ŠPER DIFERENCIJAL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cveleBMW
    CBC Senator XXL
    • 21.03.2006
    • 370
    • Beograd, Banovo Brdo

    #46
    k


    Prijatelju ti si na CBC-u, ovde svi koliko volimo automobile (estetski i mehanicki i sexualno i bolesno i zdravo) toliko volimo i da ih isprobavamo...
    Mislim da vidimo kolike su mu max performanse
    SLAZEM SE da ne trebamo da ih urnisemo, Ali ovo je nesto prirodno
    P.S.Sve u svemu SW.Brick ZNA sta radi!!!!

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #47
      evo da izvestim o rezultatu probe danas.
      u mestu, ubacio u 1. brzinu, ko?nica i gas do daske. obrtomer se zaustavio na 1,800 rpm.
      pustim ko?nicu, nema proklizavanja niti jednog to?ka, nema potpisa.
      na suvom asfaltu, ulica Djure Djakovi?a, mada nebitno.

      probao 2 puta, potpuno isto.

      probao i sa rikvercom, nema proklizavanja i nema potpisa.

      jedino što mi logi?ki preostaje da zaklju?im da ova kombinacija menja?, šper, gume, vozilo ima ili previše dobru trakciju da bi proklizali to?kovi ili premalo obrtnog momenta da bi se raskinula trakcija (odnosno automat menja? guši motor).

      na lošoj podlozi, nije nikakav problem proklilzati, ali tada se šper ne uklju?uje dok vozilo stoji tj kre?e iz mesta. (tako nekako izmedju redova i piše u uputstvu za upotrebu špera ali mi to nije nikada bilo baš jasno šta je pisac hteo da kaže).
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • cveleBMW
        CBC Senator XXL
        • 21.03.2006
        • 370
        • Beograd, Banovo Brdo

        #48
        d

        Pa nista, ZNACI ovaj topic renoviramo kad padne prvi sneg!!!
        Mislim javljas nam da li je problem bio neki sistem protiv prokl...

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #49
          na snegu radi, to sam probao mada polovi?nim uspehom ovaj konkretan šper pomaže (npr ne?e da se aktivira u krivini ve? samo na pravcu).

          a nema ama baš nikakvu kontrolu proklizavanja, limitiranja niti bilo šta osim samog automatika odnosno njegovog hidro konvertera takvog kakav je.

          nije nešto da sam lud za potpisivanjem ali me zanimalo nešto više to oko kombinacije sa automatom kroz još ne?ija iskustva jer ja to nisam uspevao da uradim/ razumem do kraja.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • Misko M
            CBC Senator XXL
            • 17.03.2007
            • 652
            • BG Vozdovac

            #50
            Originally posted by sw.brick
            na lošoj podlozi, nije nikakav problem proklilzati, ali tada se šper ne uklju?uje dok vozilo stoji tj kre?e iz mesta. (tako nekako izmedju redova i piše u uputstvu za upotrebu špera ali mi to nije nikada bilo baš jasno šta je pisac hteo da kaže).
            ...nema spera koji se ne ukljucuje na losoj podlozi, on je zaduzen da na oba tocka isporuci odredjen obrtni moment bez obzira dal je suvo ili mokro, klizavo !!!!
            ...cista mehanika, ako se jedan tocak okrece 10 puta u minuti drugi ce morati bar 2 u istom smeru i to je to !

            ...tako da to kod tebe nesto "smrdi" da nema sper, jer prvenstveno sluzi za losu podlogu i kretanje iz mesta !!! i to da se u krivini ne ukljucuje !

            ...evo ti najsigurnije varijante za proveru, podignes jednu stranu kola i probas da zavrtis tocak dok je u leru, ako moze da se okrece samo jedan pogonski tocak onda nema spera a ako ne onda ima !!! =]

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #51
              sve se ja sa tobom slažem, i sva moja saznanja odranije su baš tako kako si naveo.
              ali, dva puta sam pro?itao slede?e uputstvo http://www.eatonperformance.com/PDFs/No ... Manual.pdf

              i tu napisano se kosi sa onim što si ti napisao oko provere, i onim što ja znam kao opšte pravilo.

              sa druge strane, u uputstvu za upotrebu špera (od auta, fabri?ka knjižica) ima samo jedna re?enica- napomena jedva viljdivo napisana.

              "šper se samostalno uklju?uje i isklju?uje pri brzinama vožnje 5-40 km/h"

              ako auto stoji recimo zaglavljen, brzina je 0 km/h i to?ak ili to?kovi proklizavaju glupo je da šper ne može da se uklju?i.
              a po mom iskustvu ne može da se uklju?i kada jedan to?ak prokliza u mestu.

              meni to smrdi da je nešto neispravno ali opet u navedenom uputstvu pri opisu procedure provere insistiraju da se to?kovi okre?u pri proveri aktivacije špera a da ako miruju to ne može.
              i pominju da se otka?i šper sam od sebe ?im naidje krivina i postane free dif.

              i sam sam zbunjen ne jednom ponašanjem u praksi, a veruj mi da opisujem maksimalno ta?no stvarno ponašanje.

              zato i ovako davim pitanjima jer mi nije još baš jasno niti zašto niti kojim mehanizmom se tako (?udnovato ?) ponaša s obzirom na osnovnu namenu (terenci)

              PS. pdf nije veliki
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • Misko M
                CBC Senator XXL
                • 17.03.2007
                • 652
                • BG Vozdovac

                #52
                ...koliko ja odavde vidim to je samoblokirajuci dif ! ako ne gresim on bi trebao da u slucaju proklizavanja blokira osovinu i ne dozvoli nikakvu razliku u snazi na tockovima, e sad on mora da se ukljucuje i iskljucuje jer po suvom ako bi ti smotao pun volan a on bio ukljucen nesto bi moglo da se polomi zbog naprezanja, kao kod recimo traktora, dzipova ... moze se ukljuciti blokada na kratko ali bez skretanja, ovo kod tebe je nesto slicno s' tim sto bi on sam trebalo da odredi kad ce se ukljuciti a kad ne !

                ...posto u krivini ne bi trebalo da bude ukljucen, morao bi nekako da dobije signal za paljenje i gasenje, a tamo pise da zavisi i od brzine, pa predpostavljam da te dve stvari rukovode njegovim radom !

                ...koji je auto u opste u pitanju !?

                Comment

                • Misko M
                  CBC Senator XXL
                  • 17.03.2007
                  • 652
                  • BG Vozdovac

                  #53
                  ... da i vidim da da bi sve radilo potrebna mu je neka minimalna brzina, to okretanje oba tocka u istom smeru !!!

                  ...jesi probao da nadjes na netu neko objasnjenje i iskustva drugih ljudi ?
                  ...bas je cudan, sad me zanima koja mu je namena !?

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #54
                    probao sam da iš?itam nekoliko stotina postova na forumu za 4wd vozila (ameri?kom) gde se konkretno spominje taj tip špera i da pohvatam šta i kako, ali nisam daleko odmakao.( kažu da se masovno koristi u Fordovim SUV, truck, šta ve? što treba da ide kao i po terenu van asfalta).
                    ina?e auto je Volvo 940 turbo, sa Aisin automatikom uz overdrive a osovina /zadnji most je Dana firme (isti tip koji se koristi ili koristio na Jeep ?iroki modelima, ne znam baš koji je model zadnjeg mosta u pitanju ) a sam šper je Eaton.
                    cela zadnja osovina sve zajedno sa difom i sa šperom je ameri?ka produkcija a menja? je japanski (Toyota tj licenca Warner).


                    jedino što sam saznao je da može da se ?uje lupkanje (clunking) povremeno i to sam zaista primetio ali samo na jako malim brzinama dok u vožnji do sada još nikada, i da postoji tendencija da se taj neki klin u šperu polomi usled trzaja.
                    kada ?e ta?no da se uklju?i i kada da se isklju?i ta automatika špera još nisam prokljuvio, osim da kada jednom uhvati šper i sve dok se daje gas ne pušta, tj ostaje aktiviran a tek kada se pusti pedala gasa on se isklju?i.

                    na suvom nisam primetio da išta radi, na šljunku uz ja?e brdo ponekada osetim aktivaciju ali jedva primetno, nekada i ne uo?im a na snegu se oseti kada trzne i lupne (ima neki zvuk ne znam kako da opišem).

                    ali uz uslov da se ve? makar sporo kre?e vozilo i da je putanja ravna, ono nije krivina.

                    u mestu, ako prokliza jedan to?ak nikakve koristi, vrti se na prazno ma koliko da je velika razlika obrtanja levog i desnog to?ka.

                    kako je namenjen terencim i terenskoj vožnji gde je zaglavljivanje u mestu o?ekivani dogadjaj nije mi jasna svrha takvog na?ina rada.

                    ionako je najve?i problem na lošoj podlozi samo pokretanje iz mesta, tada je potrebna najbolja trakcija, i tada je obi?no problem.
                    kada krene auto pa makar i po ledu ve? sve ide puno lakše.

                    valjda je to danak 100% špera, na suvoj ili dobroj podlozi. prestpostavljam lai?ki da bi se kidalo kada odjednom to?ak koji se okre?e u prazno odjednom prihvati podlogu.
                    koliko mogu da izra?unam iz prenosnih odnosa u menja?u u prvoj brzini na oba pogonska to?ka bi trebalo da ima oko 1,400Nm tj oko 700Nm po to?ku ili celih 1,400Nm ako onaj drugi prokliza u prazno.

                    gluplji sistem nisam do sada video, a i nisam pametan da li ga pokušam nekako da ga isklju?im ili da ostavim ovako pa šta bog da, mada do sada nisam imao ama baš nikakav nagoveštaj problema po zimi u smislu ja?eg klizanja ili bežanja zadnjeg dela vozila/ pogonskih to?kova.

                    doduše ovaj automatik skoro i da nema u Drive režimu nikakvo ko?enje motorom pa je i uticaj na blokiranje to?kova po klizavom minimalan što olakšava kontrolu ponašanja vozila.


                    zbog sve te zbrke kod mene i nejasno?e kako to zapravo radi, ovo moje zapitkivanje za pomo? oko ima šper- nema šper varijante.

                    hvala svima koji su se trudili da razumeju ovu zapetljanciju.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • Misko M
                      CBC Senator XXL
                      • 17.03.2007
                      • 652
                      • BG Vozdovac

                      #55
                      ...malko sam i ja ceprkao po netu, to je diferencijal sa zatvaranjem na 100% odnosno blokadom osovine, e sad nije bas savrsen ko sto si i sam ukapirao, mora vozilo da se krece da bi bio u funkciji a iz mesta ako jedan krene da proklizava nema ti puno vajde !!!
                      on radi kao slobodan dif na ravnom i u krivinama a kada dodje do neke odredjene razlike u broju OBRTAJA izmedju tockova, odnosno do proklizavanja jednog ( mora biti u toku voznje veca brzina od par km/h) on se zatvori i ne pusta do pustanja gasa odnosno do kocenja motorom kada opet postaje free !!! ...sve ovo ne bi bilo lose kad bi radio iz mesta ali su veliku zapetljanciju napravili sa tom minimalnom brzinom koja mu je potrebna da bi poceo da funkcionise odnosno prati razliku brzine tockova !!!
                      ...stvarno najludji dif koji sam do sad video-cuo !!! =]

                      Comment

                      • sx-drifter
                        CBC Početnik
                        • 27.01.2008
                        • 1
                        • beograd

                        #56
                        Sper diferencijal je diferencijal sa mehanickom blokadom a to znaci da mu se oba tocka vrte to jest blokiraju u isto vreme a ne samo onaj pod vecim pritiskom...Prosto zato se i koristi za drift cista logika...

                        Comment

                        • Gazda Milutin
                          CBC Senator
                          • 31.01.2008
                          • 267
                          • Pancevo

                          #57
                          Svetli lampica ASD

                          Pozdrav svim ljudima sa foruma.

                          Nov sam kod vas u kutji i nadam se da netju dobiti po nosu za predstavljanje. Predstavih se vetj u u ono: PREDSTAVLJANJE NOVIH CLANOVA i nadam se da je to dovoljno. Ako nije, molim za uputstvo!

                          Naime, imam konkretan problem i predstavitju ga ovde jer diskutujete o sperovima a ako nije ovde mesto za to, opet, molim smernice. Niko se naucen nije rodio a ja bih se sa vama svima druzio ako me hotjete.

                          Vozim Mercedes w124 '87 2.3E i od skoro je pocela da mi se pali lampica ASD. Skinem poklopac, pronadjem relej, skinem ga i stavim drugi sa "nemca" ispravan 100%. Vozim tako a onaj trougao na sredini sata malo-malo pa se upali. I onda opet zasija ASD lampa. Ja siznem i iscupam relej jer me nervira zutilo lampe.

                          Da li je neko imao slican problem i kako ga je resio?

                          Zdravo
                          Hvala unapred i ako ovom problemu nije mesto ovdi' molim da me uputite gde da ga izlozim!
                          - Govori tiho i vodi psa sa sobom! -

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #58
                            @MiskoM
                            sve ovo ne bi bilo lose kad bi radio iz mesta ali su veliku zapetljanciju napravili sa tom minimalnom brzinom koja mu je potrebna da bi poceo da funkcionise odnosno prati razliku brzine tockova !!!
                            evo da dopunim iskustva i da se pohvalim da sam izgleda ukapirao kako da to cudo aktiviram kada zatreba.

                            ove zime na snegu se 100% sper odlicno pokazao i u tim uslovima je proradilo.
                            uslov je da su prednji tockovi apsolutno na pravcu, ravno postavljeni i da makar malecno auto kao krene.
                            cak i kada stoji u mestu dovoljno je dok slajfuje jedan tocak drzati pedalu gasa na oko 2300 obrtaja i kada eventualno taj koji slajfuje nekako uhvati grip i makar malko zaljulja auto sper se uklopi, skljocne i onda krene auto bez problema.

                            uslov je da se obrtaji drze na konstantnom i ne sme da se pomera pedala gasa, a nikako popusti.
                            cim se popusti pedala gasa sper se deaktivira.

                            izlazio sam po debelom snegu na usponu od oko 20-25% uzbrdo samo zahvaljujuci speru.

                            sada vec mislim da mogu svojom voljom da aktiviram sper kada pozelim na klizavoja podlozi.
                            praksa

                            malo mi je bila frka oko pregrevanja motora dok auto prakticno stoji u mestu, posto na 2300 obrtaja motora razvija oko 90KS, srecom hladnjak je dovoljno veliki uz jak ventilator koji se brzo ukljuci da zastiti motor od pregrevanja dok se "igram" sa pogadjanjem kako da uhvati sper.

                            inace, 100% sper radi i pri voznji u rikverc na potpuno isti nacin.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • VladaR
                              CBC Veteran
                              • 28.01.2008
                              • 134
                              • Grocka

                              #59
                              Kako ovo funkcionise? - konkretno je bila CL klasa, auto stoji, pocinju da se vrte zadnji tockovi, auto stoji, tockovi "potpisuju" u mestu vec par sekundi a auto ne mrda s mesta. Kako je moguce da je auto ukocen a da tockovi potpisuju? Ako drzis kocnicu onda sva 4 tocka su blokirana. ?
                              Brzine su u H. - Ti ces da me ucis kako se vozi. - Sta si rek'o?? - Nista-nista, hvala cika-Momo. Vracam ga cim popravim moj auto.

                              Comment

                              • 206
                                Admin od ispočetka :)
                                • 09.12.2004
                                • 9548
                                • Beograd
                                • 206

                                #60
                                Prednje kocnice su uvek jace od zadnjih. Prednje drze auto u mestu, zadnji tockovi se vrte iako ih kocnica pokusava zaustaviti.
                                The difference between men and boys is the price of their toys

                                Comment

                                Working...
                                X