udobnost (opruge i amortizeri)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mrki
    CBC Senator XXL
    • 08.11.2006
    • 550
    • nis, serbia

    udobnost (opruge i amortizeri)

    posto vozim punto 2, ex van, koji ima nesto tvrdje opuge od stand. punta i gasne amortizere, zanima me kako da povecam udobnost vozila, normalno za sto manje para?

    da li ce biti poboljsanja ako samo zamenim opruge, sto bi bilo jeftinije od zamene opuga i amorizera (oko 200e) ili da samo zamenim amortizere novim uljanim?

    hvala unapred na odgovorima!
  • ada
    CBC Senator XXL
    • 04.06.2005
    • 2375
    • Novi Sad
    • Svasta nesto

    #2
    pa posto je van naj jeftinije ti je da uzmes negde dva dzaka peska i ubacis pozadi i uzivas u plovidbi
    Samo par miliona ljudi imaju tu sreću da žive u Srbiji!!!.....Ostali nemaju tu sreću, ali imaju sve drugo!!!
    Mišljenja su kao ekseri: što više udaramo po njima, to dublje prodiru.
    Lopovi će biti krivično gonjeni, država ne voli konkurenciju.
    Žene su zakon a, muškarci vole rupu u zakonu!

    Comment

    • RANK
      CBC Senator XXL
      • 28.02.2007
      • 1635
      • Beograd
      • FIAT MAREA WEEKEND 1

      #3
      bice dovoljno da zamenis opruge
      "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

      Comment

      • neshaoct
        Banovan
        • 18.08.2007
        • 1754
        • Beograd, Rakovica

        #4
        ...Menjanjem amortizera pre svega utices na udobnost...
        Menjanjem opruga pre svega utices na visinu vozila...

        Comment

        • jevtic
          CBC Senator XXL
          • 26.11.2006
          • 729
          • beograd

          #5
          naravno da i opruge utiču na udobnost. [/b]
          ex - fabia 1.9 tdi
          golf 2.0 tfsi

          Comment

          • neshaoct
            Banovan
            • 18.08.2007
            • 1754
            • Beograd, Rakovica

            #6
            ...Nisam ni ja odvajao te dve stvari, jer one i cine celinu na samom autu...
            Zato sam i rekao - '' pre svega utices ''...

            Comment


            • #7
              moras da zamenis i opruge i amortizere sa onim koje idu na putnicki punto 3 vrata sa istim motorom koji imas unutra.Sve drugo daje nepoznat odziv sistema oslanjanja(moguca nestabilnost).

              Comment

              • dranix
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 3079
                • Antwerpen/Belgium
                • Saab 9-3

                #8
                I gume veoma uticu na udobnost ali i na stabilnost mada ne toliko na takvom tipu vozila s obzirom da se takva vozila voze normalnom brzinom.
                Znaci, sledeci put kupi najvislje moguce gume za taj auto. Ako ih sada vec imas onda nema nista od jevtinih resenja mada modifikacijom smanjujes predvidjenu nosivost vozila. Postoje i amortizeri koji se po potrebi pumpaju za razlicitu tvrdocu a postoje i varijabilni jastuci samo sto to sve nisu jevtina resenja.
                Napumpanost guma isto utice na udobnost i treba biti u skladu sa opterecenjem sto ne znaci da se zarad udobnosti ispuste previse gume jer se onda nejednako trose a i trenje je vece a samim tim i potrosnja goriva bez nekog logicnog razloga.
                Dodavanjem tereta pozati ces sigurno znatno dobiti na udobnost ali je to NAJSKUPLJE resenje jer ces trositi gorivo dzabe.
                Mislim da je najbolje da stavis (samo) pozadi amortizere na pumpanje.
                I na kraju mozda je najjevtinije da ugradis gas ako to nije dizel i da stavis dovoljno tesku bocu pozadi. Ipak je to mali i slabasan auto i cak i 50kg pozadi ce znatno smiriti poskakivanje.
                O zenama ljuja-zulja necu sad.

                Comment

                • Van
                  CBC Senator XXL
                  • 16.02.2007
                  • 1425
                  • Nbgd

                  #9
                  Imas nesto sto se zove springing rate tj . pod kojim se opterecenjem opruga sabije za jedinicu duzne .Kada kupujes custom opruge ovaj podatak se mozes da nadjes , ali za standardne , tesko Sto je taj broj manji , opruga je "udobnija" . Amortizeri uticu na prifusivanje vibracija koje prave opruge .
                  Ja bih zamenio opruge prvo , a ako je i daklje tvrd , stavio bi onda uljne amortizere .
                  ...zivi , Franjo je ziv !!!

                  Comment

                  • RANK
                    CBC Senator XXL
                    • 28.02.2007
                    • 1635
                    • Beograd
                    • FIAT MAREA WEEKEND 1

                    #10
                    samo opruge, iz licnog iskustva
                    "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                    Comment

                    • Eon
                      Moderator
                      • 10.03.2005
                      • 4225
                      • Beograd-NBG-44
                      • Superb 2.0 4x4 DSG

                      #11
                      Na prvom mestu orpuge, a amortizere kada dodju na red, a verovatno ce to biti u nekom izglednijem vrrmenu!!!
                      Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                      Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                      Comment


                      • #12
                        mrki,najbolje da odes do neke radnje koja ima fijatov katalog pa da ti nadju oznake tih delova koji su ugradjeni na teretnom puntu i putnickom.Onda ces znati sta da zamenis,tvoje pitanje je na mestu jer si sigurno pretpostavio da to bas i nije svejedno i preporucljivo raditi napamet.
                        Istina je da se iza sistema opruga-amortizer krije teorija od koje boli glava i ja bih zamolio sve koji nisu upuceni da ne licitiraju opruga ili amortizer napamet.Ako je pitanje laicko (a nije) jel mora i odgovor s v a k i put da bude laicki?Elementarna bezbednost je u pitanju.
                        Van je bio najblize stvarnom problemu.

                        Ovo je dokument (na engleskom jeziku) koji upravo odgovara na mrkijevo pitanje kako da se izvuce maksimum udobnosti.vozilo na primeru je standardni ford f-350 pickup truck.Jako dobra demonstracija problematike,sa famoznog MIT univerziteta.
                        Vehicle Suspension Optimization

                        Comment

                        • mrki
                          CBC Senator XXL
                          • 08.11.2006
                          • 550
                          • nis, serbia

                          #13
                          mislim da cu rizikovati, i zamenicu za pocetak opruge.
                          uzecu standradne opruge sa putnickog Punta dizela sa 3 vrata.
                          mada mi se svidja visina mog auta,stabilnost i lezanje, ali udobnost mi je bitnija, s obzirom da nije auto za jurcanje po gradu.

                          @rank:
                          kakva su tvoja iskustva sa zamenom opruga?
                          jel auto nije izgubio na stabilnosti?

                          Comment

                          • RANK
                            CBC Senator XXL
                            • 28.02.2007
                            • 1635
                            • Beograd
                            • FIAT MAREA WEEKEND 1

                            #14
                            visina ce ostati standard, a udobnost i stabilnost bolje nego sada.
                            "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              zameni opruge, to je uzrok onoga sto tebi smeta.
                              gasne amortizere ne diraj, ako su isti kao za obican Punto, a verovatno jesu jer oni nemaju veze sa nosivoscu.
                              to su prigusivaci, gasni su nesto udobniji od uljnih na visim temperaturama pogotovu. (tada uljni pocinju da gube funkciju usled pregrevanja ulja).

                              dakle, opruge prvo a kasnije amortizeri kada dodju na red normalnim habanjem.

                              uz to proveri i presteluj uglove zadnjeg trapa (ako se uopste moze podesavati) na vrednosti za putnicki Punto.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X