Istorijat Alfa Romea

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sasha
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 4126
    • Novi Sad

    #16
    Proizvodnja: 1962.-1965.

    Motor: R4, DOHC

    Obujam cm3: 1570

    Snaga kW/KS: 68/92 @ 6200/min

    Ubrzanje 0-100 km/h(s): 12,9

    Maksimalna brzina (km/h): 160
    www.arcs.org.rs/forum

    Comment

    • Sasha
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 4126
      • Novi Sad

      #17


      www.arcs.org.rs/forum

      Comment

      • Sasha
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 4126
        • Novi Sad

        #18
        Alfa Romeo Duetto
        Diplomac
        www.arcs.org.rs/forum

        Comment

        • Sasha
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 4126
          • Novi Sad

          #19
          Malo je automobila koji su na tržištu u gotovo neizmjenjenom obliku izdržali 30 godina. I malo je onih koji su uz slavne holivudske glumce igrali glavne uloge u filmskim klasicima. Ladies and Gentleman, Oscar goes to? Alfa Romeo Duetto!

          Teško je reći za jedan automobil da je bio moderan, no Alfa Romeo Duetto definitivno je bio takav. Opstati na tržištu punih 30 godina, i to s velikim uspjehom, mogu samo rijetki automobili ? Duettu je to uspjelo ponajprije zahvaljujući prekrasnim linijama. Pininfarininim, naravno.

          Rođenje legende

          Duetto je predstavljen 1966. godine na salonu automobila u Ženevi. Bio je to finalni izgled novog Alfinog Spidera čiji je oblik nastao iz prekrasne Pininfarinine studije Super Flow Disco Volante. Ispod lima Duetto je ustvari bio Giulia ? isti mehanički koncept s četverocilindričnim motorom od 1600 ccm i čak 125 KS. Automobil je dobio ime po popularnom natječaju, no nakon dvije godine ime je promijenjeno jer je Duetto ime poznatog talijanskog jela. Od tada je nazivan samo Spider.

          Novi modeli

          Uskoro stižu i novi motori i novi oblici ? 1750 Veloce i Spider 1300 Junior. Model 1750 Veloce je imao širi trag kotača, stražnji roll-bar, servo ojačivač kočnica, drveni sportski volan te retrovizore smještene na vratima umjesto na blatobranima. Spider 1300 Junior je bio dostupniji širem puku no bio je slabijih performansi i nije imao ojačivač kočnica kao ni pokrov od pleksiglasa na prednjim svjelima, a ni platneni krov nije bio bog zna kakve kvalitete. No te razlike nisu znatno utjecale na prodaju zahvaljujući povoljnoj cijeni. 1969. godine Pininfarinini dizajneri odlučuju odrezati Spiderov rep i povećati nagib vjetrobrana. Uz to su povećali i redizajnirali Alfin štit. Kokpit je sada bio presvučen posebnim materijalom, a dostupni su postali i nasloni za glavu.

          1995. godine stiže zamjena

          1971. godine Spidera 1750 Veloce zamjenjuje Spider 2000 Veloce s motorom zapremine 1962 ccm i 130 KS. Za njega je Alfa nudila tzv Iimited slip diferencijal i naplatke od lakog lijeva. 1972. odlukom Alfinog menadžmenta snaga motora, potrošnja i maksimalna brzina su reducirane kako bi se standardizirao motor kod tri kućna modela ? Spidera, Berline i Coupea. Spider 1600 tako je pao s 110 na 104 KS, a Spider 2000 s 130 na 128 KS. 1978. godine prestaje proizvodnja najslabijeg modela 1300 Junior, a dvije godine kasnije Duetto ponovno prolazi kuru pomlađivanja interijera. 1982. godine definitivno se odustaje od rješenja pokrova na prednjim svjetlima, a samo godinu dana kasnije dolazi do ponovnog restylinga ? faca, prednji i stražnji branici, novi retrovizori, a tad se pojavljuje i poznati gumeni spojler na stražnjem kraju. 1990. godine Duetto prolazi kroz svoj posljednji face-lifting. Model Spider 1600 odlazi u zasluženu mirovinu 1992. godine, a model Spider 2000 ostaje na tržištu sve do 1995. kada milanska tvornica predstavlja sasvim novi model Spider. No to je sasvim druga priča.

          Diplomac, 1967. godina
          Samo godinu dana nakon predstavljanja Duetto doživljava fenomenalan uspjeh tamo gdje je Alfa to i priželjkivala ? u SAD-u. I to na kakav način! Naime, u blockbuster filmu Diplomac tadašnji je holivudski star Dustin Hoffman jurcao svojim crvenim Duettom što je ponovno aktualiziralo zaboravljeno ludilo za kabrioletima. Duetto se prodavao fantastično, a u Milanu su zadovoljno trljali ruke. Za snimanje filma su korištena dva automobila, koji su nakon toga prerađeni u trkače modele i ostvarili solidnu karijeru. Ostatci jednog od njih su na slici.
          www.arcs.org.rs/forum

          Comment

          • Sasha
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 4126
            • Novi Sad

            #20
            Proizvodnja: 1966.-1995.

            Obujam(cm3): 1570

            Snaga (KS): 109 @ 6000/min

            Maksimalni okretni moment (Nm): 140 @ 2800/min

            Maksimalna brzina (km/h): 185
            www.arcs.org.rs/forum

            Comment

            • Sasha
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 4126
              • Novi Sad

              #21


              www.arcs.org.rs/forum

              Comment

              • Sasha
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 4126
                • Novi Sad

                #22
                Alfa Romeo GTA 1300 Junior
                Gran Turismo Allegerita
                www.arcs.org.rs/forum

                Comment

                • Sasha
                  CBC Senator XXL
                  • 04.10.2004
                  • 4126
                  • Novi Sad

                  #23
                  Auto nikad nije bio javno prodavan, već je ponuđen direktno momčadima i pojedincima koji su vozili utrke.

                  Danas kada pojam Alfa GTA postaje ponovno popularan idealan je trenutak da se sjetimo što su ta tri slova nekada za Alfu značila. Alfa Romeo GTA - 1300 Junior svoje korijene vuče iz Giulie Sprint GT iz 1963, a model je jedno od prvih dijela tada mladog dizajnera Giorgettoa Giugara. Predstavljena je 1965. i nazvana Gran Turismo Allegerita, gdje posljednja riječ na talijanskom znači lagan. Auto je olakšan za 25% ugrađivanjem aluminijskih dijelova karoserije umjesto čeličnih, bušenjem rupa na zupčanicima i izradom kućišta mjenjača iz magnezija. Pod haubom je legendarni DOHC dodatno pomognut s TWINSPARK sistemom paljenja. Auto je bio iznimno brz i pouzdan, ali je i s cijenom od 3 milijuna lira skoro dosegao polovicu cijene Ferrarija 275 GTB, što je za jednu alfu bilo astronomski mnogo. Kako je automobil u osnovi bio namijenjen za utrke (tadašnje prvenstvo turističkih automobila) Alfa je trebala za homologaciju napraviti 1000 cestovnih automobila. Ipak, navodno je točan broj proizvedenih automobil 447, što pak nije moguče provjeriti jer Alfa i danas ljubomorno čuva tu tajnu. Motor ima 1290 cm3 i razvija 96 KS pri 6000 o/min, a najveća brzina iznosi oko 175 km/h. Za utrke Autodelta je motor opremila sa Spica ubrizgavanjem goriva tako da je nakon friziranja razvijao 165 KS pri 8400 o/min. Uz takav motor maksimalna brzina iznosila je oko 210 km/h. Auto nikad nije bio javno prodavan, već je ponuđen direktno momčadima i pojedincima koji su vozili utrke. Posljedica svega je ta da GTA 1300 vjerojatno nikad niti nije uistinu smatran cestovnim automobilom. Radi malog obujma momotor je izrazito neelastičan. Potrebno je barem 3000 o/min prije nego spojka može početi hvatati. Sve ispod toga i automobil će se ugasiti. Nakon toga brzina napredovanja ovisi o sposobnosti vozača da motor drži u gornjoj polovici radnog područja. Cijeli motor je napravljen iz aluminija i zvuči prekrasno. Mehanička buka s kombinacijom one koju stvaraju rasplinjači i ispuh čine simfoniju koja je neopisiva i ni sa čim nije usporediva. U ovom autu otkrivate da je puno veća zabava ići po zavojitim cestama stotinjak km/h, nego pokušavati probiti zvučni zid u nekom od modernih Ferrarija na autoputu. Ovaj auto još jednom dokazuje da osjećaj brzine puno više ovisi o uravnoteženosti i okretnosti, a manje o konjima i stvarnoj brzini. To je i bit svega; uživanje u vožnji od koje se policajcima neće dizati kosa na glavi, a Vama brojno stanje bodova na policijskom računu. Ovaj auto je sad star 35 godina, a ipak je mlad, lijep, poželjan, crven, seksi, lagan, jak, poseban.
                  www.arcs.org.rs/forum

                  Comment

                  • Sasha
                    CBC Senator XXL
                    • 04.10.2004
                    • 4126
                    • Novi Sad

                    #24
                    Motor 4 cilindara DOHC, Twinspark

                    Obujam 1290 cm3

                    Snaga 96 KS pri 6000 o/min

                    Maksimalna brzina 175 km/h

                    Cijena danas Oko 45.000 Eura
                    www.arcs.org.rs/forum

                    Comment

                    • Sasha
                      CBC Senator XXL
                      • 04.10.2004
                      • 4126
                      • Novi Sad

                      #25


                      www.arcs.org.rs/forum

                      Comment

                      • Sasha
                        CBC Senator XXL
                        • 04.10.2004
                        • 4126
                        • Novi Sad

                        #26
                        Alfa Romeo 6C 2500 Competizione
                        Ovaj automobil je jedan od prvih post-ratnih Alfinih modela, a proizvodnja njegove cestovne verzije je počela u prvoj polovini 1947. godine.
                        U svoje vrijeme, a i zbog situacije prouzrokovane ratom, Alfa 6C 2500 SS je bila najluksuzniji sportski automobil na tržištu, ali ujedno i najskuplji.


                        Ipak Alfa Romeo je još 1946. godine počela radove na trkaćoj Berlinetti koja je bila zasnovana na uspješnoj 6C 2500 SS Corsi.
                        Naravno urađeno je mnogo modifikacija od kojih su najupečatljivije bile za 20 cm kraći međuosovinski razmak i izmjenjeni zadnji ovjes. Ovo je prvenstveno urađeno zbog uštede na težini i unaprijeđenja ležanja automobila u zavojima.


                        Naravno poboljšane su i performanse agregata, te je tako redni šestak oslobađao 145 KS, što je bio značajan napredak u odnosu na predratnu verziju sa 120 KS.


                        Karoserija i šasija je urađena u pogonima Alfe, a aerodinamičan oblik je nastao bez ikakvih proračuna. Tako je zbog zaobljenog i dugačkog "nosa" te vozačke kabine koja se stapala sa zadnjim krajem ovaj automobil na testiranjima sa lakoćom dolazio do brzina preko 200 km/h.
                        Neobično je da je maska urađena bez ikakvih dizajnerskih sličnosti sa prethodnim trkaćim modelima, ali je zadnji dio podsjećao na Touring verziju Corsa coupea iz 1939. godine.



                        Alfa Romeo 6C 2500 Competizione je svoj debitantski nastup na trkaćoj stazi imala tek 1948. godine, te je u samo nekoliko oraganizovanih utrka zabilježila primjetne rezultate.


                        Vrhunac sportske karijere ovog modela su bila dva treća mjesta na legendarnoj utrci Mille Miglia, i to 1949. i 1950. godine. Najslavnijeje ipak završila 1950. godine na Targa Florio utrci i to na prvom mjestu.
                        Treći od ukupno tri proizvedena automobila je sastavljen 1950. godine. U njega je bio ubačen motor zapremine 3.0 litra, te je kao takav imao samo jedan nastup na utrci, nakon čega je cijeli projekat odbačen.


                        U to vrijeme Alfa Romeo je planirala potpunu promjenu svoje ponude, zbog približavanja što širim masama, tako da takmičarski planovi više nisu bili u prvom planu. Ovo najbolje objašnjava poprilično loše rezultate Alfe Competizione, ali iako se nije proslavila poput svojih prethodnika, 6C 2500 Competizione zauzima posebno mjesto u historiji ove marke jer je ovaj model bio posljednji u slavnoj Alfinoj eri.
                        www.arcs.org.rs/forum

                        Comment

                        • Sasha
                          CBC Senator XXL
                          • 04.10.2004
                          • 4126
                          • Novi Sad

                          #27



                          www.arcs.org.rs/forum

                          Comment

                          • Sasha
                            CBC Senator XXL
                            • 04.10.2004
                            • 4126
                            • Novi Sad

                            #28
                            MUZEJ ALFA ROMEO
                            Muzej, smješten u kompleksu slavnog proizvođača koji se prostire na 2.5 milijuna četvornih metara, službeno je otvoren 1976. godine, zauzima površinu od 4800 četvornih metara te se sastoji od šest katova i četiri glavna odjela. Prvi odjel, posvećen serijskim i natjecateljskim automobilima, sadrži više od 100 automobila, dvije šasije i 22 motora. Drugi odjel je posvećen dizajnu i automobilima snova te sadrži ukupno 11 modela. Aktivnosti Alfa Romea u zrakoplovnoj industriji zaokupljaju treći odjel koji sadrži 14 zrakoplovnih motora i jedan zrakoplov. Četvrti odjel, smješten na prvom katu, sadrži automobile i brojne trofeje iz bogate natjecateljske povijesti Alfa Romea. Obzirom na brojnost izloženih modela i nemogućnost da ih sve predstavimo, odabrali smo najinteresantnije i najznačajnije.
                            www.arcs.org.rs/forum

                            Comment

                            • Sasha
                              CBC Senator XXL
                              • 04.10.2004
                              • 4126
                              • Novi Sad

                              #29
                              Rođenje legende

                              Alfa (Anonima Lombarda Fabbrica di Automobili) je osnovana 1910. godine u Portellu, a kao zaštitni znak odabran je poznati crveni križ na bijelom polju s jedne i zmaj Visconti s druge strane. Novopečeni proizvođač počeo proizvodnjom 300 primjeraka modela 24 HP kojeg je dizajnirao Giuseppe Merosi. 24 HP je ujedno bio prvi automobil Alfa Romeo, a pokretao ga je četverocilindarski motor obujma 4084 cm3. U to su doba natjecanja bila najjednostavniji način testiranja pouzdanosti novog proizvoda. Merosi je 1911. pripremio model 15 HP Corsa isključivo za utrkivanje, no Alfin sportski duh istaknut je tek dvije godine kasnije modelom 40-60 HP Corsa kojeg je pokretao motor obujma 6082 cm3 i snage 82 KS. Alfa je tim modelom ostvarila debi ubrzo nakon rata i osvojila Mugello 1920. i 1921. godine.


                              Prvo remek djelo

                              Preobrazba Alfa Romea u industrijskog proizvođača počela je 1922.-23. godine kada je Merosi predstavio svoje remek djelo, RL sa šesterocilindarskim motorom obujam tri litre. Brz i vrlo pouzdan, do 1926. u Portellu je proizvedeno 2640 primjeraka RL-a, među kojima su bili modeli RLN i RL SuperSport, čistokrvni sportski automobil koji je doveo milanskog proizvođača u centar pažnje automobilskog svijeta. Muzej u Areseu izlaže vrhunsku izvedbu koju je Castagna izradila za jednog indijskog maharadžu, a koja postiže maksimalnu brzinu višu od 130 km/h.


                              Zlatno doba

                              Godine 1923. u Alfa Romeo je stigao talentirani mladi dizajner Vittorio Jano. Legendarni P2, koji je u Portellu donio prvi naslov svjetskog prvaka i koji se smatra jednim od najboljih bolida 20-ih godina, bio je prva kreacija mladog Vittoria. Tim je automobilima iz pobjede u pobjedu na svjetskim trkaćim stazama izgrađen temelj legende o Alfa Romeu. Uspješna je serija počela s šesterocilindarskim modelom 1500 čiji je originalni sohc motor kasnije zamijenjen agregatom s dvostrukim bregastim vratilom. U muzeju se mogu vidjeti 1500 Sport kojeg je u Engleskoj izradio James Young, kao i Super Sport. Tijekom tog vremena rođen je tipičan Alfin dizajn motora koji godinama nije mijenjan - dvostruka bregasta vratila, položeni ventili i hemisferične komore za izgaranje.


                              Najbrži automobil na svijetu

                              Alfin 2900 B bio je poznat kao najbrži najljepši sportski automobil na svijetu. Motor je potjecao od agregata s dva kompresora koji je pokretao bolid Type B I P3, a razvijao je 180 KS pri 5200 o/min i omogućavao maksimalnu brzinu od 185 km/h. 2900 B bio je nenadmašan kako na cestama, tako i na trkaćim stazama - njime su osvojena prva tri mjesta na Mille Miglii 1938. godine. Tvrtka Touring pripremila je posebno aerodinamičnu i iznimno laganu izvedbu za 24 sata Le Mansa te iste godine koji se pokazao vrlo brzim i pouzdanim.
                              www.arcs.org.rs/forum

                              Comment

                              • Sasha
                                CBC Senator XXL
                                • 04.10.2004
                                • 4126
                                • Novi Sad

                                #30
                                Prije i poslije rata

                                Model 6C 2500 može se istodobno smatrati posljednjim prijeratnim Alfa Romeom te prvim modelom poslijeratne generacije. Nadalje, taj model predstavlja posljednju evoluciju u razvoju vrlo uspješne serije šesterocilindričnih automobila koja je počela modelom 1500. Alfa 2500 je iznimno elegantan i uglađen s izraženom sportskom osobnošću. U muzeju se, među ostalim, mogu vidjeti modeli 6C 2500 Sport i 6C 2500 SS Corsa. Ubrzo nakon rata, Alfa je ponovno počela s proizvodnjom 2500-ica u obliku originalnog sportskog automobila koji je postao poznat kao Freccia d Oro, odnosno Zlatna Strijela. Klasična izvedba Villa d Este vrlo je impresivan primjer kako linije istinski uspješnog automobila mogu postati vječne - ljepota, elegancija i šarm ovog automobila nikada ne blijede
                                www.arcs.org.rs/forum

                                Comment

                                Working...
                                X