A kako se dogovore ko će koga da propusti, ako se nađu dva fina i kulturna vozača - eto zastoja
Prednost pri prelasku iz dve trake u jednu
Collapse
X
-
Originally posted by Franjo View PostEvo, kako je propisao ZOBS:
Члан 36.
* * * (nebitno izostavljeno)
Уколико је на путу са више саобраћајних трака за кретање у истом смеру онемогућен
саобраћај на једној од трака или се трака завршава, возач који се креће у истом смеру, у
саобраћајној траци поред, дужан је да омогући укључивање једног возила у траку којом се он
креће.
- Ni na jednoj od traka nije onemogucen saobracaj
- Ni jedna traka se ne zavrsava
Slična situacija, na ulazu u N. Pazovi iz pravca SP: raskrsnica je proširena sa svake strane za jednu traku, za vozila koja skreću u desno. I, šta se dešava? Svaki put, kad prolazim tim putem, prestrojim se na srednju traku, označenu za "kretanje samo pravo", a često "uhvatim crveno", pa čekam. Za to vreme, sileđije (uglavnom BG) zauzmu "startnu poziciju" na desnoj traci, koja je označena belom strelicom za skretanje u desno i žutom strelicom "pravo", jer je preko puta stanica GSP. Čim se svetlo na semaforu menja, daju gas i cela kolona se ubacuje ispred nas, preteći, da nas udare.
Comment
-
Originally posted by Znak View Post
Povećaj sliku, pa idi do raskrsnice i videt ćeš, da desna traka završava, a iz nje, dozvoljeno skretanje u desno. Druga stvar je neadekvatno obeležavanje, da vozila, koja iz desne trake produžavaju pravo, na vreme se prestroje u levu traku.
Comment
-
-
Šta kažete za slučaj bulevar tri trake srednjom ide "sporo" vozilo, ja idem levom i zbog gužve hoću da uletim desno ispred njega i da idem pravo, istovremeno čovek iz desne trake hoće da uleti levo ispred njega u srednju traku pošto i on hoće da ide pravo, a iz desne ne može... ko tu ima prednost ili ako se sudarimo ko je kriv. Čak i da nema vozila u srednjoj traci ja idem desno ovaj ide levo... ali obično ima i to srednje (npr. autobus) od kog se ne vidi onaj tamo desni auto koji uleće levo, a ni on ne vidi mene...Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
11.04. 0:12 #2
Rule #51: Sometimes — You're Wrong!
Comment
-
-
Pre desetak dana, vozim se u busu Bulevarom M. Pupina u Beogradu i neposredno pred raskrsnicom, dostavno vozilo iz srednje trake "uleće" i seče put autobusu, jer skreće desno! Da nije autobus, koji produžava žutom trakom pravo, naglo kočio, došlo bi do sudara.
U vašem slučaju, uletanje bi se moglo nazvati nasilničkom vožnjom, jer "sporo" vozilo je već u traci za pravo, a vi vršite prestrojavanje. Pri tom, oba vozila vrše i preticanje. Sve je dozvoljeno, pod uslovom, da se vodi računa o bezbednosti saobraćaja svih učesnika. Koliko je to, u gužvi, bezbedno po vozača u srednjoj traci i vozila iza njega - veliko je pitanje. Iako hipotetično, u slučaju sudara, bio bi odgovoran vozač, koji je "uleteo" ispred vozila u srednjoj traci. U slučaju lančanog sudara, odgovornost snose i vozila iza, jer nisu vozila na bezbednoj udaljenosti.
Pošto Vam je sve poznato, pitam se, pitam se: da li sam položio test?!
Comment
-
-
Franjo...
Vozilo koje se već kreće srednjom trakom ignorišite, ono ne učestvuje u priči, ignorišite i reč "ulećem" tako da nema govora o nasilničkoj vožnji.
Ja se prestrojavam iz leve u desnu traku, istovremeno se čovek iz desne prestrojava u levu, ako bi obojica nastavili sa svojom radnjom sudarili bi se celom bočnom stranom auta, tako da uvek neko propusti nekog, a mene zanima ko tu ima prednost i ko bi bio kriv u slučaju sudara.Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
11.04. 0:12 #2
Rule #51: Sometimes — You're Wrong!
Comment
-
-
Teško je ignorisati, ali `ajde: ima mesta na srednjoj traci i vozite uporedo. Oba vršite istu radnju: prestrojavanje. Ako vršite pravilno, prednost ima onaj, koji je prvi uključio signal, da ima nameru da skrene desno, odnosno levo i počeo radnju. Ako ste počeli istovremeno, trebalo bi propustiti desno vozilo. U toj (hipotetičkoj) situaciji, teško da dođe do bočnog kontakta, osim ako se radi o inatu, ili nepažnji. Ako i dođe, teško je dokazati, da si prvi dao signal i otpočeo prestrojavanje, pa bi desno vozilo imalo prednost. U proceni odgovornosti, sigurno bi se cenilo, gde je ostvaren kontakt, tj. koje vozilo je više "osvojilo" poziciju na srednjoj traci. Ako je levo vozilo, već prešlo celom širinom, a desno samo pola metra (levim točkovima), jasno je, da je levo vozilo prvo počelo radnju i da pravilo desnog, u ovom slučaju ne važi. Pogotovo, što nije moguće dokazati, tko je prvi uključio svetlosni signal, da ima nameru, da skrene.
Comment
-
-
Situacija uopšte nije hipotetička nego se (meni) dešava svaki dan. Sad se vraćamo na sporo vozilo, ja sam levo od autobusa on je desno od autobusa i mi se ne vidimo, ali smo obojica videli dovoljno praznog mesta ispred autobusa da "uletimo", ja zato što je u mojoj traci zastoj (uvek je zastoj u toj tracu da sad ne objašnjavam zašto), a "desni" zato što hoće pravo i mora da se prestroji u tu traku.Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
11.04. 0:12 #2
Rule #51: Sometimes — You're Wrong!
Comment
-
Comment