i dalje ostaje, nigde nemogu da nadjem Pentosin 7.1 u Beogradu. Bledo me gledaju gde god da udjem.
                Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous !
                2008 C4 Grand Picasso, 1.6 HDI Comfort 110KS

                Comment

                • miura
                  CBC Senator
                  • 18.10.2006
                  • 227
                  • Lazarevac

                  #23
                  Ja sam dolio u audi stotku (1986) oko 0.4l Westaco Dexron III ulja. To je bilo 20.10'06 (prešao oko 4000km) i nema curenja (nivo je spao za bukvalno 2 mm u sistemu od 2.7l). Nemam problem ni sa letvom. To ne zna?i da ih ne?e biti pa ne mogu da ti tvrdim da štete nema...

                  Ina?e fabrika zahteva ulje Goo2 ali to je misaona imenica za prodavce u provinciji...
                  Mitsubishi Colt 1332ccm benzin 95KS 2005

                  na forumu

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #24
                    curi jako malo... sa max na min spadne na mesec dana, a to je nekih 100ml
                    hm, malo.
                    rekao bih da je to jaaaako mnogo, letva na izdisaju.

                    recimo da bi malo curi moglo da prodje da dolivaš jednom u 2 godine toliko.
                    servo sistem je zatvoren, ulje se ne troši samo od sebe i nema potrebe da se doliva.
                    sve što iscuri zna?i da je sistem negde bušan.
                    može da bude letva (semerinzi), mogu da budu ventili, mogu spojna creva, mogu spojevi cevi i creva...
                    ako su spojevi ništa strašno, ako su semerinzi ulje koje iscuri iz letve ispira mast sa spona koje onda takodje propadnu.
                    u najgorem slu?aju pohabanost spona usled curenja ulja može da dovede do gubitka sposobnosti kontrole upravljanja, ono to?ak ide kako mu se prohte i ne reaguje na volan.

                    na tvom mestu ja bih proverio poreklo gde curi, i odmah po?eo da tražim- skupljam pare za remont.

                    odlaganjem se ne?e samo popraviti, troškovi novih proširenih hv araija ?e samo rasti i na kraju ?e opet sve to morati da se popravi kako treba, i da se plati.

                    ?ekanjem, dosipanjem, se pove?ava krajnja cena popravke.

                    privremeno dosipanje da se auto vozi koliko toliko, u nuždi.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #25
                      nigde nemogu da nadjem Pentosin 7.1 u Beogradu. Bledo me gledaju gde god da udjem.
                      zar i Porsche SCG servisi to nemaju ?
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • atg
                        CBC Član
                        • 04.04.2007
                        • 35
                        • Beograd, Blok 45, N44.79524° - E20.37527°

                        #26
                        Originally posted by brick
                        zar i Porsche SCG servisi to nemaju ?
                        Ma od njih jos cekam odgovor, a ovi praznici su mi se bas posrecili. Muka mi je od njih, nemozes ih dobiti na telefon, da bi nesto uradio cekas po par nedelja samo da dodjes na red.

                        Gledao mi je ortak na kanalu, i kaze da je verovatno letva. Mislim da je ona negde oko 700 EUR nova, suludo je stavljati polovnu koja moze biti i u gorem stanju nego ova. Za reparaciju nesto nisam bas siguran.

                        Ugavnom mislio sam da sa tim sacekam do decebra kad bi trebao veliki servis da odradim, pa mi to mesecno dolivanje nije delovalo kao neka velika smetnja. Inace tako je zajebano napakovan 2.5 TDI da bi verovatno bilo isplativije uraditi veliki servis i zamenu letve odjednom. Posto je interval za zamenu kaisa 60,000 km ja sam blizu ovom na 120,000 km.

                        Jel ima jos neki dobar Audi servis koji bi mogao to da mi pogleda? Ne ide mi se kod kojekakvih nazovi majstora vec nekoga ko zna servisne procedure ili ako uopste postoji kod nas licenciran ili certifikovan servis.
                        Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous !
                        2008 C4 Grand Picasso, 1.6 HDI Comfort 110KS

                        Comment

                        • Mtk711s
                          CBC Početnik
                          • 17.02.2011
                          • 2
                          • Novi Beograd

                          #27
                          Re: promena ulja u servu

                          VW passat B2 iz 1986, presao 250 000 km. Boja ulja u onoj bocici za servo je vise crna nego tamno zelena ili zelena Na minimumu je. Posle procitanih zilion komentara i raspitivanja imam osecaj da ne znam vise ni kako se zovem. Pitanja: 1) Pentosin 7.1 bih sipao-da li je to ok?Prositao sam da je za moju masinu namenjeno a sta fabrika kaze to ne znam. 2) Da li treba i taj neki filter da se menja..,tj. sta je sve potrebno uraditi posle ove kilometraze? ?
                          Hvala unapred!

                          Comment

                          • ASTRAOPC
                            CBC Član
                            • 16.06.2010
                            • 70
                            • Cacak

                            #28
                            Re:

                            Originally posted by dranix
                            U principu ce pre da ti procuri letva nego sto ces imati potrebe da menjas ulje ili filter.

                            Ja sam na internetu procitao da ce letva da procuri od loseg i prljavog ulja, koliko je to tacno?

                            Mada u neku ruku deluje logicno.



                            A evo i foruma gde sam procitao nadjoh ga opet.

                            Evo da i citiram coveka koji je to rekao :
                            doticni @VTi underhood
                            Staro ATF ulje hoće nagrist pakung letve volana pa letva počne puštat ulje... Zato je to dobro promjenit...
                            kod servo volana, u sistemu isto postoje gumena crijeva u kojima se nalazi ulje. ta crijeva su isto porozna (isto kao i crijeva kočionog sustava) te kroz njih ulazi vlaga i prljavština i miješa se sa uljem. nešto prljavštine dolazi i kroz čep, dihtunge, semeringe.
                            tijekom godina, ulje postaje prljavo te je moguće da kao takvo ošteti unutrašnjost sistema.
                            zbog toga je preporučljivo u servo volanu mijenjati barem svakih 7 godina. neide ga puno (mislim, do 1 litre) i ne košta puno a može sačuvati servo letvu čija je reparacija dosta skupa.

                            Comment

                            • prolupator
                              CBC Senator XXL
                              • 02.09.2005
                              • 3968
                              • Zemun

                              #29
                              Re: promena ulja u servu

                              Tako je, sve si dobro napisao.
                              OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                              prolupator.mojblog.rs

                              Comment

                              • dicabra
                                CBC Član
                                • 15.06.2010
                                • 13
                                • Novi Beograd

                                #30
                                Re: promena ulja u servu

                                Jel' ima neko ideju (ili link) kako da istresem što više starog ulja (i trunja) iz letve (i celog sistema) a da ne skidam letvu, (onako na foru)? U pitanju je Leganza 2.0 16v '98.
                                Tko leti vrijedi

                                Comment

                                Working...
                                X