KAKVA SRAMOTA ovakvim ljudima bi trebalo oduzimati ovakve automobile kad nezasluzuju da ih imaju ( ako je vlasnik ziv naravno)
Chevrolet Corvair 1959-1969
Collapse
X
-
Da dodam jedan lep textic o autu... Na domatjem (slicnom) jeziku
Comment
-
-
lep mozda i jeste ali nije skroz tacan
naime, ima par gresaka koje se granice sa gluposcu ili neobavestenoscu autora ( pre ce biti ovo drugo ). ljudi cesto misle da ako pisu o automobilima koji nisu opste poznati da mogu da plasiraju poluinformacije i predrasude ili legende koje nadju na netu....
ajmo redom...
"Takvu zadaću su dobili u GM-u koji su projekt prepustili Chevroletu. "
ne nego je Ed Cole, glavni inzinjer Chevroleta, razvijao Corvair prvo kao svoj licni projekat a onda se borio ( zbog troskova koji su bili veci ) da ga ostvari. Da se GM pitao, Corvair bi bio samo umanjena kopija Impale
"Straga smješten boxer, 6 cilindara, zrakom hlađen, lagana i nadasve jednostavna i jeftina konstrukcija"
Lagana da ali jednostavna i jeftina ne...
"nije puno trošio"
trosio je, ne kao V8 ali dosta
"Sve je bilo super, samo prodaja nije išla kako se željelo"
Prodaja je do 1966 isla sjajno! Nikada na godisnjem nivou nije padala ispod 200 000 komada ( do kraja produkcije, preko 1,5 miliona primeraka )
"Nije se o tome previše razmišljalo jer Chevrolet nije imao iskustava s stražnje smještenim motorom, a i sama karoserija je preuzeta od Corvette (koja je imala motor sprijeda)"
razmisljalo se, daleko od toga ali je zelja za ustedom prevagnula. Corvair se nije ponasao nista drugacije nego ostali automobili te koncepcije ali je americkom vozacu bio stran i to je uzrok nesreca i izletanja sa puta. Prica o Corvetti je potpuna glupost
"Tako je Corvair pri promjenama smjera na većim brzinama jednostavno odskočio i počeo se prevrtati"
Ne nego je zadnji kraj klizao ili je klizao i prednji jer je bio lak pri ostrijim krivinama, kao kod bube
"Corvair se proizvodio od 1960. do 1969"
pravio se od 1959-69
"Samo je bilo bitno da je motor straga. No, nije niti motor uvijek bio isti. Od početnog boxera-6 s 80 KS pa sve do ogromnih V8 turbo strojeva od preko 300 KS"
Corvair je imao sam boxer motore sa ili bez turba. V8 nikad nije bio ugradjivan serijski
"Vjeruje se da je kriv marketing i forsiranje automobila u sportske vode"
Naprotiv, uspesi Corvaira na Pikes Peaku, kruznim trkama i Don Yenko Corvair Stingers su najvise i pomogli prodaji i pokazali da je auto stabilan u extremnoj upotrebi
"Automobil je htio slijediti bubinu filozofiju, no dećki u Chevroletu su zaboravili da je prošlo 20 godina od konstrukcije bube te da se ne može koristiti ista filozofija stvaranja automobila kao i '40 godina"
Nije hteo da sledi bubinu filozofiju samo je ona bila inspiracija. Corvair je imao sve sto buba nije, mnogo verzija, snagu i tehnicku naprednost za to vreme.
dakle, sto bi rekli Public Enemy - Don't believe the Hype!!!!
Comment
-
-
nije,
vise ljudi je ubilo CRX ( sorry, hondisti ) nego Corvair ali je amerikancima bio cudan. Jedina razlika izmedju ponasanja bube i corvaira je bila u snazi koju je ovaj imao i onda je bio zahtevan za ozbiljniju voznju. Da je buba bila tako snazna, ponasala bi se daleko gore...
Cela prica oko Corvaira je prilicno naduvana bas zbog knjige
"Naime, 1965. godine, u Americi se izdaje knjiga ?Unsafe at any speed? ( Nesigurnost pri svakoj brzini ) autora Ralfa Nadera, koja je vrlo brzo postala bestseler. Reč je o delu koje žestoko kritikuje američku auto industriju, dokazuje veliku nesigurnost automobila i raskrinkava mnoge navodne detroitske ?podvale? tržištu. Iako se u većem delu knjige Corvair ne spominje, on je uzet kao direktan primer kako uprava jednog giganta ne brine o mušterijama i svesno ih ugrožava prodajući im opasan proizvod. Chevrolet je odgovorio angažujući profesionalne vozače koji su trebali da dokažu da je Corvair siguran ( ako ne i sigurniji ) kao i svi ostali automobili na tržištu i da su nesreće u kojima je ovaj model bio glavni akter, posledica samo vozačevog neumeća ili neiskustva. Ipak, sa druge strane, sam kredibilitet autora nije bio sjajan, reč je bezdušnom pravniku u potrazi za senzacionalizmom i materijalnom korišću, koji nije ni sanjao da će izazvati takav publicitet i koji, što je najsmešnije, nije nikad ni posedovao vozačku dozvolu niti Corvair a knjigu zasnivao samo na informacijama drugih! Izveštaj vladine agencije za automobilsku industriju, kao poslednja reč, koji je objavljen tek 1971. godine govori u korist Corvaira ali je tad već bilo prekasno za bilo šta"
"
Comment
-
-
Iskreno... Ja sam se uvek pitao da li ameri znaju da naprave auto... sve ovo posle 80- ih je em ruzno... Danas se pojavi najnoviji model a vec sledece godine je katastrofalno demode.
Secam se pre 7 godina kada sam kupio corrada i rekao drugarici ciji je muz amer... On je zajechao da sam ga ja chuo preko telefona.
Isti su kao ovi nashi u kragujevcu... Grchevito se bore umesto da plate dobrog dizajnera.
Automobili do kraja 70- ih su bili fantasticno zanimljivi i imali su DUSHU a ovo sad je grob do groba... Kao da im dizajn radi neki mashinski inzenjer a ne dizajner.
Comment
-
-
to je vec pitanje filozofije americke auto industrije...potpuno nova tema o kojoj se moze razglabati satima ( sad me mrzi i gladan sam )
ali ako znaju da posalju coveka na mesec onda znaju da naprave auto
a sto se tice dizajna, sa jedne strane se slazem sa tobom a sa druge ne, vecina automobila im je bezlicna ali neki modeli su prelepi, pogotovo, novi mustang, camaro, challenger, interceptor, 300 c......... to je dizajn koji je svez a autentican ...
Comment
-
-
Rusi nikad nisu bili na mesecu, cak nisu ni pokusali takvu akciju, najdalje sto su bili je da malo kruze oko zemlje... a njihove automobile ne bi komentarisao
Amerikanci su zakon samo ljudima treba malo duze da skontaju...polako, polako...
Pozdrav!
Comment
-
-
onda ce pre ili kasnije da ga pokupi zelenilo i spakuje u kocku... a ako hoces to da sprecis, onda lepo prijavis auto zelenilu, sacekas da ga pokupe i prijavis se da ga otkupis... malo pederska fora ali jbg, pogotovo sto, bar za ovaj auto, ne znas da li ima zivog vlasnika i da li je mozda predmet ostavinske rasprave ili nekog drugog imovinskog spora...
Comment
-
Comment