Peugeot 405 1.6l 1991g - problemi sa menjacem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alexus
    CBC Član
    • 04.07.2006
    • 28
    • Novi Beograd, Blokovi

    Peugeot 405 1.6l 1991g - problemi sa menjacem

    Od skora vozim Peugeot 405 GR, 1600 kubika, karburator, 1991. godiste + LPG (lovato). Presao 178000km.

    Pored gomile problema koje sam imao i uglavnom kako-tako resio, problem sa menjacem jos nisam. Sto zbog para, sto zbog nesigurne dijagnoze.

    Manifestacija je ocigledna, i tu dileme nema, zapinje kad se ubacuje u prvu, drugu i rikverc; treca i cetvrta i mogu da prodju nekako, mada i tu ne ide kao u sir. Malo zategao sajlu kvacila, ali stanje se i nije mnogo, da ne kazem uopste popravilo. Samo da pojasnim, kad kazem zapinje, to ne znaci da se prilikom menjanja stepena prenosa cuje karkteristican zvuk krchanja zupcanika. Ne, najcesce nema nikakvog zvuka, nego jednostavno ne mogu da mu pronadjem put kuda treba da ga zadenem (da izvinete na izrazu).

    Ono sto je karakteristicno, desava mi se da neki put ubacim u prvu, ili u rikverc kao u puter; a neki put nema izbora nego saltanje zavrsi sa krchanjem.

    Ulja u menjacu ima dovoljno, skoro sam prisustvovao zameni leve poluosovine, pa kad su ispustali ulje video sam i kolicinu i boju. Kad je hladno, bilo je (relativno) bistro, po malo prozirno. Kad je bilo zagrejano, bilo je mutno. Da li je to normalno? Majsori kazu da je sve u redu.

    Jos mi kazu da ce se problem resiti zamenom korpe, lamele i sta sve vec ide uz to (oko 100E delovi + 50 za ruke). Meni malo nije jasno kave veze to ima sa saltanjem. Razumem kada auto podrhtava prilikom kretanja iz mesta, kada otvrdne pedala kvacila, kada se cuje zvuk prilikom otpustanja kvacila (kao kod mene po nekad), ali kakve veze to ima sa saltanjem?

    Da li ima negde mesto od rucice menjaca do zvona gde bi nesto moglo da skripi? Pominju mi neke caure ili nesto sl...

    Samo da nije nesto u menjacu. Zapalicu ga ako me i to saceka :x
    Renault Megane I, 1.9dCi AIR
    Peugeot 405, 1.6l
  • click
    CBC Veteran
    • 13.09.2007
    • 128
    • Beograd

    #2
    Video sam dve varijante menjaca za 1.6. Kod jednog je R kod 5, kod drugog kod 1. Mozda je problem u biracu (viljuska)

    Comment

    • djukic
      CBC Senator XXL
      • 27.03.2005
      • 2526
      • Beograd

      #3
      Promeni korpu i lamelu i videces ogromnu promenu na bolje...
      Slican problem imao sam na BX-u TZD i kada sam promenio korpu i lamelu drugi auto...
      https://t.me/pump_upp

      Comment

      • BRABUS
        CBC Senator XXL
        • 15.10.2004
        • 2399
        • London

        #4
        Imao je drug na Mazdi MX-6 slican problem, i bio je u biracu (viljusci), bila je polomljena - legni ispod kola, trebalo bi da mozes da je vidis, pa utvrdi da li je pukla. Ona je kostala nesto sitno - 20-ak dolara ili tako nesto.

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          #5
          Bice da je korpa malo oslabila
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • Duke
            CBC Senator XXL
            • 16.01.2006
            • 753
            • Urbs Naissus

            #6
            Što tipujete na korpu? Mislite da u stvari ne odvaja kako treba, pa nije muka u menjaču nego u kvačilu?

            Mom kumu na 605 ici se javljali slični problemi, dok mu se nije raspao šalt-hebl. Sistem poluga i polugica od ručice menjača do samog menjača izdobijao luftove i nije više mogao kasvetno da nabode brzinu... Kada je promenio polugice, opet je bilo sve po starom... Verovatno su tu te čaure koje se spominju...
            "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

            Comment

            • djukic
              CBC Senator XXL
              • 27.03.2005
              • 2526
              • Beograd

              #7
              405, BX i ostali PSA automobili tog vremena imaju polugice od biraca do menjaca koje naravno na krajevima imaju plasticne caure. Kada stradaju caure desava se da je birac-rucica neprecizan onako rekli bi landara.
              E sad u tezim zapustenijim slucajevima desava se cak i da prilikom ubacivanja u prvu ili rikverc jedna od polugica ispada iz lezista i naravno ostajete samo sa 3-4 brzinom.

              Najcesce totalno popuste prilikom zamene lamele jer majstori pajserom skidaju caure s kugli i tu ionako slaba caura totalno pukne. Manifestacija je upravo izletanje iz brzine cim ga uzmes od majstora i naravno onda idu reklamacije i ubedjivanja.

              Savet je da prilikom zamene lamele obavezno se detaljno pregleda stanje svih polugica i da se sumnjive OBAVEZNO zamene.

              Najjeftiniji nacin zamene je da se kupe najjeftinije polugice istog precnika za bilo koji PSA i da se onda prema starim isfabrikuju. Naprimer poluga za Citroen Visu kosta 600 din original PSA. Poluga za BX-a kosta 2700din. Kupis za vizu i prepravis je na BX-a.Ovo moze da ustedi i do 50tak EUR-a a efekat je isti.

              Polugice se od modela do modela razlikuju u precniku kugle i duzini tj. obliku.

              E sad u 99% slucajeva kod tebe je riknula korpa. Vidi kako ti odvaja, da li je pedala kvacila tvrda. Tesko je videti da li je tvrdja nego sto je uobicajeno jer se proces stradanja korpe odvija postepeno. Neosetno vremenom pedala je sve tvrdja a odvajanje sve teze i javljaju se problemi kao sto si opisao.
              https://t.me/pump_upp

              Comment

              • Eon
                Moderator
                • 10.03.2005
                • 4225
                • Beograd-NBG-44
                • Superb 2.0 4x4 DSG

                #8
                djukic i 206 su ti dali skoro sve opcije, ostaje ti samo pre tog planinarenja da proveris sve nosace motora i menjaca i da budes siguran da ne bacas pare u delove!
                Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                Comment

                • zemunac72
                  CBC Veteran
                  • 08.12.2006
                  • 154
                  • zemun

                  #9
                  da li mozes da ubacujes u brzine kada je mnotor ugasen? ako i tada nemozes lepo da ubacis u brzinu onda nije korpa . imas dva modela menjaca za isti motor i dva modela salt hebla. kod njih je boljka salt hebl. ako je propao ili su poluge dobile lufta to moras da osetis [rucica landara] ili da cujes [cuje se klaparanje kada rucicu brzo pomeras levo desno].
                  ako ti nesto zatreba od delova za menjac javi se [imam rasturenog stranca 1.6 sr 1991,uprincipu imam sve sem motora]

                  Comment

                  • 206
                    Admin od ispočetka :)
                    • 09.12.2004
                    • 9548
                    • Beograd
                    • 206

                    #10
                    Korpa ce pri pokusaju prvog saltanja praviti problem i sa ugasenim motorom.
                    The difference between men and boys is the price of their toys

                    Comment

                    • alexus
                      CBC Član
                      • 04.07.2006
                      • 28
                      • Novi Beograd, Blokovi

                      #11
                      Sad sam se zavlacio pod haubu, posto me mrzelo da lezem u baru u koju sam se parkirao. Vide se one polugice i odozgo.

                      Video sam ih tri komada. Razlicite su duzine, na najduzoj vidim da ima i neki navoj sa maticom. Istina je da malo imaju lufta, pogotovo ta dugacka ali ne mogu da procenim koliko je to mnogo ili malo.

                      Sto se rucice menjaca u kabini tice uradio sam sledece: u praznom hodu kada pomeram rucicu levo-desno ili napred-nazad, uocio sam da se bez ikakvog otpora rucica pomera ko 1.5cm. Posle pocinje da pruza otpor, kao da stiskam neku oprugu. Cuje se zveckanje onih polugica kad drndam rucicu, i to je sve.

                      Rasturao sam i ono kuciste u koje ulazi rucica. Mislim da ona bela kugla u kojoj se zavrsava rucica dole pri dnu nema lufta.

                      Sto se saltanja tice, kada je motor ugasen, i kad stisnem kvacilo, saltam bez vecih poteskoca. Prvo ubacivanje u prvu brzinu je malo teze, a onda svako sledece je ono sto bih ja voleo da imam na kolima, ko u sir. Kad upalim auto, stvar oteza. Prvo ubacivanje u prvu brzinu je tesko, a onda svako sledece je relativno lagano (pri tome ne otpustam pedalu kvacila). Cim otpustim pedalu i probam u prvu, opet ide tesko.

                      @djukic: da li su poligice kompletno metalne, ili se na krajevima nalaze plasticna lezista? Pitam da li mogu ove moje originalne da se servisiraju? Koliko je zezanje da se prepravi polugica nekog drugog modela na ovaj moj krs? Sta to podrazumeva, secenje, varenje isl?

                      Lako cu ja da zamenim korpu i lamelu (ako me zena pre toga ne upuca zbog para koje dadoh na ovaj auto), ali mislim da mogu jos malo da sacekam sa tim. Kvacilo nije preterano tvrdo, mada po neki put, ne uvek, osetim podrhtavanje prilikom kretanja iz mesta i cuje se neki zvuk prilikom otpustanja kvacila.

                      Na sta prvo da pucam, set kvacila ili ove polugice?

                      I gde i koji set da kupim (mislim na nesto kvalitetnije)?
                      Renault Megane I, 1.9dCi AIR
                      Peugeot 405, 1.6l

                      Comment

                      • alexus
                        CBC Član
                        • 04.07.2006
                        • 28
                        • Novi Beograd, Blokovi

                        #12
                        Sve hocu da pitam, ali zaboravim (sta ti je psihologija, beg od realnosti):

                        niko mi ne pomenu da postoji mogucnost da su riknuli sinhroni. Kolika je verovatnoca da se to desilo? Jel to zbog toga sto se ne cuje krchanje prilikom saltanja?
                        Renault Megane I, 1.9dCi AIR
                        Peugeot 405, 1.6l

                        Comment

                        • 206
                          Admin od ispočetka :)
                          • 09.12.2004
                          • 9548
                          • Beograd
                          • 206

                          #13
                          Da su crkle polugice, imao bi otpor prema saltanju u bilo koju brzinu. Kada crkne korpa, imas otpor prema saltanju u nize brzine gde je korpi teze da odvoji nego u visim. Probaj pa vidi.
                          The difference between men and boys is the price of their toys

                          Comment

                          • djukic
                            CBC Senator XXL
                            • 27.03.2005
                            • 2526
                            • Beograd

                            #14
                            Skupi pare za lamelu i korpu. Polugice ces morati da zamenis jer ce kao posledica rada majstora one da nastradaju do kraja. Kada skines polugice onda uradi sledece: Odes u PSA radnju poneses jednu od polugica i uzmes tri najjeftinije koje mozes da nadjes po radnjama a da imaju isti precnik caure. Onda iseces stare, iseces nove i sve to povaris preslikavajuci duzinu i uglove originalnih poluga.
                            Poluga je metalna a na krajevima se nalazi metalni zavrsetak a u njemu je plasticni ulozak. Ja nisam pokusavao reparaciju mada sad kad razmislim mozda je i moguca...
                            https://t.me/pump_upp

                            Comment

                            • alexus
                              CBC Član
                              • 04.07.2006
                              • 28
                              • Novi Beograd, Blokovi

                              #15
                              Pa dobro. Bolje i korpa i lamela nego ceo menjac. Mada ce zena da me rokne i za jedno i za drugo.

                              Samo jos nesto: kako se skida ona kugla na vrhu rucice menjaca za koju se hvatam kad menjam brzine. Pukla je. Pokusao sam da je odvrnem, misleci da je navijena, ali nisam uspeo. Do duse nisam zapinjao bas jako plaseci se da je ne zeznem u donjem delu u onoj beloj kugli.

                              I drugo, zna li neko da mi kaze koji je moj motor: TU ili XU, par puta su me pitali u radnjama. 1.6l sa karburatorom, 1991 godiste.
                              Renault Megane I, 1.9dCi AIR
                              Peugeot 405, 1.6l

                              Comment

                              Working...
                              X