Ajde da pogledamo na to iz neke druge perspektive. Zamislite kad bi umesto prava prvenstva ovih koji su već u kružnom toku pravo prvenstva imali ovi koji se tek uključuju u kružni tok. Evo za primer da uzmemo baš pomenutu Slaviju...
Znači ja dolazim iz Nemanjine i svi u kružnom levo od Nemanjine staju da bih ja ušao u kružni, ali ja ne mogu da udjem u kružni jer i ovi desno od Nemanjine su stali jer propuštaju ove iz Bulevara, a opet ovi iz Bulevara ne mogu da se uključe jer ovi ispred njih su stali da propuste ove koji se uključuju iz Svetog Save koji ne mogu da se uključe zbog ovih ispred koji propuštaju ove iz Mekenzijeve a oni ne mogu da se uključe jer ovi ispred u toku su stali da propuste ove iz Beogradske a oni ne mogu da se uključe jer ispred njih stoje ovi koji propuštaju ove iz Kralja Milana a oni ne mogu da se uključe jer desno od njih je kolona koji je stala da bi propustila mene iz Nemanjine...
Možda ovo ne bi nužno bila slika uvek i u svakom momentu, na svakom kružnom toku, ali na visoko opterećenim saobraćajnicama poput Slavije, ovo bi bila svakodnevna slika.
Znači, sa tako regulisanim tokom saobraćaja u kružnom toku dobijamo - kolaps u saobraćaju. Kružni tok je nužno zlo u saobraćaju zbog svoje kompleksnosti, ali funkcioniše odlično i jedino je moguće rešenje za ukrštavanje više puteva, a poenta toka je da maksimalno ubrza saobraćaj vozila kroz isti jer jedino tad ima smisla. A to se jedino postiže tako što se saobraćaj u njemu reguliše po principu da automobili koji su već u kružnom toku što je pre moguće napuste isti i naprave mesta za druge. U suprotnom, dobija se ranije opisana situacija jer umesto da se saobraćaj ubrza on se usporava time što se automobili koji su već u kružnom toku praktično prisiljavaju da se zaustave u istom, što za posledicu ima zaustavljanje saobraćaja u svim ulicama koje se "susreću" na kružnom toku. Dakle, ono što (treba da) upravlja saobraćajem u kružnom toku je jednostavna logika.
Znači ja dolazim iz Nemanjine i svi u kružnom levo od Nemanjine staju da bih ja ušao u kružni, ali ja ne mogu da udjem u kružni jer i ovi desno od Nemanjine su stali jer propuštaju ove iz Bulevara, a opet ovi iz Bulevara ne mogu da se uključe jer ovi ispred njih su stali da propuste ove koji se uključuju iz Svetog Save koji ne mogu da se uključe zbog ovih ispred koji propuštaju ove iz Mekenzijeve a oni ne mogu da se uključe jer ovi ispred u toku su stali da propuste ove iz Beogradske a oni ne mogu da se uključe jer ispred njih stoje ovi koji propuštaju ove iz Kralja Milana a oni ne mogu da se uključe jer desno od njih je kolona koji je stala da bi propustila mene iz Nemanjine...

Možda ovo ne bi nužno bila slika uvek i u svakom momentu, na svakom kružnom toku, ali na visoko opterećenim saobraćajnicama poput Slavije, ovo bi bila svakodnevna slika.
Znači, sa tako regulisanim tokom saobraćaja u kružnom toku dobijamo - kolaps u saobraćaju. Kružni tok je nužno zlo u saobraćaju zbog svoje kompleksnosti, ali funkcioniše odlično i jedino je moguće rešenje za ukrštavanje više puteva, a poenta toka je da maksimalno ubrza saobraćaj vozila kroz isti jer jedino tad ima smisla. A to se jedino postiže tako što se saobraćaj u njemu reguliše po principu da automobili koji su već u kružnom toku što je pre moguće napuste isti i naprave mesta za druge. U suprotnom, dobija se ranije opisana situacija jer umesto da se saobraćaj ubrza on se usporava time što se automobili koji su već u kružnom toku praktično prisiljavaju da se zaustave u istom, što za posledicu ima zaustavljanje saobraćaja u svim ulicama koje se "susreću" na kružnom toku. Dakle, ono što (treba da) upravlja saobraćajem u kružnom toku je jednostavna logika.

Comment