Nove najave hitne izmene ZOBS-a

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eon
    Moderator
    • 10.03.2005
    • 4225
    • Beograd-NBG-44
    • Superb 2.0 4x4 DSG

    #31
    Bitno je da smo svi puni generalizacija i pozivamo se na izuzetke a niko ne razmišlja racionalno i sistemski. Za nove vozače:

    1) Ograničenja moraju da budu stroga iz bar 2 razloga: intelektuala nezrelost i nedostatak iskustva
    2) ZOBS mora da se primenjuje beskompromisno

    Verujem da ima mladih osvešćnih, zrelih pa i sa dobrim vozačkim predznanjem, ali nažalost ta izuzetna manjina će trpeti zbog većine.

    Što se tiče ove nesreće, upravljač puta nosi veliku odovornost, ali ne jedini. Pitanje je u čijoj je nadležnosti put i da li je uopšte prdviđen za kretanje motornih vozila ili je divlji kroz nečije privatno vlasništvo i sl...
    Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
    Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

    Comment

    • Chubbs
      Everybody lies
      • 29.01.2006
      • 5807
      • Novi Sad
      • Audi A6 1.8T

      #32
      e ovo je vec korak, mali i zakasneli ali ipak korak.

      Prekršajni sud i saobraćajna policija napravili su spisak od 250 vozača koji imaju prekršaje za bezobzirnu vožnju, a koji se, poput Dušana Jovanovića, ne odazivaju na pozive suda.

      Opsežna akcija saobraćajne policije, kojoj su se priključile i redovne patrole MUP-a, usmerena je na vozače koji u dosijeu imaju više od pet prekršajnih prijava, a istovremeno bojkotuju sudske pozive. Na spisku su vozači koji su dobili prijave za nasilničku vožnju, vožnju u pijanom stanju, velika prekoračenja brzine, kao i za vožnju bez dozvole. Protiv njih je Prekršajni sud pokrenuo postupak, ali je zbog neodazivanja vozača izdata je naredba za privođenje u sud.

      Milan Marinović, predsednik Prekršajnog suda, kaže za „Blic“ da se odlučno krenulo sa akcijom nakon očiglednog propusta celokupnog sistema u slučaju Dušana Jovanovića, vozača okrivljenog za smrt troje mladih ljudi kod Ade Huje. On je u svom dosijeu imao 25 prekršajnih prijava, ali se nikada nije odazvao na sudski poziv.

      Ko se traži
      Vozači s više od pet prijava
      Okrivljeni koji se ne odazivaju na sudske pozive
      Koji prekršaji su na listi
      Vožnja bez dozvole
      Nasilnička vožnja
      Vožnja s više od1,5 promila
      alkohola u krvi
      Prekoračenja veća od
      50 kilometara na sat

      - Saobraćajnoj policiji, ali i ostalim jedinicama, dostavljeni su spiskovi s naredbama za privođenje vozača koji imaju više od pet prijava. Ti vozači su opasni za okolinu i oni moraju da odgovaraju za prekršaje i nikako ne smeju da misle da će proći nekažnjeno. Znači, neće biti privedeni svi koji imaju više od pet prekršaja, već samo oni koji bojkotuju sud. Oni se kriju od poziva, a voze pijani, bez dozvole ili nasilno. Njih hoćemo da sklonimo sa ulice, da im oduzimamo dozvole ili stavljamo zabrane - ističe Marinović.

      Za prva dva dana akcije, dežurnim prekršajnim sudijama privedeno je četvoro vozača.

      - Jedan od privedenih ima više od 30 prekršajnih prijava. Drugi vozač je odmah kažnjen, tj. doneta je presuda po kratkom postupku. Osim što saobraćajna policija proverava vozače, patrole na opštinama idu po adresama i traže one do kojih mi ne možemo pozivom da dođemo - dodaje predsednik Prekršajnog suda.

      Za manje stradalih
      Pojačaćemo rad kako bi što manje mladih poginulo, ali ćemo raditi i na obrazovanju dece - kaže Milan Božović, koji je od juče direktor Agencije za bezbednost saobraćaja.
      Božović otkriva za „Blic“ prve korake koje će preduzeti po preuzimanju funkcije.
      - Moramo hitno sprovesti mere radne grupe. Odlučno ćemo se posvetiti smanjenju broja mladih koji stradaju u saobraćaju. Mislimo da je zapostavljeno obrazovanje dece u saobraćaju i na tome ćemo pojačati naš rad. Neophodno je povećati kampanje koje promovišu bezbedna ponašanja svih učesnika u saobraćaju - kaže Božović.

      blic
      You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
      Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
      Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #33
        Ako se ne "izduvaju" biće to dobar početak. Neće to preko noći da se zaustavi li može za par meseci, samo su potrebni ovakvi primeri gde nema izvlačenja.

        Mladi olako shvataju taj auto ali nisu ni sve oni krivi, nema ko da ih upozori kako treba a posle bude kasno.
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • kuzmar
          Moderator
          • 18.12.2009
          • 783
          • Lazarevac
          • Pezo 207 1.6 HDI

          #34
          DRUGA STRANA

          Šta će nama zakoni


          Ratko DMITROVIĆ | 28. novembar 2014. 21:30 | Komentara: 4

          Jutarnje vesti u Srbiji, evo već godinama, zvuče kao da ih crni gavran donosi; neprestano, u ritmu očekivane smrti, suočavamo se s tragedijama čije crne okvire spajaju dvadesetogodišnjaci









          Jutarnje vesti u Srbiji, evo već godinama, zvuče kao da ih crni gavran donosi; neprestano, u ritmu očekivane smrti, suočavamo se s tragedijama čije crne okvire spajaju dvadesetogodišnjaci. Ginu na auto-putevima, po gradovima, na lokalnim drumovima, raskrsnicama... Njihovi tek otvoreni životi skončavaju u klupku izgužvanog krvavog lima, zalepljenog za betonske stubove, čeone delove kamiona i autobusa, potopljenog u hladne reke, savijenog oko debla drveta.

          Vreme smrti je, po pravilu, između ponoći i prvog svitanja. Scenario identičan; vozač prepune limuzine (kojom odjekuje muzika i vriska) srednjoškolac ili student, bez dozvole, ili s položenim ispitom ali bez iskustva, za volanom automobila čiju kubikažu s velikim poštovanjem i oprezom koriste i oni koji decenijama voze automobile, pritiska papučicu gasa, ubrzava sve dok okolne bandere ne postanu guste kao tarabe i onda... tresak. Smrt. Nikad manje od dvoje, ponekad i šestoro. Dokle?
          Ministarstvo unutrašnjih poslova Srbije inicira donošenje novog zakona o saobraćaju. Ovaj sadašnji je mrtvo slovo, nije loš, ali se ne primenjuje. Još od rimskih vremena važi maksima da je dobar samo onaj zakon koji se primenjuje. Ovaj u najavi može da bude savršen, ali će deca (i ne samo deca) i dalje ginuti ukoliko taj zakon ne zaživi na ulicama i drumovima. Opravdano strahujem da neće. Evo zašto.
          Kada je, znate li, u kom gradu, saobraćajna policija nekom dvadesetogodišnjaku, u pola noći, zbog nasilne, po život opasne vožnje, oduzela automobil i pozvala roditelje mladog vozača da dođu po kola? Gde ste i kada u dva po ponoći videli patrolu saobraćajne policije kako stražari na drumu, meri brzinu kretanja kola, a to je novim tehnologijama moguće i noću? Koliko dozvola je poslednjih šest, deset, petnaest godina u Srbiji oduzeto vozačima čija je brzina kretanja bila i do 80 km iznad dozvoljene, uz životno opasno ugrožavanje drugih?
          Budimo pošteni; većina nas za volanom, za vreme vožnje, telefonira, nemali broj šalje ili čita SMS poruke. Kada smo platili kaznu za tu zakonom zabranjenu i opasnu rabotu?
          Prelazak ulice, na “zebri” i van nje, s telefonom na uhu, kažnjava se na licu mesta s pet hiljada dinara. Tako nalaže zakonska odredba. Ko se toga pridržava, od nas do policije. Neki dan, verujte mi na reč, video sam u centru Beograda, u vremenskom razmaku od desetak minuta, dvojicu policajaca kako prelaze ulicu ući. Jedan od njih sudario se na “zebri” s mladićem koji je takođe telefonirao, i svako je nastavio svojim putem. Kad u Beogradu, Novom Sadu, Nišu, u jednom danu policija naplati tridesetak kazni za ovu vrstu kršenja zakona, ili prekršioce pošalje na sud, problem će biti rešen. Jedino na taj način, nikako drugačije.
          Čovek se pridržava zakona samo onda kad zna da će za njegovo kršenje snositi sankcije. Nije uređena ona država koja ima dobre zakone već ona u kojoj se dobri zakoni primenjuju.




          Šta će nama zakoni | Politika | Novosti.rs
          www.paluba.info

          Comment

          • Chubbs
            Everybody lies
            • 29.01.2006
            • 5807
            • Novi Sad
            • Audi A6 1.8T

            #35
            POBESNELI MAKS Luduje za volanom sa 20 prijava i 13 presuda Blic Online | POBESNELI MAKS Luduje za volanom sa 20 prijava i 13 presuda
            You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
            Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
            Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #36
              Čitam i slične vesti, izgleda iako je za neverovati da su pobrali baš dosta takvih...
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • kuzmar
                Moderator
                • 18.12.2009
                • 783
                • Lazarevac
                • Pezo 207 1.6 HDI

                #37
                Vožnja bez dozvole – tri godine zabrane i pola miliona dinara kazne

                Obuzdati mlade i neiskusne vozače, obeležiti njihova vozila i postepeno ih uvoditi u „redovan saobraćaj” – cilj radne grupe koja hitno menja zakonska rešenja
                Vozači učestvuju u gašenju požara u Terazijskom tunelu (Foto Beta)

                Za one koji voze bez dozvole kazna bi trebalo da bude – zabrana tri godine upravljanja vozilom i velika novčana kazna, a po svemu sudeći rigoroznom kaznom biće obuhvaćeni i oni koji su im dali automobil i omogućili im da voze bez položenog ispita. Moguće je da se i propiše obavezna zatvorska kazna od tri do 12 meseci.
                Ako vožnjom pod uticajem alkohola (teško pijanstvo koje podrazumeva dva promila alkohola u odnosu na 0,3 dozvoljenih promila) prouzrokuju udes u kojem ima povređenih i mrtvih, počinilac rizikuje da mu se kao dodatna kaznena mera izrekne i oduzimanje vozila. Sve su to mere koje dva ministarstva, unutrašnjih poslova i saobraćaja, razmatraju, i hitno predlažu da se uvedu izmenama i dopunama postojećeg Zakona o bezbednosti u saobraćaju.
                Kada je pripreman ovaj zakon, a potom i donet krajem 2009. godine, jedan od predloga je bio i oduzimanje vozila, kao oruđa kojim je učinjen delikt, ali se u poslednjem trenutku odustalo zbog ostalih zakonskih rešenja koja su tada važila. Postojao je i problem ustavnosti takvog rešenja, ali predlagači sada veruju da i to može da se „ugura” u zakonski okvir. Naime, često u praksi, počinilac nije vlasnik vozila, a dešava se i da ga je protivpravno prisvojio.
                Profesor Milan Vujanić sa Saobraćajnog fakulteta, koji je član radne grupe za izmenu zakona, smatra da da je to izvodljivo a da i u slučaju krađe vozila, kojim je potom učinjen delikt, automobil može da se oduzme a vlasnik da naknadno, sudski, traži od vinovnika naknadu celokupne štete.
                Jedna od novina, koja je pri donošenju ovog zakona bila „u igri” ali nije sprovedena u praksi, jeste da se vozilo kojim upravlja vozač ispod navršene 21 godine vidno obeleži nalepnicom da bi ostali vozači i policija znali „s kim imaju posla”.
                Mlade vozače koji tek polože vozački ispit, stav je radne grupe, trebalo bi postepeno uvoditi u saobraćaj dok se potpuno ne osposobe znanjem i iskustvom. Ponuđena rešenja su sa ciljem da im se ograniči snaga vozila i u dužem periodu povećava, a da im se za to vreme ograniči brzina kretanja i da budu vidno obeleženi.
                Kada dobiju vozačku dozvolu, novopečeni vozači ne bi smeli da voze noću. Takođe, ne bi smeli da upravljaju automobilom čije tehničke karakteristike omogućavaju da se vozi brže od 140 kilometara na sat, a podrazumeva se i nulta tolerancija na alkoholna pića. Moguće je da se predloži da im se brzina ograniči na 90 kilometara na sat a da od 23 do šest časova mogu da voze ali samo u prisustvu suvozača koji ima pet godina vozačkog iskustva.
                Predlagači ozbiljno razmatraju i potrebu da Srbija mora da donese i primeni nacionalnu strategiju za bezbednost saobraćaja jer tvrde da ćemo tako da spasimo mnoge ljudske žrtve.
                U našoj zemlji pogine oko 600 ljudi godišnje što je oko 9,5 osoba na 100.000 stanovnika. U skandinavskim zemljama, na primer, taj crni broj je tri na 100.000 ljudi.
                Zato, celokupno društvo treba da stane iza mera koje se najavljuju, ako budu konstruktivne i delotvorne.
                Preostaje samo da sačekamo kraj naredne nedelje kad će radna grupa sastavljena od stručnjaka raznih profila da izađe sa konkretnim predlozima.

                Vožnja bez dozvole – tri godine zabrane i pola miliona dinara kazne : Hronika : POLITIKA
                www.paluba.info

                Comment

                • Chubbs
                  Everybody lies
                  • 29.01.2006
                  • 5807
                  • Novi Sad
                  • Audi A6 1.8T

                  #38
                  Malo je...
                  Attached Files
                  You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                  Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                  Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                  Comment

                  • stevak
                    CBC Senator XXL
                    • 31.05.2009
                    • 1215
                    • Zemun
                    • Saab 9000 cs 2.0T

                    #39
                    Originally posted by Chubbs View Post
                    Malo je...

                    Već sam se i do sada pitao čemu novi zakon po hitnom postupku videći u njemu pranje nekog od nečeg, pogotovo što se ni stari nije poštovao. Ove akcije preduzete poslednjih dana pokazuju da je i stari zakon dobar kad se sprovodi.


                    Međutim, sad, kad videh kaznu od pola miliona, pitam se da li ima i neku drugu (finansijsku) pozadinu.

                    Nešto razmišljam ovom mojom matorom glavom - pa zar nije dovoljna pretnja oduzimanjem vozila.
                    ex SAABotražitelj

                    Comment

                    • zulurbr
                      CBC Veteran
                      • 27.03.2010
                      • 169
                      • Zrenjanin
                      • Nuova Bravo Sport Tj

                      #40
                      Geografski smo relativno udaljeni od skandinavskih zemalja ali smo u svakom drugom smislu blizu afričkih...
                      Kako bi bilo da nas i po drugim standardima približe Skandinaviji kako bi se otvorile brojne opcije od kojih su i bezbednost saobraćaja?! Poređenje je, blago rečeno, smešno!

                      Comment

                      • kuzmar
                        Moderator
                        • 18.12.2009
                        • 783
                        • Lazarevac
                        • Pezo 207 1.6 HDI

                        #41
                        Kako ja shvatam ovo o kazni od pola miliona.

                        Onaj ko je jednom uhvacen da vozi bez dozvole uradice to ponovo. Njemu zakon nista ne znaci, prekrsajne prijave takodje, kazneni poeni i zabrane upravljanja njega ne doticu... Novcana kazna od pola miliona u zemlji gde je prosecna plata 300 evra mozda bi makar neke opametila. Uostalom mnogo je onih koji voze bez dozvole automobile koji po vrednosti nisu ni blizu tom iznosu. Oduzimanje automobila takvima moze da predstavlja samo kratkorocni problem. Uostalom najmanji je problem nabaviti neku sklopociju od par stotina evra verovatno neregistrovanu. Plenidba imovine vredne 4-5000 evra, troskovi izvrsitelja... bi mozda mogli biti nekome ipak dovoljan razlog da prestane sa tom praksom.

                        Uostalom mi koji smo polozili voznju i za to platili smo verovatno ludi?
                        Mozda je moje vidjenje pogresno. Ne znam.
                        www.paluba.info

                        Comment

                        • Chubbs
                          Everybody lies
                          • 29.01.2006
                          • 5807
                          • Novi Sad
                          • Audi A6 1.8T

                          #42
                          Zasto neko ima 20+ prijava?
                          Zato sto moze, bez posledica.
                          Da se ovo nije desilo, ne bi pravili ovu akciju kontrole, privodjenja i prekog suda.
                          Gde je problem? Pa upravo u tome sto mora akcija da se pravi i sto to nije standardna procedura. Akcija ima rok trajanja i opet jovo nanovo, izbegavaj, slazi prijave, zastara...do opet neke akcije kojoj ce prethoditi neka nesreca....

                          Sa prosecnom platom i kazna od 10 hiljada je poprilican udarac ako je nemoguce izbeci. U suprotnom, moze da bude 10 ziliona, ako znam da necu dati ni dinara. One koje plasi ta cifra, ni ne prave sranja.
                          Okreni, obrni po meni trosenje vremena i ppgresno resavanje problema.
                          You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                          Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                          Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            #43
                            Nije lud ko je položio a nije ni dobro da roditelj koji nema struju da plati bude oderan za pola miliona jer dete sigurno nema te pare... Nije dobro ni da se napune zatvori ali se nešto mora uraditi, deca baš često ginu i to su obično tragedije.

                            Zakon an brzaka ili ne, i bude li ili ne, bitno je da se nešto pokrenulo i da ne zaustavi, nije ni stari loš ako se primenjuje i da neki shvate da ako su poznate ličnosti ili tatini sinovi svejedno mogu naderati...
                            Može kao u Finskoj, prema dohotku i kazna.
                            Moždda to natera i drugu sferu da se pokrene i počne da otima neplaćeni porez.
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            • stevak
                              CBC Senator XXL
                              • 31.05.2009
                              • 1215
                              • Zemun
                              • Saab 9000 cs 2.0T

                              #44
                              Originally posted by Chubbs View Post
                              Gde je problem? Pa upravo u tome sto mora akcija da se pravi i sto to nije standardna procedura. Akcija ima rok trajanja
                              Ajd' da se nadovežem pitanjem za razmišljanje - čime se to zanima naša saobraćajna policija kad nema ovakvih akcija? Šta je njen prevashodni posao?

                              Zamišljam, recimo, lekare koji bi akcijski, s vremena na vreme, odrađivali posao. Ili bakalina iz komšiluka koji bi samo tri dana u mesecu prodavao bakaluk.
                              ex SAABotražitelj

                              Comment

                              • YUgisa
                                CBC Senator XXL
                                • 05.06.2008
                                • 793
                                • Subotica
                                • Yugo 1.1 EFI

                                #45
                                Da napisem i ja neku, da odgovorim na pitanja sa pocetka teme...

                                1. Ove izmene nece doneti nikakvu specijalnu razliku, zagorcace zivot postenima samo koji ce da ispostuju nova pravila kao sto su i stara do sada, a bahati ce nastaviti po starom kao i do sada, mozemo donositi zakone i pravila do mile volje dok se ne donese zakon da vaze za sve jednako i da se mora strogo primenjivati nece biti promene. Dok citamo na forumu kako se mnogi hvale kako su se izvukli za koju crvenu, nema nista od toga.

                                2. Kako popraviti brzo stanje, pa uvesti strogu unutrasnju kontrolu sudstva i policije.

                                3. Dugorocno gledano, raditi na edukaciji i svih, ne samo dece jer mogu da nabrojim brdo primera gde roditelji uce lose svoju decu. Uzeti i u obzir siru sliku, problem nije samo saobracaj nego opsta svest ljudi po svim pitanjima u zivotu... Ljudi misle da ova nazovi demokratija znaci da svi sve mogu i da niko nema pravo da im nesto brani... Svi misle da drugi moraju da se povinuju samo njihovim zeljama i shvatanjima i ostali nisu vazni.

                                4. Kako spreciti da sednu za volan osobe bez vozacke, velikim novcanim i zatvorskim kaznama i u slucaju maloletnih lica, ozbiljno uplitanje socijalnih sluzbi u odgoju dece u sprezi sa skolstvom... Znaci ako je neko dete problematicno u skoli, ispoljava odredjena negativna ponasanja usled loseg odgoja, svakako da povecava sansu i da u daljem zivotu ne postuje zakone bez obzira na koju sferu se odnose. Keva mi radi u osnovnoj skoli, kakve fore imaju klinci, neke stvari koje oni cine se ja ne bih usudio u ovim godinama da uradim... Davaju deci svakakva prava, a nikakve obaveze...

                                5. Kako spreciti decu da se ne igraju sa svojim i tudjim zivotima, pa sve vec pomenuto ovo ranije, a problem vecinom i lezi medju roditeljima, jer Boze moj, ne mogu ja to svom detetu da branim pa da se ne uklapa u drustvo i nemaju smisao gde je granica normalnog ponasanja... Osnovati ozbiljne zadruge, zaposliti ih da istrose energiju i licno ja bih pozatvarao sve kafice, kafane, diskoteke i slicne od 23 do 6h... Takodje zabrana prodaje alkohola mladjima od 21 godinu na takvim mestima ali i mladjima od 18 u prodavnicama bez obzira da li ih je tata poslao...


                                Takodje bih uveo bazu u kojoj bi sve drzavne sluzbe imale pristup i ukinuo zastarevanje prekrsaja, ako nakon 2 godine taj neko ne dodje na sud, osuditi ga po najstrozijoj kazni i ako dodje da produzi licnu, zaustavi ga policija makar u redovnoj kontroli i slicno, odmah da se vodi u stanicu... Ukoliko nije fizicki moguce da dodje iz bilo kojeg razloga, ima advokata, blizu porodicu, pa neka ga zastupaju, ako niko ne dodje ceo proces, najstrozija kazna... Ako je kazna zatvorska, odmah u zatvor bez ikakvog opravdanja, ako je novcana, u zatvor dok se ne isplati ili se zamenjuje zatvorskom...
                                Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."

                                Comment

                                Working...
                                X