Konacno postajem vozac - HELP!!!!! :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WladimirWB
    CBC Član
    • 17.05.2011
    • 17
    • Brestovac, Serbia
    • Lancia Dedra LX

    Konacno postajem vozac - HELP!!!!! :)

    Posle skoro 10godina kako imam C i E kategoriju i bez i jednog dana vozackog iskustva kao vozac slepera dobih pruzenu ruku poslodavca koji hoce takvog da me zaposli i ni manje ni vise nego odmah u medjunarodni transport. Plata 10% od vrednosti ture, uglavnom su vozila Mercedesi i Volvo-i 2010+godiste, kasko osigurani, kao i teret i ja, odmah cu biti prijavljen i zvanicno zaposljen a prvih mesec dva idem u dvojku sa iskusnim kolegom da naucim papire, carine i sve sto je potrebno. Razgovor za posao je bio 31.12.2014 i sad sam u procesu sredjivanja dokumentacije, moram zamenit vozacku za plastiku, moram izvadit karticu za digitalni tahograf, lekarsko uverenje, mozda promenit i adresu u pasosu... Brdo dokumenata i para i startujem.


    U ovoj temi bi Vas pitao o raznim stvarima koja su mi totalno nepoznanica, kako bi imao bolji dojam sta me sve ceka kad krenem na put. Da me tutor ne izbaci iz kabine na prvoj krivini. Svaki savet i svako Vase iskustvo je dobro doslo. Svako slovo cu upiti i svaki savet mi je zlata vredan.


    Za sada imam sledeca pitanja>


    1. sta poneti od licnih stvari za prvu voznju? Koliko sam razumio prva voznja ce mi biti na relaciji Nis - Istambul i valjda cu tu relaciju kasnije startat prvo...
    2. Da li moram prvo zamenit staru vozacku za novu pa tek onda podnet zahtev za karticu za digitalni tahograf ili mogu odmah podnet zahtev za obe plastike?
    3. Adresa u pasosu i ostalim dokumentima mi se razlikuje, da li moram menjat adresu u pasosu ili to niko nece gledat?
    4. Koliko je obavezno pridrzavanja radnog vremena i vremena odmora? Ranije sa analognim tahografima se muljalo koliko vidim zesce, a sa ovim digitalnim nema zajebancije? Kako odediti kad i gde praviti pauzu, iz ovog ugla gledista mi deluje bas naporno da tokom voznje non stop preracunavam kad sam krenuo, koliko sam vozio i koliko sam pravio pauze. Racuna li taj digitalac sam kad je vreme pauzi ili ja da ponesem svesku pa da zapisujem sve?
    5. a cekanje na granici, utovar i istovar jer spadaju u voznju ili u odmor? Kako se to racuna?
    6. jel poslodavci gledaju da omoguce veliki odmor kad si doma ili gde te spici? i kako ubijate vreme "odmarajuci" ako ste negde na nekom parkingu u nekoj vuko*ebini?
    7. poslodavac mi je rekao da moj posao nije popravljat kamion, vec samo blagovremeno prijaviti kad nesto osetim da se kvari pa ce oni to u radionici srediti. Ali neke sitne kvarove sigurno moram sam na licu mesta? ne verujem da ce mi ako mi stane masina u Istambulu dovest majstora na noge...
    8. Koliko su opasni parkinzi nocu i koliko se cesto desavaju kradje, obijanja i ostecenja? Koliko mirno spavate dok ste na parkingu?
    9. Pretpostavljam da su svi kamioni sa automatskim menjacima, gde da nadjem neko uputstvo kako se koriste. Nikad ih nisam video a kamoli koristio? Pretpostavljam da nije nista specijalno komplikovano ali bolje da bar nesto procitam pre nego isti uhvatim u ruke.
    10. Nikad nisam zakacio prikolicu... Na sta da obratim paznju? Ima li neko uputstvo kako se to radi. Prikolice sam kacio jedino igrajuci igrice...
    11. Kad upalim masinu cekam da se nadruka vazduh, ugasi lampica i startujem? Na sta moram obracat paznju od ostalih kazaljki i lampica? Jbg znam da ih ima masa ali ja ih uzivo nikad nisam video a kamoli koristio...
    12. Na sta moram obratit paznju kod prikolice, kako obezbediti tovar, opterecenje osovine, da se ne istumbaju palete ako iste vozim...
    13. Pretpostavljam da na kamionima 2010+ nema vise one cerade i motke kojom se ista otvara, pretpostavljam da je sad nesto pametnije. Jednom mi bio jedan sleper na istovaru dok sam radio kao magacioner koji me odusevio kad je celu stranu prikolice raspomerao za 2minuta bez po moke... Nadam se da ce tako neka i meni pasti saka, al aj da cujem sta mi je tu bitno?
    14. Koliko je skupa hrana uz autoput, mada druge alternative za jesti i nema od hranjenja po pumpama?
    15. koliko je skupo tusirat se na pumpama?
    16. Pretpostavljam da mnoge pumpe imaju WiFi pa stoga verujem da je pametno ponet i laptop da mi pravi drustvo?
    17. Koliko je bezbedno pokupit nekog stopera ili bolje ne?
    18. Koliko murija maltletira i cima kad zaustavi ili se zna tarifa za mito i aj zdravo? Poslodavac mi rekao da ce mi placati troskove sa crne liste tipa 15e za mito kreoz Bugarsku i po 5e za ulaz i izlaz iz Madjarske... Prosto mi neverica da postoje standardni crni troskovi...
    19. Koliko se cesto desava da na utovaru pokusaju da me pretovare, ili je to sad proslost? Znam da su meni u magacin vozaci izvlacili i po celu prosvercovanu paletu neceg koju je morao kupiti ispod cene pa je meni sad mora uvaljat po ceni... Pretpostavljam da toga sad nema u Jevropi, ili mozda gresim?
    20. Jel dosta za prvi post? Imam sigurno jos brdo pitanja ali ajde kako se kog setim tako cu pitati... A svaki Vas savet mi je dobro dosao...


    Znam da je pametnije vozit prvo neki kamion i steci neko iskustvo pa onda krenut u medjunarodnu pricu sa sleperima ali za 10god traganja za poslom nisam se uspeo nigde ubacit da vozim a sad taman kad sam mislio da mi se zivotni san zvan vozac slepera nece ostvriti usledio je jedan poziv koji je promenio sve... Imam malo vremena pribavit sve odgovore dok ne startujem, da se bar teoretski napunim informacijama i da molim Boga da ce mi tutor biti neki ok lik koji nece is*izditi posle 5min moje voznje. Razmisljam cak da mu ponudim pola buduce plate samo da mi posveti maksimalno paznje i da me nauci svemu jer ovu priliku sam cekao godinama i sad kad sam docekao da mi neko pruzio sansu i prosto ne smem us*ati sansu...


    Imam porodicu i znam da ce emocionalno biti tesko, ali fakat mora se sljakati, valjda cu moci da pravim pauze i velike odmore blizu kuce, parking gde firma garazira vozila mi je bukvalno na 10min autom od kuce. Ujedno tu ce mi i servisirati makinu ali otom potom... Spreman sam za zivot sofera, vidim sebe u tom poslu, volim da vozim, uzivam da vozim, opusten sam i miran i mislim da sa te strane nece biti problema... Samo da me ne najure pre nego startujem...
  • Intarder
    CBC Senator XXL
    • 25.11.2011
    • 3586
    • Medakovic
    • Alfa Romeo

    #2
    Svaka cast ....samo opusteno i gas u patos.

    Comment

    • TITO
      CBC Član
      • 25.03.2011
      • 62
      • Novi Sad
      • '88 Honda Prelude

      #3
      Cestitam na prilici i samo napred ili kako kaze kolega samo gas. Ja posto sam relativno skoro poceo, znam kako je tesko dobiti posao i poceti od potpune nule. Da odgovorim na par pitanja..


      1 - Stvari za 15 dana(bolje da imas visak nego manjak cisti stvari), stvari za licnu higijenu, peskire...
      2 - Da, jer se na karticu registruje broj vozacke dozvole i u slucaju da nakon izdavanja kartice promenis vozacku dozvolu, po zakonu si obavezan da promenis tj. izvadis novu karticu koja ce imati registrovan broj nove dozvole.
      3 - Ne mora, to niko nece gledati. Ako ne zivis na adresi na kojoj si prijavljen - jos bolje zbog kazni xD
      4 - STROGO se pridrzavaj pravila!!!! Registruje sve i sve ces moci da izlistas ali nije lose da pises za pocetak. Sto se tice pauza, zavisi kako gde, jer nakon nekog vremena na putevima ces vec nauciti gde mozes da stanes, gde ne, gde je bolje i sigurnije a gde da izbegavas i prema tome organizujes svoje radno vreme. U pocetku samo vodi racuna da ne napravis prekrsaj.
      5 - Samo cekanje, izmedju pomeranja kamiona, treba da se belezi u "dostupnost" iliti takozvana kocka(iako je to zapravo kvadrat sa dijagonalnom crtom). Kod analognih tahografa je voznja sve sto je manje od 15 minuta pauze, dostupnosti ili ostalih poslova.
      6 - Njih vecinom interesuje da ti zaradis sto vise novca. Ne sebi, naravno. Tako da, kao sto sam ranije napisao, nece gledati da vise tebi odgovara vec da najvise njima odgovara, u vecini kompanija kod nas. Vremenom ces nauciti puteve i znaces gde treba i mozes da pravis pauzu, i... deja vu
      Sto se tice kako ubiti vreme - laptop, tablet, filmovi, igrice, hobi, karte, yamb, kuvanje, pesacenje, citanje. Budi kreativan, uveliko zavisi od tvojih interesovanja.
      7 - Ako je tako rekao, od alata na putu tu je jedino potreban mobilnin telefon. Da, slace te u servis ili ce ti poslati majstora, dal odavde ili odande ali to nije tvoja briga. Tvoje je da odrzavas kamion i da gledas da to toga ne dodje. Pod tim podrazumevam da ako ti napise na kompjuteru da nema ulja, prijavis, po potrebi dospes itd. umesto da vozis dalje. Ako ti crkne sijalica(ili obe?) a treba da vozis po noci, da, moraces da zasuces rukave i odradis to.
      8 - U principu nigde nije sigurno, cak ni u firmi na parkingu. Negde si slobodniji(zapadna Evorpa) a negde manje slobodan(Rumunija, Bugarska,..). Kradje se desavaju svuda. Najcesce se krade gorivo, stop lampe, rezervni tockovi, spaneri... Meni licno je uvek otvoren ili siber ili prozor tek tek malo da cujem sta se napolju zbiva i imam lak san. Dok, na primer, znam coveka kojem su isekli ceradu sa strane, pokrali i robu i gorivo i sve a on se nije probudio i da stvar bude jos gora, ne, nisu ga uspavali/isprskali
      9 - Iskustvo i vreme ce ti pokazati. Da vozis manuelni mozda bi trebao da pogledas kako funkcionisu za pocetak, ovako nemas razloga za brigu. Neki automatici su bolji(Volvo, Scania) a neki su neupotrebljivi(kao na Mercedesu, na primer).
      10 - Potrazi na youtube snimke kako se to radi, mada ti to nece trebati u pocetku.
      11 - Ako je pritisak vazdua dovoljno nizak, neces moci da otpustis kocnice i neces moci da krenes. Vecina vozaca drugo nista ni ne gleda. Ja ti savetujem da pratis kazaljku koja pokazuje nivo goriva, pogotovo pre i posle spavanja u toku voznje baci pogled ponekad samo na temperaturu, pritisak ulja, pritisak vazduha.. nista sto treba cesto da radis ali nije lose obratiti paznju da bi sto ranije uocio kvar ako se desi, IAKO je nov kamion, da, moze da se desi.
      12 - Previse opsirno. Ukratko: moras znati tezinu svog kamiona i tezinu tovara koji prevozis. Ako je ukupna zajednicka tezina preko 40 tona, imas problem na vagi kod Madjara, Austrijanca, Bugara, Rumuna.. Na uslasku u poslednje dve drzave vage obicno kradu po 300-400kg da bi ti uzeli pare kad god mogu. Osovinsko opterecenje, u vecini slucajeva, mora biti ispod 11.5 tona. Obezbedjivanje tereta je vec opsirno da bi objasnio ovde.
      13 - I dalje postoje, da te razocaram na takozvanim gimnasticarkama imas malo vise posla oko otvaranja, a tzv. zavese se otvaraju dok si rekao diferencijal
      14 - Neko kuva, neko podgreva gotova jela ili jela koja ponese od kuce, neko jede po restoranima, neko po pumpama - sve zavisi. Vremenom ces videti kako se uklapas sa troskovima pa ces sam odluciti kako ces. Frizider je uvek veoma korisna stvar. Isto tako, u ovim nama bliskim zemljama ces mozda i moci da priustis sebi da odes u restoran na rucak jer ce to kostati kao i kod nas 5-10 eura po obroku. Naravno ne stalno.. Dok je u centru Roterdama(NL) parce pice 12 eura, a pljeskavica u Srpskom resttoranu 20 eura tako da...
      15 - Cene se krecu od besplatno do najvise 4 eura, mada je vecinom oko 2.5 eura.
      16 - Laptop je glomazan a dobar tablet moze biti pravi izbor i odlicna zamena jer je kompaktniji a nudi priblizno iste mogucnosti. Vecina pumpi ima wifi, u Madjarskoj, na primer, je ogranicenje 1h, u ostalim drzavama kako gde. Negde moras da se registrujes, negde ne.. sve zavisi.
      17 - Bolje ne, mada je to vec licni izbor. Ako izgleda sumnjivo preskoci ako je neka fina devojcica zaskoci i to je, naravno, stvar licnog izbora. Kolege ces prepoznati jer drze trake podignute dok stopiraju mada u poslednje vreme svi drze trake pa kad nekog primis nije lose da proveris da li je vozac.
      18 - Zavisi kako su raspolozeni. U principu, da, postoje standardne tarife koje ces nauciti. Negde moras da das, negde ne moras, negde je bolje da das, negde mozes da se svadjas pa da ne das, sve zavisi od tebe i vremenom ces nauciti. To se najbolje uci kad vozis Rusiju. Ako poznajes zakone i propise znaces i sam koliko ko sta moze da uradi i koje su kazne za prekoracenje ovlascenja i tako dalje, no to ces vec videti i sam.
      19 - Kako gde. Ako ne znaju, mogu ti napraviti problem i zato moras da se interesujes i da pitas o tezini i koletarnosti robe. U sustini vecinom treba da razmisljas o osovinskom pretovaru(40t po osovini) nego o bruto pretovaru(40t).
      20 - Jeste Ja sam vec predlagao da napravim novu temu ili ceo novi sajt i da postavim uputstva i objasnjenja o ovome sto sam ovde napisao ali to nije bas docekano rasirenih ruku iz nekog razloga a sad i nemam toliko vremena mada i dalje smatram da ne bi bilo lose da se to uradi.


      Nemoj da se odrices svoje plate, objasnice ti neko svakako, samo pitaj.. Srecno!

      Comment

      • driverxl
        CBC Senator XXL
        • 03.06.2011
        • 560
        • Srbija
        • karuce

        #4
        ..... i momku za novi posao ali i na vrlo finom objasnjenju.

        Comment

        Working...
        X