Porsche

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sasha
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 4126
    • Novi Sad

    #16



    Motor: 4 cilindra, redni, zrakom hlađen
    Obujam: 1498 cm3
    Snaga: 135 KS pri 7200
    Najveća brzina: 215 km/h
    Ubrzanje 0-100 km/h: 7.2 sekunde
    Cijena: 300-400 tisuća Eura
    www.arcs.org.rs/forum

    Comment

    • Sasha
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 4126
      • Novi Sad

      #17
      Porsche 917/30, 5.4 l, dva turbo punjača
      1100 KS



      Pritajena je želja mnogih automobilističkih fanova zasnivanje svojevrsne "formule libre", u kojoj bi se mogla natjecati vozila bez ikakvih tehničkih ograničenja i propisa, nešto poput utrka dragstera na kružnim stazama. To je, dakako, koliko privlačno toliko i neizvedivo, kako zbog troškova, tako i zbog opasnosti. Pa ipak, u trenucima kada bi tehnologija značajno napredovala unutar limita starih restrikcija, nastajali su neki od najfascinantnijih trkaćih automobila.
      Početkom sedamdesetih natjecanja u CanAm seriji postajala su sve sličnija takvoj fantaziji. Najrazličitije su konstrukcije viđane na stazama, neke od njih vrlo hrabre i inovativne. Istovremeno, nepostojanje ograničenja zapremine motora označilo je početak nevjerojatne utrke za snagom. Ulazak Porschea u seriju s prerađenim modelom 917 ("trkaćim autom stoljeća" po svim relevantnim anketama) doveo je tu utrku do nevjerojatne završnice.
      Porsche 917 već je osvojio Le Mans i zacrtao budućnost natjecanja prototipova (i danas većina takvih bolida slijedi tehničke i dizajnerske zasade devetstosedamnaestice), kada ga je 1972. Roger Penske uveo u CanAm. Dvanaestcilindrični bokser motori verzije 917/10 izvlačili su 840-850 KS iz 4.5 litre zapremine i Greg Follmer je lakoćom odnio naslov nakon ozlijede momčadskog kolege i vozača koji je obavio većinu testiranja, Marka Donohuea.
      U Porscheu su već tijekom te sezone, zadivljeni pouzdanošću motora, zaključili kako ovaj bez većih problema može podnijeti i znatno povećanje snage. Stoga su mu inženjeri pod vodstvom Valentina Schaffera dodali još jedan turbo punjač i "izbušili" ga na 5 litara. Sada je 917 na dinamu razvijao oko 1000 KS, stotinjak više nego na utrkama, gdje je 8000 okretaja u minuti bilo optimum. Auti se i dalje nisu kvarili, motori su sve izdržavali, pa su u Porscheu odlučili povećati zapreminu za još 400 cm3, poboljšati rad pri nižim okretajima i odziv na gas, i stvoriti tako 917/30, ultimativni Panzerwagen.
      Na dinamu je sada, doduše pod osjetno većim pritiskom turba od korištenog na utrkama, novi model razvio 1560 KS. U natjecateljskoj se inačici Porsche ipak odlučio na "samo" 1100 KS pri 7800/min uz moment od 1100 Nm pri 6400/min. Donohue je za testiranja na Paul Ricardu projurio ravninom Mistral sa 342 km/h, što je s eksperimentalnim dugim stražnjim krajem podigao na 392 km/h.
      Ni na čije iznenađenje (osim možda Follmerovo), Donohue je dominantno osvojio CanAm titulu 1973. Za sljedeću su sezonu uvedena nova pravila - restrikcije su uništile i zadnju ideju o formuli libre. Dvije godine kasnije, CanAm serija je pala u zaborav, iako će životaritioš desetak godina. Nažalost, ne i vozač koji je razvio najmoćniji trkaći auto svog vremena i ostao zauvijek povezan s njim. Mark Donohue se po svršetku svoje pobjedničke sezone odlučio povući, ali nakon što je u nekoliko demonstracionih utrka Porscheima 911 "rasturio" sve tada najbolje vozače Indya i formule 1, uključujući Emersona Fittipaldija i A.J. Foyta, predomislio se. Odlučio je pomoći Rogeru Penskeu u pohodu na formulu 1. Nažalost, za njega će i taj pohod i život završiti 1975. u ogradi Zeltwega, na istom onom ?stereichringu gdje će godinu dana potom John Watson donijeti jedinu F1 pobjedu Penskeu.
      A što bi bilo da CanAm serija nije doživjela restrikcije? Nažalost, nikada nećemo saznati, ali u Porscheovom muzeju može se vidjeti eksperimentalni šesnaestcilindrični bokser motor, uz napomenu kako je njegova najveća snaga procijenjena na otprilike 1700 KS.
      www.arcs.org.rs/forum

      Comment


      • #18
        Pozdrav, da li neko moze da odgovori na pitanje od kog modela Porsche-a motor pase originalno u bubu?Ja i prijatelj imamo neku raspravu, mislim da je 914?

        Comment

        • Sasha
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 4126
          • Novi Sad

          #19
          Ne znam !
          www.arcs.org.rs/forum

          Comment


          • #20
            Izdade me Sale!! Jel zna neko stvarno? Definitivno pase "seraf na seraf" samo nisam siguran za model...

            Comment


            • #21
              924 znaci?OK, jel ima neko da prodaje motor od 924?Stavio bih ga u ovu bubu iz 1965, ne mogu vjerovati kakva je limarija na tom autu...Nema SANSE da savijes lim na blatobranu ili negdje...Perverzija...E sad trazim motor oko 100-tinjak i vise konja, onda idu alu felne, metalik boja, koza....BUBA JE ZAKON!!!!!

              Comment

              Working...
              X