Polovne opruge?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • barda
    CBC Veteran
    • 28.11.2005
    • 154
    • Novi Sad

    Polovne opruge?

    Kao posledica lupkanja od pre godinu dana ( http://www.cannonballforums.se/viewtopi ... ama&t=7368 ) i razumevanja da gume u oprugama nece resiti situaciju, desilo se sto se i dalo pretpostaviti. Kod Vektre je i ovako kilava limarija, a posebno deo gde se oslanjaju opruge i bas tom delu je dosao kraj - od tri duza putovanja sa teretom rastresla se limarija...

    Trebalo bi da posetim limara da to sredi, a ja da se u medjuvremenu raspitam sta mi je ciniti...

    Da li da ostavim stare opruge i opet rastresem limariju,

    ili da probam da na otpadu nadjem polovne opruge (koje su, opet, ko zna kakve - mada sam negde na ovom forumu procitao da kod opruga i nema sta da se pokvari - samo zamor materijela sto se verovatno i desilo kod mene)

    ili da dam 7000din za par novih ojacanih opruga u EuroAutu.

    Kao sto pretpostavljate, hteo bih da izbegnem poslednju varijantu, ako je moguce
    (limar ima prednost )
  • Eon
    Moderator
    • 10.03.2005
    • 4225
    • Beograd-NBG-44
    • Superb 2.0 4x4 DSG

    #2
    Kupovina polovnih opruga ti je macka u dzaku i nikada ne znas koliko su se "zamorile". Takodje "sprengovanje" kod kovaca je losa opcija, zbog toga sto vizuelno opruge dobijaju na visini, ali posto se to obicno radi sa grejanjem, dolazi do menjanja strukture materijala, a takodje njihov kapacitet ostaje isti.

    Jedina solucija ti je kupovina novih jer ces time produziti i vek trajanja amortizera.
    Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
    Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

    Comment

    • barda
      CBC Veteran
      • 28.11.2005
      • 154
      • Novi Sad

      #3
      Auto se vratio na visinu prirodnim putem

      Limar ga opravi

      Nisam menjao opruge, ali varijante su bile ovakve: polovne opruge 3300din par (20e komad), ili nove u EuroAutu kod kojih je inace popust od 10 % i standarne su 5450din (sa popustom par) ili ojacane 6300din par.

      NIje velika razlika izdmedju polovnih i novih tako da je zakljucak jasan - bolje nove!!!

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #4
        kao što si ve? saznao, krivac je limarija a ne opruge.
        nikada opruge ne mogu da rastresu limariju, potpuno suprotno.
        opruge štite limariju jer apsorbuju energiju neravne podloge koja bi se ina?e direktno prenela na limariju.

        polovne ili nove, mislim da je svejedno jer opruge imaju jako dug radni vek, nekoliko decenija tipa 30-50 godina normalne upotrebe pošto se rade posebnim postupkom od posebne vrste ?elika.

        osim ako su konstantno bile izložene preoptere?enju kao npr auto koji ima nosivost od 400kg bio stalno pretovaren sa 1,000kg i tako vožen desetine hiljada km.
        rizik da se naleti na tavku oprugu je prili?no mali a i odmah se primeti po ugradnji da je opruga pokvarena, tj ima druga?ije osobine.

        malo precizniji metod provere je da se opruga izmeri.
        za svaku oprugu su poznati radni parametri- visina u slobodnom stanju i koeficijent. koliko Njutna za koliko mm menja visinu opruge.
        to se uporedi na polovnoj opruzi sa stanjem iz kataloga i odmah se zna može li da prodje ili ne.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • barda
          CBC Veteran
          • 28.11.2005
          • 154
          • Novi Sad

          #5
          nikada opruge ne mogu da rastresu limariju, potpuno suprotno.
          Ok, ali kada sam to rekao, mislio sam na to da je pre opravke bilo jako malo razmaka izmedju zadnje osovine i karoserije i tada se desavalo da kada je veca neravnina + vece opterecenje dodje do kontakata izmedju istih. Naravno, izmedju njih je opruga na koju sam ja sumnjao. Znaci bio joj je skracen hod

          Comment

          Working...
          X