Opel kadet '88 1.3i trokira i gasi se na leru

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JIM
    CBC Početnik
    • 22.11.2011
    • 3
    • Aleksandrovac

    Opel kadet '88 1.3i trokira i gasi se na leru

    Pozdrav svima
    Imam Opel kadet 1988 godiste, limuzina 1.3i ,OHC motor i ugradjen lavato plinski uredjaj . Potrosnja mi je oko 6 pa i nize na bezolovnom, a na plinu ne prelazi 7 lit i sto se toga tice mogu reci da sam prezadovoljan.Ulje mi trosi i recimo posle do 1000km prekontrolisem i dolijem do propisanog nivoa, a otprilike do redovne zamene na oko 5-7000 km dolijem 1 – 1,5 lit. Pre par meseci je pocelo da se desava u voznji da u gradskim uslovima pri oduzimanju gasa, recimo na semaforu, ako gas naglo oduzmem, broj obrtaja padne toliko da se auto ugasi ako je na plinu, a po pokretanju na benzin broj obrtaja ostaje na potrebnom nivou da se prilikom zaustavljanja ne gasi, ali se oseca "trokiranje" i dodavanjem gasa odrzavam da se ne ugasi. To traje nekoliko kilometara i obicno dok se ne izadje na otvoren put, a onda se sve vrati u normalu. U pocetku se to desavalo redje , a zadnji mesec sve cesce i kao da stalno motor"trokira", kao da ne radi neka svecica, pa sam ih sve zamenio novim boshovim za TNG, ali je simptom ostao siti, stim sto se desi i da po startovanju motora broj obrtaja na benzinu skoci na oko 3000 i smiri se prebacivanjem na plin, ali onda se i ugasi ako ne dodajem gas. Isao sam kod autoelektricara, jer mi se uz ovo i prazni akumulator tako da treci dan nevozenja po osvezavanju ispravljacem, auto ne mogu da startujem, a ako skinem kleme kao probu na dva dana i pred startovanje ih prikacim, onda palim bez problema. Majstor mi je instrumentom proverio instalaciju i rekao da je sa te strane sve u redu, a to oko startovanja motora da je uzrok dotrajao akumulator (black horse star oko tri godine). Kablove za svecice sam promenio prosle godine jer sam imao (ali redje) slicne simptome i proverom skidanjem kablova jedan po jedan je ustanovljeno da neki probijaju pa je izvrsena zamena, a preksinoc sam tokom probe auta na leru sa podignutom haubom, video na kratko varnicenje kabla na najdaljoj svecici od razvodnika, a varnica je bila ka izduvnoj grani koja sprovodi topao vazduh u filter.
    Mozda bitno je podatak da mi se jednom prilikom prosle godine nakon par "trokiranja" na trasi oko 15 km, auto ugasio i nisam mogao da ga pokrenem, pa sam odslepan u servis gde je ustanovljeno da je u alternatoru na onoj plocici (nisam bas strucan u objasnjavanju naziva delova) crkla valjda dioda ili tako nesto, pa sam kupio i ugradio polovan alternator i do tada do ovih simptoma nisam imao problema.
    Izvnjivavam se ako sam preopsiran, ali ako je to od koristi, napomenuo bih da sam juce sam rasturio usisnu granu i ocistio je i izduvao kompresorom i posle montaze prilikom probe primetio da na leru radi sa manjim trokiranjem i ne gasi se ni na bezolovnom ni na plinu, ali iz auspuha cak i na plinu izlazi dosta kapljica vode, dok mi iz sistema za hladjenje u nekoj meri nestaje rashladne tecnosti. Proverom hladnjaka sam nasao da malo vlazi pri dnu, ali je to vizuelno manje nego sto sam video da izbaca auspuh zajedno sa izduvnim gasovima.
    Jos nesto je mozda bitno,a to je da mi motor po startovanju bilo leti ili zimi, uvek na prvom startovanju u toku dana lupa par minuta kao da nema ulja i posle se smiri i lepo radi uz prethodno opisane probleme.
    Napominjem da je pre tih problema oko gasenja u periodima stabilnog rada, auto imao dobru vucu, dobro palio i dalje dobro pali, potrosnja mu je veoma povoljna kako sam naveo, ali ovaj problem me je prisilio da ne idem van grada dok to ne resim.
    Molim za savet oko ovog problema i unapred hvala.
  • zoranbg
    CBC Senator XXL
    • 23.03.2005
    • 4098
    • Rooster's Hill , Beog
    • Grande Punto 1.2

    #2
    Odg: Opel kadet '88 1.3i trokira i gasi se na leru

    uzmi druge kablove i kapu , tako sam ja imao kablove stare godinu dana ,pa kad sam stavio nove marke Topam auto proradio.
    nije ta marka skupa,meni su za korsu 85 godiste kostali oko 1000 dine pre 2 godine.
    i promeni akumulator ako ne valja.

    a to sto ti lupa.mozda su hidropodizaci,ako ih imas. ne znam.
    Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

    Comment

    • Franjo
      Banovan
      • 14.08.2009
      • 2831
      • Inđija - Beograd
      • Renault megan II res

      #3
      Odg: Opel kadet '88 1.3i trokira i gasi se na leru

      Originally posted by JIM View Post
      Imam Opel kadet 1988 godiste, limuzina 1.3i ,OHC motor i ugradjen lavato plinski uredjaj...

      ... zadnji mesec sve cesce i kao da stalno motor"trokira", kao da ne radi neka svecica...
      ... preksinoc sam tokom probe auta na leru sa podignutom haubom, video na kratko varnicenje kabla na najdaljoj svecici od razvodnika, a varnica je bila ka izduvnoj grani koja sprovodi topao vazduh u filter.
      Verovatno neispravna svećica. Pošto si menjao, da li si stavio svećice odgovarajuće toplotne vrednosti za taj motor?

      Isao sam kod autoelektricara, jer mi se uz ovo i prazni akumulator tako da treci dan nevozenja po osvezavanju ispravljacem, auto ne mogu da startujem.

      ... pa sam kupio i ugradio polovan alternator i od tada do ovih simptoma nisam imao problema.
      Proveriti alternator, jer sve ukazuje na isti kvar. Zato je uvek isplativije kupiti nov, kojeg možeš i sam zameniti, pa uštediš za ruke.

      ... iz auspuha cak i na plinu izlazi dosta kapljica vode, dok mi iz sistema za hladjenje u nekoj meri nestaje rashladne tecnosti.
      Dok su kapljice, to je normalna stvar, jer se radi o kondenzaciji pare, proizvod sagorevanja. Posebno u ovim vremenskim uslovima. Gubljenje rashladne tečnosti, može biti zabrinjavajuće, upravo zavisno od mere. Treba proveriti spojeve creva sa hladnjakom i motorom i njihovo stanje, kao i vodenu pumpu, a najbolje pri zagrejanom motoru na radnu temperaturu.

      Jos nesto je mozda bitno,a to je da mi motor po startovanju bilo leti ili zimi, uvek na prvom startovanju u toku dana lupa par minuta kao da nema ulja i posle se smiri i lepo radi uz prethodno opisane probleme.
      Proveriti, da li je predpalenje pravilno podešeno, motor u fazi i automatski saug.

      ... ali ovaj problem me je prisilio da ne idem van grada dok to ne resim.
      To si u pravu, jer je dosta ozbiljnih problema, tako da možeš ostati na putu i moraš da ga šlepaš.

      Comment

      • JIM
        CBC Početnik
        • 22.11.2011
        • 3
        • Aleksandrovac

        #4
        Odg: Opel kadet '88 1.3i trokira i gasi se na leru

        Originally posted by zoranbg View Post
        uzmi druge kablove i kapu , tako sam ja imao kablove stare godinu dana ,pa kad sam stavio nove marke Topam auto proradio.
        nije ta marka skupa,meni su za korsu 85 godiste kostali oko 1000 dine pre 2 godine.
        i promeni akumulator ako ne valja.

        a to sto ti lupa.mozda su hidropodizaci,ako ih imas. ne znam.
        Hvala Zorane, sada kada bolje razmislim, tvoj savet je ono sto treba prvo da uradim i time otklanjam uzroke od pocetka da bih mogao dalje da pratim situaciju. To tim pre sto sam vec video varnicenje kabla za svecicu, doduse na kratko, ali po logici sasvim dovoljno za zamenu. Ono sto mi je isto iz tvog saveta sinulo za ubuduce , je da od sada uvek pre kupovine delova se prvo raspitam o proizvodjacu, a ne daj sta imas u radnji samo da resim problem "novim" delom " i onda malo prodje i neki simptomi koji i jesu i nisu kao oni ranije... pa ponovo setnja do majstora i novi troskovi. Za pocetak cu prvo da zamenim samo kablove, pa cu javiti rezultat, mozda jos nekome bude od pomoci.

        Comment

        • JIM
          CBC Početnik
          • 22.11.2011
          • 3
          • Aleksandrovac

          #5
          Odg: Opel kadet '88 1.3i trokira i gasi se na leru

          Originally posted by Franjo View Post
          Verovatno neispravna svećica. Pošto si menjao, da li si stavio svećice odgovarajuće toplotne vrednosti za taj motor?
          Proveriti alternator, jer sve ukazuje na isti kvar. Zato je uvek isplativije kupiti nov, kojeg možeš i sam zameniti, pa uštediš za ruke.
          Dok su kapljice, to je normalna stvar, jer se radi o kondenzaciji pare, proizvod sagorevanja. Posebno u ovim vremenskim uslovima. Gubljenje rashladne tečnosti, može biti zabrinjavajuće, upravo zavisno od mere. Treba proveriti spojeve creva sa hladnjakom i motorom i njihovo stanje, kao i vodenu pumpu, a najbolje pri zagrejanom motoru na radnu temperaturu.
          Proveriti, da li je predpalenje pravilno podešeno, motor u fazi i automatski saug.
          To si u pravu, jer je dosta ozbiljnih problema, tako da možeš ostati na putu i moraš da ga šlepaš.
          Svecice sam kupio po preporuci prodavca auto delova. Model je "Bosh super plus Yttrium + 1 WR 7 DC+ " i receno mi je da su to odgovarajuce za moj auto na plin.
          Ovo oko kupovine novog dela ti je veoma dobar predlog, a slicno u vezi kablova mi je preporucio i Zoran sto je nesto cega cu se od sada pridrzavati i time uvek imati nove delove na autu .
          Na zagrejanom motoru nemam izbacivanje kapljica vode iz auspuha i to gubljenje rashladne tecnosti je onda moguce samo zbog tog vlazenja na hladnjaku, koje se cini da nije mnogo, ali vremenom verovatno iscuri dovoljno da trazi dolivanje. Moja ideja da nije mozda nesto u vezi motora je uzrokovana pretragom ovde na forumu i negde sam procitao da je moguci uzrok probijanje dihtunga glave i da se tu trosi rashladna tecnost.
          Predpaljenje cu proveriti cim zamenim kablove, posto prvo zelim da otklonim taj moguci uzrok jer sam na kratko primetio varnicu prema grani za topao vazduh ka filteru.
          Hvala na savetima !

          Comment

          • Franjo
            Banovan
            • 14.08.2009
            • 2831
            • Inđija - Beograd
            • Renault megan II res

            #6
            Odg: Opel kadet '88 1.3i trokira i gasi se na leru

            Nije do kabla, već je uzrok svećica: neispravna, prevelik zazor, ili slab kontakt kabla i svećice. Zbog toga motor trokira, svaki put, kad svećica ne baci varnicu u pojedinom cilindru.

            Kad pregori dihtung glave motora i probije između kanala sistema za hlađenje i cilindra, tada ne kaplje na izduv, nego toči uveliko i motor prokuva. Vlaženje u podnožju hladnjaka ukazuje, da je negde probušen, ili slabo dihtovan na spojevima. Zagrevanjem motora, pritisak u sistemu hlađenja se povećava, pa i curenje na tim mestima. Osim, već navedenih mesta, čest uzrok gubitka rashladne tećnosti je radijator grejanja.

            Comment

            • zoranbg
              CBC Senator XXL
              • 23.03.2005
              • 4098
              • Rooster's Hill , Beog
              • Grande Punto 1.2

              #7
              Odg: Opel kadet '88 1.3i trokira i gasi se na leru

              nemoras odmah da menjas kapu kablove, skini ih veceras, drzi na toplom i suvom do ujutro, pa ako ti sa takvim kablovima sutra upali bez ikakvih problema.znaci da su zreli za zamenu.
              u hladnjak,ako minimalno curi.probaj da sipas sredstvo za krpljenje,naprimer od liqui moliy.meni je jedom pomoglo,a jednom nije
              Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

              Comment

              Working...
              X