Istorijat Alfa Romea

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sasha
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 4126
    • Novi Sad

    #31
    Legenda o Giulietti

    Ubrzan rast stanovništva rezultirao je sve većom potražnjom za osobnim automobilima. Automobilska industrija je započela s proizvodnjom manjih, jeftinijih automobila, a Alfa je, pod vodstvom Orazia Satta, startala s projektom Giulietta, sintezom tehnološkog znanja Alfa Romea komprimiranom u paketu od 1300 cm3. Ovo je bio značajan, povijestan trenutak za milanskog proizvođača. Giulietta je bila prvi Alfin automobil koja je umjesto brojki i slova imala pravo ime. Nadalje, ovo je bio prvi automobil koji je bio namijenjen isključivo širokoj masi kupaca i klijenteli kojoj je bila važna isplativost.

    Europska dimenzija

    U lipnju 1962. godine javnosti je u Monzi predstavljena prva generacija Giulie - limuzine 1600 s originalnim izgledom i kratkim repom te modela 1600 Sprint i 1600 Spider. Novi četverocilindarski motor nastao je na Alfinom principu, a obujmom od 1600 cm3 Giulia se mogla plasirati na europsko tržište. Sljedeće godine nastale su Giulia Ti Super s pojačanim motorom (sa 92 na 112 KS) i Giulia Sprint GT koju je dizajnirao Bertone. Potonja je bila prvi Alfin automobil koji se u cijelosti proizvodio u novom, visokotehnološkom kompleksu u Areseu.

    Natjecateljske Giulie

    Godine 1966., GT Junior je testiran na stazi u Baloccu. Taj je model pokretao poboljšanom verzijom motora iz 1300 Giuliette Sprint, a predstavljao je pokušaj privlačenja mlađe klijentele Alfa Romeu. Obzirom da su natjecanja više od pitanja imidža za Alfu, u suradnji sa Zagatom nastala su dva natjecateljska modela. Giuliu TZ 1 pokretao je 1.6 litarski motor sa 112 KS te je zahvaljujući niskoj i aerodinamičnoj karoseriji postizala maksimalnu brzinu višu od 215 km/h. Među ostalim, TZ 2 je postigao klasne pobjede na 12 sati Sebringa, Targa Floriu, 1000 km Nurburgringa, 24 sata Le Mansa i Tour de Franceu. TZ 2 je razvila Autodelta (Alfin natjecateljski odjel) 1965. godine - ispod redizajnirane karoserije od ugljičnih vlakana nalazio se sniženi cjevasti okvir i motor koji je pri 7500 o/min razvijao 170 KS te maksimalnu brzinu od 245 km/h. U muzeju se može vidjeti i prvi model GTA koji je razvijao 220 KS i postizao maksimalnu brzinu od 240 km/h. Godine 1969., Alfina ponuda sportskih automobila se proširila modelom Junior Zagato, prvo u 1300, a kasnije i 1600 izvedbi.

    Svjetski prvaci

    Povijest sudjelovanja Alfe u automobilskim natjecanjima prvenstveno se sastoji od tri GP automobila, odnosno bolida, koji su osvojili najcjenjeniju titulu - svjetsko prvenstvo. Prva dva, P2 I P3, koje je dizajnirao Vittorio Jano, igrali su glavne uloge u utrkama tijekom 20-ih i 30-ih godina, a vozili su ih najpoznatiji vozači tog doba - Ascari, Campari, Nuvolari, Caracciola, itd. Jedan od najvažnijih izložaka je i model 159 kojeg je vozio Juan Manuel Fangio, a koji je bio poboljšana izvedba 158-ice - modela kojim je Nino Farina osvojio svjetsko prvenstvo 1950. godine.

    Rodeni za pobjede

    Natjecateljske 33-ice sudjelovale su u utrkama sportskih prototipova između 1967. i 1977. godine. Prvi u seriji, 33/2 s dvolitarskim V8 motorom, pobijedio je u prvoj utrci. Godine 1968., model 33 je dobio novu karoseriju i nadimak Daytona nakon briljantne dvostruke pobjede na istoimenoj utrci u trajanju od 24 sata. Motor je razvijao 270 KS pri 9600 o/min što je omogućavalo maksimalnu brzinu od 300 km/h. Dvije godine kasnije, obujam motora je povećan na tri litre, a u izradi okvira primijenjen je i aluminij, dok je karoserija bila od titana. Maksimalna brzina je porasla na nevjerojatnih 330 km/h pa je automobil nizao pobjedu za pobjedom. Godine 1975. učinjen je još jedan korak revolucionaran naprijed - predstavljen je novi trolitarski 12-cilindrični boxer motor koji je pri 11000 o/min razvijao 500 KS. Zahvaljujući tom automobilu, Alfa je iste godine osvojila 7 od ukupno 8 utrka svjetskog prvenstva. Nadalje, 1975. godine stigao je superbrzi 33 SC 12, pokretan snažnijih 12-cilindričnim motorom sa 520 KS, kojim je Alfa osvojila svih 8 prvenstvenih utrka. Tvrtka Scaglione je 1967. godine dizajnirala dvolitrenu cestovnu izvedbu 33-ice, prozvanu Montreal, od kojih je proizvedeno ukupno 18 primjeraka.
    www.arcs.org.rs/forum

    Comment

    • Sasha
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 4126
      • Novi Sad

      #32

      24 HP Torpedo (1910.)

      GP P2 (1924.)

      RL Super Sport (1925.)
      www.arcs.org.rs/forum

      Comment

      • Sasha
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 4126
        • Novi Sad

        #33

        6C 1750 Super Sport (1929.)

        6C 1750 Gran Sport (1930.)

        Tipo B P3 (1932.)
        www.arcs.org.rs/forum

        Comment

        • Sasha
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 4126
          • Novi Sad

          #34

          Tipo B Aerodinamica (1934.)

          8C 2900 B Lungo (1938.)

          8C 2900 B Le Mans (1938.)
          www.arcs.org.rs/forum

          Comment

          • Sasha
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 4126
            • Novi Sad

            #35

            6C 2500 Villa d Este (1950.)

            Giulietta Berlina (1955.)
            www.arcs.org.rs/forum

            Comment

            • Sasha
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 4126
              • Novi Sad

              #36

              Giulietta Sprint (1961.)

              Giulia TZ 2 (1965.)

              GTA 1300 Junior (1967.)
              www.arcs.org.rs/forum

              Comment

              • Sasha
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 4126
                • Novi Sad

                #37

                33.2 Staradale (1967.)

                33.3 Le Mans (1970.)
                www.arcs.org.rs/forum

                Comment

                • Sasha
                  CBC Senator XXL
                  • 04.10.2004
                  • 4126
                  • Novi Sad

                  #38
                  Kako doci do muzeja

                  Postoje dva načina da se dođe do Muzeja iz Milana: glavnom cestom br. 233 ili autocestom Milano-Laghi (A8-A9). U prvom slučaju treba se odmah nakon naplatnih kućica MilanoNord skrenuti za Arese. Muzej radi od ponedjeljka do petka od 9 do 12 sati te od 14 do 16.30h. Posjete Muzeju moraju se unaprijed rezervirati putem broja telefona 02-939228111.
                  www.arcs.org.rs/forum

                  Comment

                  • Sasha
                    CBC Senator XXL
                    • 04.10.2004
                    • 4126
                    • Novi Sad

                    #39
                    Da se zna 8)
                    www.arcs.org.rs/forum

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #40
                      Ha.. 3 Alfiste = FORUM alac gore:
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • Sasha
                        CBC Senator XXL
                        • 04.10.2004
                        • 4126
                        • Novi Sad

                        #41

                        www.arcs.org.rs/forum

                        Comment

                        • Nikola
                          CBC Senator XXL
                          • 29.09.2004
                          • 975
                          • Indjija/Vojvodina

                          #42
                          Posle ovih tekstova i slika, odgovor je samo jedan:


                          .:Cuore Sportivo:.
                          .:Cuore Sportivo:.
                          Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

                          Comment

                          • 156V6
                            CBC Senator XXL
                            • 04.10.2004
                            • 415
                            • BEOGRAD

                            #43
                            Da se nadovezem malo sa novijom istorijom... 8)

                            Alfa 156- Car of the year 1998
                            Alfa Romeo 2.5V6 engine - Engine of the year 2000
                            Alfa 147-Car of the year 2001

                            Comment

                            • Nikola
                              CBC Senator XXL
                              • 29.09.2004
                              • 975
                              • Indjija/Vojvodina

                              #44
                              Pozdrav za novog clana, koji ima umetnicko delo pod haubom :lol:
                              .:Cuore Sportivo:.
                              Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

                              Comment

                              • 156V6
                                CBC Senator XXL
                                • 04.10.2004
                                • 415
                                • BEOGRAD

                                #45
                                Hvala Nikola...a tek zvuk kakav je kad pocne da "vristi" na 7000

                                Ne znam sto su nas premestili kao podtemu u diskusiji mislim da Alfica(i njen istorijat) zaluzuje da bude zasebna diskusija a ne podtema u okviru OldTimera...da li nekoi deli moje misljenje,admin?

                                Znam da u startu imamo 3 glasa za hehe

                                Comment

                                Working...
                                X