Home Made SHORT SHIFTER!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marko001
    CBC Senator XXL
    • 09.09.2006
    • 1070
    • Belgrade

    Home Made SHORT SHIFTER!

    Dakle u pitanju je Escort IV (1989.), 5-brzinski menjac...

    ali mislim da je tema univerzalnija i odnosi se na sve automobile sa relativno nepreciznim menjacima duzih hodova i visokih rucica...

    Dakle kako modifikovati menjac da bude precizniji, kako skratiti rucicu da bude mala, niska kao na recimo, lupam, audiju 80,100, bmw-ima (na primer E34,36) pa i na mojoj omegi B itd... ? i eventualno i da hodovi budu kraci?

    jednom recju da bude zgodnije brzo saltovanje i uopste da se menjac lakse i elegantnije koristi?

    video sam da su neki iz yugofancluba radili to na kecevima ali mi bas nije najjasniji postupak kako su to oni opisali i ne znam moze li se primeniti i na ovog escorta IV...


    P.S. Ako je ovo podforum posvecen samo modifikaciji motora onda prebacite temu gde vec pripada... ja sam mislio da moze i ovde zbog onoga "prepravke mehanike" u naslovu podforuma...
  • mirdza
    CBC Senator XXL
    • 14.03.2005
    • 2437
    • Katowice (PL) / Banja Luka
    • AGP / W126

    #2
    home made short shifter - odnosno kako smanjiti skok rucice mjenjaca

    tipicna rucica mjenjaca

    postupak je sljedeci > sa lijeve strane "kugle" (inace ide prema polugama) odsjeces na udaljenosti 1cm a sa desne 3cm od kugle > okrenes naopako i zavaris > donji dio poluge dobije veci krak i hod rucice je osjetno smanjen > toliko

    poluga je inace sa honde civic i kod nje je ovo provjerena metoda i mjere - kod drugih auta se takodje moze primjeniti ako je mjenjac sa polugama. ako su u pitanju sajle onda se pravi prenosni mehanizam ali to je malo komplikovanije. BTW na "ulicnom" autu short-shifter nije toliko bitan (nije uopste...)
    Zovem se Miroslav i pravim igračke.

    Comment

    • Marko001
      CBC Senator XXL
      • 09.09.2006
      • 1070
      • Belgrade

      #3
      Ok,interesantno... zna li neko da li je menjac kod escorta IV sa polugama?

      Mislim da jeste ali da pitam...

      Nego sta se tacno dobija ovim postupkom... ok, kraci hod, ali da li ce onda biti potrebna i manja sila za ubacivanje u brzine, da li ce biti previse lagan menjac? da li mogu onda lepo i da odsecem recimo 3-4 centimetra sa desne strane, tj. onaj navoj pa jos malo vise eventualno (kako bi fizicki bila kraca, tj. niza rucica) pa da se ponovo nareze navoj?

      A sto se tice preciznosti, kako je home made povecati?

      procitao sam negde da treba staviti neki drugaciji birac brzina... e sad moje pitanje je da li pasuje birac brzina od nekog drugog auta ili sta? i od kog staviti?

      P.S. zasto kazes da na "ulicnom" tj. obicnom autu short shifter nije bitan?

      Mislim da je sa njim dosta lakse i da kazem, elegantnije menjati brzine, a pogotovo brzo saltovanje... ?

      Comment

      • mirdza
        CBC Senator XXL
        • 14.03.2005
        • 2437
        • Katowice (PL) / Banja Luka
        • AGP / W126

        #4
        potrebna sila je veca (zbog maneg kraka) ali to nije ni primjetno (nemas tako osjetljivu ruku - ti ili bilo ko drugi)
        sto se tice kracenja rucice - i to je nacin smanjenja hoda ali postoji mogucnost da tuda bude preniska i neudobna u koristenju
        sto se tice preciznosti - nemam pojma...ima neki fazon sa smanjenjem zazora medju zupcanicima ali (na zalost) ne znam detalje
        a sto se tice short-shiftera i ulicnog auta - zavisi kakav mjenjac imas. na mom roveru je hod nekih 4-5cm tako da ne vidim smisao. opet, kod MB je iz 1 u 2 oko 20cm mada smatram da ako ne ganjas neke desetinke pri ubrzanju onda ti nije potreban. budimo realni - statistika pokazuje da prosjecan vozac ubrzava 0-100km/h oko 18s (pri cemu je prosjek auta oko 10s). shvatas sta govorim
        Zovem se Miroslav i pravim igračke.

        Comment

        • Marko001
          CBC Senator XXL
          • 09.09.2006
          • 1070
          • Belgrade

          #5
          Ma prosto volim da mogu bez problema brzo da presaltujem i to je to. a i moj otac isto-- ovo je njegov auto za koji pitam. (escort)

          Comment

          • Marko001
            CBC Senator XXL
            • 09.09.2006
            • 1070
            • Belgrade

            #6
            Pa kod ovog ima dosta iz 1. u 2. a i nekako mi je neprecizan is ta znam, visoka rucica menjaca i ne svidja mi se uopste...

            Comment

            • Nenad
              CBC Senator XXL
              • 06.01.2005
              • 1364
              • BBgd/Mow

              #7


              95-03 Protégé/5/92-97 Escort Short Shifter
              Price: $50.00
              Description: The Short Shifter is made with high strength billet steel and nickel plated for ultra low friction and corrosion resistance. The throw is reduced up to 40%, and shift knob height is reduced by 1 to 3 inches depending on the model. These shifters provide a more precise shift and allows for quicker shifting without drastically changing the overall driving experience. They have been designed specifically for the more aggressive tuner who demands the most extreme shifter in terms of both looks and performance.

              Spec:
              - Easy installation, reduce shift throw distance
              - Each shifter comes with one year limited warranty.


              Boost or bust...

              Comment

              • alt+64
                CBC Senator XXL
                • 27.02.2006
                • 571
                • bgd

                #8
                El ima jos neko da pravi ovo?
                Ovi nemaju nista za mene, a ovo mi taaako treba...

                Comment

                • Marko001
                  CBC Senator XXL
                  • 09.09.2006
                  • 1070
                  • Belgrade

                  #9
                  Nenade, dobar post, ali da li ima to u Beogradu da se kupi? Ne mora od iste firme naravno... i gde ima da se kupi? mozda u gang landu ili su oni samo za styling?

                  Comment

                  • Gumetina
                    Banovan
                    • 12.12.2004
                    • 1082
                    • Novi Sad

                    #10
                    kakva kupovina ?

                    posao seci seci vari nije ni priblizno obiman kao posao demontiraj montiraj koji ti svakako ne gine, mislim zasto bacati pare na komad gvozdja od kojeg auto ne ide brze...

                    moje misljenje je da poluga sama treba da bude sto vislja, tj bliza volanu, da pri naglom startu kad auto pocne da se otima sto manje vremena volan bio pod samo jednom rukom... osim ako niste hobotnica

                    Comment

                    • Nenad
                      CBC Senator XXL
                      • 06.01.2005
                      • 1364
                      • BBgd/Mow

                      #11
                      Postovao sam samo da ti pokazem kako to nije nimalo jeftino pogotovo ako hoces skracene prenose.
                      Najbolja varijanta je da saznas koje prenosne odnose ima tvoj menjac i da pogledas kakvi su na drugim modelima escorta za takav menjac kao tvoj i jednostavno zamenis glavni prenos tako ces skratiti maksimalku ali i skratiti 0-100
                      Boost or bust...

                      Comment

                      • Marko001
                        CBC Senator XXL
                        • 09.09.2006
                        • 1070
                        • Belgrade

                        #12
                        Ma ne treba ni skraceni prenos niti se planira neki nagli start i bolje ubrzanje itd... samo uobicajena gradska voznja da se olaksa i ucini mnogo prijatnijom, tj saltovanje...

                        eventualno bi mogla 5. brzina da se produzi kako bi neku krstarecu brzinu od
                        120-130 koliko se inace i vozi isao na manjem broju obrtaja ako je moguce...

                        Comment

                        • overspeed
                          CBC Senator XXL
                          • 24.05.2005
                          • 2779
                          • Kosovska Mitrovica

                          #13
                          Koji je motor u autu? Snaga, max obrtni moment, kriva momenta u funkciji od broja obrtaja?

                          Znamo gde treba da stignemo, ali ne znamo odakle krecemo.
                          http://www.bmw.tv

                          Comment

                          • M-power
                            Moderator
                            • 10.01.2005
                            • 10060
                            • Bg; Banovo Brdo
                            • CorsaC, astra H,

                            #14
                            Ma samo sredi taj postojeci menjac posto je star 20 godina.
                            Zameni salt hebl, sve plasticne i gumene delove koje ima na zglobovima i polugama, i nove biksne i dobices to sto si zeleo.
                            To date there has never been a faster car built for the public road and,
                            it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                            Comment

                            • Marko001
                              CBC Senator XXL
                              • 09.09.2006
                              • 1070
                              • Belgrade

                              #15
                              Originally posted by M-power
                              Ma samo sredi taj postojeci menjac posto je star 20 godina.
                              Zameni salt hebl, sve plasticne i gumene delove koje ima na zglobovima i polugama, i nove biksne i dobices to sto si zeleo.
                              M, fora je u tome sto je taj menjac i kad je bio nov isto bio relativno neprecizan i duzih hodova... tako da ne vidim sta bi se moglo postici time sto bismo ga vratili u to stanje.


                              Originally posted by overspeed
                              Koji je motor u autu? Snaga, max obrtni moment, kriva momenta u funkciji od broja obrtaja?

                              Znamo gde treba da stignemo, ali ne znamo odakle krecemo.
                              zapravo i ne vredi da sirimo diskusiju na produzavanje 5. brzine,moja greska sto sam to pomenuo, jer je motor slab (40 kW), a auto mator iako je u dobrom stanju. a niti je moj otac koji ga vozi raspolozen za neke ozbiljnije modifikacije (mator covek), niti sam ja koji ga povremeno isto vozim...

                              bolje da se fokusiramo samo na osnovnu temu, koju sam objasnio u 1. postu, tj. kako napraviti menjac da nas ne nervira, eto to

                              Comment

                              Working...
                              X