Pucanje guma u toku voznje!? - > iskustva!!!! <

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #16
    , da je ta brzina koja je predstavljena slovom, zapravo brzina za koju fabrika garantuje da ce guma da istrpi 10 minuta kontinuirane voznje
    koliko se secam DOT standarda, to slovo oznacava trajnu dozvoljenu brzinui kojom se neogranioceno vremena moze voziti pri definisanom dozvoljenom maksimalnom opterecenju gume.

    ono sto moze kratkotrajno je brzina VISA od deklarisane a ta deklarisana je garantovana bez vremenskog ogranicenja.

    drugo, retko se kod nas ima gde voziti konstantno po nekoliko sati sa recimo tih 190+ km/h bez spustanja brzine.

    ja bih rekao da je temperatura spolja i narocito ona koja se stvara trenjem unutar gume glavni razlog za razlepljivanje slojeva odnosno eksploziju guma u voznji. nemam nista vise od pretpostavke ali nikada mi se nije dogodilo i nikada nisam video da je bilo kome guma zimi ili pri nizim temepraturama eksplodirala vec iskljucivo leti na temperaturama bliskim 40C. i to nezavisno od marke i modela gume.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #17
      bata luka 1 posto vidim da si u formi sto me raduje, mozes li da pojasnis i navedes podatke na temu tacke 6. i 8. da je to negde neko izmerio konrektno na nekoj gumi sa azotom i bez azota.

      jesam skeptik, iz razloga sto u normalnom radnom veku jedne gume od 3 ili 4 godine ne moze da se dogodi situacija da se vidi neki napredak po pitanju azota jer on deluje na neke duge rokove , na gume koje vise stoje na parkingu nego auto koji se vozi.

      ako treba 6 godina gumi da ostari bez azota uz prosecnih 30.000km trajanja gume to je jedva 5.000km godisnje prosek sto me upucuje na to da se taj auto veoma slabo koristi.

      dakle, zanima ne potvrda tvrdnje da azot kao jedina promena dovodi do +30% vise prevezenih kilometara uz isto istrosenje gume i istovremeno uz 5% ustede na gorivu sto je jako velika vrednost koja se tesko dostize ulaganjem stotina miliona nekih para u nove konstrukcije motora.

      ako je tako jednostavno intrigira me zasto nijedna fabrika direktno iz proizvodnje ne stavi azot u gume i time automatski dobije 5% manju potrosnju a sto bi bilo velikodusno prihvaceno od merketing odeljenja.
      drugacije, zasto fabrika ne koristi azot u prvooj ugradnji?

      cena od pola evra po gumi je smesna da bi bila razlgo, cini mi se.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • luka1
        CBC Senator XXL
        • 20.10.2004
        • 170
        • Skoplje-Makedonija

        #18
        Za bata Bricka

        Bato voleo bi da sam u formi ali to za sada to nece moci. Moram odrzavati kontakte sa drugarima da ne padnem u depresiju.Hvala ti na podrski

        Batka DOT standard ti je u stvari skracenica koj vazi za visoke standarde u USA a u prevodu DOT je department of transport -USA. Sto to zanci da je guma prosla unificirane testove u drzavnom ovlastenom institutu za testiranje guma koji daje zeleno svetlo za njezinu upotrebu u saobracaju,te ispunjuje sve potrebne minimalne uslove za to. Sto znaci ako na gumama nema DOT norme da ta guma nije stavljena na njihovo testiranje buduci fabrika nema nameru da se one pojavljuju na USA trzistu. Np- Kineske gume ili Indonezija ili Indija ,Malezija,Filipini idruge Aziske drzave a i neke Evropske ne izvoza gume u USA i ne prave si ogromne troskove za dobijanje DOT oznake.Ali to ne znaci da guma nije u tehnickom standardu koji vazi za zemlju proizvodaca.
        Tako da mislim da tu nemas dilema.
        Imao sam srecu da prisustvujem testiranju guma na Michelinkama
        jer sam u kontaktu sa njihovim razvojnim centrom ,buduci imam podneseno inovaciju do Michelin PAX Team -sistema.

        Nesto oko tacke 6 i 8
        U tacki 6 dajem podatak da guma napunjena azotom traje 30 % duze u smislu predene kilometraze no i u smislu vremenske trajnost.
        Zasto??
        Ako guma iznutra nema vlage i kiseonika a azot je inertan gas to znaci da se proces trulenja gume zaustavio i smanjio na minimum. tako da se u praksi pokazalo da su gume napunjene azotom vremenski trajale 7-8 godina da bi se tek tada izjednacile sa strukturom guma koje su imale klasican vazduh .Koa sto sam kazao da azotirana guma drzi konstantan isti pritisak tri puta duze od normale i to je jedan od razloga da sila valjanja ima istu podrsku iznutra te na taj nacin doprinosi smanjenom trenju i trosenju guma.Svi smo imali prilike da se susretnmo sa problemom gubljena pritiska u kratkim intervalima,no dok se primeti da je pritisak smanjen za 2o-tak % presli smo odreden broj km i za to vreme dodatno smo ubrzali trosenje gume za razliku od azotirane gume. Azotu treba tri puta duze vreme da napusti prostor unutar gume i da izade kroz tubeles maramicu.
        Sto se tice vise km za 30% testovi su bli vrlo jednostavni..Na jednom automobilu dve gume su bile sa normalnim vazduhom a dve sa azotom.
        Jedna prednja i jedna zadnja. posle .u eksploataciji gume su bile nadzirane svako dnevno i merene sa instrumentima za njihovo trosenje,vodilo se racuna i o navremenoj promeni pozicija leve desna prednja zadnja.Vodilo se racuna da svakih 10.000km auto bude pregledan na aparatu za regulaciju prednjeg i zadnjeg trapa te su kontrolirane na balans masini.Tako da su imale optimalne iste tretmane .Rezultati test kazuju da su azotirane gume bile manje istrosene za 30-tak posto.
        Zasto??
        Azot u gumi kao inertan gas jednako je svuda rasporeden za razliku od vazduha koji ima primjese vlage a i od samog kompresora prilikom njihova punjenja Drugo obican vazduh ima 21% kiseonika i drgih gasova
        te kao takav nije jednako rasporeden u gumi. Odnosno prilikom rotacihje
        gume i njezino kotrljanju ,valjanju sa podlogom javlja se povecano trenje
        i guma se trosi brze.Kod azotiranih guma bas zbog tog fenomena inertnosti automobil ima smanjeno trenje sa podlogom te guma daje uz to i komforniju voznju .(No ne i prijanjanje na podlogu) Udari koji se desvaju prilikom rotacije gume od neravnina na putu preko amortizacije u mili sekundama dolazi da i guma mora da ih apsorbira odnosno ublazi te vibracije,sobzirom da je azot svuda jednako rasporeden u unutrasnosti gume kontra refleksi se jednako rasporeduju na unutrasnju povrsinu gume.Koja obicno ima povrsinu od oko 1m/2,sto znaci pritisak od 1.8atm = 1800kg
        Tako da se automobili sa azotom da amaterski kazem lakse krecu sa smanjenom silom valjanja te sa time se smanjuje potrebna sila za odrzavanje neke brzine sto rezultira smanjenoj potrosbji goriva
        Nadalje razmisljaj ako se u svakom momentu za 30% sare dublje na gumi to znaci da je rezim voznje sa tim gumama uvek u visem nivou
        za razliku na klasicno punjenje odnosno ima u proseku produzenu komfornu voznju. Nije isto dali je sara duboka 8 mm ili 6mm.Sto je sara na gumi manja to se potrosnja goriva povecava,zato sto je guma sa smanjenom sarom ne fleksibilna i kruca i od tuda ispad pravilo da nije preporucljivo da se guma vozi ispod 4mm,nema onih voznih svojstva i performansi kao sto je sa 8mm.Na trosenje guma uzmi u veliki obzir i samo zaustavljanje vozila gde se desava najveci otpor izmedu podloge i gume,guma sa dubljom sarom to odraduje brze i ima smanjenu radnu temperaturu i u tim momentima ,pa azot i tu daje svoj doprinos.Neznam dali ste primetili moment kada su vam gume izlizane ili su sa smanjenim sarama ,da vam se lagano povecala potrosnja goriva. Ako montiras potpuno nove gume uocit sec odma kako se vozilo drugacije ponasa i lako manevrira i krece kroz prostor. sto vreme vise odmice taj se osecaj gubi,razlog toga je smanjena dubina sare i komfornosti voznje. Ja misli da ste svi imali takav osecaj .Nadalje bata Brick na testiranju guma imas jednu jednostavnu metodu. automobil sa novim gumama se stavlja na platformu koja je visoka 1 m i ima stazu za spustanje kao skakaci na skakaonicama.automobil se istom silom gurne da putem inercije ode dole (sa zakljucanim volanom) i meri se koliko daleko je otisao.
        Postupak se ponovio sa time da je u gume ubacen azot
        Rezulta ispitivanja = otisao je dalje za 2.5m,sto ce reci da je smanjena sila valjanja i trenja kod tako punjenih guma.
        Nadalje dragi moj prijatelju,celo vreme u voznji pri visokim brzinama u ljetnom periodu gume sa azotom daje nizu radnu temperaturu do 10%,sto znaci da ce se teze pregrejati no i pomaze prilikom valjannja gume.Ljetna guma to smo rekli nekoliko puta se vozi do vanjske temperature +6 C kada zbog niske vanjske temperature guma pocinje da se plastificira i gubi znacajne performanse(kocenje,drzanje u krivini, zaustavni put.....)Sa azotom to se desava da ljetnja guma pokazuje takve promene na-5-6C sto ti kazuje ovaj podatak ?
        Kazuje da je azot inertan gas unutar gume i jedako rasporeden apsorbira devijacije koje vazduh nemoze.
        Kazes da guma manje puca po zimi to je tacno i potvrdujes moju teoriju da azot daje bolje performanse u ljeti. zimi su krajnje brzine drasticno smanjene a i gume moraju biti zimske odnosno njihova smesa je izvedena od mekanijih materijala,da nebi bile krute i lomljive,no desavalo se u praksi da ljetnja guma u zimi prilikom niskih temperatura jednostavno pukne po pola zato sto je uradena od tvrdih kompozitnih materijala a unutar nje je vlaga u obliku ledenig cestica prilikom mirovanja auta,pa tako da auto preko noci na niskim temperaturam ima prakticno ledene kristale u gumi .Kad ga pocnemo voziti dolazi do povecanja trenja i promene temperature u gumi ,u tim momentima samo treba udarna rupa da bi ona klasicno eksplodirala.
        Ja mislim da si zadovoljan drgarcino sa odgovorom sto se tice tacke 6 i 8
        Sad da ti dam odgovor na pitanje zasto u prvu ugradnju ne ide azot.
        Mislim da su u pitanju druge stvari, a to je lova. Tu nevide interes proizvodaci guma i nerado prihvacaju neke metode poboljsanja. Ja kad sam podneo inovaciju u Michelin bili su odusevljeni sa resenjem,no kad se doslo u praksu ,problem je nastao sto je moja inovacija bila bolja od resnja na PAX sistenu.Jednostavno mi kazu tehnicki direktor razvojnog centra ovako. Gledajte medu nama receno vasa inovacija je super no za sada cem je staviti u fazu mirovanja zato sto smo vec u veliki broj fabrika usli sa PAX sistemom i pokrenuli citav niz dodatnih akcija za masine koje takve gume moraju montirati.Investicija je 2 miljarde dolara a to je netko finacirao i nece mu biti drago da se sada pojavljuje bolje resenje .tu padaju glave.Tako da mislim da je nesto slicno i sa azotiranjem guma. Fabrikama ce past potraznja za proizvodom za 20% a to je mnogo na globalnom nivou.
        No u F1 puni se sa azotom?? Zasto ?? Mislim da sam dao odgovor svom dragom drugu .
        Inace u svetu postoje nekoliko univerziteta za gume koji se iskljucivo bave naucnim istrazivanjima i produkciji visokostrucnih kadrova
        Pozdrav za upore citace ovih tekstova
        Pozdrav za staro drustvo

        Comment

        • Wartburg
          CBC Senator XXL
          • 01.02.2005
          • 663

          #19
          Auuuu, Luka idi u ludnicu!
          Ti si bas doktorirao na gumama.

          Comment

          • luka1
            CBC Senator XXL
            • 20.10.2004
            • 170
            • Skoplje-Makedonija

            #20
            Wargurg

            E ne ti si doktoriro na citanju mog teksta
            Pa sta bi radili da vam pocnem sa kompletnim elaboratima morali bi do ujutro da citate a vi ste mladi momci i treba vam vreme za nocno oranje po brazdama.
            Imao sam Warburga 12 g. dvotaktasa, 150.000km

            Wartburg.
            Evo nama dvo taktasa sudbina on je nasa.
            To ti je ljuta masina ,anker osovina,zlatna sredina,potkovicu ima.
            Sastavljen od stakla i lima,zato 5 m dima ima.
            Svaki vlasnik ponosi se njima,a svida se skoro svima.
            Komarci ga se mnogo boje ,i u letu mirno stoje.
            Taksisti ga mnogo vole ,a u bagas stane omanje jedno vole
            Steta je sto ga ne proizvode vise,od njega se lakse gradovima dise.
            Jedina mu je mana sto smrdi sve do vlastitog stana.
            Pozdrav za staro drustvo

            Comment

            • tenzo RS
              CBC Senator XXL
              • 01.11.2004
              • 309
              • Krusevac
              • Saab 9-3 TiD

              #21
              ...e forum je cudo...kad samo vidim koliko sam pametnih stvari procitao prekrstim se i kazem "hvala bogu sto covek izmisli internet"...

              ...luka, svaka cast za upornost...malo je takvih ljudi kao sto ste vi.... ...imam samo jednu primedbu:
              Pozdrav za upore citace ovih tekstova
              ...ovo je trebalo da stoji skriveno na polovini teksta kako bi znao da je neko sve procitao...
              8 i 300...u firungu !!!

              trazis kvalitetan turbo servis za remont turbine?

              Comment

              • Wartburg
                CBC Senator XXL
                • 01.02.2005
                • 663

                #22
                Kad je nesto zanimljivo i interesuje te, onda vala sve procitas.
                Luka procitaj moj potpis.
                Sto se mene tice moze jedna zasebna tema tj soba u vezi auto guma, ne bi imao nista protiv, jer zato sam na ovom forumu da sto vise naucim o autima.
                Aj da ne bude toliki off.
                Meni je malko rizicno da se strpa azot u gumu leti, jer ume da bude veoma toplo.

                Pozdrav Luka stvarno si legenda.

                Comment

                • luka1
                  CBC Senator XXL
                  • 20.10.2004
                  • 170
                  • Skoplje-Makedonija

                  #23
                  Wartburg

                  Pozdrav za mladog i upornog clana ove velike familije -Foruma

                  Ako si citao pazljivo ,a jesi - Onda si mogao doci do konstatacije da azot bas u ljetnim vrucinama smanjuje temperaturu gume do 10stupnjeva /C
                  Sto prakticno znaci ako je vanjska temperatura 38C i ako vozis uporno tj .30min. sa visokom brzunom ili ostro po krivinama unutarnja temperatura u gumi sa obicnim vazduhom moze da dosegne i do 70/c
                  sto je vec kriticna temperatura za obicne konstrukcije na gumama.
                  ,No ako je unutra azot tada je pod istim uslovima voznje temperatura azota u gumi 58-60/C sto nije isto .Kriticna tocka je smanjena za 10.-12 /C
                  Proizvodaci guma pri konstrukciji sara vode racuna da kanale usmere tako da se dobije samohladenje prilikom brze rotacije guma. .Vodi se racun i za kanale koji istiskuju vodene klinove ,vodi se racun da buma nema povecane sumove (dokaz su ti zimske gume koje se slusaju u voznji )Vodi se racun i na povrsine koje imaju zaustavnu ulogu prilikom naglih kocenja. Guma pri brzini od 100 km/h rotira otprilike 13 puta u sekundi zavisi dali je 12/13/14/15/16...cola.zato sto je vazan i opseg gume>sto je guma manjeg opsega brze vrti ali se i brze istrosi To ti je citava nauka .
                  Pokusacu da zakacim jedan opsti deo mog elaborata.
                  Kako da prikacim tekst koji mi je u Wordu napisan??????
                  Pozdrav za staro drustvo

                  Comment

                  • *Egon*
                    CBC Senator XXL
                    • 31.12.2004
                    • 1232
                    • Beograd, Dorcol, N 44

                    #24
                    Re: Wartburg

                    Originally posted by luka1
                    Kako da prikacim tekst koji mi je u Wordu napisan??????
                    Copy tekst Word / paste u post.
                    Garaza
                    1996 SAAB 900 NG Cabrio

                    Comment

                    • Wartburg
                      CBC Senator XXL
                      • 01.02.2005
                      • 663

                      #25
                      Hvala Luka.
                      Kao sto rekoh procitao sam sve sto si napisao u ovoj sobi, samo sam se bio ustrumpfovao nesto u vezi azota.
                      Nesto sam bio sebi uvrteo u glavu da je on zapaljiv gas, pa sam se posle setio da nije.
                      No bolje da ne lupam, nego da ucim od pametnih.

                      Comment

                      • Deki
                        CBC Senator XXL
                        • 18.02.2005
                        • 307
                        • Beograd

                        #26
                        Ima li svrhe puniti azotom gume stare (npr. oko godinu dana) ili to treba uciniti iskljucivo sa novim gumama?
                        Da li pritisak azota treba da bude identican pritisku vazduha za istu gumu?

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #27
                          Sto se tice vise km za 30% testovi su bli vrlo jednostavni..Na jednom automobilu dve gume su bile sa normalnim vazduhom a dve sa azotom.
                          Jedna prednja i jedna zadnja. posle .u eksploataciji gume su bile nadzirane svako dnevno i merene sa instrumentima za njihovo trosenje,vodilo se racuna i o navremenoj promeni pozicija leve desna prednja zadnja.Vodilo se racuna da svakih 10.000km auto bude pregledan na aparatu za regulaciju prednjeg i zadnjeg trapa te su kontrolirane na balans masini.Tako da su imale optimalne iste tretmane .Rezultati test kazuju da su azotirane gume bile manje istrosene za 30-tak posto.
                          Zasto??
                          ko je to radio, koliko je izmerena potrosnja gazeceg sloja sa azotom na recimo 20.000km u milimetrima, a koliko sa mesavinom kiseonika i azota (obican vazduh) opet pri sitih 20.000km i koliko mm ?

                          moze li da se to negde procita, mozda na netu sa izmerenim podacima ?

                          sve to stoji o starosti guma od 7-8 godina da su vec istrosene uz upotrebu vazduha, i to da se ubrzano trosi ako se vozi sa smanjenim pritiskom.

                          provera pritiska u gumama je nesto sto pise u uputstvu svakog proizvodjaca automobila a pise i u uputstvu koje se dobije uz gumu od proizvodjaca. kada neko ne postuje te osnovne obaveze odrzavanja gume svakako da je sve moguce, mene zanima kada je guma na normalnom pritisku itih 30% ekstra kilometraze kao i 5% ustede goriva samo zbog upotree azota.


                          Sto je sara na gumi manja to se potrosnja goriva povecava,zato sto je guma sa smanjenom sarom ne fleksibilna i kruca i
                          valjda obrnuto, sto je manja sara i kruca guma koja se manje ugiba manje se gubi na sile savijanja gume i manje energije za kotrljanje i time goriva trosi.
                          zar se ne koristi slik koji je jako plitka sara, ili je nema, upravo zato sto daje najmanji otpor kotrljanja ?

                          prvi put cujem da dublja sara umanjuje potrosnju goriva, cak mi se cini da sam citao neka merenja da nova guma sa dubokom sarom trosi nekoliko procenata goriva vise od gume koja je vec vozena i ima plicu saru, neki Nemci koliko se secam radili ta merenja.


                          Postupak se ponovio sa time da je u gume ubacen azot
                          Rezulta ispitivanja = otisao je dalje za 2.5m,sto ce reci da je smanjena sila valjanja i trenja kod tako punjenih guma
                          ko , gde , moze da se procita detaljnije ?


                          Ako montiras potpuno nove gume uocit sec odma kako se vozilo drugacije ponasa i lako manevrira i krece kroz prostor
                          da, teze se okrece volan i odziv na volan je sporiji a auto vise "pliva", i nesto malo poraste potrosnja goriva. to sam primetio i uvek mi je smetalo taj osecaj potpuno nove gume, kada se gube perfomanse u odnosu na vec razradjenu gumu.


                          Ja mislim da si zadovoljan drgarcino sa odgovorom sto se tice tacke 6 i 8 [quote9ebz5t3]

                          svakako da cenim tvoj trud ali bi voleo da vidim konkretne izmerene podatke znaci, tip vozila, koja guma, koji pritisak sa vazduhom koji sa azotom, gde je i kako mereno, koja spoljna temperatura, da li su rezulati ponovljivi itd.

                          nisam siguran da mogu da progutam pricu da se azot rasporedi po gumi a vazduh ne jer su u tom kontekstu oba gasa inertna u zatvorenom prostoru gume. i vazduh je takodje u gasovitom stanju i ravnomerno se rasporedjuje jer je homogene gustine u celom prostoru gume.
                          moguce je da je azot doprinosi nesto udobnijem "savijanju" gume tokom obrtanja. mene zanima konkretna razlika i konkretne cifre kada je u gumi 79% azota iz vazduha i 99% azota koji je namerno upumpan i kvantifikacija u brojkama koliko tih 20% razlike u mesavini gasa u gumi daje u gramima benzina na 100km ili koliko vise predjenih metara ili kilometara u zivotnom veku gume.

                          da li to negde moze da se procita u obliku tabele sa merenja ili slicno na konrektnom vozilu/gumama ?

                          No u F1 puni se sa azotom?? Zasto ?? Mislim da sam dao odgovor svom dragom drugu .

                          moze li negde da se procita o tome konkretnije ?

                          dao si sveobuhvatan odgovor ali ja bih voleo dodatne detalje, ta merenja koja su izvrsena sa rezutatima u brojkama.

                          verujem da postoji razlika da li je jedan gas ili vise gasova u gumi, samo me zanima kvantifikacija konkretno.
                          i zasto azot koji nije hemijski inertan gas kada ima i drugih gasova ?

                          mozda previse pitam i zakeram ali drug ce razumeti znatizelju da se vise sazna.
                          svakako pozdrav, i ne daj se Luka da problemi prevladaju
                          [/quote9ebz5t3][/code]
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #28
                            The whole thing operates at an optimal temperature of around 100° C, resulting from ?centring? and should, in theory, be ideally distributed between the outside, the centre and the inside of the tyre tread. This temperature should also be identical from left to right, and from front to rear of the car. Measuring the tyre pressure as often as possible is also a priority. Although low pressure (of about 1.1 kg/cm2) allows the envelope to grip the track better and provides a greater contact area, a variation of just 0.2 kg/cm? can ?ruin? the performance of the car. In order to ensure the lowest possible variations in tyre pressure (heat increases the pressure), F1 tyres are filled with a special mixture
                            jedino sam ovo pronasao za sada na temu, i tu kazu da se koristi mesavina gasova u gumama F1 iz razloga termickog stabiliteta i time sto manje promene pritiska tokom voznje.

                            nista ne kazu o inertnosti azota ili raposredjivanju unutar gume, ili stednji goriva, izvor



                            bas se trudim da nadjem vezu azota i smanjenja potrosnje goriva ali nikako ne uspevam.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • luka1
                              CBC Senator XXL
                              • 20.10.2004
                              • 170
                              • Skoplje-Makedonija

                              #29
                              Za Bricka

                              Bata Brick opasan si sa pitanjima
                              Malo strpljenja imam neke zdravstvene obaveze ali cu se vartiti da ti podetaljnjije odgovorim. Ako si pazljivo citao da sam bio na poligonima za ispitivanje "Guma -Efekti",Podaci koji su izneseni su od samih istrazivackih timova u kojima sam imao i ja svoje mesto u Fr. I
                              Drugar stalno zaboravljas na veliku prisutnost vlage kod 79% azota u gumi ??
                              Profesionalno ovako preko foruma neke podatke nesmem da objavim ali tebi licno na tvoj meil se moze.
                              Pozdrav za upornog druga
                              Pozdrav za staro drustvo

                              Comment

                              • TETAK
                                CBC Senator XXL
                                • 30.09.2004
                                • 3034
                                • Čačak, Srbija

                                #30
                                Zašto je tako teško u neke stvari jednostavno verovati???
                                Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

                                Comment

                                Working...
                                X