ChamacGas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gumetina
    Banovan
    • 12.12.2004
    • 1082
    • Novi Sad

    ChamacGas

    Malo se prica o tome po netu, uglavnom su to konverzije tomos-a 4 uz pomoc kucne butan boce i karburatora + uljne pumpe sa nekog tomosovog "auto-lube" motorica...

    Ono sto bi sigurno bilo interesantno posebno za vozace 2-taktnih motora koji po obicaju dosta piju, a usput retko koji ima automatsko podmazivanje...

    trebalo bi resiti po meni par bitnijih prepreka:

    1. isparavanje gasa, tj resavanje termickih problema isparivaca ili cega vec.

    2. podmazivanje tj ubacivanje ulja u motor tj gas

    3. nalazenje tanka pogodnog za all-day izlaganje suncu kao i ventila za lako rasklapanje i demontiranje, tj kasnije punjenje na gasnim stanicama...

    Ako sam nesto zaboravio dodajte, ja vec imam nekoliko ideja za svaki problem posebno, ali zelim da cujem, mozda neko ima vec oprobano resenje
  • Delkan
    CBC Senator XXL
    • 14.06.2005
    • 829
    • 60 km From BG,West

    #2
    Uvek se setim kako Tomos 4 pali kad je vruc...
    Koliko si puta video kako ljudi besomucno verglaju na sred Dunava?

    Nesto drugo,jos i nekako,ali Tomos 4 na gas...
    Neka Yamaha sa 4-takta je zakon.
    Jel` ti bas na sve sto vozis moras da turis bocu sa gasom?
    Nekad si stavljao boce od nitra,sad samo auto gas boce...
    Mozda Tomos 4 i NOS?

    Comment

    • Gumetina
      Banovan
      • 12.12.2004
      • 1082
      • Novi Sad

      #3
      Stavljamo mi boce od nitra i sad (to cemo posle kad nam gas dosadi)

      Nego jesi cuo da ce sutra benz da poskupi na 100din Kako onda ja da se vozim po dunavu na cvaju od 700cc ? nemam bushotinu

      a sta da ti kazem , verglao sam i ja cetvorku , na sred ... jel... dunava ...

      Comment

      • Delkan
        CBC Senator XXL
        • 14.06.2005
        • 829
        • 60 km From BG,West

        #4
        Koji je motor na tom camcu sto si uzeo?
        Znas koliko 4-taktni manje trosi,ali treba i kesha za isti...Ne znam kako se krecu polovni.

        Najlakse je onima koji imaju brodske motore,pa jos na benzin...Tu gas ide bez problema(valjda).
        Nego,sta bi sa isparivacem,morao bi ga povezati sa izlazom vode za hladjenje iz motora?U pocetku ne bi imao protok dok se motor ne zagreje.

        Comment

        • uglavnom.bezopasni
          - 42 -
          • 03.02.2005
          • 2235
          • Novi Sad

          #5
          Iz mog skromnog iskustva sa ovih par brodskih motora, svi imaju termostat i moguće je vezati isparivač kao na kolima (doduše nema grejača kabine i ne krade se voda, ali je princip isti)

          Kolega je čak razmišljao da ubedi par ljudi da ugrade gas, pa da im on bude podrška za snabdevanje na vodi... ali ljudi se boje, a on je našao bolji posao...

          Mi smo hteli da ubacimo u onu životinju, ali pošto se prodaje...
          Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
          11.04. 0:12 #2
          Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

          Comment

          • srdjan_p
            CBC Senator XXL
            • 01.12.2004
            • 1915
            • ZR

            #6
            Sha bre, moj Tomos ima elektronsko beskontaktno paljenje i pali ko mina, svejedno hladan ili vruc...

            Comment

            • Austin
              CBC Senator XXL
              • 03.06.2006
              • 364
              • Novi Sad, 45°15'14.67"N, 19°50'58.96"E

              #7
              Kum ima čamac Draco 2500, sa dva Volvo D200 V8 motora, i oni naravno nisu štedljivi (potrošnja 40-80 litara na sat ), pa smo razmišljali o ugradnji gasa. Mesta za boce ima, ugraditi uređaj nije problem međutim nerešiv problem je kako sipati plin na vodi?
              It floats on fluid

              Comment

              • uglavnom.bezopasni
                - 42 -
                • 03.02.2005
                • 2235
                • Novi Sad

                #8
                Nek napavi pumpu u nekoj marini, spoji lepo sa korisnim, ili da ja lobiram (pošto se pravi nova marina) da čovek uvede vremenom i tu uslugu...
                Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
                11.04. 0:12 #2
                Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  pali ko mina, svejedno hladan ili vruc
                  ja imam T 4,5 iz 1979. godine i bas sam hteo da pitam kakvo verglanje.

                  1 ili eventualno 2 povlacenja i pali bilo hladan bilo vruc.

                  jedini uslov da je rucnom pumpicom dovedeno gorivo u karburator pre pokusaja startovanja.

                  na njemu sam samostalno uradio generalku, i jedini problemi koje sam imao su sa pucanjem opruge menjaca (tj kvacila za rad na leru) nebrojeno mnogo puta.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    #10
                    Obzirom na snagu motora postoje "isparivači" koji ne isparavaju, to ejst ne greju se, koriste gasnu fazu iz boce. Koristi se obična kuhinjska boca, tak ose voze svi skuteri na gas.
                    Podmazivanje se rešava ukapavanjem ulja, postoji rešenje i za to.
                    Eventualni problem je sunce i boca na suncu, trebala bi da ima sigurnosni ventil.
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • Gumetina
                      Banovan
                      • 12.12.2004
                      • 1082
                      • Novi Sad

                      #11
                      a da li postoje isparivaci koji su dovoljno velike zapremine da ne kazem povrsine za isparavanje koji bi poterali 100-200ks na grejanje vodom iz reke od cca 15-25 stepeni ?

                      Cenim da bi se ventil na kuhinjskoj boci opusteno smrzao dok bi onaj volvo v8 radio na leru

                      Nego rekao si kapalice.... Gde? Kad? Kako ? Posto ?

                      Comment

                      • *IvanT*
                        CBC Senator XXL
                        • 30.01.2005
                        • 3234
                        • Srbija, Beograd, Kara

                        #12
                        Rale, voda koja uđe u motor iz reke, mora negde i da izađe, jel? Njena temperatura je sasvim dovoljna da zagreje jedan isparivač.

                        http://www.cannonballforums.se/viewtopi ... 231#149231


                        Ovaj je u međuvremeno video da mu je lakše da izvuče čemac napolje i otera na pumpu, nego da stalno pretače kuhinjske boce..
                        http://www.lovatogas.co.rs

                        Comment

                        • Gumetina
                          Banovan
                          • 12.12.2004
                          • 1082
                          • Novi Sad

                          #13
                          Zanimljivo resenje, mislim to za vadjenje camca napolje, ipak cini mi se da je malo overkill.
                          Vaditi camac svako malo je , hm, rizicno, mislim ko je iskusan nije frka, al opet... trenutak nepaznje... a sto se tice boce, koliko vidim 80l malo je i teretna ako se ne planira voznja par dana... neki normalan vanbrodski motor trosi od 10-20l na sat punog gasa, neki vise neki manje al u sustini tu negde i onda je kuhinjska ili dve, sasvim ok

                          Sto se tice rasteretnog ventila, najlakse bi se resilo ako bi se na samom prikljucku realizovao takav ventil, i da se boca drzi stalno otvorena. sto cenim nije tesko za postici.

                          A sto se tice nauljivanja.......... koji sam konj. Ja sam smislio aparaturu sa pumpom za gorivo koja bi terala ulje kroz rail preko regulatora pritiska, koji bi napajao benzinske brizgace koje bi opet okidao impuls sa bobine... ulje je viskoznije od benzina te se ne bi tesko nasla odgovarajuce mala brizgaljka. I onda sam otisao kod Dore....

                          Sprava, tj boca kao ona za bicikl, sa sve nosacem kao za bicikl, jednim crevcetom , prigusnim ventilom, i providnom cevcicom za kontrolu protoka... vakum uvlaci, na ventil se dozira... prosto , pouzdano i jeftino. da ne kazem, "Sta tu ima da rikne ?"

                          pocecu sa konverzijom cim dovucem svoj motor kuci

                          Comment

                          • srdjan_p
                            CBC Senator XXL
                            • 01.12.2004
                            • 1915
                            • ZR

                            #14
                            Ta sprava za dodavanje ulja i uopste to sve kolko je paraaaa? I jel bi mogao ti to da skarabudzis ili?
                            I Guma bre daj slikaj tu pukotinu sto imas da ti se sredi da pogleda cale...

                            Comment

                            • Gumetina
                              Banovan
                              • 12.12.2004
                              • 1082
                              • Novi Sad

                              #15
                              Ima ljudi profesionalaca koji ce da ti odgovore na pitanja, a na iste bi te uputio kad je u pitanju i konverzija.... Ja cu da cackam po svom motoru (kad ga donesem kuci) ne stizem .....

                              Comment

                              Working...
                              X