Raspodela mase

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TOKYO
    CBC Senator XXL
    • 17.07.2006
    • 1696
    • Beograd- NBGD

    #31
    Video sam da si napisao TEZE ali me interesuje kako se manifestuje!

    Primer: kod 75 je zbog tezine,raspodele mase,menjaca koji se nalazi na zadnjoj osovini i dosta tereta pozadi samo zabacivanje bilo komplikovano u poredjenju sa e30,znaci zabacivanje volanom je bilo tesko,moglo je, ali samo pri naglom kocenju prebacivanje mase napred i potezanjem volana u zeljenu stranu,ili dobro pucanje po kvacilu sa jacim gasom!

    A cak i kad krene da driftuje tezi ka tome da se ispravi u neutralan polozaj i trazi dodatna pucanja po kvacilu kako bi zadnji tockovi ostajali sto vise bez trakcije!!!

    Retko kad je dolazila u situaciju da se okrene oko ose,ovo spominjem za brzine vece od 40-60 km/h!

    Ispod toga je bilo dosta snage pa je mogla lako da "pretera"!!!

    Na ovakav primer sam mislio da mi izneses!
    MY ex RWD Alfa
    Drift & Donuts & Track

    Comment

    • Lord_o21
      CBC Senator XXL
      • 29.04.2006
      • 494
      • Novi Sad

      #32
      O tome sam ti pricao... Jako je nervozan, jako lako prebacuje mase pri promeni strane zanosenja. To je dobro zaro sto lako krece sa jedne na drugu stranu i lako menja pravac, ali je sklon da se otkaci. Koliko je lako promenuo stranu isto toliko lako se i otrgne kontroli. Nadji negde snimak (ima i dvd ceo da se kupi) sa poslednjeg drift-a iz Budimpeste i uporedi e30-ke sa ostalim kolima... Obrati paznju kad se zanosi u jednu stranu, pa tenutak kad ga prebaci na drugu.
      ...technology is the only Replacement for Displacement.

      Comment

      • M-power
        Moderator
        • 10.01.2005
        • 10060
        • Bg; Banovo Brdo
        • CorsaC, astra H,

        #33
        Primer....zabacis oba modela pod istim uglom i hoces da ih smiris na pravac.....kocka odradi 3-4X goozicom da se vrati u putanju a E36 se samo jednom zabaci na drugu stranu i vrati se u putanju.

        Ili ides nizbrdo i nailazis prebrzo na krivinu...vlazan kolovoz, kocka se zabaci (otkaci) sama od sebe bez ikakvih korekcija gasom ili volanom dok sa E36 prodjes brze krivinu bez zabacivanja. Ono sto smo objasnjavali, raspodela mase, trag tockova, medjuosovinsko rastojanje.
        To date there has never been a faster car built for the public road and,
        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

        Comment

        • overspeed
          CBC Senator XXL
          • 24.05.2005
          • 2779
          • Kosovska Mitrovica

          #34
          Sve to stoji, ali...

          ..."kocka" je u poredjenju sa E36 daleko sklonija ka (brzhem) gubljenju trakcije i naknadno tezhoj kontroli u driftu iz josh jednog razloga, i to najbitnijeg, koji nije naveden - zbog neuporedivo loshije geometrije trapa na zadnjoj osovini.

          E36 je bila prva trojka koja je imala multilink zadnju osovinu, takozvanu "Z axle", koja je obezbedjivala daleko bolji kontakt i trakciju pogonskih tochkova za podlogu, pa shodno tome i daleko efikasniji prenos snage na put i samu "kontrolu" prenosa snage. Ovo o chemu je pisao 206, mada velikog udela u toj boljoj kontroli ima i sofisticiraniji i direktniji upravljachki sistem, odnosno bolja i brzha povratna informacija o tome shta se deshava sa tochkovima.

          U principu je zadnja multilink osovina kod E36 njena najveca prednost u odnosu na E30, i najveci tehnoloshki pomak izmedju dve generacije je upravo u tom "detalju". BMW je pri razvoju E36-ice narochitu pazhnju obratio na ovo upravo iz razloga "nervoznog" repa starog modela.

          Kad smo vec kod rasporeda tezhine, samo su benzinski "chetverci" E36-ice imali raspored tezhine od 50/50 po osovinama, dok su shestaci i dizel modeli imali napred 52, odnosno 54%. Kod E46 je ovaj "debalans" manje izrazhen jer su noviji diesel motori lakshi od starijih, a isto vazhi i za nove benzinske shestake poshto su uglavnom kompletno izradjeni od aluminijuma i lakih legura.
          http://www.bmw.tv

          Comment

          • BMW 325i
            CBC Senator XXL
            • 25.06.2005
            • 338
            • Novi Sad

            #35
            Originally posted by 206
            Koliko je E30 lakse zabaciti od novijih generacija BMW-a toliko ga je i teze kontrolisati u driftu.
            Doris je vozila mini moris.

            Comment

            • cveleBMW
              CBC Senator XXL
              • 21.03.2006
              • 370
              • Beograd, Banovo Brdo

              #36
              E34 2.5 bolji od odlicnog

              Comment

              • BMW 325i
                CBC Senator XXL
                • 25.06.2005
                • 338
                • Novi Sad

                #37
                Originally posted by cveleBMW
                E34 2.5 bolji od odlicnog
                za sta?
                Doris je vozila mini moris.

                Comment

                • cveleBMW
                  CBC Senator XXL
                  • 21.03.2006
                  • 370
                  • Beograd, Banovo Brdo

                  #38
                  Salim se, malo sam preuvelicao, ali stvarno e34 2.5 sa dobrim amortima i zicanim gumama se odlicno pokazao za drift....!!!

                  (ima ortak snimljeno na mobu pa kad skinem nakacicu ga da vidis)

                  Comment

                  • Srdjan
                    CBC Senator XXL
                    • 30.09.2004
                    • 2416
                    • Bajina Basta/Beograd

                    #39
                    Originally posted by overspeed
                    E36 je bila prva trojka koja je imala multilink zadnju osovinu, takozvanu "Z axle", koja je obezbedjivala daleko bolji kontakt i trakciju pogonskih tochkova za podlogu, pa shodno tome i daleko efikasniji prenos snage na put i samu "kontrolu" prenosa snage. Ovo o chemu je pisao 206, mada velikog udela u toj boljoj kontroli ima i sofisticiraniji i direktniji upravljachki sistem, odnosno bolja i brzha povratna informacija o tome shta se deshava sa tochkovima.
                    A kakva je situacija sa e34? Kakvo je resenje kod njega? Jel multilink pozadi ili nesto losije?
                    Lancia Kappa 2.0 20v

                    Comment

                    • overspeed
                      CBC Senator XXL
                      • 24.05.2005
                      • 2779
                      • Kosovska Mitrovica

                      #40
                      Kos E34 je sa odnosom masa malo drugachija situacija, poshto je konstruisan sa idejom da se vozi uglavnom sa shestakom, najbolje je izbalansiran upravo u I6 verzijama, ali ni tad nije 50/50 %, vec je malo tezhi u nosu, narochito u diesel varijantama.

                      Iz tog razloga su Touring varijante svojevremeno chesto bile izbor "nadahnutih" vozacha tog vremena jer je zbog malo vece tezhine karavana nazad taj odnos dolazio tachno "gde treba". Medju onima koji su ga vozili "za sve pare" kruzhila je pricha da je "na ivici" stabilniji i upravljiviji od sedana.

                      U kasnijim godinama proizvodnje su premestili accu iz motornog prostora ispod zadnjeg sedishta upravo iz razloga uravnotezhenja opterecenja (primarno). Kod E34 je u pitanju nezavisno veshanje pozadi ali ne radi se o istoj Z-axle kao kod E36. Jache verzije i M5 su imale "M-Tech" samo-podeshavajuce veshanje sa dodatnim parom "kratkih" amorta pozadi, ali se ceo sistem nije "proslavio" shto se pouzdanosti u praksi tiche. Generalno gledano i veshanje i podvozhje su slabije tachke E34-orke.
                      http://www.bmw.tv

                      Comment

                      • BMW 325i
                        CBC Senator XXL
                        • 25.06.2005
                        • 338
                        • Novi Sad

                        #41
                        Originally posted by cveleBMW
                        Salim se, malo sam preuvelicao, ali stvarno e34 2.5 sa dobrim amortima i zicanim gumama se odlicno pokazao za drift....!!!

                        (ima ortak snimljeno na mobu pa kad skinem nakacicu ga da vidis)
                        Druze,ja ne znam gde si ti video da se odlicno pokazao auto za drift od 1500kg,sta je tvoj drug izveo ne znam,ali je bio momak sa nama na Ada Huji i vozio M5 E34 i to ne pije preterano vode,jer mu treba jako siroka staza i jako mnogo snage,velik je i tezak,razmisli sta se desi kad te ponese inercija u autu teskom tonu i po....
                        Doris je vozila mini moris.

                        Comment

                        • TOKYO
                          CBC Senator XXL
                          • 17.07.2006
                          • 1696
                          • Beograd- NBGD

                          #42
                          Ada huja je napravljena za karting a ne za M5 E34,to sto se na njoj driftuje,to je druga prica

                          E30 je dosta manji i laksi, tako da mu automatski manje smeta velicina staze!

                          Na primer Tojota AE 86 je solidan drift auto lagan i mali ali daleko zaostaje za na primer nekom Nissan Silviom ili Mazdom RX7 koja je i teza i veca od Tojote,tako da tezina i velicina nisu neki preterano bitan faktor kada je drift u pitanju!!
                          MY ex RWD Alfa
                          Drift & Donuts & Track

                          Comment

                          • cveleBMW
                            CBC Senator XXL
                            • 21.03.2006
                            • 370
                            • Beograd, Banovo Brdo

                            #43
                            xe xe xe

                            1- na Adi ciganliji dok nije dosla konjica
                            2- tom liku izgleda prvi auto M5, i u nekom teskom maleru...
                            3- kao sto se prica vec 3 god, Ada huja je staza za karting
                            4- sto se tice te 1.5t, sta si hteo da kazes !?

                            ja moju e39 lakse vratim nego e30....

                            Comment

                            • BMW 325i
                              CBC Senator XXL
                              • 25.06.2005
                              • 338
                              • Novi Sad

                              #44


                              kazite mi da vas dvojica snimate skrivenu kameru,pa zato tako shuketate gluposti i mene tovarite,jel da? a? skrivena? aaa?
                              Doris je vozila mini moris.

                              Comment

                              • cveleBMW
                                CBC Senator XXL
                                • 21.03.2006
                                • 370
                                • Beograd, Banovo Brdo

                                #45
                                NEEE...

                                Tokyo ti je samo rekao neku cinjenicu vezano za velicinu i tezinu...!!!


                                P.S.SLucajno trazecih nesto po netu vezano za ovu temu, nadjoh da je svetski sampion na driftu neki nemac sa e34 M5

                                Comment

                                Working...
                                X