MUSCLE CARS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • starac vujadin
    CBC Senator XXL
    • 27.08.2005
    • 2617
    • Stari grad

    #31
    Bas lepo da si setio da pripremis nesto o "muscle cars". Drago mi je i da je spomenut MOPAR, pojam koji nije Evropljaniima nije bas lako objasniti. "Moparovci" su najzagrizenija auto komuna u USA, vezana za Chrysler grupu, odnosno za delove za doradu muscle cars. Chryslerovi muscle cars su bili na nesto vecem tehnickom nivou od konkurencije (osim mozda Shelby-ja), a kvalitet MOPAR-ovih delova dosta visok i dan danas su jako trazeni. Mozda bi se u Srbiji to moglo porediti za Zastavom i Abarthovim delovima.
    Predlog za dopunu: Shelby GT 500 KR (King of the Road) - najekskluzivniji muscle car svih vremena, AMC Javelin/AMX - nesto slabiji, ali izbalansiraniji muscle cars "preminulog" nezavisnog americkog proizvodjaca, vrlo uspesni na trkama. Pontiac Firebird (ipak je to bolji i poznatiji auto od Camara)...Mislim da Dodge Challenger zasluzuje malo vise prostora.
    Cobra nije muscle car, ali nema veze neka ljudi citaju...pa cak ni Corvette nije to u pravom smislu reci, to je ikona za sebe.

    Comment

    • Sasha
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 4126
      • Novi Sad

      #32
      Slobodno napisi dopunu za modele koje smatras vrednim paznje
      www.arcs.org.rs/forum

      Comment

      • starac vujadin
        CBC Senator XXL
        • 27.08.2005
        • 2617
        • Stari grad

        #33
        Uf, probacu, ali mi fali vremena...a ne volim da radim nesto polovicno. Usput ne znam ni da uploadujem slike (za moj auto to mi je uradio drugar...). Napisacu nesto o Shelby GT 500...

        Comment

        • starac vujadin
          CBC Senator XXL
          • 27.08.2005
          • 2617
          • Stari grad

          #34
          Verovatno da je Mustang Shelby GT 350 najbolji Mustang svih vremena, ali je i sigurno da je GT 500 KR najatraktivniji, najjaci, najredji, najrasipniji, najagresivniji - redak dragulj cija cena, pogotovu u kabriolet verziji, danas dostize cenu najcenjenijih evropskih klasika. Shelby nije bio zadovoljan kako je GT 350 svake godine dobijao na tezini (te time imao slabije perfomanse i vozne karakterisitike). Prema Shelby-jevim recima GT 350 iz `67 nije mogao prineti u voznji modelu iz `65. Krajnje je vreme bilo da se nesto ucini...
          Normalno, po dobrom starom americkom receptu pocelo se od motora - vecem pre svega - stavljen je novi motor od 428 kubnih incha, umesto 289 iz GT 350. Motor (Cobra Jet GT) je vukao korene od trkackog Cobre LeMans V8 projekta koji je pobedjivao po Evropi. Normalno, za ulicnu upotrebu temperament mu je ublazen i imao je jedan kubni inch vise od trkackog agregata. Motor je imao hidraulicno podizanje ventila, 2 mamutska Holley 600 cetvorogrla karburatora.
          Ogoljene karoserije su isporucivane u Shelby radionicu u LA, gde su sklapani, a dosta delova je bilo od fiberglasa ne bi li se ustedelo na tezini. Najimpozantnija je bila hauba, sa dva velika usisnika za vazduh. Automobil je savrsen primer dizajna muscle car u najboljem smislu te reci, a na njemu nije bilo nijedne oznake da se radi o Fordu - svuda su bili Shelby natpisi i prelepi znak kobre na poklopcu od rezervoara. Auto je bio serijski opremljen rol barom i ojacanjem u vratima. Svojom cenom odskocio je od ostalih muscle car i priblizio se Corvette Sting Ray.
          Samo 933 kupea i 318 kabrioleta je napravljeno i toga cini izuzetno vrednim.
          $5043 (1968)
          Menjac: 4-Speed Manual
          Motor: Cobra Jet V8
          Zapremina: 7014 cc
          Snaga: 335 bhp @ 5600 rpm
          Obrtni moment: 440 lb-ft @ 3400 rpm
          Redline: 6100 rpm
          0-60 mph: 6.5 sec
          0-100 mph: 15.1 sec
          400m: 14.8 sec @ 95 mph
          Top Speed: 132 mph

          Comment

          • Sasha
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 4126
            • Novi Sad

            #35
            MUSCLE CARS AERO SPECIALS!

            Dodge Charger Daytonu
            Plymouth Roadrunner Superbird
            Ford Torino Talladega
            Ford Torino King Cobra
            Mercury Cyclone Spoiler
            Mercury Cyclone Super Spoiler

            Za one koji neznaju, Aero Specijali su specijalne verzije full size muscle car modela koji su specijalno stvoreni i homologovani za NASCAR trke, kako za ovale tako i za "road tracks". Razlog za stvaranje ovih automobila je potreba za aerodimaicnim dodacima koji su bili potrebni jer su se NASCAR trkaci vec kretali brzinama oko 300 km/h pri kojima su sile vazduha znatne i ponekad presudne. Uprava NASCAR-a je 1969 godine dozvolila razvoj i ucestvovanje ovih automobila pod uslovom da je nad karoserijo kao i motorom izvrsena homologacija, odnosno da takvi automobili su dostupni i obicnom kupcu. Za 1969, uslov je bio 500 ( ili vise ) komada a za 1970 god, jedan auto po dileru ( sto je bilo oko 1500 - 2000 kom u zavisnosti od proizvodjaca ) . Medjutim, vec 1971 su zabranjeni na trkama a modeli kao King Cobra ili Super Spoiler nisu ni imali prilike da se dokazu na stazi i njihovo pojavljivanje je stopirano.
            www.arcs.org.rs/forum

            Comment

            • Sasha
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 4126
              • Novi Sad

              #36
              Ford Torino Talladega



              Ford Torino King Cobra


              Mercury Super Spoiler
              www.arcs.org.rs/forum

              Comment

              • Sasha
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 4126
                • Novi Sad

                #37
                Mercury Cyclone Spoiler


                Dodge Charger Daytona


                Plymouth Roadrunner Superbird
                www.arcs.org.rs/forum

                Comment

                Working...
                X