Spushtanje i opterecenje osovine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reaper_HGT
    CBC Senator XXL
    • 05.09.2007
    • 888
    • Beograd

    Spushtanje i opterecenje osovine

    Na .uk fiat forumu sam nashao sledeci text, sve ovo ima smisla ali da li je gubitak snage veliki?

    "Generally I wouldn't recommend to go lower than 35mm with any of the Fiats.

    Yes it can be done but the advers effects will be rather costly the lower it goes.

    It is not only a question of the tyres and rims used and possibly the ground clearance. One point that is most of time not looked into is the drive train. The lower the chassis gets because of the lowering springs, the more the drive shafts are getting away from a 90 degree angle in relation to the wheels. This in turn means that more energy is needed to overcome the resulting resistance and this does destroy usable power for the wheels. The energy getting lost in the CV joints will increase wear and will depending on how much lowered the car is happen sooner or later"
  • tepSIJA
    CBC Veteran
    • 01.02.2005
    • 173
    • Sarajevo

    #2
    ima smila , citao sam i ja davno o ovome, slusao sam kako iskusniji na datu temu pricaju, ali nikad nisam dovoljno skontao da bih mogao objasniti sto i kako...
    nadam se da ce netko objasniti o cemu je rijec ustvari... znam ugrubo o cemu se radi ali ne smijem pisat da ne bude skroz drugo nesta...
    Opet se ljudi grudvaju sa tim konjima ko da su jabuke!
    http://www.tuningshop.ba/

    Comment

    • reaper_HGT
      CBC Senator XXL
      • 05.09.2007
      • 888
      • Beograd

      #3
      ista pricha kod mene
      recimo meni je logichno da je rachunica kad ja to u fiatu projektovano radjena sa uglom od 90, sa spushtanjem se odstupa mozda 5-10 stepeni (slobodna procena), to je sve ok ali koliko to motor oseca?

      Comment


      • #4
        Po meni je svako spuštanje auta glupost i bacanje para. Dobije neki vizuelni efekat ali gubi upotrebna vrednost naročito na našim putevima punim rupa i velikim ivičnicima. Još ako se uz spuštanje dodaju široke niskoprofilne rupe onda ''genijalac'' mora da traži pistu za svoj auto a u međuvremenu da vozi kao po jajima. Tome treba dodati verovatnoću da se nešto s**** (felna, guma, karter itd.) pa ko voli neka izvoli.

        Comment

        • tepSIJA
          CBC Veteran
          • 01.02.2005
          • 173
          • Sarajevo

          #5
          postujem tvoje misljenje Vuja66 ali sreca pa nemamo svi isto...
          sve je tacno sto si napisao, ali svejedno sto ja to znam, izlazim na kraj s tim problemima svakodnevno opet mi ja auto zakucano max
          Opet se ljudi grudvaju sa tim konjima ko da su jabuke!
          http://www.tuningshop.ba/

          Comment

          • reaper_HGT
            CBC Senator XXL
            • 05.09.2007
            • 888
            • Beograd

            #6
            @Vuja66
            pa necemo valjda zbog nashih puteva svi da vozimo traktore i dzipove?
            vozio sam dzip i priznajem da je najbolje reshenje ali dzaba to kad me navlachi gsp na pravcu. . . .
            a spushtanje sa dobrim kitovima poboljshava performanse tj. drzanje u krivini, manje propinjanje pri startu itd.
            no pain no gain

            Comment

            • Uros Piperski
              CBC Senator XXL
              • 31.01.2005
              • 2978
              • Beograd

              #7
              tacno je to za homokineticke ali pogledaj pod kojim uglom stoje u autu normalne visine.


              RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

              Comment

              • remus
                CBC Senator XXL
                • 25.12.2004
                • 695
                • Zrenjanin

                #8
                Pa oni su vec fabricki nagnuti za nekoliko stepeni,ako me secanje ne vara.
                VW Golf MK1 2.0 16V (u izradi)

                Comment


                • #9
                  Originally posted by reaper_HGT
                  @Vuja66
                  pa necemo valjda zbog nashih puteva svi da vozimo traktore i dzipove?
                  vozio sam dzip i priznajem da je najbolje reshenje ali dzaba to kad me navlachi gsp na pravcu. . . .
                  a spushtanje sa dobrim kitovima poboljshava performanse tj. drzanje u krivini, manje propinjanje pri startu itd.
                  no pain no gain
                  Sa kim se i gde se trkaš? Da li će Yugo ili neki Fiat biti nešto drugo ako ga spustiš i udariš mu alufelne i široke gume? Čak i da ga ojačaš i još promeniš ili friziraš motor to je manje više varijacija na istu temu. I ja bih voleo da imam auto sa paklenim performansama i super izgledom, ali za to nemam para. Ko to shvati neće lečiti komplekse što će iz svog polupraznog džepa izvući još neku kintu da bi nestručnim zahvatima obogaljio solidan serijski automobil. Video sam klince koji su u Ladu Rivu ubacili motor Fiata 132 sa dve bregraste i promenili kočnice i hvale se da su furali 175! Ludilo dok se Ladica ne rascveta! A da je ljudski odrađeno sve kočnice, zamena motora ojačanje šasije itd. troškovi bi bili veći nego da kupiš polovnjaka željenih performansi. No, ja poštujem mišljenje svakog. Sačuvaj me Bože da svi razmišljamo isto. Pozdrav!

                  Comment

                  • reaper_HGT
                    CBC Senator XXL
                    • 05.09.2007
                    • 888
                    • Beograd

                    #10
                    Originally posted by Vuja66
                    Sa kim se i gde se trkaš? Da li će Yugo ili neki Fiat biti nešto drugo ako ga spustiš i udariš mu alufelne i široke gume? Čak i da ga ojačaš i još promeniš ili friziraš motor to je manje više varijacija na istu temu. I ja bih voleo da imam auto sa paklenim performansama i super izgledom, ali za to nemam para. Ko to shvati neće lečiti komplekse što će iz svog polupraznog džepa izvući još neku kintu da bi nestručnim zahvatima obogaljio solidan serijski automobil. Video sam klince koji su u Ladu Rivu ubacili motor Fiata 132 sa dve bregraste i promenili kočnice i hvale se da su furali 175! Ludilo dok se Ladica ne rascveta! A da je ljudski odrađeno sve kočnice, zamena motora ojačanje šasije itd. troškovi bi bili veći nego da kupiš polovnjaka željenih performansi. No, ja poštujem mišljenje svakog. Sačuvaj me Bože da svi razmišljamo isto. Pozdrav!
                    to sam kim se trkam i gde je moja stvar. . .
                    a ova filozofija o sredjivanju automobila je toliko imbecilna da uopshte ne razumem shta ti radish na ovom forumu?
                    i ja poshtujem svako mishlenje ali ovo mi stvarno nije jasno
                    pozdrav

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by reaper_HGT
                      Originally posted by Vuja66
                      Sa kim se i gde se trkaš? Da li će Yugo ili neki Fiat biti nešto drugo ako ga spustiš i udariš mu alufelne i široke gume? Čak i da ga ojačaš i još promeniš ili friziraš motor to je manje više varijacija na istu temu. I ja bih voleo da imam auto sa paklenim performansama i super izgledom, ali za to nemam para. Ko to shvati neće lečiti komplekse što će iz svog polupraznog džepa izvući još neku kintu da bi nestručnim zahvatima obogaljio solidan serijski automobil. Video sam klince koji su u Ladu Rivu ubacili motor Fiata 132 sa dve bregraste i promenili kočnice i hvale se da su furali 175! Ludilo dok se Ladica ne rascveta! A da je ljudski odrađeno sve kočnice, zamena motora ojačanje šasije itd. troškovi bi bili veći nego da kupiš polovnjaka željenih performansi. No, ja poštujem mišljenje svakog. Sačuvaj me Bože da svi razmišljamo isto. Pozdrav!
                      to sam kim se trkam i gde je moja stvar. . .
                      a ova filozofija o sredjivanju automobila je toliko imbecilna da uopshte ne razumem shta ti radish na ovom forumu?
                      i ja poshtujem svako mishlenje ali ovo mi stvarno nije jasno
                      pozdrav
                      Timovi inzenjera i drugih strucnjaka rade na osvajanju jednog modela automobila a 'genijalci' ga srede za par dana. Uz svaki auto moze se dobiti repair manual za dozvoljene prepravke. No, sta oni znaju... I sta je sada imbecilno? Postovati ono sto kazu strucnjaci ili prepravljati kako ko hoce? Zato su i prepuna groblja ne samo 'genijalaca' nego i normalnih ljudi kojima je auto prevozno sredstvo.

                      Comment

                      • reaper_HGT
                        CBC Senator XXL
                        • 05.09.2007
                        • 888
                        • Beograd

                        #12
                        Originally posted by Vuja66
                        Timovi inzenjera i drugih strucnjaka rade na osvajanju jednog modela automobila a 'genijalci' ga srede za par dana. Uz svaki auto moze se dobiti repair manual za dozvoljene prepravke. No, sta oni znaju... I sta je sada imbecilno? Postovati ono sto kazu strucnjaci ili prepravljati kako ko hoce? Zato su i prepuna groblja ne samo 'genijalaca' nego i normalnih ljudi kojima je auto prevozno sredstvo.
                        pa dobro pabogu ne pricham ja o jazavcima i indijancima koji seku opruge bonsekom i tjuning smajling glupostima! apsolutno tachno da postoje genijalci koji veze nemaju sa tuningom! ali isto tako postoje ljudi koji znaju shta rade, pa pogledaj teme po ovom forumu! ovde ima automobila koji su davno prevazishli ideje inzenjera koji su ih projektovali!

                        Comment

                        • X9
                          CBC Senator XXL
                          • 28.06.2005
                          • 3179
                          • Wien-Sabac
                          • RX-8 i X-9

                          #13
                          @vuja66
                          kao sto rece reaper
                          ovde ima auta kojima bi se i fabrika i projektant zacudili i iznenadili sta je uradjeno.apsolutno si poceo tu temu na pogresnom forumu.shvatam sta hoces da napises,stojim uz tebe da si u pravu sto se tice sigurnosti.
                          o takvim ljudima koji seku opruge i slicno ne treba ni diskutovati.
                          postoje isto tako auti kojima je ogibljenje uradjeno samo u pravcu udobnosti.samom zamenom opruga i amortizera,u pravcu tvdjih i boljih ne moze se nikako pogorsati vozna karakteristika auta.verovatnije je da ce neki delovi trapa malo vise trpeti,i brze se habati ali ako se i oni zamene adekvatnim,kvalitetnijim delovima i taj je problem resen.
                          upravo odradio spustanje auta sa H&R oprugama 40mm napred ,40mm pozadi,ukupno spustanje bilo nekih 25mm,sve zajedno sa amortima novim,i ne da sam zadovoljan,nego prezadovoljan.
                          "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

                          No ROTOR no MOTOR...

                          Comment

                          • shonsy
                            CBC Senator XXL
                            • 11.05.2007
                            • 1391
                            • London/Beograd
                            • Honda CBR 125R

                            #14
                            Originally posted by Vuja66
                            Timovi inzenjera i drugih strucnjaka rade na osvajanju jednog modela automobila a 'genijalci' ga srede za par dana. Uz svaki auto moze se dobiti repair manual za dozvoljene prepravke. No, sta oni znaju... I sta je sada imbecilno? Postovati ono sto kazu strucnjaci ili prepravljati kako ko hoce? Zato su i prepuna groblja ne samo 'genijalaca' nego i normalnih ljudi kojima je auto prevozno sredstvo.
                            Ocigledno nisi shvatio poentu ove price... Problem je u tome sto ti smatras da timovi inzenjera rade jedno, a "genijalci" upropascavaju njihov rad! Tu veoma veoma gresis, opet napominjem vezano za ovu temu! Ima raznih ****** koji se upustaju u razne poduhvate ne bi li postigli nesto, ignorisuci cinjenice da postizu i vecu nesigurnost ili neispravnost vozila. Ali kazem gresis jer se ne radi o njima vec o spustanju kola pomocu sportskih opruga koje su krace i cvrsce i gasnih amortizera koje su osmislili upravo ti timovi inzenjera i ostalih strucnjaka! Dakle nije se skupilo drustvo sa ulice i odseklo par krugova opruge, vec se narucuju Koni, Eibach, KW itd. kompleti koji su specijalno namenjeni upravo za odredjenu marku i tip vozila. Auto bude spusteniji, tvrdji, naginjanje u krivinama se skoro anulira, samim tim i proklizavanje, a receno mi je (u to nisam siguran) da se poboljsavaju i aero-dinamicka svojstva! Kola izgledaju mnogo mnogo lepse i agresivnije, a o razlici u voznji u osecaju sigurnosti...potpuno druga dimenzija! Jeste da su nam putevi losi ali to znaci da treba vise paznje da se obrati na rupe za vreme voznje. Da se koci i izbegava, jeste malo naporno, malo vise da priznam(pogotovu kad upadnem u rupu pa me dusa zaboli) ali sve ima svoju cenu, taj osecaj koji steknes tek nakon ugradnje sportskog vesanja ne moze da se poredi ni sa cim! Licno sam prezadovoljan i svakom od "nas" bih to preporucio!
                            Pozdrav

                            Comment

                            • reaper_HGT
                              CBC Senator XXL
                              • 05.09.2007
                              • 888
                              • Beograd

                              #15

                              Comment

                              Working...
                              X