da li cu imati problem ako izbacim katalizator?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by 206
    Ovo za unistene sonde i katalizatore je itekako istina, ne znam u sta imas problema da poverujes? Sta znaci "ma dajte..."?

    Koristis prilicno losu analogiju, poredis W124 i novi SL - mozda je taj auto bio pravljen da traje 100 godina, ali potrosne komponente kao sto je katalizator SIGURNO nisu pravljene da izdrze toliko i imaju svoj vek trajanja.

    Ako se katalizator po tehnologiji izrade jedno 5 generacija ispred W124 zacepi na novom autu iskljucivo zbog naseg goriva, onda ti ta teorija o nepoderivim katovima lagano pada u vodu.
    Vidi ti 206 pa on zna i latinski , premise, ovo-ono

    Ne pisem ovde samo da hranim znatizelju ljudi koji me postuju kao sto kazes i ne kucam zato sto mi je dosadno u zivotu (puno svog dragocenog vremena trosim na razjasnjavanje stvari ljudima za koje me pitaju na PP i slicno). Naravno sa motorima i kolima se druzim vec 20ak godina i nemam problem oko toga da li na MB moze da se zapusi KAT u jednom od 1000 slucajeva ili ne, nego koliko je to verovatno u praksi.

    znaci vozim MB sa KAT sa nasim gorivom 7 godina. Maksimalna brzina kad je stigao od preko identicna posle 200.000 km naseg goriva sto je nemoguce ako je on iole zapusen...


    katalizator nije busan sav dim prolazi kroz njega i sto je najgore u zadnje 2-3 godine vozim na LPG. Za KAT je kompresorsko ulje iz LPG smrt. I dalje on ima prohodnost koliko treba jer je napravljen 3x siri nego obican prednji lonac jer MB misli na sve...o kakvoj restriktivnosti ti pricas, decko

    ali naravno ti ces verovatno opet da nam 'objasnis' kako to nije tako. Naravno da sam video slucajeve da se zapusio na BMW, 206, dizelima i slicnim kantama, ali ovde pricamo o w124 koji je pojam kvalitetnog auta i overengineered auta gde se nista nije prepustalo slucaju kao danas u hiperprodukciji i globalizaciji...

    I naravno o kakvih 5-6 generacija KAT pricas, daj razjasni to, molim te postoje obicni i sportski, oni su ista generacija. Koji su onih ostalih 5 i da li uopste znas sta je KAT?

    Nisam pratio tvoj rad na forumu, ali je verovatno da imas svojih bisera cim imas ono u potpisu "206...daj boze da auto imas"

    Comment

    • 206
      Admin od ispočetka :)
      • 09.12.2004
      • 9548
      • Beograd
      • 206

      #32
      Evo ga, jos jedan svadjalacki raspolozen...uf.

      Nisi pratio moj rad na Forumu. OK, prelistaj malo, mozda i uklaviris da bas nisam ni toliki duduk koliko ti se mozda cini, pa cu da zaobidjem komentarisanje primedbi tipa da li uopste znam sta je katalizator, govorim latinski, kante tipa BMW, 206 i ostali, pripisimo to cisto maloj pristrasnosti jednoj marki...elem, hajde spusti malo loptu, mislim da je stvar samo do blagog nerazumevanja, jer ne verujem da zelis da udjes u neku svadju, odnosno bilo bi pametno izbeci tako nesto...I batali ovo decko, verovatno smo tu negde sa godinama.

      Nego, porediti W124 kao "pojam" kvalitetnog auta sa autom mladjim 5x od njega je glupo. Izvini, ali jeste. Koliko god da su kvalitetni, kvalitetniji od novog auta vise nisu i ne mogu biti posle 15-ak godina koliko su sad u proseku stari.

      Kad govorim o restriktivnosti, govorim o karakteristici SVAKOG katalizatora koji se danas koristi na autima. Tehnologija katalizatora od pre 15 godina razlikuje se od ove danas najmanje u jednoj stvari, a to je da danasnji katalizatori pruzaju mnogo manji otpor protoku nego oni pravljeni pre 5,10 ili 15 godina. To podrazumevam pod "generacijama" napretka, tehnologiju izrade. Ono sto ti nazivas "sportskim" katalizatorima su u stvari katovi sa metalnim substratom umesto keramickog saca. Ovi danasnji "obicni" se prave sa keramickim sacem i pruzaju itekakav otpor protoku, pa sve da je lonac 5x siri, ukupna aktivna povrsina je bitna. Razumemo li se sad? Tehnologija izrade keramickih katalizatora danas, nije postojala pre 15 godina pre svega u smislu konstrukcije, odnosno otpora protoku koji katalizator predstavlja.

      Dakle ako se zacepi savremeni katalizator na danasnjim, novim autima (da li to bio Mercedes, BMW, Peugeot ili neka druga kanta svejedno, niko od njih ne pravi svoje katalizatore, svi ih uzimaju od 2-3 jedna te ista proizvodjaca), uz svo napredovanje u konstrukciji i materijalima i smanjenju ukupnog otpora protoku - kako onda zamisljas da je katalizator star 15 godina, i zbog losije tehnologije izrade i zbog same starosti - otporan na zacepljavanje?

      Nisam ni rekao da ce OBAVEZNO da se zacepi, samo da je itekako verovatno i savrseno moguce da se tako nesto desi. Tvrdnja da je nemoguce da se tako nesto desi na "kvalitetnom autu kao sto je W124" je, u najmanju ruku, naivna.

      Inace, ovo iz mog potpisa je "biser" jednog od brojnih pametnjakovica koji su imali nesrecu da me shvate kao nekog bez trunke iskustva koji pojma nema sta prica, bilo mi simpaticno koliku je glupost odvalio, zato i stoji u potpisu.

      Razumemo li se malo bolje?
      The difference between men and boys is the price of their toys

      Comment


      • #33
        Samnom ces tesko, u argumentovanom dijalogu izaci na kraj, da te upozorim, pa ako si spreman imamo svo vreme ovoga sveta, ali ne bih zeleo da ova tema zaglavi u offtopic

        Ono 'nemoj da se kacis sa mnom' shvaticu kao salu, smesno mi je, naravno ne kao pretnju i slicno...jer sta god mislio o sebi, ti si samo jedan od ucesnika jednog od milion foruma, kao i ja, kao i svi mi, koliko god postova emitovao ili ne

        Nisam svadjalacki raspolozen, naivan ni glup kao sto si naveo u odgovoru sto vec govori mozda vise o tebi nego o meni, ali predjimo na stvar.

        Tvoj rad na forumu nisam pratio jer me teme E30, saab, nitro i 206 ne interesuju ni najmanje, ali pored toliko postova koje si napravio nemoguce bi bilo da par puta nisam naleteo na njih. Na osnovu onog sto sam video, ne mislim da si duduk naravno, ali sam shvatio da nisi ni neki expert takodje. Nije ti bas svaka bila Njegoseva, ni blizu. Iskreno

        Dakle nisi mi uopste odgovorio na ono sto sam te pitao, pises neku teoriju, izvodis zakljucke a polazna premisa ne postoji. Dakle reci kojih je to 5 generacija kata posle G-Kata iz w124 sa pretkatalizatorima izmisljeno? Konkretno pitanje, trazim konkretan odgovor

        Spominjes i kvalitet, a vidi se da ne znas ni to sta je. Kvalitet i starost vozila nemaju nikakve veze. Kvalitet je po definiciji (da je skratim) osobina nekog proizvoda da obavlja svoju funkciju (radi bez otkaza) odredjeni (sto duzi) vremenski period. Posmatra se od izlaska iz fabrike, znaci otkad je proizvod nov, dok ti kazes:
        Originally posted by 206
        Koliko god da su kvalitetni, kvalitetniji od novog auta vise nisu i ne mogu biti posle 15-ak godina koliko su sad u proseku stari
        Kvaltiet je ugradjen u proizvod i ima veze sa stepenima sigurnosti vitalnih sklopova i onim cuvenim "overengineered" Iz same definicije jasno je svakom da jedan 207 posto govoris o novim kolima ne moze da pridje w124 modelu to je sigurno, evo sad zamisli 20 godina star Pezo 207 neke daleke 2028 i 20 godina star w124 danas. Tako se to uporedjuje kvalitet, decko

        Tehnologija napreduje ali ne otkad smo mi dosli na ovaj forum i ne tako brzo kao sto izgleda. Npr. Karl Benz je izmislio onu motornu kociju (tzv. prvi automobil) 1886, da bi V12 motor bio upotrebljen nekih 15ak godina kasnije koliko se secam 1904te... I sta se to revolucionarno desilo u poslednjih 10ak godina automobilske industrije, osim mozda common rail motora i manjeg napretka elektronike?

        Takodje "restriktivnost" katalizatora koju toliko spominjes, je bila ugradjena u samu konstrukciju tog motora, smanjenom kompresijom drugacijom mapom paljenja i slicno. Prvi KAT motori su imali 3-5kW manje da bi promenom izlazne cevi iz KAT (dupla cev) i drugacijeg srednjeg lonca posle samo 3 godine od izlaska modela w124 (1985) odnosno te davne 1988 i 1989 restriktivnost bila potpuno eliminsana kao nuspojava kod Mercedes vozila. Isti ti motori su sad imali istu snagu kao nekad bez katalizatora. U MB na takvim stvarima su radili doktori nauka i znali su vrlo dobro sta rade daleko pre pojave interneta i Google "eksperata".

        Inace oko zacepljenja katalizatora na nase gorivo glavnu rec vode cigani koji te iste katalizatore izvoze za nemacku tako lose i zacepljene. Majstori su nasli nov izvor zarade i prvo sto urade musteriji preplase ga pricom i odseku mu dobar katalizator cim im se ukaze prilika i eto evrica.

        Tako da je poenta mi smo pametni pa ih secemo, a oni preko su glupi pa ih kupuju za masne novce pa prepakuju...

        Za KAT od w124 cigani iz Zrenjanina placaju autoservisima (licno video, bio prisutan, ganci se zove Zoki) 80 EURA pa sta mislis koliko oni dobijaju za njih kad svake nedelje obigravaju oko svakog servisa

        Zato sam dao prijateljski savet svima ne dajte svoje katalizatore, proverite prvo sve drugo, a njega je bar lako proveriti: Na put i pun gas, pa ako ide kako treba auto - KAT je dobar.

        Posto se bavim time profesionalno, kod vecine novijih vozila ECU motora moze sama, kad je u taj rezim ubaci dijagnosticki uredjaj da izvrsi ciscenje katalizatora tako sto odredjeni vremenski period (obicno oko 10 minuta) dozira vecu kolicinu goriva pri cemu se bukvalno taj deo auspuha uzari i sva cadj izgori pa posle toga KAT bude ociscen i ekvivalentan novom (Peugeot, Citroen, Audi, VW, MB...). Kod nekih se to radi dok vozilo stoji, kod nekih (bolje resenje) dok se vozilo krece.

        Naravno EURO4 i 5 motori sami ubacuju sredstvo za ciscenje katalizatora tokom eksploatacije i tako ga odrzavaju u fit formi. Sami katalizatori su i dalje isti jedino su kod dizela dobili partikel filter.

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          #34
          Nisam ni rekao bilo sta u smislu pretnje, daleko od toga, samo da bi se potrudio da malo korigujes stav po pitanju konstatacija koje nisu na mestu. Malo uvredljivo deluje da tvrdis, eto, nit' znam sta je katalizator, nit' sta je kvalitet, decko oladi i tako to, a procitao si par nekih postova od jedno 5000...mislim, ako zelis da ja pocnem tebe da prozivam na slican glup nacin, reci, ali mislim da tako nigde necemo stici, zar ne? Nije svaka Njegoseva jer se nisam naucen rodio (kao ni ti, obojica smo ovde da pomognemo ali i naucimo nesto novo...), ali daleko sam od naivnog i ogranicenog, prema tome bila bi prilicno velika greska smatrati me za takvog, i jako losa osnova za dalji "razgovor".

          Nisam JA izvodio nikakve zakljucke vec ti. Na osnovu tvrdnje da se radi o overengineered modelu, izvodis zakljucak da je keramicki katalizator ugradjen na njega nepoderiv. Istom logikom mozes da tvrdis i da se plocice ne trose. Katalizator je potrosna roba i itekako moze da crkne. Koliko god da je kvalitetan, to se ne odnosi i ne mozes odnositi na deo koji ima svoj radni vek i ne eksploatise se u uslovima koje je fabrika predvidela, a uslovi rada u Srbiji su daleko od fabricki predvidjenih.

          Sto se tice tih 5 generacija koje tako, ocigledno, bukvalno shvatas, ja nisam inzinjer pa da ti razgranicim "e ovo je prva, ovo druga, ovo sedma generacija", posmatraj to malo drugacije. Tehnologija aktivnih materijala koji se koriste, substrata preko kog su naneseni, konstrukcija samog saca u pogledu dimenzija celija, debljine njihovog zida, itd - od vremena W124 tehnologija izrade katalizatora je napredovala u smislu smanjenja redukcije protoka i fizickih dimenzija i povecanju efikasnosti. Danasnji katalizator za motor iste kubikaze je najmanje za 50% manji od katalizatora od pre 15 godina, a efikasno uspeva da ocisti izduvne gasove do mnogo veceg nivoa cistoce danas zahtevanog uz postavljanje vrlo male restrikcije, odnosno vrlo malog umanjenja snage motora. Ne mora da se desi nista revolucionarno, ali ne tvrdis valjda da je Mercedes pre 15 godina izumepo savrsen katalizator i da od tada NISTA usavrseno nije? To tvrdis?

          SVAKI katalizator pravi restrikciju protoka, pa ne znam koliko cevi umotao pre i oko njega da smanjis taj efekat. Lonac pun saca sa gomilom sitnih rupa umesto ravne cevi, koliko god efikasan bio, pravi restrikciju, pravio ga Mercedes, BMW, Ferari ili Zastava. Tehnologija smanjenja te restrikcije uz povecanje efikasnosti je sigurno napredovala u poslednje vreme, a OPET se desavaju problemi da se i takvi, poboljsani katalizatori zacepe.

          Dakle poblem zacepljavanja postoji ne zato sto se ciganima to svidja vec zato sto se takve stvari, jednostavno, desavaju. U zavisnosti od stila voznje, stanja motora, starosti vozila, kvaliteta maziva i goriva - nekom pre nekom kasnije, ali daleko od toga da NE MOZE da se desi.

          E sad, ako i dalje stojis na stanovistu da se meni ili bilo kome drugom katalizator zacepi jer su cigani tako hteli...sta da ti ja kazem
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment


          • #35
            Dobro, vec se polako razumemo, ali i dalje pomalo tvrdoglavo drzis svoju stranu, pa moram i ja svoju

            Dakle, ukoliko su spoljne dimenzije kod novih manje kao sto si rekao, verovatno zbog neke ustede na materijalu i slicno, veca je verovatnoca da se zapuse novi nego stari Mnogo veca, a mi ovde pricamo o konkretnom w124 ne vodimo skupstinsku diskusiju o KAT za i protiv.

            Inace coveku se cuje neki lim koji se odvalio jer udje u rezonanciju na 3000RPM pa je zato hteo da skida KAT, ali mislim da smo ga ubedili da to ne cini jer KAT nit mu je zapusen, niti se zapusen KAT tako ponasa tako da moze lock na ovu temu kad se ti i ja ispricamo.

            Za restriktivnost sam ti lepo dokazao da si lupio, to je bilo otklonjeno jos 1988 samo na osnovu modifikacije na prednjem i srednjem loncu i krenulo se dalje sa unapredjenjem automobila. Naravno ne smatram te manje vrednim sagovornikom ako nisi inzinjer kao ja, samo mozda posmatramo stvari iz razlicitih uglova, potpuno nebitno.

            Svi ponekad pogresimo, ljudski je gresiti ali je najbitnije priznati gresku i idemo dalje. Naravno, jako cenim to kao i svi ostali sto se toliko trudis oko foruma jer odvajas mnogo vremena za njega evo ja nisam dolazio nesto preterano ranije sve do sad kad nam je BOOST omogucio ovaj podforum sad sam cesce tu i vec me devojka kritikuje da sam se navukao

            Kazem bio sam u Nemackoj, video kako konvertuju motore sa EUR1 na EUR2 ili EUR3 zbog poreza i slicno. Znam tacno u kojim fazama rada motora postoji razlika, tako da i dalje tvrdim da je razlika u brzoj elektronici sami katalizatori su isti. Ako su protocniji manji su, ako su manje protocni siri su, ali svodi se na istu leguru, posto benzin i kiseonik pri istoj hemijskoj reakciji sagorevaju pre 15 godina i danas.

            Pogledaj malo na Google ko je Paul Wurm iz Stuttgarta (ako imas vremena i ako te zanima, naravno) i sta je Wurmkat. Kako to da katalizator iz 1985 zadovolji ne standard izduvnih gasova EURO4 sa malo dodate elektronike (brza reakcija na lambdu) i veg ga prebaci jedno 3x u smislu cistoce. (Na modelu SEC sa KE Jetronicom)

            Evo ga link iz novina: http://www.wurmkat.de/presse/stuttgarte ... nstaub.pdf

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #36
              Originally posted by shaq
              vec me devojka kritikuje da sam se navukao
              Daj leba ti , koje si ovde ti a koje je ona
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • BOOST
                Founder - Admin od Začetka
                • 29.09.2004
                • 8726
                • Gislaved//Sweden
                • SAAB 9000 AERO R; SA

                #37
                Inache, za vas dvojicu u diskusiji, kad je rec o katalizatorima i otpornosti istih na nepodobne primese u gorivu, najzesci neprijatelj nije vishe olovo kojeg ima u granicama normale cak i u nasim gorivima, sumpor je taj koji je osnovni krivac.
                Kondezacija u isduvnom sistemu na naslage sumpora, brzo dolazi do agresivnog miljea , posebo osetljive tacke su lambda sonde koje su konstrukcijono postavljenje na nizi ugao nego li je 15-ak stepeni iznad horizontale.

                Po pitanju da li ukloniti kat ili ne, pozeljna je jedna stvar, koju redovno praktikujem, da skidanjem istog zamenim i bregaste osovine za iste sa motora koji je bio bez katalizatora. Tipicna razlika u duraciji je 10-14 stepeni u korist iste za motor bez katalizatora.

                Kompresija je spomenuta vec da je niza (spustana ) prilikom dolaska katalizatora, uglavnom na 2V motorima, na 4V tehnici je ostajala obicno nepromenjena uz kompenzaciju sa samo bregastim osovinama.
                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                move your mind

                Comment

                • VladaR
                  CBC Veteran
                  • 28.01.2008
                  • 134
                  • Grocka

                  #38
                  Dosadasnja polemika mi je pomogla da naucim neke nove stvari. Pozdrav! Javljam se kad zavarim lim, da vam kazem da se tad ne cuje nista, ali da se osecaju vibracije na 3000. ZNAM da ce se to desiti.
                  Brzine su u H. - Ti ces da me ucis kako se vozi. - Sta si rek'o?? - Nista-nista, hvala cika-Momo. Vracam ga cim popravim moj auto.

                  Comment

                  • 206
                    Admin od ispočetka :)
                    • 09.12.2004
                    • 9548
                    • Beograd
                    • 206

                    #39
                    Pa ces na kraju ipak da otvoris i izbacis taj nezacepljivi i nepokvarljivi katalizator napolje

                    Originally posted by BOOST
                    Inache, za vas dvojicu u diskusiji, kad je rec o katalizatorima i otpornosti istih na nepodobne primese u gorivu, najzesci neprijatelj nije vishe olovo kojeg ima u granicama normale cak i u nasim gorivima, sumpor je taj koji je osnovni krivac.
                    Savrseno m je jasno sta je glavni krivac i zasto se ljudi kod nas masovno zale na smrad pokvarenih jaja koji se oseti iz auspuha. Kakav god da je kat, nije imun na katastrofalno visoke nivoe sumpora koje ima gorivo iz nasih rafinerija.
                    The difference between men and boys is the price of their toys

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #40
                      Klasican opisani miris je bio poznat krajem 80-ih i pocetkom 90-ih svima nama koji smo iz Svedske putovali kroz Nemacku.
                      Ovde je nivo sumpora odma regulisan vec 89 godine (zakonski 88 kat) i sva auta modela 88 su dobile dispenziju na pokvarene katalizatore na tehnickom pregledu. Dakle, prolaze tehnicki iako su katalizatori pokvareni.

                      Najchesci primer katalizatore koji su izvan funkicje primecen na autima direktnog importa (privatno) na automobilima iz Nemacke u godistima 90-94 posebno prioritarna marke automobila pod VAG grupacijom.

                      Elektronski K.Jet je primer loseg navodjenja gde su katalizatori crkavali prelivanjem goriva neispravnog sistema ubrizgavanja.

                      Negde oko 1995-1996 sam prestao da osecam karakteristican aktivni miris katalizatora i u Nemackoj. ( sto se vise oseca to je aktivitet kata veci)


                      Princip samocuscenja kako partikel filtera i katalizatore je jos uvek primenjiv na diesel motorima, principom kasnog paljenja (ubrizgavanja).
                      Bio sam na demonstraciji na novom mazdinom motoru dieselu i demonstraciji fabricke dijagnostike te je namerno aktiviran sistem kroz dijagnostiku, hehe nezdrav osecaj biti u blizini i gledati kako svetli odozdo (inace sistem to radi sam u voznji bez da ste i svesni).
                      ======================================

                      Inace zastitni plehovi znaju bas lepo da odgore i stvaraju neprijatne rezonantne zvuke.
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • VladaR
                        CBC Veteran
                        • 28.01.2008
                        • 134
                        • Grocka

                        #41
                        E ovako, dosao sam do zakljucka da necu izbaciti katalizator iz izduvnog sistema jer sam iz dosadasnje diskusije, a i nekim logicnim razmisljanjem (cigani i auspuh-majstori ih otkupljuju), dosao do zakljucka da katalizator ne moze da propadne vec moze da se zapusi, te zbog toga onda sada razmisljam da bi bilo MOZDA najbolje resenje da se katalizator otvori, procisti (pitanje je DA LI i KAKO je moguce ga procistiti) , zavariti lim nazad (zatvoriti ga kako je bilo), zavariti zastitini alu-lim (koji ubitacno drci na tih 3000 obrtaja) i onda se nadam da sto se tice katalizatora nema sta da se razmislja vise. Ako opet se manifestuju vibracije ... ja onda ne znam sta da radim.
                        Brzine su u H. - Ti ces da me ucis kako se vozi. - Sta si rek'o?? - Nista-nista, hvala cika-Momo. Vracam ga cim popravim moj auto.

                        Comment

                        • 206
                          Admin od ispočetka :)
                          • 09.12.2004
                          • 9548
                          • Beograd
                          • 206

                          #42
                          Katalizator se ne cisti.
                          The difference between men and boys is the price of their toys

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by VladaR
                            da bi bilo MOZDA najbolje resenje da se katalizator otvori, procisti (pitanje je DA LI i KAKO je moguce ga procistiti)
                            Nemoj da ga otvaras, kad ti nije zapusen.

                            Jel imas ti u blizini neki autoput? (ne znam napamet gde je Grocka)

                            Ako imas izvezi ga i stisni mu gas pa zapamti koliko je navukao. Drzi mu pun gas i ne pustaj barem 20ak kilometara da ocistis malo i garez sa usisnih ventila i da malo izduvas katalizator. Probaj onda koliko moze da navuce, pa nam javi utiske

                            Kao sto rece BOOST, proveri te limove na karoseriji celom duzinom auspuha, hoce da progore tamo gde se srafe pa zvone to je cudo jedno

                            Comment

                            • M-power
                              Moderator
                              • 10.01.2005
                              • 10060
                              • Bg; Banovo Brdo
                              • CorsaC, astra H,

                              #44
                              Originally posted by shaq
                              koji je pojam kvalitetnog auta i overengineered auta gde se nista nije prepustalo slucaju kao danas u hiperprodukciji i globalizaciji...
                              http://www.cannonballforums.se/viewtopi ... des+greska

                              kad je u taj rezim ubaci dijagnosticki uredjaj da izvrsi ciscenje katalizatora tako sto odredjeni vremenski period (obicno oko 10 minuta) dozira vecu kolicinu goriva pri cemu se bukvalno taj deo auspuha uzari i sva cadj izgori pa posle toga KAT bude ociscen i ekvivalentan novom
                              Objasni majke ti kako bogatija smesa utice na povecanu temperaturu katalizatora?
                              To date there has never been a faster car built for the public road and,
                              it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                              Comment

                              • zverko
                                CBC Senator XXL
                                • 19.08.2005
                                • 7085
                                • BGD
                                • Audi A4

                                #45
                                a zasto jednostavno ne skines te limove koji sluze da stite kat od udaraca i eventualno da ga hlade a posto se tebi voznja svodi uglavnom na gradsku tu nema hladjenja posto je on uvek usijan. drugo, ako je auto preso vise od 200k a jeste 101% onda je kat izgoreo "puko" posto je taj auto garant kod nas vozen tokom 90-ih kada se "corba" sipala na kantu a ne danas kad vozimo na sumpor. na kraju krajeva, mozda ni nemas kat tj predhodni vlasnik ga je vec ispraznio. nemora se seci omot da se isprazni sace. kod mene su recimo uredno skinuli oba i isparaznili ih bez da seku zvono.
                                deutsche gemacht-gut gemacht...

                                Comment

                                Working...
                                X