Punto 1.2 8v krčanje iz menjača

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #16
    Primer sa donje slike je lakši za objasniti. Žuto mesingano je sinhron, levo je zupčanik, oni oštećeni zubi a desno sa tom sjajnom štraftom od viljuške birača brzina je kandžasta spojka.

    Princip je sledeći, ti preko viljuške pomeraš kandžastu napred ili nazad (levo desno) u zavisnosti koju brzinu želiš da uključiš. Na primeru pomeranjem ulevo se kandžasta približava zupčaniku, u njoj ima ženski deo zuba istih kao na zupčaniku. Da nema sinhrona to bi se oljuštilo iz prve jer se vrte popriličnom različitom brzinom. Uloga sinhrona je da ukoči zupčanik to jest da ga dovede na istu brzinu kojom se vrti kandžasta a to onda znači da "stoje"... Razlika u brzini pravi ono KRRRRR i odoše zubi...

    Kad odu malo više oni konusni špicevi zuba od zupčanika i kandžaste, jednostavno izleću jedan iz drugog i menjač "ispada iz brzine" ... Umesto kockastog uzupčenja dobija se trouglasto plitko uzupčenje, kosine izbacuju kandžu sa zupčanika.

    Koči se na taj način da kandžasta gura sinhron na konusni i veoma glatki deo zupčanika (ispod sinhrona je ne vidi se) a sinhron ima odgovarajući konusni deo na sebi. Mesing je mekan pa radi kao kočnica na tvrdom cementiranom konusu zupčaniku. To je razlog što što se vremenom troši i povećava mu se unutrašnji prečnik konusa pa prilazi sve bliže zupčaniku da bi počeo kočenje. Na kraju se prilepi skroz, zub na zub ali ne koči ništa jer je unutrašnji konusni deo potrošen, proširen.

    Pošto se tada zupčanik vrti većom ili manjom brzinom od kandžaste čuje se to krrrrk jer se zubi "pogadjaju umesto da se u tišini uzupče. Efekat menjanja brzina sa ugašenim autom, ne treba kvaćilo. Tehnika medjugasa služi da nadomesti loš ili nepostojeći sinhron.
    Provera sinhrona je da se pritisne na zupčanik i okreće dok se ne ukoči (prilepi da bude kao celina) tada mora biti udaljeni ti zubi od sinhrona bar pola milimetra od zuba na zupćaniku ali ja to ne bih vraćao jer će ubrzo da se potroši. Ne znam napamet zazor za taj model ali je bar milimetar sigurno.

    Druga vrsta sinhrona ona kao presečena burma radi to sve isto samo se on troši spolja pa kad se stanji nastaje isti problem, nema kočenja zupčanika.
    Kod te vrste je olakšavajuća okolnost da se može okrenuti za 180 stepeni jer koristi samo jednu (prednju stranu) a druga je nedirnuta. Skraćen mu je vek jer se ipak troši do sredine ali može ići bar 70 posto prvobitnog rada.

    Na kraju, zupčanik ili kandžasta nemogu crći ako je ispravan sinhron sem u jednom slučaju kad je vlasnik moron i menja brzine na silu bez kvačila ili izigrava Šumahera da bi izmenjao brzine bolje od automatika formule...

    Što sam ja sad ovo pisao nemam pojma....
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • slobodank
      Moderator
      • 26.11.2007
      • 1338
      • Stara Pazova
      • Fiat Idea 14.16v lpg

      #17
      Dobro si napisao, razumeo sam. Nemam mira, napuštam kancelariju i odo na lice mesta da vidim šta se dešava. Ufff


      Comment

      • slobodank
        Moderator
        • 26.11.2007
        • 1338
        • Stara Pazova
        • Fiat Idea 14.16v lpg

        #18
        Eve ga. Ovo je krivac, toliko se izlizao da kandža zapinje, probao sam rukom, glavi, nekad hoće lagano a nekad je potrebno kandžu gurnuti baš lepo da se pomeri. Oštećena se jasno vide. Stigao novi (ispravan polovni) u kompletu sa kandžom.




        Last edited by slobodank; 01.10.2014, 14:27.


        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #19
          Dobro je da si rešio problem.
          Da ostane zapisano da nismo džaba krečili

          Bitno je da si i sinhron promenio. Taj deo koji si slikao i to oštećenje pomažu da sporije ulazi u brzinu a to opet ima za reziltat da ne krči prilikom ubacivanja u brzinu.
          To što iam na sliči je nanos materijala sa nekog drugog dela koji je upao i smrljao se po tome. Parče opiljka od zupčanika ili kandže.
          Taj deo praktično stoji u rotaciji a aksijalno se pomera onom brzinom koliko menjaš brzine na ručici. To je ujedno sve vreme kad se on pomera a ostatak vremena sedi mirno i čami čekajući...
          Toliko oštećenje je koliko vremena treba da se pomera da bi se oštetilo u toj meri. Poliraš auto pa znaš koliko ručnih pokreta treba da se ispolira ili u toj meri pokvari auto.

          Ukratko, krivac je sinhron i dobro je da si ga promenio.
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • slobodank
            Moderator
            • 26.11.2007
            • 1338
            • Stara Pazova
            • Fiat Idea 14.16v lpg

            #20
            Jeste, bitno je da je sve sređeno, a ovaj problem me je malo uputio u tematiku menjača tako da sam dosta toga naučio. Inače ono što nisam napisao to je da se svaki taj krajnji prorez na zupčaniku izlizao odnosno da ima taj nanos (mislim na ta tri dela na koja je podeljen zupčanik), te tri fotografije koje sam postavio je zupčanik sa različitih strana a ne samo jedno oštećenje. Hvala svima na pomoći a tebi Dora posebno na detaljnim objašnjenjima


            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #21
              Nemam pojma iz kog razloga ali sam posle mnogo vremena imao volje da napišem nešto pametno sem "kako te"
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • zoranbg
                CBC Senator XXL
                • 23.03.2005
                • 4098
                • Rooster's Hill , Beog
                • Grande Punto 1.2

                #22
                pa ne moras to. napisi " ima zenske , ima sve"
                Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                Comment

                • slobodank
                  Moderator
                  • 26.11.2007
                  • 1338
                  • Stara Pazova
                  • Fiat Idea 14.16v lpg

                  #23
                  Danas slučajno naleteo na cene novih delova (mene su polovni izašli 15e) i nisu baš smešne. Da sam uzimao nove, ogrlica sinhrona je 3500 dinara a a spojnica sinhrona prve i druge brzine 5030 dinara i kada bi se tome dodali troškovi slanja to bi bilo skoro 9k dinara. Znam da su novi nabolji ali ipak tu je razlika od cca 60e. Uglavnom bitno je da sve dobro radi.


                  Comment

                  • rados
                    CBC Senator XXL
                    • 02.03.2011
                    • 539
                    • G.Milanovac SRBIJA
                    • OPEL ASTRA G Z16XE

                    #24
                    ako su novi orginalni uredu ali ako su furda onda su ti polovni kud i kamo bolji od novih.

                    Comment

                    • comi 1342
                      Moderator
                      • 28.09.2005
                      • 1126
                      • NS
                      • Giulietta ,PUG 106,

                      #25
                      Ja sam kao prvi auto imao yugo koral, kome je otišao sinhron treće brzine. Ne znam koliko dugo sam (o godinama je reč), maltretirao kragujevčane a oni mi lagali da će mi doneti novi na Najlon pijacu. Nije ga bilo ni u radnjama, prodao sam auto takav ...
                      "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
                      "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

                      Comment

                      • slobodank
                        Moderator
                        • 26.11.2007
                        • 1338
                        • Stara Pazova
                        • Fiat Idea 14.16v lpg

                        #26
                        Novi delovi za menjač koje sam pomenuo su auto ricambi. E sad za kvalitet ne znam. Do sada prešao blizu 200km, za sada sve ok.


                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          #27
                          Za Juga je prestalo da se pravi odavno, zupcnik prve koőta 50 E a polovni menjac 30 E...
                          Popravka menjaca je uvek bil najskuplja popravka zbog delova.
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          • comi 1342
                            Moderator
                            • 28.09.2005
                            • 1126
                            • NS
                            • Giulietta ,PUG 106,

                            #28
                            Pisao sam o prvoj polovini 90-ih, tada mi je to bilo neobjašnjivo...
                            "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
                            "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

                            Comment

                            • expendable
                              CBC Senator XXL
                              • 04.11.2009
                              • 3662
                              • Bor

                              #29


                              (poslovnost na nivou, a menjač (sinhroni) je takav da su na 10 proizvedenih jedan morali da imaju u rezervi (komplet)).
                              Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                              Comment

                              Working...
                              X