promaseni modeli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kilson
    Moderator
    • 09.10.2004
    • 3216
    • NoviBGD
    • AR 75 GT

    #16
    Wulfy pa ti si kralj!
    Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

    Comment

    • Wulfy
      CBC Veteran
      • 08.11.2006
      • 109
      • Budva

      #17
      Ovdje se prica samo o automobilima sa Alfinim znakom. No Alfa Romeo nije pravila samo automobile. Ta se cinjenica u mnogim slucajevima prenebegava. Valjda da se ne bi nastetilo sportskom imidju.
      Alfa Romeo ima prste u avio industriji, nisu joj bili strani ni autobusi ni kamioni, kao ni mali dostavnjaci. No, Alfa je pravila i trolejbus, da, Alfa Romeo na elektricni pogon.

      Kratko o tome kako je bilo prije II svjetskog rata.

      Godine 1915 A.L.F.A je preuzeta od strane industrijalaca Nikole Romea. U Romeo koncernu Alfa je bila jedna od marki, tako da su u halama Alfa Romea sklapani i traktori, ali nisu nosili znacku Alfa Romea, vec su se zvali NR (Nicola Romeo).
      Poslije toga, tacnije 1931 godine sklapa se i prvi kamion, koji nije bio plod Alfinih inzinjera vec je radjen po licenci. Nazvan je Tipo 50. Bio je to 5-to tonski kamion pokretan njemackim Deutz Diesel 6 cilindricnim motorom sa 85 KS. U proizvodnji je ostao do 1939 godine. I to je bio prvi Alfin kamion.

      Godine 1935 Alfa je militarizovana, odnosno pod musolinijevom paskom morala je da se prorjentise na vojnu sluzbu. Sportski automobili cinili su svega 5% aktivnosti fabrike (zbog toga je uspjeh bolida 158 jos veci), orjentisala se na proizvodnju kamiona, avionskih motora i autobusa. Prost primjer, 1936 godine Alfa je prizvela 10 automobila i 671 komercijalno vozilo.

      Poslije rata u Etiopiji (1935 godina) Italija je imala neki vid sankcija i tada se donosi odluka da se vise ne prave komercijalna vozila po licenci. Prvi pravi Alfin kamion je dvoosovinski Tipo 85 i troosovinski Tipo 110. Obadva modela je pokretao dizelski agregat 11,5 litara zapremine sa 125 KS. Zbog restrikcije i u nafti motori su prepravljeni da idu na metan jer se metan mogao napraviti u Italiji.

      Sa gradskim saobracajem Rima Alfa je imala saradnju od 1932 godine kada su pocele prve isporuke autobisa pogonjenih na benzin i dizel gorivo.
      Alfin autobus imao je tri osovine i nosio je oznaku 110. Zapravo nudio se sa nekoliko pogona (kriza je donjela neke nove ideje) To su bili sledeci autobusi:
      A.R. 110A ? imao je motor pogonjen dizel gorivom
      A.R. 110AG ? pogonjen parom (gasogeno) (nisam za ovo siguran)
      A.R. 110AM ? pogonjen metanom
      A.R. 110AF ? pogonjen elektromotorom (filobus ? žičani autobus)

      Prva trolebujska linija u Rimu je pustena 1937 godine. Alfa Romeo godinu prije napravila 8 trolejbusa sa oznakama A.R. Tipo 85AF. U gradskom saobracaju Rima imali su oznake 4049, 4051, 4053, 4055, 4057, 4059, 4061 i 4063. Zadnji je izasao iz upotrebe 1956 godine. Elektromotor je davao snagu od 120 KS. Sa elektromotorom autobus je bio laksi 800 kg nego sa dizel motorom (8700 kg dizel verzija) i da primi 80 putnika (70 dizel verzija).

      Alfa je trolejbus proizvodila do 1939 godine i izaslo je nekoliko verzija. Imala je i troosovinski sa 12 metara duzine u koji je moglo da stane 100 putnika.

      Naisao sam i na podatak da je Alfa u peridu od 1938 do 1939 godine pravila hibridne autobuse. Odnosno da je autobus imao dva motora dizel i elektricni i po potrebi se vozilo na odredjeni pogon. Oznaka tog modela je A.R. 110ANF. Napravljeno je 6 ovakvih autobusa koji su otisli u Rim.

      Osim autobusa kasnih tridesetih Alfa je imala i kamion pogonjen elektromotorom (Tipo 500F1). Tipo 500 je originalno bio 5-to tonski kamion sa dizel motorom. Marelli elektromotor razvijao je 76 KS.

      Najekstremni autobus A.R. 110AF je predstavljen 1940 godine. Bio je dugacak 18 metara i mogao je da primi preko 150 putnika. Tek poslije rata je pravljen.

      Umorih se od pisanja. U nekom sledecem postu o poslijeratnim teretnim Alfama.
      brum brum brum bruuuuuuuuuuuuuuuum
      i kez od uva do uva

      Comment

      • Nigy
        CBC Senator XXL
        • 13.04.2006
        • 921
        • BGD

        #18
        Prijatelju, svaka ti zlata vredi!

        Predlazem da se ovakvi postovi iskopiraju\premeste u neki deo gde necemo svojim 'dobacivanjima' kvariti remek delo.

        Originally posted by Jovana
        Samo mi je pukla neka gumica (to je uvek nezgodna stvar i chini da se ljudi osecaju nelagodno)

        Comment

        • Wulfy
          CBC Veteran
          • 08.11.2006
          • 109
          • Budva

          #19
          Ovaj datum, 02.06.1940 je bitan zato sto je tada Italija usla u II svjetski rat. Sta je to znacilo? Dodatne restrikcije u gorivu i ostalim energentima, sto opet znaci zamiranje privatne voznje, a opet se moralo ici u fabrike. Odgovor povecati kapacitete javnog prevoza. Tu se ukljucuje i Alfa Romeo uglavnom sa modifikacijama modela A.R. 110AF i razlicitim snagama i razlicitim elektromotorima tako da su se zvali AF2, AF3, AF4 i AF5. Trolejbusi su se vozili u Rimu, Palermu, Milanu, Trstu, napulju, Veneciji i Genua (ne znam koji je to grad).
          Do 1940 godine Alfa Romeo je imao ukupno 210 trolejbusa i to
          Rim: Tipo 110AF ? 130 kom. ; Tipo 85AF ? 8 kom ; Tipo 110ANF (hibridni pogon) ? 6 kom.
          Milano: Tipo 110AF ? 30 kom.
          Trst: Tipo 85AF ? 5 kom.
          Palermo: Tipo 110AF ? 8 kom.
          Napulj: Tipo 110AF ? 15 kom. ; Tipo 800AF ? 1 kom.
          Venecija: Tipo 800AF ? 7 kom.
          Genua: Tipo 500AF ? 3 kom.
          Trst je 1942 godine nabavio jos 10 kom. Tipo 800AF. U Trstu su se Alfe najduze zadrzale u transportu, sve do 1976 godine.
          Godina 1942 je za Alfu bila godina kada je najvise trolejbusa napravila. Primera radi Rimski prevoznik je te godine narucio 60 komada.
          Sada malo istorije, cisto da bi se shvatio dalji tok Alfa Romea. 25.07.1943. Musolini se predao. 08.09.1943 Italijanska vojska je stavljena pod komandu saveznickih snaga. No dobar dio Italije su okupirale njemacke trupe. 10.09.1943 Njemacke trupe su usle Milan. 12.09.1943 S.S. Trupe upadaju u prostorije Alfa Romea. Sta to znaci?
          Izmedju ostalog da je 27 Alfinih trolejbusa zavrsilo u Njemackoj. Njemci su imali nesto drugacije standardne, pa je kapacitet u Njemackoj bio 89 putnika ( u Italiji je bio 100).
          U svakom slucaju zavrsili su po Njemackim gradovima i bili su u upotrebi do 1960 godine.

          Fabrika Alfa Romeo je bila u periodu poslije Njemacke okupacije puno puta bombardovana, tako da je proizvodnja zamrla iako postoji prica da se nesto i radilo u tom periodu ( http://www.cannonballforums.se/viewtopic.php?t=10607 ). Poslije rata fabrika se polako oporavlja i prvo vozilo koje je izaslo iz hala ipak je bio automobil (6C2500). To je bio kraj 1946 godine. Zna se da je poslije rata Palermo 1949 godine narucio odredjenu kolicinu Alfinih trolejbusa. Pretpostavka je da je tek tada i pocela proizvodnja trolejbusa. Godine 1949 predstavljen je Tipo 140AF sa 147 KS snaznim motorom. U pedesetim i sezdesetim to je jedan od najpopularnijih trolejbusa. Pojedini su upotrebi bili do 1973 godine. Negdje pise da je grad Atina 1972 kupila osam polovnih Alfa Romeo trolejbusa.
          Od 1951 do 1958 prizvodi se Tipo 902, autobus sa dizel motorom.
          Alfa Romeo nastavlja sa razvojem trolejbusa i prodaje ih u vecini Italijanskih gradova. U Bariju je u upotrebi bio jedan Alfin trolejbus do 1987 godine. Prica se da na parkingu jos stoji Alfin trolejbus, propada. Mozda bi ga prodali?

          Zadnji teski kamion Alfa Romea je Tipo Mille koji je bio u proizvodnji od 1957 do 1964 godine. Na toj sasiji se osim kamiona pravio i autobis, odnosno uz sitne modifikacije i trolejbus koji je bio u upotrebi u jednom gradicu (Neaples) sve do 2001 godine. Taj troljbus je inace 1961 godiste, sto znaci da je bio u funkciji punih 40 godina.

          Alfa Romeo na struju, trolejbus, ipak i pored toga prva asocijacija na Alfa Romeo je Cuore Sportivo. Neunistiv imidj. Zbog toga nije propala u ,,mracnim'' osamdesetim. Cak do 2001 godine bilo ko je mogao da se vozi Alfa Romeom, bilo je dovoljno uci u trolejbus.

          No glavna prica o kamionima je saradnja sa FNM-om, nesto kao Brazilska produznica Alfa Romea.
          brum brum brum bruuuuuuuuuuuuuuuum
          i kez od uva do uva

          Comment

          • Wulfy
            CBC Veteran
            • 08.11.2006
            • 109
            • Budva

            #20
            evo i autobusi




            brum brum brum bruuuuuuuuuuuuuuuum
            i kez od uva do uva

            Comment

            • Wulfy
              CBC Veteran
              • 08.11.2006
              • 109
              • Budva

              #21
              Alfina elegancija?



              ovaj na slici autobus je iz 1937 godine
              brum brum brum bruuuuuuuuuuuuuuuum
              i kez od uva do uva

              Comment

              • Sasha
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 4126
                • Novi Sad

                #22
                Svaka cast na ovim tekstovima
                Otkri nam izvor informacija.
                www.arcs.org.rs/forum

                Comment

                • observer
                  CBC Veteran
                  • 06.10.2005
                  • 196
                  • Novi Sad
                  • Polo1.6TDIGolf1.2TSI

                  #23
                  Re: promaseni modeli

                  Originally posted by Milos
                  citam po netu kako je nastala arna i ne mogu da verujem...
                  Alfa Romeo Nissan Automotive - ARNA...
                  prakticno samo alfin motor - boxer 1.2, 1.3, 1.5... ostatak totalno bezdusan - nissan
                  Sad cete me napljuvati (bar za pola izjave) ... ali bolje bi bilo da je bilo obrnuto, tj. da je motor bio japanski a dizajn Alfin

                  Comment

                  • veXon
                    CBC Senator XXL
                    • 26.07.2006
                    • 571
                    • Beograd, Vozdovac

                    #24
                    se meni cini ili ti imas nesto protiv boxera?

                    Comment

                    • Wulfy
                      CBC Veteran
                      • 08.11.2006
                      • 109
                      • Budva

                      #25
                      Originally posted by Sasha
                      Otkri nam izvor informacija.
                      razni casopisi i internet, onda sklopim cjelinu od gomile podataka

                      evo nekih sajtova





                      http://xoomer.alice.it/vform/tramroma/a ... ot_03b.htm

                      La Fondazione Negri O.N.L.U.S. nasce nel 1993 con lo scopo di dare un impulso alla salvaguardia, alla catalogazione e alla promozione del fondo storico fotografico costituito da decine di migliaia di immagini che lo studio Negri ha realizzato.









                      na ovom sajtu dolje ima dosta podataka no je dosta konfuzan

                      izdvojio sam dvije stranice sa sajta, ali ima o svim Alfinim autobusima



                      brum brum brum bruuuuuuuuuuuuuuuum
                      i kez od uva do uva

                      Comment

                      • Wulfy
                        CBC Veteran
                        • 08.11.2006
                        • 109
                        • Budva

                        #26
                        Ovdje ima dosta toga, potkrepljeno sa dosta fotografija.
                        Eto posla za nekoga ko razumije Holandski

                        http://newedgeconcept.com/host33/KB104/ ... olley1.pdf

                        velicina 2.10 MB
                        brum brum brum bruuuuuuuuuuuuuuuum
                        i kez od uva do uva

                        Comment

                        • observer
                          CBC Veteran
                          • 06.10.2005
                          • 196
                          • Novi Sad
                          • Polo1.6TDIGolf1.2TSI

                          #27
                          Originally posted by zee
                          se meni cini ili ti imas nesto protiv boxera?
                          Ma kakvi, samo velim da kad se vec prave tekvi hibridi bolje da se svako drzi onoga u cemu je neprikosnoven, a ne dati Japancima da dizajniraju kola Srecom, to je istorija ...

                          Comment

                          • mickeyrs
                            CBC Član
                            • 11.01.2007
                            • 21
                            • Beograd
                            • 146Ti

                            #28
                            Sad tek videh ovaj thread, paaaa, ako vam se toliko ne svi?a Arna, što staviste thread u Alfa Romeo Klasika?

                            Ajd da dodam malo utisaka iz prve ruke, to mi je ipak prvi auto koji sam vozio, kasnije i zvani?no bio vlasnik. Keva je uzela Ti model 96te, tada je imala 10 godina (Alfa, ne keva ) i samo 66.000 pre?enih km. Na žalost, ja nisam tad bio u godinama da brinem o autu pa je neiskusna vlasnica, uz to nezainteresovana za tehniku, ostavila danak, loše ulje, loše održavanje (koliko je potrebno da se kotrlja) tako da je auto vremenom dosta propao.

                            Što sam i saznao kad sam je preuzeo 2003. godine u svoje vlasništvo. Iako sam uložio prili?no tokom slede?e godine (nove 4 gume, nova cela Imasaf izduvna grana, muzika, sre?en motor na 100.000, bile otišle karike, set kva?ila, ulje menjano redovno... od kvarova - homokineti?ki, pumpa goriva, platine zezale par puta) ostao je problem sa elektrikom koji nisam mogao da rešim - u uslovima pove?ane vlažnosti, ne mora da pada kiša, auto je hteo da se ugasi na malim obrtajima i onda ne?e da upali slede?ih 10 minuta. Kad upali posle toga, sve je radilo savršeno i nije više pokazivao tendenciju da se ugasi, ali sam imao par lepih mesta na kojima sam morao da sa?ekam tih 10 minuta. I tako, troškovi su po?eli da rastu, usput dobih službenog juga na koriš?enje 24h i teška srca prelomio da je prodam. Uzeo sam 1200e za nju. Sad mi je žao što nisam imao vremena/volje/para/uslova da je ostavim negde po strani i da sa?ekam neki period kada je mogla da ode na farbanje i verovatno bi posle bila u OK stanju obzirom da bi je celu pretresli, samo... nije bilo okolnosti da se to sve poklopi.

                            Sve u svemu, šteta što je otišla, bila bi prava atrakcija da je sre?ena. Nije toliko loše izgledala kao što bi se pretpostavilo s ovih slika ovde koje su zaista odvratne, moja je bila crna pa se sva ova plastika spolja uklapala u boju karoserije i unutra je enterijer bolje izgledao (valjda zato što je bio Ti model. ) , sve je bilo u crno zelenoj kombinaciji. ?ak sam video još jednu u BG sa dodatkom zelenih felni, sre?ena karoserija, niskoprofilne gume... Šta re?i, alfisti imaju visoke standarde, tako da je ovaj model ozna?en kao loš iako je bio mnoooooogo bolji od ekvivalentnog Nissana (Cherry) sa kojim je delio izgled. Performanse, zvuk, ipak je to bila Alfa unutra, japanac spolja...

                            Comment

                            • speedfreak968
                              CBC Senator
                              • 05.07.2005
                              • 211
                              • Beograd

                              #29
                              svaka chast na sakupljenim podaciama...

                              na konto Arne, nadjite Nissan-ov hetch iz tog vremena mislim da se zvao sunny ili cherry ili nesto tako slicno glupavo... potpuno je isti sa izuzetkom maske... FUJ! Sreca ta veza nije dugo trajala... Hvala Bogu pa Alfa nema obicaj da duze ostaje u pogresnim brakovima ... Necu propustiti ni ovu priliku da pomenem i GM
                              156 2.5 V6 24v

                              Comment

                              • AlfaZD1
                                CBC Član
                                • 03.06.2007
                                • 12
                                • Zadar

                                #30
                                Alfa Romeo Arna - Nissan Cherry ( Nissan Pulsar za Japansko i neka dalekoistocna trzista ); trajalo je tri i po godine. ( `83 - `87 )
                                ARNA - Alfa Romeo Nissan Autoveicoli
                                zapocelo je ugovorom o joint-venture projektu, potpisanom izmedju AR i Nissana 9.oktobra 1980, u Tokiju. Prva Arna predstavljena je na Frankfurtskom salonu automobila 1983. Zavrsilo je 1987, uz velike gubitke i AR i Nissana....

                                Bio je to vjerovatno najveci promasaj Alfe.
                                Arna na trzistu nikad nije bila prihvacena, nigdje u svijetu.
                                bilo je par komada Arni u Zadru i okolici, a i nesto Cherry-a. to je bio smijeh kad bi ponosni vlasnik novog Nissan Cherry-a skuzio da je mehanika AR....

                                sjecam se TV reklama, s RAI,
                                glas bi rekao: la principessa e venuta.... ( princeza je stigla )
                                onda bi se digla zavjesa, a Arna bi lagano dosla naprijed....
                                ali nista nije moglo pomoci, pa ni reklama nakicena kako samo Talijani znaju.
                                auto je jednostavno bio preruzan.
                                Alfe u srcu, Alfe u garazi, u Alfi na cesti

                                Comment

                                Working...
                                X