Prednost pri prelasku iz dve trake u jednu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Desmo
    CBC Senator
    • 27.06.2010
    • 280
    • Vrsac
    • VW Mk2 1.8

    #16
    A kako se dogovore ko će koga da propusti, ako se nađu dva fina i kulturna vozača - eto zastoja
    Aspirazione naturale!

    Comment

    • Znak
      CBC Član
      • 08.11.2009
      • 31
      • Beograd

      #17
      Originally posted by Franjo View Post
      Evo, kako je propisao ZOBS:

      Члан 36.

      * * * (nebitno izostavljeno)

      Уколико је на путу са више саобраћајних трака за кретање у истом смеру онемогућен
      саобраћај на једној од трака или се трака завршава
      , возач који се креће у истом смеру, у
      саобраћајној траци поред, дужан је да омогући укључивање једног возила у траку којом се он
      креће.

      Pogledaj slike pri vrhu posta. To nije situacija o kojoj ti pricas:
      1. Ni na jednoj od traka nije onemogucen saobracaj
      2. Ni jedna traka se ne zavrsava


      Slična situacija, na ulazu u N. Pazovi iz pravca SP: raskrsnica je proširena sa svake strane za jednu traku, za vozila koja skreću u desno. I, šta se dešava? Svaki put, kad prolazim tim putem, prestrojim se na srednju traku, označenu za "kretanje samo pravo", a često "uhvatim crveno", pa čekam. Za to vreme, sileđije (uglavnom BG) zauzmu "startnu poziciju" na desnoj traci, koja je označena belom strelicom za skretanje u desno i žutom strelicom "pravo", jer je preko puta stanica GSP. Čim se svetlo na semaforu menja, daju gas i cela kolona se ubacuje ispred nas, preteći, da nas udare.
      Ni ovo nije situacija u raskrsnicama na slikama. Sve desne trake imaju horizontalnu signalizaciju koja dozvoljava kretanje pravo.

      Comment

      • Franjo
        Banovan
        • 14.08.2009
        • 2831
        • Inđija - Beograd
        • Renault megan II res

        #18
        Originally posted by Znak View Post
        Beograd 15.09.2013.


        Krfska -> xDimitrija Tucovica -> Branka Krsmanovica
        Evo ti odgovor:

        Povećaj sliku, pa idi do raskrsnice i videt ćeš, da desna traka završava, a iz nje, dozvoljeno skretanje u desno. Druga stvar je neadekvatno obeležavanje, da vozila, koja iz desne trake produžavaju pravo, na vreme se prestroje u levu traku.

        Comment

        • Znak
          CBC Član
          • 08.11.2009
          • 31
          • Beograd

          #19
          Interesantno. Ne znam kako to nisam primetio ranije.

          Comment

          • Franjo
            Banovan
            • 14.08.2009
            • 2831
            • Inđija - Beograd
            • Renault megan II res

            #20
            Nisam ni ja, ali nakon ponovnog gledanja mape i satelitske, pregledao sam snimak raskrsnice.

            Comment

            • Znak
              CBC Član
              • 08.11.2009
              • 31
              • Beograd

              #21
              OK. Ok. Od sad cu se na vreme prestrojiti u levu traku. Hvala

              Comment

              • uglavnom.bezopasni
                - 42 -
                • 03.02.2005
                • 2235
                • Novi Sad

                #22
                Šta kažete za slučaj bulevar tri trake srednjom ide "sporo" vozilo, ja idem levom i zbog gužve hoću da uletim desno ispred njega i da idem pravo, istovremeno čovek iz desne trake hoće da uleti levo ispred njega u srednju traku pošto i on hoće da ide pravo, a iz desne ne može... ko tu ima prednost ili ako se sudarimo ko je kriv. Čak i da nema vozila u srednjoj traci ja idem desno ovaj ide levo... ali obično ima i to srednje (npr. autobus) od kog se ne vidi onaj tamo desni auto koji uleće levo, a ni on ne vidi mene...
                Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
                11.04. 0:12 #2
                Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

                Comment

                • Franjo
                  Banovan
                  • 14.08.2009
                  • 2831
                  • Inđija - Beograd
                  • Renault megan II res

                  #23
                  Pre desetak dana, vozim se u busu Bulevarom M. Pupina u Beogradu i neposredno pred raskrsnicom, dostavno vozilo iz srednje trake "uleće" i seče put autobusu, jer skreće desno! Da nije autobus, koji produžava žutom trakom pravo, naglo kočio, došlo bi do sudara.

                  U vašem slučaju, uletanje bi se moglo nazvati nasilničkom vožnjom, jer "sporo" vozilo je već u traci za pravo, a vi vršite prestrojavanje. Pri tom, oba vozila vrše i preticanje. Sve je dozvoljeno, pod uslovom, da se vodi računa o bezbednosti saobraćaja svih učesnika. Koliko je to, u gužvi, bezbedno po vozača u srednjoj traci i vozila iza njega - veliko je pitanje. Iako hipotetično, u slučaju sudara, bio bi odgovoran vozač, koji je "uleteo" ispred vozila u srednjoj traci. U slučaju lančanog sudara, odgovornost snose i vozila iza, jer nisu vozila na bezbednoj udaljenosti.

                  Pošto Vam je sve poznato, pitam se, pitam se: da li sam položio test?!

                  Comment

                  • uglavnom.bezopasni
                    - 42 -
                    • 03.02.2005
                    • 2235
                    • Novi Sad

                    #24
                    Franjo...

                    Vozilo koje se već kreće srednjom trakom ignorišite, ono ne učestvuje u priči, ignorišite i reč "ulećem" tako da nema govora o nasilničkoj vožnji.

                    Ja se prestrojavam iz leve u desnu traku, istovremeno se čovek iz desne prestrojava u levu, ako bi obojica nastavili sa svojom radnjom sudarili bi se celom bočnom stranom auta, tako da uvek neko propusti nekog, a mene zanima ko tu ima prednost i ko bi bio kriv u slučaju sudara.
                    Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
                    11.04. 0:12 #2
                    Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

                    Comment

                    • Franjo
                      Banovan
                      • 14.08.2009
                      • 2831
                      • Inđija - Beograd
                      • Renault megan II res

                      #25
                      Teško je ignorisati, ali `ajde: ima mesta na srednjoj traci i vozite uporedo. Oba vršite istu radnju: prestrojavanje. Ako vršite pravilno, prednost ima onaj, koji je prvi uključio signal, da ima nameru da skrene desno, odnosno levo i počeo radnju. Ako ste počeli istovremeno, trebalo bi propustiti desno vozilo. U toj (hipotetičkoj) situaciji, teško da dođe do bočnog kontakta, osim ako se radi o inatu, ili nepažnji. Ako i dođe, teško je dokazati, da si prvi dao signal i otpočeo prestrojavanje, pa bi desno vozilo imalo prednost. U proceni odgovornosti, sigurno bi se cenilo, gde je ostvaren kontakt, tj. koje vozilo je više "osvojilo" poziciju na srednjoj traci. Ako je levo vozilo, već prešlo celom širinom, a desno samo pola metra (levim točkovima), jasno je, da je levo vozilo prvo počelo radnju i da pravilo desnog, u ovom slučaju ne važi. Pogotovo, što nije moguće dokazati, tko je prvi uključio svetlosni signal, da ima nameru, da skrene.

                      Comment

                      • uglavnom.bezopasni
                        - 42 -
                        • 03.02.2005
                        • 2235
                        • Novi Sad

                        #26
                        Situacija uopšte nije hipotetička nego se (meni) dešava svaki dan. Sad se vraćamo na sporo vozilo, ja sam levo od autobusa on je desno od autobusa i mi se ne vidimo, ali smo obojica videli dovoljno praznog mesta ispred autobusa da "uletimo", ja zato što je u mojoj traci zastoj (uvek je zastoj u toj tracu da sad ne objašnjavam zašto), a "desni" zato što hoće pravo i mora da se prestroji u tu traku.
                        Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
                        11.04. 0:12 #2
                        Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

                        Comment

                        Working...
                        X