Kako u stvari radi tiptronik?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DraxNS
    CBC Senator XXL
    • 24.10.2006
    • 520
    • Bačka Palanka
    • Peugeot 307 SW

    Kako u stvari radi tiptronik?

    Elem... fantaziram nešto na temu Audi A8 2.5 TDI V6 itd.... i koliko sam gledao... teško je naći ovakav auto sa manuelnim menjačem...

    Ono na čega se izbor sveo je neka od verzija napravljenih 2001. ili 2002. godine i tu nisam našao nijedan ručni menjač (možda nisam dovoljno pažljivo tražio).

    Naravno da sam pretražio ovaj forum i iskopao neke teme iz npr. 2004. ili 2005. ali osim rasprave o tome šta je bolje, nisam naišao na konkretnu informaciju.

    Kako sam do sada vozio samo automobile sa ručnim menjačem i kako sam se naslušao/načitao gomile priča o automatskim menjačima... bio bi zahvalan da mi neko na ovom konkretnom primeru (A8 2.5 TDI 2001/2002 godište) objasni način upravljanja, uticaj na vožnju, uticaj na potrošnju, uticaj na održavanje.. itd. PRE nego što donesem konačnu odluku na ovu temu.

    Nisam posebno sportski nastrojen vozač, ali dešava se da hoću da ostanem duže u nižem stepenu prenosa (nego što bi možda bilo logično) ili da opet vozim u višem stepenu prenosa na manjem broju obrtaja ... i kao i valjda svi vozači... volim brate kad stisnem pedalu da auto povuče

    Takođe možda glupo pitanje... ali kako se stvari odigravaju na semaforu? Da li je neophodno držati sve vreme nogu na kočnici? Kako na uzbrdo/nizbrdo situacijama (opet opcija stani kreni)...

    Ako se setim još nečega.. dopisaću... ovo bi bilo na prvu ruku.

    E da... APSOLUTNO me NE ZANIMA rasprava šta je bolje ručni ili automatski menjač, već pojašnjenje rada gorepomenutog tiptronika i eventualno (neptristrasno ako je moguće) poređenje sa vožnjom i voznim karakteristikama u slučaju manuelnog menjača. Ne znam da li ta opcija za ovaj auto (mislim na ručni menjač) uopšte postoji na ovim vozilima iz 2001/2002 godine...
  • Nenad
    CBC Senator XXL
    • 06.01.2005
    • 1364
    • BBgd/Mow

    #2
    Tipk je obican automat sa mogucnoshcu rucnog biranja brzina.

    Varijanta 1, cisti automat
    Menjac se ponasha kao i svi menjaci s tim sto ima takozvanu funkciju "adaptacije". Ova funkcija "gleda" kako se auto vozi u odredjenom vremenskom periodu i na osnovu toga odredjuje kako ce menjati brzine. Tojest, ako je vozac opushten i polako pritiska papucicu ili je u guzvi pa se to isto deshava onda menjac bira alogaritam gde se menjanje prenosa vrshi na otprilike 2000 obrtaja (kod benzinaca, kod dizela verovatno mnogo nizhe). ako vozac neko vreme stalno stiska pedalu "do daske" onda menjac menja alogaritam i pocinje da menja brzine na visim i visokim obrtajima (za benzinca od 3500 do 6000).

    Varijanta 2, tiptronik

    Rucica menjaca se stavlja u polozaj tiptronik "+/-". Menjac menja sve brzine i uvek u crvenoj zoni, tj. ako menjac "vidi" da vozac sam nije promenio brzinu on ce drzati obrtaje do limitera a onda sam promeniti na vishu. Isto tako za shaltovanje na dole, ako menjac vidi da vozac ne menja prenos a brzina kola i obrtaji motora se smanjuju onda menjac sam menja brzine na dole.

    Kada se stane mora da se drzi papucica kocnice da kola ne bi lagano krenula, nizbrdo isto, uzbrdo teze da ce da krene ali nije preporucljivo stajati bez stisnute kocnice.

    Tiptronik nije najbolji predstavnik svoje vrste, malo je lenj.
    Ima funkciju "kocenja" motorom, tj ako si u tiptronik poziciji i prebacish iz vishe u nizu brzinu obrtaji se podignu i kola pocnu malo vise da usporavaju - imitacija kocenja motorom u kolima sa mehanikom.
    Ulje je dozivotno po fabrickim uputstvima.
    desava se da se magneti tiptronika (na rucici ispod ploce) izlizu i moraju da se menjaju da bi kola mogla da menjaju brzine u rucnom rezimu, zamena u servisu skupa ali moze da se uradi i kod kuce i za male pare.

    Ja licno provodim 98% vremena u rucnom/tiptronik rezimu a 2% na automatu, ako je bas neopisiva guzva.
    Boost or bust...

    Comment

    • DraxNS
      CBC Senator XXL
      • 24.10.2006
      • 520
      • Bačka Palanka
      • Peugeot 307 SW

      #3
      OK... hvala na odgovoru.... sad slede podpitanja

      Prvo mi nije bas najjasnije ovo kod kretanja uzbrdo.. znaci svakako moram da drzim kocnicu... e sad kad treba da se krene tu kazes da ce slabije da krene...

      Imam u glavi situaciju npr. u Kneza Milosa u BG (ako se ne varam, ulica koja od Gazele vodi ka Skupstini) i tu sam na onom dosta ostrom (za novosadske uslove ) usponu a tu ima i semafor... stao sam u uzbrdo poziciji, cekam zeleno i drzim nogu na kocnici. Sta radim kad dodje red na mene da krenem?
      Sad u toj situaciji uglavnom drzim auto u prvoj na "pola" kvacila.. tako da ne ide napred ali i neda da se ide nazad.

      Drugo ono oko potrosnje.. znaci ako sam kao i ti preko 90% u "rucnom" modu... mogu da ocekujem potrosnju kao na klasicnom rucnom menjacu? Nisu to neke razlike (bar kataloski), ali sam cisto radoznao

      Trece ako se u ovu pricu umesa i quattro... kako to menja sliku i upravljanja i menjanja brzina i potrosnje? Ovo je vec pitanje za bas Audi tematiku... i nije preterano vezano za samu temu, ali ako moze odgovor i na to.

      Comment

      • Raptor
        CBC Član
        • 11.09.2006
        • 97
        • LAS PALMAS (Jagodina)

        #4
        Ne brini se za kretanje uzbrdo. Pustiš kočnicu, stisneš gas, i to je to. Nema kretanja unazad! Na uzbrdici možeš i da pustiš kočnicu , auto će da stoji u mestu.
        .
        http://tabane-city.myminicity.com/
        .
        .
        .
        .
        http://tabane-city.myminicity.com/

        Comment


        • #5
          Originally posted by DraxNS
          Imam u glavi situaciju npr. u Kneza Milosa u BG (ako se ne varam, ulica koja od Gazele vodi ka Skupstini) i tu sam na onom dosta ostrom (za novosadske uslove ) usponu a tu ima i semafor... stao sam u uzbrdo poziciji, cekam zeleno i drzim nogu na kocnici. Sta radim kad dodje red na mene da krenem?
          Sad u toj situaciji uglavnom drzim auto u prvoj na "pola" kvacila.. tako da ne ide napred ali i neda da se ide nazad.
          drax da li se sećaš možda sa polaganja vozačkog onog dela kad se na uzbrdici kreće pod ručnom?

          Comment

          • Nenad
            CBC Senator XXL
            • 06.01.2005
            • 1364
            • BBgd/Mow

            #6
            Prilikom kretanja uzbrdo nemas nikakav problem. Otpustih kocnicu i polako pritisnes gas. Kada otpustih kocnicu auto nece krenuti na dole ili vrlo/vrlo malo (ako je bas mnogo strmo) to je zato sto je prakticno stalno u brzini ali nema cvrste veze izmedju menjaca i motora kao kod mehanike. Ne treba da brzo prebacujesh nogu sa jedne na drugu papucicu, kao na mehanickom menjacu.

            Potroshnja u manualnom modu je visha nego u automatskom, zato sto automatski ima "idealne" promene brzina za svaku situaciju a u manualnom ipak ti malo kontrolishes a kako si rekao volish da imash brz odziv tako da cesh ga ceshce drzati recimo u drugoj umesto u tercoj itd.

            Kvatro necesh osetiti u normalnoj voznji,, s'obzirom da je to TorSen diferencijal i cisto mehanicki on prebacuje obrtni momenat sa jedne ose na drugu u zavisnosti od toga sta proklizava. Moras da se naviknes da recimo u krivini ne otpustish gas zato sto kola pocinju da klize nosom napolje, morash da drzish papucicu da bi kola "sama" usla u krivinu. Ako preterash sa brzinom u krivini i i dalje drzish gas kola ce poceti da klize napolje sa sva cetiri tocka. Imash varijantu da otpustish gas i da nos ode, da pritisnesh gas i da zadnji tockovi pocnu da izlaze napolje (ali se to deshava vrlo kasno, kola klize sa sva 4 do poslednjeg momenta) ili da korigujes lagano sa rucnom kocnicom. Naravno ovo ce ti trebati vrlo malo posto A8 verovatno ima gomilu ASR/SRC i ostalih pomagaca.
            Boost or bust...

            Comment

            • zverko
              CBC Senator XXL
              • 19.08.2005
              • 7085
              • BGD
              • Audi A4

              #7
              sa tim motorom neces imati neki "efekat" u visokim obrtajima pogotovo ako je varijanta od 150 ili 160ks. automatik je extra fora za grad a tiptronik je tu ako se uzelis da i desnom rukom nesto radis. ako se i odlucis za tu vrijantu promeni ulje i sito u menjacu za svaki slucaj i da, vodi racuna o tome da kad menjas iz D u N ili u R auto uvek stoji tj ne krece se ni malo i uvek sa nogom na kocnici, doduse drugacije i ne moze ali ovo za kretanje auta pri promeni obavezno!!!
              deutsche gemacht-gut gemacht...

              Comment

              • DraxNS
                CBC Senator XXL
                • 24.10.2006
                • 520
                • Bačka Palanka
                • Peugeot 307 SW

                #8
                Originally posted by Elwood
                Originally posted by DraxNS
                Imam u glavi situaciju npr. u Kneza Milosa u BG (ako se ne varam, ulica koja od Gazele vodi ka Skupstini) i tu sam na onom dosta ostrom (za novosadske uslove ) usponu a tu ima i semafor... stao sam u uzbrdo poziciji, cekam zeleno i drzim nogu na kocnici. Sta radim kad dodje red na mene da krenem?
                Sad u toj situaciji uglavnom drzim auto u prvoj na "pola" kvacila.. tako da ne ide napred ali i neda da se ide nazad.
                drax da li se sećaš možda sa polaganja vozačkog onog dela kad se na uzbrdici kreće pod ručnom?
                Eeeeeee, znas li ti kad je to bilo?? Jos malo pa cu i drugu vozacku da cepam

                Iskreno, to mi nije ni instruktor pokazao, niti sam imao situaciju na polaganju... da li je tako nesto bilo na testu.... veruj mi da se ne secam.

                A zasto tako radim... (cisto da razjasnim) ... prosto.. tako mi je lakse da kontrolisem auto i da krenem dalje.. samo podignem nogu sa kvacila i dodam malo (ili malo vise ) gasa.

                Comment

                • nikolaf7
                  CBC Veteran
                  • 23.12.2007
                  • 181
                  • beograd

                  #9
                  ?Pa tako su mene naucili u auto skoli - otpustis kvacilo do pola, pustis noznu(ili rucnu) i gas
                  If God rides a Harley............
                  The Devil rides a Duke!

                  Comment


                  • #10
                    nikola to je ok ali promena kvacilom treba da se obavi sto brze,ako se ostavi
                    duze vremena u nekom takvom polozaju izmedju da proklizava lamela ce se spaliti.tamo u testovima je bilo neko trik pitanje gde je pomocna kocnica na autu pa uglavnom odgovor je da je integrisana zajedno sa rucnom (parkirnom) ako se dobro secam .samo drzis dugme na rucnoj pritisnuto sve vreme i imas pomocnu kocnicu a noge slobodne.

                    Comment

                    • vasavasa
                      CBC Veteran
                      • 24.11.2007
                      • 185
                      • Chicago,USA

                      #11
                      evo savrsenog linka za tiptronic http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... ssion.html
                      ako se slucajno predomislis pa budes hteo S8 4.2 onaj crni iz Gang Land-a se prodaje za 50k eur
                      budimo realni,zahtevajmo nemoguce!

                      Comment

                      • 206
                        Admin od ispočetka :)
                        • 09.12.2004
                        • 9548
                        • Beograd
                        • 206

                        #12
                        To za 50k se Dane verovatno malo zeza
                        The difference between men and boys is the price of their toys

                        Comment

                        • vasavasa
                          CBC Veteran
                          • 24.11.2007
                          • 185
                          • Chicago,USA

                          #13
                          mozda daje garsonjeru uz njega
                          posto vidim da ga poznajes mozda bi mogao da ga pozoves da dodje na forum i kaze nam neke zanimljivosti u vezi sa tim S8
                          budimo realni,zahtevajmo nemoguce!

                          Comment

                          • vasavasa
                            CBC Veteran
                            • 24.11.2007
                            • 185
                            • Chicago,USA

                            #14

                            kupis a8 i postanes dzedaj
                            budimo realni,zahtevajmo nemoguce!

                            Comment

                            • DraxNS
                              CBC Senator XXL
                              • 24.10.2006
                              • 520
                              • Bačka Palanka
                              • Peugeot 307 SW

                              #15
                              vaso daj jos interior slika

                              moze i veca rezolucija....

                              Comment

                              Working...
                              X