Pregledah sad temu (a i pomalo Google pre toga) i nisam pronašao podatak za vrstu ulja za menjač u mojoj Imprezi. U servisu mi rekoše sae 80, a po netu vidim 75W-90. Kao i još par vrsta... Može li mi neko pomoći?
Ulje za kocnice i za menjac
Collapse
X
-
SAE 80 kazu majstori stare skole. nije nikakva greska, ranije se tako "zvalo" klasicno hipoidno ulje.
75W90 je novije, sasvim odgovara.
za diferencijal moras prvo saznati koji tip ulja po osobinama ti treba, da li GL4 ili GL5, zatim viskoznosti i na kraju kakav paket aditiva.
ako je klasican diferencijal EP hipoidno ulje (extra pressure) po tipu, moze GL5 klase a viskoziteta 80w90, il 75w90 ili 80w140 (ovo samo ako cesto koristis auto pod jakim opterecenjem auta od tereta ili slicno).
ako je diferencijal sa nekom vrstom zatvaranja/ spera onda vazi slucaj- sta je napisala fabrika i specificno ulje koje je odredila.
cesto ide u diefrencijal i sinteticko ulje a to se onda nabavlja po kataloskom broju kao rezervni deo za auto, kod auto dilera odnosno u ovlascenom servisu (fabrika ima neku svoji mesavinu aditiva, i nema ga u slobodnoj prodaji vrlo cesto).
takva ulja su osetno skuplja od obicnih mineralnih.
FAM iz Krusevca je ranije imao dosta dobra hipoidna ulja, imao sam jako dobra iskustva.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Hvala Brick, mnogo. Samo što ja ne znam kakav je diferencija, klasičan ili ovaj sa zatvaranjem. Znam da STi ima opciju zatvaranja diferencijala manuelno, a ostali modeli - ne znam. U brošuri za auto poput mog piše, između ostalog - Differential mit Viscosperre, visko spojnica... Navodno se automatski uključuje po potrebi. A ovo za aditive, nisam znao. Videću da pitam ove u Graditelju šta kažu, valjda imaju neke podatke.
Ako imaš još neki info, reci.
Hvala još jednom.
Inače, '74. godište sam.San ispunjen. Impreza Turbo.
Comment
-
-
ne znam za taj visko kod tebe, najbolje je da pitas te u servisu, ili neke druge vlasnike tog modela (neki strani forum npr) za oznaku makar jednog ulja koje koriste.
onda iz uporedne tabele ulja nadje se identican tip ulja po osobinama tog istog ili nekog drugog brenda ulja.
sva ta ulja su manje vise ista, osim paketa aditiva gde je najveca razlika.
u principu visko kvacilo je napunjeno posebnom tecnosci koja je for life, koja suprotno od ulja sa zagrebanjem postaje sve gusca.
neka vrsta tekuceg silikona, da tako kazem.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
Comment