Nezavisnim marketinškim stručnjacima se BMW-ova proizvodna filozofija činila katastrofalno pogrešnom, a u fabrici su uvideli da ako žele da ostanu u ?igri? moraju da se afirmišu na bogatom američkom tržištu. Budući da ni jedan od postojećih modela nije odgovarao za ovaj zadatak, odlučeno je da se pristupi stvaranju luksuznog i brzog sportskog kabrioleta koji bi stao uz Ferrari, Maserati i Jaguar i time na najbolji način prezentovao brend. Jedan od inicijatora je i čuveni Max Hofman, američki trgovac ekskluzivnim evropskim automobilima koji je rukovodstvu BMW i ukazao na ovu šansu.
U fabrici su smatrali da će njihov plan lako proći. Naime, svi sklopovi planirani za ugradnju su već bili tu, pa genijalnost i umeće konstruktora može da dođe do izražaja. Dizajn je poveren, danas čuvenom, stilisti, grofu Alberhtu Grafu Groetzu, koji je jedan od najvećih živih automobilskih dizajnera (sa napunjenih 90 godina). Kasnije on će postati poznat po dizajnu modela Studebaker Avanti, Datsun Z 240, a učestvovao je i u kreiranju Porschea 911. Oblik karoserije koju je on stvorio je jedan od najlepših u automobilskom svetu i pleni neverovatnom elegancijom i stilom.
Po mišljenju konstruktora, prelepe linije karoserije moraju da prate i vrhunska tehnička rešenja, pa je mehanička koncepcija bila na visokom nivou, po nekima i preterano napredna da bi uspela.
Naime, srce BMW-a 507 bio je potpuno aluminijumski V8 motor, zapremine 3169 ccm. Možda je ova zapremina bila premala da bi se iskoristile sve prednosti V8 koncepcije, ali sa početnih 150 konjskih snaga (kasnije i do 195 KS), ovaj agregat je bio jedno od tehničkih čuda tog doba.
Sa druge strane, šasija je bila cevasta sa ?box? sekcijom prostora za putnike, odnosno, civilni derivat trkačke konstrukcije. Prednja osovina je imala nezavisno vešanje dok je zadnja bila kruta sa torzionim oprugama.
Ova, za sredinu pedesetih godina, napredna rešenja su bila pokrivena ručno rađenom karoserijom, izrađenom takođe od aluminijuma koja je dodatno smanjivala težinu automobila.
U fabrici su smatrali da će njihov plan lako proći. Naime, svi sklopovi planirani za ugradnju su već bili tu, pa genijalnost i umeće konstruktora može da dođe do izražaja. Dizajn je poveren, danas čuvenom, stilisti, grofu Alberhtu Grafu Groetzu, koji je jedan od najvećih živih automobilskih dizajnera (sa napunjenih 90 godina). Kasnije on će postati poznat po dizajnu modela Studebaker Avanti, Datsun Z 240, a učestvovao je i u kreiranju Porschea 911. Oblik karoserije koju je on stvorio je jedan od najlepših u automobilskom svetu i pleni neverovatnom elegancijom i stilom.
Po mišljenju konstruktora, prelepe linije karoserije moraju da prate i vrhunska tehnička rešenja, pa je mehanička koncepcija bila na visokom nivou, po nekima i preterano napredna da bi uspela.
Naime, srce BMW-a 507 bio je potpuno aluminijumski V8 motor, zapremine 3169 ccm. Možda je ova zapremina bila premala da bi se iskoristile sve prednosti V8 koncepcije, ali sa početnih 150 konjskih snaga (kasnije i do 195 KS), ovaj agregat je bio jedno od tehničkih čuda tog doba.
Sa druge strane, šasija je bila cevasta sa ?box? sekcijom prostora za putnike, odnosno, civilni derivat trkačke konstrukcije. Prednja osovina je imala nezavisno vešanje dok je zadnja bila kruta sa torzionim oprugama.
Ova, za sredinu pedesetih godina, napredna rešenja su bila pokrivena ručno rađenom karoserijom, izrađenom takođe od aluminijuma koja je dodatno smanjivala težinu automobila.
Comment