Pozdrav svima
Imam Opel kadet 1988 godiste, limuzina 1.3i ,OHC motor i ugradjen lavato plinski uredjaj . Potrosnja mi je oko 6 pa i nize na bezolovnom, a na plinu ne prelazi 7 lit i sto se toga tice mogu reci da sam prezadovoljan.Ulje mi trosi i recimo posle do 1000km prekontrolisem i dolijem do propisanog nivoa, a otprilike do redovne zamene na oko 5-7000 km dolijem 1 – 1,5 lit. Pre par meseci je pocelo da se desava u voznji da u gradskim uslovima pri oduzimanju gasa, recimo na semaforu, ako gas naglo oduzmem, broj obrtaja padne toliko da se auto ugasi ako je na plinu, a po pokretanju na benzin broj obrtaja ostaje na potrebnom nivou da se prilikom zaustavljanja ne gasi, ali se oseca "trokiranje" i dodavanjem gasa odrzavam da se ne ugasi. To traje nekoliko kilometara i obicno dok se ne izadje na otvoren put, a onda se sve vrati u normalu. U pocetku se to desavalo redje , a zadnji mesec sve cesce i kao da stalno motor"trokira", kao da ne radi neka svecica, pa sam ih sve zamenio novim boshovim za TNG, ali je simptom ostao siti, stim sto se desi i da po startovanju motora broj obrtaja na benzinu skoci na oko 3000 i smiri se prebacivanjem na plin, ali onda se i ugasi ako ne dodajem gas. Isao sam kod autoelektricara, jer mi se uz ovo i prazni akumulator tako da treci dan nevozenja po osvezavanju ispravljacem, auto ne mogu da startujem, a ako skinem kleme kao probu na dva dana i pred startovanje ih prikacim, onda palim bez problema. Majstor mi je instrumentom proverio instalaciju i rekao da je sa te strane sve u redu, a to oko startovanja motora da je uzrok dotrajao akumulator (black horse star oko tri godine). Kablove za svecice sam promenio prosle godine jer sam imao (ali redje) slicne simptome i proverom skidanjem kablova jedan po jedan je ustanovljeno da neki probijaju pa je izvrsena zamena, a preksinoc sam tokom probe auta na leru sa podignutom haubom, video na kratko varnicenje kabla na najdaljoj svecici od razvodnika, a varnica je bila ka izduvnoj grani koja sprovodi topao vazduh u filter.
Mozda bitno je podatak da mi se jednom prilikom prosle godine nakon par "trokiranja" na trasi oko 15 km, auto ugasio i nisam mogao da ga pokrenem, pa sam odslepan u servis gde je ustanovljeno da je u alternatoru na onoj plocici (nisam bas strucan u objasnjavanju naziva delova) crkla valjda dioda ili tako nesto, pa sam kupio i ugradio polovan alternator i do tada do ovih simptoma nisam imao problema.
Izvnjivavam se ako sam preopsiran, ali ako je to od koristi, napomenuo bih da sam juce sam rasturio usisnu granu i ocistio je i izduvao kompresorom i posle montaze prilikom probe primetio da na leru radi sa manjim trokiranjem i ne gasi se ni na bezolovnom ni na plinu, ali iz auspuha cak i na plinu izlazi dosta kapljica vode, dok mi iz sistema za hladjenje u nekoj meri nestaje rashladne tecnosti. Proverom hladnjaka sam nasao da malo vlazi pri dnu, ali je to vizuelno manje nego sto sam video da izbaca auspuh zajedno sa izduvnim gasovima.
Jos nesto je mozda bitno,a to je da mi motor po startovanju bilo leti ili zimi, uvek na prvom startovanju u toku dana lupa par minuta kao da nema ulja i posle se smiri i lepo radi uz prethodno opisane probleme.
Napominjem da je pre tih problema oko gasenja u periodima stabilnog rada, auto imao dobru vucu, dobro palio i dalje dobro pali, potrosnja mu je veoma povoljna kako sam naveo, ali ovaj problem me je prisilio da ne idem van grada dok to ne resim.
Molim za savet oko ovog problema i unapred hvala.
Imam Opel kadet 1988 godiste, limuzina 1.3i ,OHC motor i ugradjen lavato plinski uredjaj . Potrosnja mi je oko 6 pa i nize na bezolovnom, a na plinu ne prelazi 7 lit i sto se toga tice mogu reci da sam prezadovoljan.Ulje mi trosi i recimo posle do 1000km prekontrolisem i dolijem do propisanog nivoa, a otprilike do redovne zamene na oko 5-7000 km dolijem 1 – 1,5 lit. Pre par meseci je pocelo da se desava u voznji da u gradskim uslovima pri oduzimanju gasa, recimo na semaforu, ako gas naglo oduzmem, broj obrtaja padne toliko da se auto ugasi ako je na plinu, a po pokretanju na benzin broj obrtaja ostaje na potrebnom nivou da se prilikom zaustavljanja ne gasi, ali se oseca "trokiranje" i dodavanjem gasa odrzavam da se ne ugasi. To traje nekoliko kilometara i obicno dok se ne izadje na otvoren put, a onda se sve vrati u normalu. U pocetku se to desavalo redje , a zadnji mesec sve cesce i kao da stalno motor"trokira", kao da ne radi neka svecica, pa sam ih sve zamenio novim boshovim za TNG, ali je simptom ostao siti, stim sto se desi i da po startovanju motora broj obrtaja na benzinu skoci na oko 3000 i smiri se prebacivanjem na plin, ali onda se i ugasi ako ne dodajem gas. Isao sam kod autoelektricara, jer mi se uz ovo i prazni akumulator tako da treci dan nevozenja po osvezavanju ispravljacem, auto ne mogu da startujem, a ako skinem kleme kao probu na dva dana i pred startovanje ih prikacim, onda palim bez problema. Majstor mi je instrumentom proverio instalaciju i rekao da je sa te strane sve u redu, a to oko startovanja motora da je uzrok dotrajao akumulator (black horse star oko tri godine). Kablove za svecice sam promenio prosle godine jer sam imao (ali redje) slicne simptome i proverom skidanjem kablova jedan po jedan je ustanovljeno da neki probijaju pa je izvrsena zamena, a preksinoc sam tokom probe auta na leru sa podignutom haubom, video na kratko varnicenje kabla na najdaljoj svecici od razvodnika, a varnica je bila ka izduvnoj grani koja sprovodi topao vazduh u filter.
Mozda bitno je podatak da mi se jednom prilikom prosle godine nakon par "trokiranja" na trasi oko 15 km, auto ugasio i nisam mogao da ga pokrenem, pa sam odslepan u servis gde je ustanovljeno da je u alternatoru na onoj plocici (nisam bas strucan u objasnjavanju naziva delova) crkla valjda dioda ili tako nesto, pa sam kupio i ugradio polovan alternator i do tada do ovih simptoma nisam imao problema.
Izvnjivavam se ako sam preopsiran, ali ako je to od koristi, napomenuo bih da sam juce sam rasturio usisnu granu i ocistio je i izduvao kompresorom i posle montaze prilikom probe primetio da na leru radi sa manjim trokiranjem i ne gasi se ni na bezolovnom ni na plinu, ali iz auspuha cak i na plinu izlazi dosta kapljica vode, dok mi iz sistema za hladjenje u nekoj meri nestaje rashladne tecnosti. Proverom hladnjaka sam nasao da malo vlazi pri dnu, ali je to vizuelno manje nego sto sam video da izbaca auspuh zajedno sa izduvnim gasovima.
Jos nesto je mozda bitno,a to je da mi motor po startovanju bilo leti ili zimi, uvek na prvom startovanju u toku dana lupa par minuta kao da nema ulja i posle se smiri i lepo radi uz prethodno opisane probleme.
Napominjem da je pre tih problema oko gasenja u periodima stabilnog rada, auto imao dobru vucu, dobro palio i dalje dobro pali, potrosnja mu je veoma povoljna kako sam naveo, ali ovaj problem me je prisilio da ne idem van grada dok to ne resim.
Molim za savet oko ovog problema i unapred hvala.
Comment