Fabricko opterecenje lamele/kvacila

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tepSIJA
    CBC Veteran
    • 01.02.2005
    • 173
    • Sarajevo

    Fabricko opterecenje lamele/kvacila

    Zanima me koliko je fabricko opterecenje lamele tj samog kvacila i cijelog sklopa na obicnom automobilu koje izadje iz fabrike. Kao sto ni jedan dio na automobilu (od kocnica, ovjesa, motora.....) vjerujem da nije iskoristen maximalno vjerujem ni da kvacilo nije optereceno do moguceg.

    uzimo jedan obican primjer automobila npr... Fiat Punto HGT (ne sto ja taj vozim nego sto me i konkretno i uopste intresuje gore navedeno) i njegov prenos snage od 130KS na cestu. fabrika je naravno mislila da ce se taj auto voziti muski radi svih ispunjenih predispozicija pa je samim time stavila i jace nego obicno kvacilo na njega. Znala je fabrika da ce se taj auto nekad voziti gotovo prazan a nekada pod punim opterecenjem (4-5 osoba + rezervoar goriva + pun prtljaznik stvari).

    Ako je opterecenost kvacila uopste oko 60-70% (moje misljenje) onda ce dati sklop na mome automobilu s novom lamelom/kvacilom bez problema trpi snagu od recimo 160-170 KS ili se varam ?

    (Plan povecanja snage motora na mome autu je sve blize pa se ocu sto bolje informisati da kasnije ne bi bilo hvatanja za glavu i investicija od kojih boli glava)

    Da na navedeni auto stavim kvalitetniju/jacu (ako je uopste tako) lamelu od Sintera onda moj autic bez problema trpi snagu od 200KS kada ja auto gotovo prazan i kada se vozi na SR-u gdje je svaki suvisan dio olaksan

    U biti to bi bilo moje pitanje/govor. nadam se da ste razumili sta ocu pitat i reci.

    Usput jedna slika na datu temu



    pozdrav
    Opet se ljudi grudvaju sa tim konjima ko da su jabuke!
    http://www.tuningshop.ba/
  • Uros Piperski
    CBC Senator XXL
    • 31.01.2005
    • 2978
    • Beograd

    #2
    Prvo, kvacilo ne prenosi snagu nego obrtni moment . To je ono o cemu trebas da brines. Ako ti se maksimalni moment ne poveca nego ga samo pomeris na vise obrtaje, imaces vecu snagu ali isto otperecenje kvacila.
    Drugo, tacno je fabrika pravi jace kvacilo (i sve ostale delove). U zavisnosti od proizvoda, prave se od 2 do 10 puta jaci. Npr liftovi se prave da trpe 8-10 puta vece opterecenje jer ces uvek naci neku budalu da strpa dva slona u lift, a pri tome niko ne sme da se povredi...
    Dakle kvacilo... preopterecen auto, preopterecena prikolica, dva puta sire gume... pa onda jace od toga


    E sad pusti sve ovo sto sam pricao... Predlazem ti da ipak malo poradis na kvacilu. Ili povecaj step na zamajcu da dobijes veci pritisak ili stavi sinter lamelu.


    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #3
      njegov prenos snage od 130KS na cestu
      taj broj KS je ne baš od zna?aja podatak, skoro pa nebitan.

      neki auto A sa 130KS ima manje optere?enje kva?ila od nekog auta B sa 70KS. npr.

      bitan je obrtni moment, za optre?enje kva?ila i uopšte sistema prenosa sve do to?ka.

      nekada pod punim opterecenjem (4-5 osoba + rezervoar goriva + pun prtljaznik stvari).
      to pobrojano je obi?no za prose?an auto jedva 50% maximalnog optere?enja, dakle tek 50tak % dozvoljene bruto mase.

      na to što si pobrojao dodaje se još i masa priklju?nog vozila, koje pogoni motor i ta lamela/kva?ila.

      fabrika prora?una tu bruto masu kao osnovu za optere?enje i onda doda marginu / odredi koliku trajnost odnosno radni vek treba da ima.

      neke fabrike namerno prave slabašna kva?ila koja kratko traju, jedva 100,000km lamela a neke fabrike prave solidna kva?ila koja traju koliko i motor, obi?no 300,000+ km izdrži lamela.

      što je motor manje kubikaže u praksi obi?no kra?i je radni vek lamele, ve?e su disproporcije odnosa masa vozila i vu?na sila (i znatno ?eš?e se koristi menja? a time i kva?ilo).

      najve?a potrošnja kva?ila je samo proklizavanje odnosno promena brzine.
      kada je jednom menja? u brzini kva?ilo više ne kliza i vrlo se malo troši/ optere?uje.
      pri?am o prose?noj vožnji, ne trkanju.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • tepSIJA
        CBC Veteran
        • 01.02.2005
        • 173
        • Sarajevo

        #4
        aha znaci ja ne bi trebao imat problema s proklizavanjem lamele ako stavim komplet kit novog kvacila ali s puno jacom lamelom =] ... strah me samo sada obrtnog momenta , fabricki je cca 160 Nm, a nakon prepravki vjerujem da ce skocit i na 250 Nm ako ne i vise
        Opet se ljudi grudvaju sa tim konjima ko da su jabuke!
        http://www.tuningshop.ba/

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          #5
          Koji je promer lamele?

          Imas 2 tacke rpoklizavanja, jedna je staticka a jedna dinamicka.
          Od resenja korpe zavisi razlika izmedju ova 2 nivoa.
          Uobicajeno je ako je staticki certifikat na 200Nm da dinamicki trpi do 300Nm

          Kako god, tvoja lamela i korpa ce da drze ako povecas momenat na zeljeni nivo ali pod uslovom da prilikom saltanja nenabadas momenat , dale da netrzas u saltanju.
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • miotis
            CBC Član
            • 02.10.2007
            • 10
            • bg

            #6
            Bravo sw.brick

            Comment

            Working...
            X