Pitanje u vezi vrste menjaèa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nijebitno
    CBC Senator XXL
    • 14.03.2006
    • 629
    • Modrica

    #16
    I ja sam skoro vidio Saaba sa takvim mjenjacem ali zaboravih da priupitam Boosta.

    Bilo je vise modela sa takvim mjenjacima, Twingo i neki mali Hyundai cini mi se. Dosta korisno za gradsku voznju u tim malisanima.
    Kako se kod njih postupa sa gasom, tj. sta se desi ako recimo saltas iz 4 u 3 a ne pustis gas?

    Ono sto mene zanima je koliko je problem da se realizuje kompletno mijenjanje brzina sa recimo +/- tipkama kod takvih mjenjaca? Kao kod Smarta recimo. Ili i automatski rezim rada, koji cini mi se Smart nema. Po principu: "Kad' je ball nek je multiball"

    Meni se cini da je kvacilo veci dio posla, a manje samo prebacivanje brzina, a moze biti nisam u pravu. Znaci ne mislim na neke ultrabrze mjenjace, vec samo nadgradnja postojecih, da nam olaksaju zivot( ne mislim na budzenje u kucnoj varijanti vec na princip rada).

    Kada vec diskutujemo o tome citao sam u par testova, recimo novi C4 Picasso sa slicnim mjenjacem koji ima i automatski mod rada da je u autmoatskom modu dosta neugladjen i sl. u odnosu na manuelni mod. Odakle se javlja ta razlika? Recimo mjenjac je odlucio da prebaci u nizu brzinu i zasto bi se to odvijalo drugacije od toga kada rucno piknemo minus polugicu?
    Difference between man and boys is the price of their toys

    Comment

    • jomini
      CBC Senator XXL
      • 11.03.2007
      • 490
      • Novi Sad

      #17
      Vožnja je sasvim normalna, gas se oduzme prilikom šaltanja i to je to. Nema trzanja, ništa. Bukvalno je sve kao na obi?nom automobilu. Kada ru?icu menja?a npr. iz prve ho?ete da ubacite u drugu brzinu, povla?e?i je u nazad, ru?ica se jedva primetno ''zalomi'' (gornja polovina), a potom ide i cela ru?ica nazad. Sklanjanjem ruke sa ru?ice (osloba?aju?i pritisak) ista se ispravlja i motor ulazi u kontakt sa pogonom. Prakti?no, umesto pedale kva?ila je elektronika u zglobu ru?ice menja?a. Ista situacija je kada se iz druge, gura unapred desno u tre?u brzinu itd. I da, auto se pri gašenju ne ostavlja u brzini, nemogu?e ga je ugasiti tako. Izbaci se u ler i povla?i se ru?na tj. parkirna ko?nica.
      San ispunjen. Impreza Turbo.

      Comment

      • Rendjo
        CBC Senator XXL
        • 26.06.2006
        • 340
        • Zadar HR

        #18
        Postojao je model Twinga zvan easy,međutim taj easy nije bio tako praktičan ženama jer prilikom penjanja na rubnik je trebalo bit dosta oprezan tj oprezno dozirati gas.Žena da gas a auto odjednom cukne i preskoći rubnik a neke od njih su u panici istovremeno tada stiskale i gas i kočnicu a nažalost u svoj svojoj smotanosti bi neke i pustile kočnicu prije nego gas

        Comment

        • Trivo
          CBC Senator
          • 02.06.2005
          • 202
          • Bosanski Novi/Novi Grad/Novi Beograd

          #19
          Originally posted by Gruja


          Inace jedan drugar je tvrdio da Buba njegovog caleta iz 60 i neke ima poluautomatski menjac, tj. klasicnu rucicu sa H rasporedom i sve to brez kvacila...

          Nazalost nikada nisam to video uzivo da mogu da tvrdim da je tako i bilo ili se on neuk nesto malkice prevario... =]

          P.S. mali 'hint' za one koji mozda ne znaju - na engl. bi trebalo da bude "semiautomatic" pa googlajte ako vam saab nije dovoljan...
          Da,ovo za bubu je istina,imam original upustvo ali nazalost nemam skener,brzine joj idu u H,ima L,1,2 i R,nema kvacila vec siroku pedalu kocnice,kvacilo je vakumsko i ima jos gomilu nekih djidja bidja,perfomanse ocajne kao i potrosnja ali za to vrijeme..
          VW 1200 1972god.
          VW Golf 1.3 1988god.
          FIAT Punto 1.9 JTD 2001god.

          Comment

          Working...
          X