Buick Riviera

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HEMI 426
    CBC Senator XXL
    • 23.12.2005
    • 1833
    • Novi Sad -United States of Liman

    Buick Riviera

    Buick Riviera je jedan od onih modela koji ispisuje stranice auto istorije i dokazuje da je lep automobil umetničko delo. Ovaj automobil predstavlja jedan od najuspešnijih američkih pokušaja da se stil i performanse pedigriranog evropskog kupea, približe američkom kupcu. Pozicionirana na vrhu Buickove game modela, Riviera je uvek predstavljala dizajnersko čudo i nudila visoke performanse i zbog svega toga zaslužuje posebno mesto u globalnoj automobilskoj svesti.
    Početkom šezdesetih godina, povoljna ekonomska klima i tržište ?gladno? za novim modelima, naterali su Detroit da konstantno izbacuje nove kreacije. Uvidevši trend, da se kupci luksuznih kupea, po pravilu okreću evropskim brendovima, dok se marke kao Cadillac ili Lincoln zanemaruju, General Motors odlučuje da izbaci model koji bi promenio takvu praksu i ponovo definisao američki luksuz. Sa obzirom na trenutno slabu prodaju i reputaciju Buicka, kao proizvođača više klase, projekat je dat ovoj fabrici. Dizajn je potpisao William L. Mitchel, čuveno ime u auto industriji tog doba koji je zbog ovog rada dobio visoka priznanja i pohvale, čak i od Sergia Pininfarine. Mehanički, automobil je bio mnogo konvencionalniji, baziran na novoj platformi sa sklopovima preuzetim iz postojećeg Buickovog programa. Pogon je morao biti na vrhuncu zadatka tako da su se pod haubom našla dva V8 agregata, zapremine 401 k.i i 425 k.i ( 6,8 i 7,0 l. ) koji su razvijali 325 i 340 KS. Pored vrhunske mehanike i dizajna, oprema nije zanemarena tako da je ovaj model bio u ono vreme među najluksuznijim i najnapredijim na svetu. Za početak, u Rivieri su se nalazile specijalne aluminijumske kočnice, centralna konzola, neuobičajena kod američkih automobila tog doba, potpuno kožni enterijer, elektrifikacija svakog sklopa u kabini, pomeranje volana u sedam položaja...Pored toga i konstrukciono je učinjen napredak jer je ovaj model bio prvi seriski automobil GM-a koji nije imao B - stub.
    Zvanično, Buick Riviera je predstavljena sredinom 1963. godine, ali zbog mnogih prototipova koji su se pojavljivali na izložbama i jakog marketinga, mnogi kupci su ranije uplatili automobil. Javnost je euforično dočekala novi model, pogotovo onaj deo koji je mogao da ga plati, tako da ne treba da čudi da je tačno 40 000 automobila prodato u prvoj godini tržišnog života. Pored Amerike, dobro je prihvaćen i u Evropi ali je prodaja bila slabija zbog cene ( 4385 $ ) i jakog dolara.
    Sledeće godine, automobil se nije menjao i prodaja je dobro išla, da bi 1965. došlo do prvih promena. Naime, na prednjem delu, farovi su premešteni jedan iznad drugog i sakriveni u ivicama prednje maske. Po potrebi, ceo sklop bi se okretao oko svoje vertikalne ose i aktivirao svetla. Ostale promene uključivale su uveđenje opcije nazvane GS ( grand sport ) koja je podrazumevala 425 V8 sa 360 KS, kao i estetske detalje.
    Međutim, sledeće godine, 1966. dolazi to totalnog redizajna karoserije i enterijera. Zadržana je kupe formula i farovi su ponovo bili sakriveni u prednjoj masci. Mehanički, Riviera je ostala ista ali malo skuplja, što nije loše uticalo na prodaju koja je skočila. U sledećih dve godine, većih promena nije bilo osim sitnih kozmetičkih dorađivanja i ubacivanja još jednog motora u ponudu, 430 V8 ( 7,1 l ) snage 370 KS. U tom periodu vladavine Muscle Car automobila koji su bili brutalne ?street? mašine za malo novca, Buick je uspevao da isporuči moćne performanse koje su tada bile u modi, ali da vozač ni u jednom trenutku ne zaboravi da se nalazi u luksuznom kupeu. Takav trend je nastavljen sve do 1970. kada je postalo jasno da visok nivo produkcije ( oko 50 000 primeraka na godišnjem nivou ) ne može biti očuvan bez novog modela. Stoga je za sledeću produkcisku godinu, Riviera temeljno prerađena kako spolja tako i iznutra.
    Godine 1971. Buick je još jednom iznenadio auto svet, predstavljanjem treće generacije Riviere. Dizajn ove evolucije, nazvan je najlepšom dizajnerskom vežbom u auto svetu ali zbog svoje extremnosti u odnosu na ranije modele, javnost je bila podeljena. Ili su ga obožavali ili mrzeli. Najupečatljiviji je bio zadnji deo sa velikim staklom koje je izgledalo kao obrnuto brodsko korito ( baš zbog toga je ova generacija poznatija pod nadimkom : Boat ? tail Riviera ) kao i prostran enterijer, pogotovo na zadnjem sedištu. I ispod haube je došlo do promena a svi motori su zamenjeni novim 455 V8 ( 7,3 l. ) agregatom. Imajući u vidu interne propise GM, po kojima svi novi automobili moraju da koriste bezolovno gorivo, pogon u novoj Rivieri je bio nešto slabiji nego do tada, 315 i 330 KS u GS verziji. Napredak je učinjen i na polju luksuza i ergonomije i sve to po neznatno višoj ceni. Međutim, prodaja je malo popustila i pala na oko 33 000 primeraka.
    U sledećem periodu, dolazi do sumraka ovog modela, koji je najviše izazvan aktuelnom situacijom, naftnom krizom, recesijom, strogim sigurnosnim i ekološkim propisima i visokim osiguravajućim premijama, koje su na kraju ubile i ovaj model i teško potresle američku auto industriju. Dizajnerski, automobil se slabo menjao i ova generacija je pretrpela najmanje estetskih promena tokom svoje proizvodnje koja je trajala sve do 1973. godine. Tokom ovih tri godine produkcije, snaga se konstantno srozavala da bi poslednji modeli imali tužnih 260 KS i to u GS verziji. Sledeće godine, predstavljena je potpuno nova i neinteresantna Riviera ( ime Riviera se i danas koristi ) ali po jednoglasnom mišljenju poznavaoca i stručnjaka, samo prve tri generacije se smatraju klasičnim automobilima.
    Ovaj model zauzima posebno mesto pogotovo u američkoj auto istoriji. Nesumnjivi kvaliteti su Rivieru svrstali u red najboljih automobila dvadesetog veka, američke a sigurno i svetske industrije. Tokom opisanih deset godina najvećeg uspona, ovaj model je zaslužio poštovanje svojim definitivnim stylingom, sintezom stilova, luksuzom i vrhunskim performansama, kojima je osvjio kupce širom sveta ( nekoliko primeraka ovih automobila je bilo i na našim putevima ). Danas su ovi automobili veoma poštovani i tema mnogih klubova. Zbog, zaista masovne proizvodnje, cene su niske i variraju a zbog konvencionalne tehnike restauracija nije suviše zahtevna. Stoga, ako vam se ukaže prilika da kupite Rivieru ( iskreno se nadam da meni hoće ), nemojte oklevati, jer lepši, graciozniji i moćniji a istovremeno vrlo upotrebljiv klasičan automobil, ne verujem da je ikad proizveden.


    1963


    1967


    1971
  • Danilo
    CBC Senator XXL
    • 02.10.2004
    • 908
    • Beograd, Dorcol

    #2
    Uvek sam bio uveren da je treca generacija Riviere pojavila 1972, pojma nemam zasto, ali sam uvek bio siguran...

    Inace, prelep auto!
    www.blindmanmotorsport.com

    Comment

    • Igor
      CBC Senator XXL
      • 30.12.2004
      • 394
      • DORCOL REPUBLIKA

      #3
      Jedna riviera je ofarbana i sredjena ... samo joj preostaje da se zavrsi motor... i unutrasnjost... sto se tice limarije i ostalog gotovo je ... i na tockovima je cak... naravno u bg-u
      Saab 900 SE Cabrio 2.0 Turbo - B204L
      Saab 900 SE 2.x Turbo - B236R

      Comment

      • HEMI 426
        CBC Senator XXL
        • 23.12.2005
        • 1833
        • Novi Sad -United States of Liman

        #4
        koje je godiste ?....ako je 69, znam je

        Comment

        • Igor
          CBC Senator XXL
          • 30.12.2004
          • 394
          • DORCOL REPUBLIKA

          #5
          moguce... ne znam godiste a ne vidim sliku od 67 pa nadalje pa ne mogu da prepoznam... inace auto sredjuje Vlada. Sto vozi Lancer-a EVO 6
          Saab 900 SE Cabrio 2.0 Turbo - B204L
          Saab 900 SE 2.x Turbo - B236R

          Comment

          • HEMI 426
            CBC Senator XXL
            • 23.12.2005
            • 1833
            • Novi Sad -United States of Liman

            #6
            ovo je 1969



            imam fotografiju ali nemam skener pa evo jedne sa neta...

            Comment

            • cbt
              CBC Član
              • 31.12.2006
              • 18
              • Beograd

              #7
              Mislim da o ovoj Rivieri pricate!







              Pozdrav
              When you’re racing, it’s life!
              Anything that happens before or after, is just waiting!

              www.cardomain.com/ride/3152080

              Comment

              • HEMI 426
                CBC Senator XXL
                • 23.12.2005
                • 1833
                • Novi Sad -United States of Liman

                #8
                Pozdrav i tebi, mi se ne poznajemo ali ja znam tvoj auto jos kad je stigao kod bokija ( pre 5-6 godina ) a video sam ga i pre nego sto su ga zavrsili....


                pre ( 2001-2 god )



                letos

                Comment

                • cbt
                  CBC Član
                  • 31.12.2006
                  • 18
                  • Beograd

                  #9
                  Cao Hemi,

                  da ne poznajemo se, ali te prati dobar glas pravog ljubitelja, pravih automobila. Pratim forum neko vreme, a ovaj "NAS" deo je prilicno mrtav. Bas sam razmisljao kako bi mogli da ga ozivimo? Da li je moguce da su ljudi zaboravili, jedne od najboljih automobila, koji su obelezili jedno doba? Ustvari, mozda nemaju nikakvog pojma, o ovim automobilima!

                  Vidim da imas slike pre nego sto sam ja kupio auto. Jel mogu nekako da ih dobijem, posto mi one fale, a imam sve ostale faze restauracije?

                  Pozdrav!
                  When you’re racing, it’s life!
                  Anything that happens before or after, is just waiting!

                  www.cardomain.com/ride/3152080

                  Comment

                  • HEMI 426
                    CBC Senator XXL
                    • 23.12.2005
                    • 1833
                    • Novi Sad -United States of Liman

                    #10
                    U startu moras da znas da su ljudi koji razumeju prave stvari i koji su "prosveceni" znanjem retki, zato je ovaj deo foruma relativno slabo i posecen. Ipak, ljudi ne mogu da shvate sta su najbolji automobili na svetu ( bili i ostali ) ako ih moderatori guse sa nekim hondama, opelima,sabovima...

                    Od slika tvoj automobila, imam samo ovu kod sebe a mislim da je film kod bokija ( kad je ovo slikano, digitalni aparati su bili retki ). Medjutim, ako hoces, dacu ti je, nema problema. Drago mi je sto je neko shvatio sta je Riviera i sto se odvazio da je maximalno sredi. Zelim ti da uzivas u njoj, da te sluzi u sreci i zdravlju i da se slatko navozas i da kupis jos jednu...

                    Ako te ne mrzi, postavi jos slika na temi "pitanja i zanimljivosti", tu uglavnom stavljamo slike sta je ko video na ulicama ( ima i bokijevih kola ), taman da ljudi vide sta je prava street masina...

                    Comment

                    • matija
                      CBC Član
                      • 02.06.2007
                      • 44
                      • vracar, beograd

                      #11
                      @cbt
                      respect care za odvaznost i samo bih ponovio sve sto je gospodin hemi rekao. dakle sve najlepse zelim i tebi i automobilu. a jel' moze negde da se vidi automobil kad bude zavrsen (ako je zavrsen)?
                      unapred hvala i jos jednom sve najbolje.
                      slava!
                      100% pure street punk performance

                      Comment

                      • cbt
                        CBC Član
                        • 31.12.2006
                        • 18
                        • Beograd

                        #12
                        Hvala, hvala!!! Malo sam bio lenj poslednjih meseci pa je sve malo zastalo. Ostalo mi je da ponovo odradim sedista, posto sa radom proslog tapetara nisam bas zadovoljan i to je to, registracija i ulica. Vise ni sam ne mogu da verujem da sam dosao do samog kraja (3 godine rada).

                        Auto ce uskoro biti kod mene, pa cu vas obavestiti preko foruma.

                        Pozdrav!
                        When you’re racing, it’s life!
                        Anything that happens before or after, is just waiting!

                        www.cardomain.com/ride/3152080

                        Comment

                        • kobacbobac
                          CBC Senator
                          • 21.12.2006
                          • 229
                          • bg. sremcica

                          #13
                          bravo care to je po meni najlepsi model riviere

                          nisam znao da u bg postoji ta verzija stravaaaaaa........

                          ja sam pre par meseci u nemackoj nasao isti model ali u jako losem stanju i covek je trazio 4900 e za isti inace auto moze da se uveze kao old tjmer

                          rado bih i ja pogledao auto kada bude gotov a i cuo kako radi v8 motor jer to je prava muzika za ljubitelje istog ............

                          .....pozdarav i sretna voznja....

                          Comment

                          • cbt
                            CBC Član
                            • 31.12.2006
                            • 18
                            • Beograd

                            #14
                            Hvala na lepim recima! Rivieri se zavrsavaju sedista (prednja su vec gotova, cekam zadnje), pa sa obzirom da je sve ostalo gotovo, mislim da ce negde oko 16-tog jula biti kompletno gotova! Znaci da od tada mozete svi da je vidite u Centru Boban u svom najboljem izdanju (i cujete )

                            Do tada pozdrav za sve ljubitelje V8 muzike!

                            P.S. Ubacicu malo novih slika!
                            When you’re racing, it’s life!
                            Anything that happens before or after, is just waiting!

                            www.cardomain.com/ride/3152080

                            Comment

                            • cbt
                              CBC Član
                              • 31.12.2006
                              • 18
                              • Beograd

                              #15
                              Re: Buick Riviera

                              Dragi moji,

                              Evo, posle izvesnog vremena (citaj godinu i po dana kasnije), moja cenjena Riviera je konacno gotova i registrovana .

                              Da ne bih kacio sve slike ovde, a zaboravio sam kako, pravo da vam kazem, sve mozete naci na linku:



                              Nadam se da je OK, ali bi voleo da cujem Vase misljenje!

                              P.S. Ide novi projekat!!! Ali o tome kasnije!

                              Pozdrav
                              When you’re racing, it’s life!
                              Anything that happens before or after, is just waiting!

                              www.cardomain.com/ride/3152080

                              Comment

                              Working...
                              X