menjac :(

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #16
    Pa, vidi, ja sam ubacio nad pinjon diznu za spricanje ulja na pinjon pri diferencijalu, uzimam ulje iz dna menjacha sa elektrichnom pumpom i hladim najoptereceniji deo menjacha. Isto ulje pre dolaska u pumpu prolazi kroz toplotni meshach kroz koji ide voda iz motora .
    Funkcija je da mi hladi preko vodo motora ulje i da ga drzi na stabilnoj temperaturi . Zimi ga greje ali nije na odmet.
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • dranix
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 3079
      • Antwerpen/Belgium
      • Saab 9-3

      #17
      Drugo sam mislio. Redline kazu da su njihova ulja za transmisije po svojoj prirodi retka a ja sam razumeo redja nego druga. E, vi to bolje znate kakvo je koje. Ti si Boost isto bio zalepio link od nekog drugog proizvodjaca koji je siguran i "zakon". Sta bi bilo kad bi se sipalo takvo ulje? To se ja pitam. Na kraju krajeva sada u SCG ima i ispod -20°C a kad je zima u pitanju to ti bolje znas a i Nenad isto. Mislio sam da je zamena za neko vrhunsko ulje najjevtiniji pokusaj da se stanje mozda poboljsa kad su mehanicke tolerancije vec tako velike. Mozda spasa nema ali je neko mozda pokusao nesto pa sam mislio da nam kaze neko svoja iskustva sa Fiatom ako takvih ima.

      Comment

      • -Vedran-
        CBC Senator XXL
        • 03.10.2004
        • 3255
        • Beograd

        #18
        Originally posted by BOOST
        Pa, vidi, ja sam ubacio nad pinjon diznu za spricanje ulja na pinjon pri diferencijalu, uzimam ulje iz dna menjacha sa elektrichnom pumpom i hladim najoptereceniji deo menjacha. Isto ulje pre dolaska u pumpu prolazi kroz toplotni meshach kroz koji ide voda iz motora .
        Funkcija je da mi hladi preko vodo motora ulje i da ga drzi na stabilnoj temperaturi . Zimi ga greje ali nije na odmet.
        Pa nismo mi svi Boost! Sala

        Nego sto se tice menjaca i kod mene isto kad je hladan malo je kruci pa prebacujem iz prve u ler pa onda u drugu i slicno...samo polako dok se ne zagreje i onda se sve stabilizuje...mislim da je to na vecini kola tako...a sada cu da promenim ulje u menjacu pa cu bas da vidim jel ima razlike!
        Power of dreams !!!

        Comment

        • dranix
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 3079
          • Antwerpen/Belgium
          • Saab 9-3

          #19
          Bog zna kako hvale da ima razlike. Ni ja ne znam. To je bila samo ideja. Bas bi bilo cudo da bas svi lazu

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #20
            dranix u pravu si, redline MT je vrhunsko ulje ali je ono namenjeno odgovarajuce konstruisanim menjacima koji vec fabricki su ok reseni.
            gustina je ekvivalent SAE 20, kao i fabrickih menjackih ulja (u tim menjacima). to NIJE hipoidno ulje i ne stavlja se u menjace koji rade na hipoidna ulja vec ona koja rada uz ATF ulja.

            postoje menjaci koji imaju svoje konstruktivne osobine i materijale od kojih su izradjeni tako da koriste hipoidno SAE 90 ulje i takvi imaju problema sa hladnijim vremenom.

            neki drugi menjaci ne koriste uopste hipoidna ulja poput Volvo, Mercedesa, Forda (za te znam konkretno, verovatno i jos poneko) i gde se u menjac stavlja sinteticki ATF tako da oni rade isto, kao puter, i na plus i na minus 30C.

            na Volvou je menjac takav da je isto bilo toplo ili hladno napolju, zagrejan /nezagrejan menjac- uvek je lako i precizno iz bilo koje brzine u bilo koju i nikada se ne javlja problem "zapinjanja" ili "nece da udje".

            takva je konstrukcija jednostavno.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #21
              Nego sto se tice menjaca i kod mene isto kad je hladan malo je kruci pa prebacujem iz prve u ler pa onda u drugu i slicno...samo polako dok se ne zagreje i onda se sve stabilizuje...mislim da je to na vecini kola tako...
              meni pricali da se Honda izdvaja po menjacu, da se razlikuje od vecine auta po kvalitetu upotrebe, kada ono, sok. bas i nije vrhunski da treba cekati da se zagreje dok proradi kako treba
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • -Vedran-
                CBC Senator XXL
                • 03.10.2004
                • 3255
                • Beograd

                #22
                Ne Brick!

                Ti si rekao kako honda ima lose menjace,sto sam ja negirao,a to sto menjac treba da se zagreje 1 min je kod vecine kola tako...tako da se zna ko je sta pricao...ja ga nisam hvalio,dok ga ti jesi kudio

                Kazem promenicu ulje,pa cemo videti kako se onda ponasa!
                Power of dreams !!!

                Comment

                • Wiz
                  CBC Senator XXL
                  • 30.09.2004
                  • 3104
                  • Nish

                  #23
                  primecujem da Aleko 1.5 nema tih problema sa menjacem

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #24
                    Ti si rekao kako honda ima lose menjace,sto sam ja negirao,a to sto menjac treba da se zagreje 1 min je kod vecine kola tako
                    ja sam rekao i kazem da je lose da bilo koji menjac ide na servis na 40.000km kao sto je receno da zahteva Honda, inace nastane belaj.
                    ajde da je automatik, mada je i to preterano cesto ali za manuelne ako se puca na dobro/kvalitet nema govora o nekakvim servisima tog tipa.

                    znam i ja da mora kod vecine auta da se zagreva te menjac, te volan, te ov te ono dok ne proradi ovo ili ono kako treba- upravo zato i vecina auta se svrstava u econo klasu.

                    ja sam bio ubedjen da je Honda u svemu iznad te klase proseka u kojoj je vecina automobila i da ne poznaje takve boljke.

                    za biti pri vrhu top liste takve stvari iz proseka se ne smeju dogadjati kao pravilo, eventualno neki havarijski izuzetak.

                    poenta je u pristupou i klasifikaciji sta je to sto zapravo zasluzuje da se zove extra konstrukcija/ izrada/kvalitet upotrebe.
                    jasnije

                    Honda se prodaje i u Kanadi a tamo je ko dobar dan -30 ili -40C i pretpostavka je da je fabrika predvidela da joj i tada radi menjac bez greske i bez napora. ja Hondu smatram za ozbiljnu firmu a takvi propusti nisu za zatvaranje ociju, mada su oprostivi.
                    od auta se ocekuje da u svim uslovima besprekorno funkcionise, pa i kada je hladno.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • @lix
                      CBC Senator XXL
                      • 17.12.2004
                      • 875
                      • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

                      #25
                      Hm, da.
                      Problem je zaista izrazen kod svih zastavinih vozila. Recimo na mom starom kecu, bilo je potrebno otprilike 1km voznje da bi se ulje razbilo i menjac poceo lakse da ide iz brzine u brzinu. Kod drugih vozila problem je daleko manje izrazen, npr kod mazde 323f, golfa II, Passata.
                      Kao moguce resenje predlazem upotrebu grejnih kablova ciji je radni napon 12V. Ima ih u snagama 10,17,25W/m. Pravljenjem spirala i zmija oko zeljenog mesta postize se zastita od smrzavanja. Kablovi za 220V se koriste za podno grejanje (slabiji) i za topljenje snega na ulicama. (O tom fenomenu bi mogao BOOST vise da prica obzirom da svedjani i norvezani prednjace u prozivonji i upotrebi ovih kablova)
                      Takodje je moguce da se isti kablovi koriste i za grejanje akumulatora, karteram ako i voda za gorivo kod dizel automobila (mislim na starije modele pre svega). Dovoljno je napraviti automatiku koja ce ukljucivati grejanje 30-min pre startovanja motora da zagreje ulja i poveca kapacitet akumulatoru.
                      Što više za što manje

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #26
                        koja ce ukljucivati grejanje 30-min pre startovanja motora da zagreje ulja i poveca kapacitet akumulatoru
                        i od tog problematicnog akulmulatora napraviti neupotrebljiv posto ga isprazni za tih pola sata.

                        ispravnom autu koji je redovno odrzavan ne treba nikakvo grejanje nicega za nasu klimu, uvek ce lako upaliti. jedini problem moze da bude ekstgra lose gorivo a tada je diskutabilno koliko ce grejanje moci yaista da pomogne.

                        dovoljno je lakotekuce ulje redovno menjano sa filterom, motor potpuno elektricki i mehanicki ispravan i problema nema ni po najvecoj zimi.
                        praksa
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • Wiz
                          CBC Senator XXL
                          • 30.09.2004
                          • 3104
                          • Nish

                          #27
                          malo nelogicno da akumulator greje sam sebe,ako je mislio na kucnu instalaciju koja ce sve to zagrevati malo je iluzorno ovde zato sto je auto svo vreme vec u garazi,kod mene an najvecoj zimi -20napolju u grazi je oko 0 stepeni tako da i ta solucija oko grejanja otpada

                          Comment

                          • @lix
                            CBC Senator XXL
                            • 17.12.2004
                            • 875
                            • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

                            #28
                            Cekaj, cekaj
                            Najjaci kabl 25W/m
                            1m je maksimalno potrebno da bi se grejao akumulator (-40 C)
                            dakle 25W snage
                            I/U=25/12~2A
                            ako je akumulator kapaciteta 55Ah izlazi da je ovako moguce akumulator grejati
                            t=55/2=27,5h
                            a ne pola sata kao sto brick kaze.
                            Grejanjem akumulatora postize se da se akumulatoru povrati kapacitet, obzirom da
                            na -5 C radi sa svega pola kapaciteta.
                            Na kraju krajeva kablovi su namenjeni gejanju menjacke kutije, kartera, voda za gorivo
                            Sistem ovih kablova (ali na 110V) se koristi u Kanadi. Svi parkinzi su opemljeni prikljucima
                            tako da i na najvecoj zimi dielasi pale "iz prve". U Kanadi su sva vozila operemljena
                            ovim sistemom grejanja.
                            Što više za što manje

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #29
                              Najjaci kabl 25W/m
                              1m je maksimalno potrebno da bi se grejao akumulator (-40 C)
                              dakle 25W snage
                              I/U=25/12~2A
                              ako je akumulator kapaciteta 55Ah izlazi da je ovako moguce akumulator grejati
                              t=55/2=27,5h
                              a ne pola sata kao sto brick kaze.
                              Grejanjem akumulatora postize se da se akumulatoru povrati kapacitet, obzirom da
                              na -5 C radi sa svega pola kapaciteta.





                              Na kraju krajeva kablovi su namenjeni gejanju menjacke kutije, kartera, voda za gorivo
                              Sistem ovih kablova (ali na 110V) se koristi u Kanadi. Svi parkinzi su opemljeni prikljucima
                              tako da i na najvecoj zimi dielasi pale "iz prve". U Kanadi su sva vozila operemljena
                              ovim sistemom grejanja.
                              polako

                              koliki je toplotni kapacitet akumulatora, prosecne mase 20kg na tih hipotetickih -40C ?
                              racunica ti je dobra osim jedne sitnice, sa 25W NIKADA ne bi zagrejao nista. da bi zagrejao akumulator potrebno je najmanje 500W a realno oko 1.500W i to barem 4sata u kontinuitetu.

                              ako bi hteo za pola sata to bi bilo barem 3.000W tek toliko da malko smlaci akumulator.

                              za grejanje menjaca ili kartera nema ni smisla govorit, radi se o 10tak kWsati potrebne energije s obzirom na veliku masu koju treba zagrejati.


                              u Kanadi se kao energija koja se trosi koristi javna elektro mreza (dakle nuklearna, hidro, termo centrala) koja je neuporedivo veceg kapaciteta od samog akumulatora.

                              a osnovni problem je u tome da bi se iz praznog akumulatora (ohladjenog na -40C) pokusalo izvuci vise energije nego sto je on ima da bi se kao zagrejao i onda davao neku (do tada nepostojecu) novu energiju ni iz cega.

                              zato se i koristi ili javna elektro mreza kao u Kanadi ili Skandinaviji ili sistem termofora kao u Rusiji koji radi bez ikakve struje na bazi latentne energije sacuvane od prethodne voznje auta koja se cuva 24 sata u posebnom rezervoaru toplote.

                              da se vratiimo na grejanje akumulatora- snaga grejaca 1.200 Wati, to je pri 12V (promenljivog i opadajuceg) oko 100Ampera struje. to je grubo koliko i snaga prosecnog anlasera.

                              uz samo 10 minuta rada grejaca (a sto nece zagrejati akumulator vise od par stepeni ) to je energija ekvivalentna oko 20Ah. realno je bar pola sata grejanja sto je oko 60Ah energije akumulatora.

                              kako akumulator na -18C ima samo 40% kapaciteta, a na -40C naravno jos manje, to znaci da smrznuti akumulator mora da ima najmanji kapacitet od oko 150Ah da bi samo mogao da greje sam sebe.

                              ako se doda i potrebna energija za pokretanje motora, pogotovu dizela od oko 50Ah to u zbiru vec iznosi oko 200Ah nominalnbog kapaciteta akumulatora.

                              kako takav akumulator za zimsku upotrebu zahteva i adekvatni punjac to bi alternator morao imati bar 250Ampera sto je veoma skupo i veoma veliko opterecenje motora/kaiseva pa to povlaci i specijalnu konstrukciju prenosa snage sa radilice na alternator i samo hladjenje alternatora i ispravljackih dioda tako velikih struja.

                              a sto bi sve to komplikovali i pravili jako skupo resenje kada je dovoljno staviti akumulator od 88 ili 97Ah u dizela i najhladniji motor uz lakotekuce ulje ce upaliti uz uslov da gorivo nije zamrznuto.

                              da skratimo pricu, nije moguce iz akumulatora potrositi energiju na nacin da se zagreje i da time sam od sebe poveca dovoljno hemijsku aktivnost koja kompenzuje vec tu potrosenu energiju u meri da ostane dovoljno energije za pokretanje motora.

                              prakticna proba- uzeti obicnu sijalicu od 60Wati (ona oslobadja oko 55W toplote recimo) i kada je napolju minus 20C upaliti.
                              lako ce se osetiti u ruci da se ona ne zagreje na visoku temperaturu i da se moze cak i drzati u rukama jer se sva toplota izgubi usled hladnoce okoline.
                              ili jednostavnije, staviti istu tu sijalicu ispod akumulatora i videti da li ce se makar za 1C povecati njegova temperatura ( a nece).

                              ideja nije losa, ali nije finansijski efikasna pa je resenje primenjeno kao u slucaju Kanade- energija javne strujne mreze.

                              malo duze, udavih ali eto mozda nekome bude zatrebalo [/quote]
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • srle1
                                CBC Senator XXL
                                • 08.02.2005
                                • 320
                                • Beograd

                                #30
                                Po mom iskustvu akumulator od 105Ah MORA da bude dovoljan za bilo kog dizela,bez obzira na temperaturu (kod nas).Naravno ukoliko gorivo nije zaledilo,a ne bi trebalo da ledi bar do -20.Podrazumeva se da je motor koliko-toliko dobar i da je ulje odgovarajuće.
                                Ko leti vredi, ko ne leti ne vredi!

                                Comment

                                Working...
                                X