Ovaj model je neka vrsta ?svetog grala? automobilske kulture. Način na koji je stvoren i na koji je ?živeo? kao i brojne titule vezane za ovo ime, ga čine večnim. Kako god, sve počinje krajem pedesetih godina prošlog veka, kada je Ferrari bio samo jedna od brojnih slavnih ?štala? na tržištu. Kompanija koja je imala dobre automobile, mnogo trkačkih uspeha i harizmatičnog vlasnika, predsednika i ?spiritus movmens? iza propetog konjića na grbu. U to vreme, pobede na stazi su bile neraskidivo povezane sa pobedama na tržištu, a Ferrari ih je imao dosta. Međutim, drumski modeli su pomalo kaskali, jer je većina sredstava i truda koncentrisana na trkački program. Logično, ovakva situacija je imala za rezultat slabiju prodaju koja je dovela Ferrari u krizu iz koje je jedini put bio novi, bolji i interesantniji modeli.
Enzo Ferrari, koji je ustvari najviše želeo da stvara bolide i trkačke automobile, je zamislio novi model kao rasan sportski kupe neskrivenih takmičarskih gena. Mislio je da ako ljudi toliko poštuju i vole uspehe sa staza da će se odlučiti i da kupe automobil koji sve to donosi na ulicu. U tom cilju, odlučeno je da se najbolja tehnika koju je Ferrari tad posedovao kompilira u jednom automobilu.
Dve najkarakterističnije osobine novog modela su bila delo dva čoveka. Karoserija, večnih oblika i linija je rad čoveka po imenu Sergio Scagletti koji ju je stvorio u aluminijumu, podarivši joj čvrstinu i lakoću, dok je motor, delo Vittoria Jana, genijalnog inžinjera koji je ovom Colombo V12 agregatu i podario veliku snagu.


Neposredno pred predstavljanje novog modela, Enzo Ferrari je pribegao jednom triku. Želeći da se automobil što pre dokaže na stazi, potpuno su zaboravljena pravila FIA-e koja propisuju najmanje 100 proizvedenih primeraka koji su uslov za učešće modela u GT klasi. Da bi izbegao proizvodnju do zadatog broja, novi model je jednostavno nazvan 250 GTO (grand tourismo omologato) ne bi li se povezao sa već postojećom 250 GT serijom koja je zadovoljavala kriterijume FIA-e. Ova ?dosetka? je uspela i FIA je poverovala da se radi o trkačkoj verziji serije 250 GT, a ne o posebnom automobilu, što je 250 GTO i bio.
Enzo Ferrari, koji je ustvari najviše želeo da stvara bolide i trkačke automobile, je zamislio novi model kao rasan sportski kupe neskrivenih takmičarskih gena. Mislio je da ako ljudi toliko poštuju i vole uspehe sa staza da će se odlučiti i da kupe automobil koji sve to donosi na ulicu. U tom cilju, odlučeno je da se najbolja tehnika koju je Ferrari tad posedovao kompilira u jednom automobilu.
Dve najkarakterističnije osobine novog modela su bila delo dva čoveka. Karoserija, večnih oblika i linija je rad čoveka po imenu Sergio Scagletti koji ju je stvorio u aluminijumu, podarivši joj čvrstinu i lakoću, dok je motor, delo Vittoria Jana, genijalnog inžinjera koji je ovom Colombo V12 agregatu i podario veliku snagu.


Neposredno pred predstavljanje novog modela, Enzo Ferrari je pribegao jednom triku. Želeći da se automobil što pre dokaže na stazi, potpuno su zaboravljena pravila FIA-e koja propisuju najmanje 100 proizvedenih primeraka koji su uslov za učešće modela u GT klasi. Da bi izbegao proizvodnju do zadatog broja, novi model je jednostavno nazvan 250 GTO (grand tourismo omologato) ne bi li se povezao sa već postojećom 250 GT serijom koja je zadovoljavala kriterijume FIA-e. Ova ?dosetka? je uspela i FIA je poverovala da se radi o trkačkoj verziji serije 250 GT, a ne o posebnom automobilu, što je 250 GTO i bio.
Comment