da li cu imati problem ako izbacim katalizator?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by M-power
    Originally posted by shaq
    koji je pojam kvalitetnog auta i overengineered auta gde se nista nije prepustalo slucaju kao danas u hiperprodukciji i globalizaciji...
    http://www.cannonballforums.se/viewtopi ... des+greska
    Ne znam sta si ovim hteo da kazes, u diskusiji nalazimo se u 1988 ne u 2002.


    Originally posted by M-power
    Objasni majke ti kako bogatija smesa utice na povecanu temperaturu katalizatora?
    Neka ti BOOST objasni, nisam upucen u detalje izgleda nije vise goriva nego pomereno paljenje na kasnije, kako on kaze. Meni je covek iz Pezoa rekao da ECU dodaje duplo vise goriva, sto malo deluje nelogicno (kako uopste radi sa tolikom kolicinom) no nisam ni razmisljao o tome sve do sada.

    Inace sam to, kao i on gledao uzivo i zanimljivo je gledati KAT kako svetli u mraku



    BTW jedan jako zanimljiv deo teksta sa B92, povodom novog ZOBS-a.
    Jeste da nema veze sa katalizatorima ali mislim da je ideja siroko primenljiva i na Cannonball diskusijama:

    ...novi zakon predviđa držanje predavanja o bezbednosti u saobraćaju, koja će morati da drži diplomirani inženjer saobraćaja.
    Znači, ne može neki krojač koji je kupio dva vozila da drži auto-školu i priča ljudima o saobraćaju...

    Sto BOOST rekao
    "§ 9 - Tekstovi koji nisu naucno-tehnicki potkrepljeni su vishak od kojeg uvek nekog boli glava "

    Comment

    • CannoN
      CBC Senator XXL
      • 15.09.2007
      • 485
      • Beograd

      #47
      Znam da neki katalizatori, da bi sto pre postigli radnu temperaturu, koriste elektricne grejace ili uvode dodatni kiseonik mada mislim da tim putem ne moze da se zagreje do te mere da svetli u mraku.

      Mislim da to "isijavanje" u mraku izaziva nesagorela smesa dospela u zagrejan katalizator. Tu se zapali pa drasticno i instant podigne temperaturu katalizatora.

      Kako nesagorela smesa dospe u katalizator?

      To se desava privremenom promenom menadzmenta motora od strane ECUa , to je sigurno, a sta se tacno odvija u motoru?

      Da li izduvni ventil ne zatvori skroz u trenutku pocetka takta u**** a pre varnice pa tako deo smese ode u granu?

      Padaju mi napamet i drugi nacini samo je pitanje koliko bi uticali na rad motora;
      recimo da se preskoci po koja varnica
      a mozda cak i previse goriva da se ubrizga pa da ne sagori potpuno mada bi ovo bilo lose po motor i okolinu.

      Sta vi mislite?

      Comment

      • VladaR
        CBC Veteran
        • 28.01.2008
        • 134
        • Grocka

        #48
        Originally posted by zverko
        a zasto jednostavno ne skines te limove koji sluze da stite kat od udaraca i eventualno da ga hlade a posto se tebi voznja svodi uglavnom na gradsku tu nema hladjenja posto je on uvek usijan. drugo, ako je auto preso vise od 200k a jeste 101% onda je kat izgoreo "puko" posto je taj auto garant kod nas vozen tokom 90-ih kada se "corba" sipala na kantu a ne danas kad vozimo na sumpor. na kraju krajeva, mozda ni nemas kat tj predhodni vlasnik ga je vec ispraznio. nemora se seci omot da se isprazni sace. kod mene su recimo uredno skinuli oba i isparaznili ih bez da seku zvono.
        '90ih je jos uvek bio u Nemackoj. Auto je uvezen (registrovan na nase table) onda kad je bilo POSLEDNJE "propustanje" da moze da se registruju strani automobili. Pre toga je vozen samo u letnjem periodu - koriscen je za odlaske na godisnji odmor. Inace, prethodni vlasnik je porodicni prijatelj, a pre njega je vozio u Nemackoj njegov kum, tako da stanje auta je apslolutno poznato - NIJE BILO BUDZEVINA i slicnih intervencija.
        Brzine su u H. - Ti ces da me ucis kako se vozi. - Sta si rek'o?? - Nista-nista, hvala cika-Momo. Vracam ga cim popravim moj auto.

        Comment


        • #49
          Pa ovo samociscenje je na TDI i HDI motorima. Sad oni nemaju varnicu, a kako rade to ciscenje mislim da je BOOST objasnio. Ovi noviji ubrizgavaju neku supstancu koja za to sluzi

          Comment

          • VladaR
            CBC Veteran
            • 28.01.2008
            • 134
            • Grocka

            #50
            Originally posted by shaq
            Originally posted by VladaR
            da bi bilo MOZDA najbolje resenje da se katalizator otvori, procisti (pitanje je DA LI i KAKO je moguce ga procistiti)
            Nemoj da ga otvaras, kad ti nije zapusen.

            Jel imas ti u blizini neki autoput? (ne znam napamet gde je Grocka)

            Ako imas izvezi ga i stisni mu gas pa zapamti koliko je navukao. Drzi mu pun gas i ne pustaj barem 20ak kilometara da ocistis malo i garez sa usisnih ventila i da malo izduvas katalizator. Probaj onda koliko moze da navuce, pa nam javi utiske

            Kao sto rece BOOST, proveri te limove na karoseriji celom duzinom auspuha, hoce da progore tamo gde se srafe pa zvone to je cudo jedno

            Skoro svaki dan sam na auto-putu. Ali, da ga cepam do max ... Da li moze varijanta da ga trecom izvucem do max? Motor ce se i tada vrteti na isti broj obrtaja samo sto ce brzina biti manja.
            Brzine su u H. - Ti ces da me ucis kako se vozi. - Sta si rek'o?? - Nista-nista, hvala cika-Momo. Vracam ga cim popravim moj auto.

            Comment


            • #51
              Originally posted by VladaR
              Skoro svaki dan sam na auto-putu. Ali, da ga cepam do max ... Da li moze varijanta da ga trecom izvucem do max? Motor ce se i tada vrteti na isti broj obrtaja samo sto ce brzina biti manja.
              Moze isti je efekat samo kako ces da ga drzis na punom gasu u trecoj, gde ce ti otici obrtaji?


              Originally posted by VladaR
              tako da stanje auta je apslolutno poznato - NIJE BILO BUDZEVINA i slicnih intervencija.
              Samo ti njega vozi i dalje i postuj onu staru poslovicu:

              "Ne diraj ako nije pokvareno"

              Ako kazes da normalno vuce, brate to je to...

              Comment

              • 206
                Admin od ispočetka :)
                • 09.12.2004
                • 9548
                • Beograd
                • 206

                #52
                Samociscenje FAP dizel katalizatora obavlja se sagorevanjem posebnog aditiva koji se s vremena na vreme dopunjuje, dize temperaturu izduva i sagoreva cvrste cestice.

                Samociscenje benzinskog katalizatora se radi takodje povecavanjem temperature izduva, sto se (teoretski) moze uraditi na dva nacina - SMANJENJEM kolicine sagorelog goriva ili pomeranjem paljenja za par stepeni. Dodatno gorivo u auspuhu bi detoniralo, nista vise.

                Medjutim nijedan od ovih metoda nece ocistiti vec zapusen katalizator.
                The difference between men and boys is the price of their toys

                Comment

                • VladaR
                  CBC Veteran
                  • 28.01.2008
                  • 134
                  • Grocka

                  #53
                  Originally posted by shaq
                  Originally posted by VladaR
                  Skoro svaki dan sam na auto-putu. Ali, da ga cepam do max ... Da li moze varijanta da ga trecom izvucem do max? Motor ce se i tada vrteti na isti broj obrtaja samo sto ce brzina biti manja.
                  Moze isti je efekat samo kako ces da ga drzis na punom gasu u trecoj, gde ce ti otici obrtaji?
                  Kako gde? Pa na 6000. Posle 6000 je crveno polje. Mada se meni ne vuce na 6000 - to ce da ga boli.
                  Brzine su u H. - Ti ces da me ucis kako se vozi. - Sta si rek'o?? - Nista-nista, hvala cika-Momo. Vracam ga cim popravim moj auto.

                  Comment

                  • CannoN
                    CBC Senator XXL
                    • 15.09.2007
                    • 485
                    • Beograd

                    #54
                    Brzina ce biti manja ali i opterecenje zbog manjeg otpora vazduha na manjim brzinama pa zbog toga nece biti isto ako vozis trecom na 5000rpm i petom na 5000rpm.
                    Nije isti efekat.
                    Savladati otpor vazduha na vecim brzinama je najzahtevniji zadatak za motor i tada daje svoj maksimum.
                    ------

                    U slucaju dizela bez svecice naravno.

                    -----

                    Zasto bi detoniralo gorivo u izduvu?

                    U slucaju dizela potreban je pritisak kakvog nema u izduvnoj grani a u slucaju benzinca samo ako bi varnica okinula kada je izduvni ventil otvoren a to se ne desava ispravnom motoru.
                    -----

                    Comment

                    • VladaR
                      CBC Veteran
                      • 28.01.2008
                      • 134
                      • Grocka

                      #55
                      Originally posted by CannoN
                      Brzina ce biti manja ali i opterecenje zbog manjeg otpora vazduha na manjim brzinama pa zbog toga nece biti isto ako vozis trecom na 5000rpm i petom na 5000rpm.
                      Nije isti efekat.
                      Savladati otpor vazduha na vecim brzinama je najzahtevniji zadatak za motor i tada daje svoj maksimum.
                      ------

                      U slucaju dizela bez svecice naravno.

                      -----

                      Zasto bi detoniralo gorivo u izduvu?

                      U slucaju dizela potreban je pritisak kakvog nema u izduvnoj grani a u slucaju benzinca samo ako bi varnica okinula kada je izduvni ventil otvoren a to se ne desava ispravnom motoru.
                      -----
                      Je l' mi pricamo o maximalnoj brzini ili o "produvavanju" katalizatora?? Kapiram da treba da motor bude opterecen (zbog toga se ne predlaze da ga razvucem na 6000 na leru nego u brzini), ali zar je moranje da ga "opletem" autoputem petom na 6000 da bi postigao to sto treba?
                      Ako cemo da pricamo o max brzini na plinu, to je davno provereno - 18... malo ispod 190 (na radaru radaru bi pokazalo jos +7Km/h zbog obima tockova) - sto je meni nebitno. Na benzinu ga nisam probao, a posle ugradnje plina je glupo probati performanse voznje na benzinu (zbog smanjenog protoka vazduha). Nego vratimo se temi "katalizator".
                      Brzine su u H. - Ti ces da me ucis kako se vozi. - Sta si rek'o?? - Nista-nista, hvala cika-Momo. Vracam ga cim popravim moj auto.

                      Comment

                      • CannoN
                        CBC Senator XXL
                        • 15.09.2007
                        • 485
                        • Beograd

                        #56
                        Sto veci otpor vazduha vise energije je potrebno da bi se savladao.

                        Sto vise smese sagori veca kolicina energije se oslobodi i to se odrazava na temperaturu izduva u nasem slucaju.

                        Ne predlazem ti ja da jurcas ne bi li popravio ispravan katalizator - ovo je cisto teorijski.

                        Comment

                        • bota
                          CBC Član
                          • 26.07.2006
                          • 35
                          • Beograd

                          #57
                          Nemoj nista da diras...





                          .... samo ce to da otpadne!

                          Inace kod mene je odsecen i sve lepo radi. Jedino sto nemam reper, posto nikad nisam vozio sa katalizatorom.

                          Comment

                          Working...
                          X