Istorijat BMW

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sasha
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 4126
    • Novi Sad

    #16
    Nezavisnim marketinškim stručnjacima se BMW-ova proizvodna filozofija činila katastrofalno pogrešnom, a u fabrici su uvideli da ako žele da ostanu u ?igri? moraju da se afirmišu na bogatom američkom tržištu. Budući da ni jedan od postojećih modela nije odgovarao za ovaj zadatak, odlučeno je da se pristupi stvaranju luksuznog i brzog sportskog kabrioleta koji bi stao uz Ferrari, Maserati i Jaguar i time na najbolji način prezentovao brend. Jedan od inicijatora je i čuveni Max Hofman, američki trgovac ekskluzivnim evropskim automobilima koji je rukovodstvu BMW i ukazao na ovu šansu.

    U fabrici su smatrali da će njihov plan lako proći. Naime, svi sklopovi planirani za ugradnju su već bili tu, pa genijalnost i umeće konstruktora može da dođe do izražaja. Dizajn je poveren, danas čuvenom, stilisti, grofu Alberhtu Grafu Groetzu, koji je jedan od najvećih živih automobilskih dizajnera (sa napunjenih 90 godina). Kasnije on će postati poznat po dizajnu modela Studebaker Avanti, Datsun Z 240, a učestvovao je i u kreiranju Porschea 911. Oblik karoserije koju je on stvorio je jedan od najlepših u automobilskom svetu i pleni neverovatnom elegancijom i stilom.

    Po mišljenju konstruktora, prelepe linije karoserije moraju da prate i vrhunska tehnička rešenja, pa je mehanička koncepcija bila na visokom nivou, po nekima i preterano napredna da bi uspela.

    Naime, srce BMW-a 507 bio je potpuno aluminijumski V8 motor, zapremine 3169 ccm. Možda je ova zapremina bila premala da bi se iskoristile sve prednosti V8 koncepcije, ali sa početnih 150 konjskih snaga (kasnije i do 195 KS), ovaj agregat je bio jedno od tehničkih čuda tog doba.

    Sa druge strane, šasija je bila cevasta sa ?box? sekcijom prostora za putnike, odnosno, civilni derivat trkačke konstrukcije. Prednja osovina je imala nezavisno vešanje dok je zadnja bila kruta sa torzionim oprugama.

    Ova, za sredinu pedesetih godina, napredna rešenja su bila pokrivena ručno rađenom karoserijom, izrađenom takođe od aluminijuma koja je dodatno smanjivala težinu automobila.
    www.arcs.org.rs/forum

    Comment

    • Sasha
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 4126
      • Novi Sad

      #17
      Zvanično, BMW 507 Roadster je predstavljen na Salonu automobila u Frankfurtu 1955. godine. U masi legendarnih mašina i čuvenih imena, ovaj model se istakao kako dizajnom tako i mehanikom, pa je proglašen najlepšim automobilom te manifestacije. Ipak, produkcija je kasnila skoro godinu dana, jer su konstrukciski problemi odlagali početak prodaje.

      Kada se automobil napokon našao u salonima, sledeće neprijatno iznenađenje za kupce bila je cena. U Evropi, 507 je koštao preko 5.000 dolara, a za taj novac su se uveliko mogli kupiti njegovi najljući konkurenti, Mercedes 300 SL Roadster, Jaguar XK 140, pa čak i jedan Ferrari i Maserati.

      Sa druge strane okeana, u Americi, primarnom tržištu za ovaj model, situacija je bila još gora, jer posle svih uvoznih dažbina cena ovog BMW-a je bila čak 9.000 dolara, a za tu svotu su se mogla kupiti dva Cadillaca ili dve Corvette.

      Ipak, odlične vozne osobine, velika brzina, udobnost i osećaj, privukli su svetsku automobilsku javnost ali u svesti bogatih snobova, kategorije na čiju naklonost je BMW računao, ovaj brend tada još uvek nije imao snagu kakvu danas poseduje. Stoga je prodaja bila simbolična, totalno nesrazmerna kvalitetima i lepoti ovog kabrioleta. Osim toga, proizvodnju su pratile razne teškoće koje su usporavale isporuku automobila. Naime, proizvedeno je samo 254 primerka ovom modela do 1959. godine kada je produkcija prekinuta.

      Da li zbog izuzetno malog broja automobila ili zbog fantastičnog dizajna i stila ili zbog naprednih i unikatnih tehničkih rešenja ili zbog svega ovoga, BMW 507 je veoma brzo postao izuzetno tražen na tržištu klasičnih automobila.

      Cena mu konstantno raste i danas primerci ovog modela ?menjaju ruke? za oko 250-300.000 evra, što je izuzetno velika svota.

      Interesantna stvar vezana za BMW je to što duh ovog modela nikada nije napuštao bavarsku fabriku iako dekadama posle 507 Roadstera nije imala tako luksuznih kabrioleta u produkciji.

      Tokom devedesetih godina predstavljen je Z8, model koji je verno i potpuno ispratio filozofiju starog 507, kako mehanički tako i dizajnerski. Nažalost, i ovaj izuzetan automobil je zadesila, približno identična sudbina, povučen je iz prodaje nakon samo 5700 primeraka.

      Tako je na bazi stare, stvorena moderna klasika, i oba modela, a pogotovo 507, predstavljaju vrhunce razmišljanja i tehnologije svog doba i zaslužuju visoko mesto u nomenkalaturi klasičnih modela odnosno automobila sa stilom, lepotom, izuzetnim vrednostima, reputacijom i dušom.
      www.arcs.org.rs/forum

      Comment

      • Sasha
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 4126
        • Novi Sad

        #18





        www.arcs.org.rs/forum

        Comment

        Working...
        X