Kružni tok: HOWTO

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    #16
    Ajde da pogledamo na to iz neke druge perspektive. Zamislite kad bi umesto prava prvenstva ovih koji su već u kružnom toku pravo prvenstva imali ovi koji se tek uključuju u kružni tok. Evo za primer da uzmemo baš pomenutu Slaviju...

    Znači ja dolazim iz Nemanjine i svi u kružnom levo od Nemanjine staju da bih ja ušao u kružni, ali ja ne mogu da udjem u kružni jer i ovi desno od Nemanjine su stali jer propuštaju ove iz Bulevara, a opet ovi iz Bulevara ne mogu da se uključe jer ovi ispred njih su stali da propuste ove koji se uključuju iz Svetog Save koji ne mogu da se uključe zbog ovih ispred koji propuštaju ove iz Mekenzijeve a oni ne mogu da se uključe jer ovi ispred u toku su stali da propuste ove iz Beogradske a oni ne mogu da se uključe jer ispred njih stoje ovi koji propuštaju ove iz Kralja Milana a oni ne mogu da se uključe jer desno od njih je kolona koji je stala da bi propustila mene iz Nemanjine...

    Možda ovo ne bi nužno bila slika uvek i u svakom momentu, na svakom kružnom toku, ali na visoko opterećenim saobraćajnicama poput Slavije, ovo bi bila svakodnevna slika.

    Znači, sa tako regulisanim tokom saobraćaja u kružnom toku dobijamo - kolaps u saobraćaju. Kružni tok je nužno zlo u saobraćaju zbog svoje kompleksnosti, ali funkcioniše odlično i jedino je moguće rešenje za ukrštavanje više puteva, a poenta toka je da maksimalno ubrza saobraćaj vozila kroz isti jer jedino tad ima smisla. A to se jedino postiže tako što se saobraćaj u njemu reguliše po principu da automobili koji su već u kružnom toku što je pre moguće napuste isti i naprave mesta za druge. U suprotnom, dobija se ranije opisana situacija jer umesto da se saobraćaj ubrza on se usporava time što se automobili koji su već u kružnom toku praktično prisiljavaju da se zaustave u istom, što za posledicu ima zaustavljanje saobraćaja u svim ulicama koje se "susreću" na kružnom toku. Dakle, ono što (treba da) upravlja saobraćajem u kružnom toku je jednostavna logika.
    http://www.bmw.tv

    Comment

    • nidza
      CBC Senator XXL
      • 16.04.2008
      • 496
      • nbgd

      #17
      Mislim da niste razumeli JapanX-a. Nije doveo u pitanje uključivanje ili isključivanje iz kružnog toga, već promenu trake već uključenih vozača u kružnom toku.

      Slavija je široka, ulice nisu simetrične nego bezvezno raspoređene, ima ih puno i realno sagledavanje ko je ušao, ko još nije, ko je tek na ulaženju ili izlaženju u slučaju kad se isključuje ka Nemanjinoj recimo, je poprilično konfuzna.

      Da rezimiram:

      - uključivanje u kružni tok, nemaš prvenstvo
      - isključivanje iz kružnog toga, imaš prvenstvo
      - promena trake, nemaš prvenstvo, potpuno isto kao kad menjaš traku, a vozilo pored tebe već postoji, pa nećeš valjda da ga lupiš?

      Slavija ostaje problem u slučaju svih koji idu malo većom brzinom, ako svi poštuju i poznaju propise, što na žalost nije slučaj. Gde je uopšte trenutak kad si se uključio u kružni tok kad recimo iz Beogradske ulaziš, a neko drugi izlazi u Nemanjinu?

      Najčešća situacija, na koju sam kivan, je uključivanje iz Beogradske, u isto vreme približivanje centru kružnog toka, znači i primena trake, a pri tom ne gledaju. Naravno da ću stati, nije problem, samo nije lako ako već nisi prišao krajnjoj levoj traci, i imaš nekog, a u isto vreme ti neko sa sasvim druge strane može doći većom brzinom nego što je okej za Slaviju, a dešava se svaki čas.
      Ne brže od života. Vodite računa sa kim sedate u kola kao suvozač.

      Comment

      • Joker
        CBC Veteran
        • 09.05.2005
        • 116
        • Subotica

        #18
        Mislim da ce te u ovom dokumentu naci dosta odgovora na pitanja oko kruznog toka
        http://www.putic.com/res/sr/Raskrsnice_ ... _tokom.pdf

        Comment

        • deki-ascona
          Bio nam je drug! RIP
          • 10.04.2007
          • 2118
          • NI , Trosharina

          #19
          U vezi 2. japanx-ove slike : otkud vozilo br. 1 da zna da li vozilo br.2 ima ili nema znak ? 1.vozilo bi trebalo da propusti 2. voz. , to je tacno, ali vozac 1. vozila treba da gleda u bob da li postoji znak za 2. vozilo. To znaci samo 2 stvari : ili da vozac br.1 poznaje raskrsnicu , ili da posmatra i znakove koje se odnose na bocne ulice ali otpozadi i da naslucuje sta bi na njima moglo da bude.
          Originally posted by Valent Vudriga
          ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
          Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

          Comment

          • zvrle
            CBC Senator XXL
            • 01.11.2005
            • 961
            • Beograd, Batajnica
            • Golf 4

            #20
            Problem na slaviji su tramvaji i trolejbusi.
            Recimo devetka iz pravca hrama mora skoro ceo kruga da napravi da bi dosla do nemanjine, skretnica sa beograskom malo malo pa ne radi, onda tramvaj stane, lik rucno prebaci skretnicu i za to vreme je blokirao skoro pola kruznog toka.
            “Scientists dream about doing great things. Engineers do them.”

            Comment

            • zoranbg
              CBC Senator XXL
              • 23.03.2005
              • 4098
              • Rooster's Hill , Beog
              • Grande Punto 1.2

              #21
              1. vrlo je jednostavno ..onaj ko je VETJ u kruznom toku ,ima SVAKU prednost nad onima koji zele da udju u kruzni tok ..
              imaju i prednost kretanja u toku i prednost da IZADJU iz toka.

              znaci uvek su baje

              2. nepostoje DVE trake u kruznom toku.
              3. ako "postoje" ..onaj koji menja traku,mora da propusti onog koji ostaje u svojoj "traci" ili "prstenu"
              Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

              Comment

              • JAPANX
                CBC Senator XXL
                • 10.08.2006
                • 2159
                • Beograd

                #22
                kad bude neko lupio auto, videce koliko nije bio u pravu

                a do tada ja uzivam svako prvenstvo koje mi je zakon dodelio

                Comment

                • nidza
                  CBC Senator XXL
                  • 16.04.2008
                  • 496
                  • nbgd

                  #23
                  Moj ćale ima jednu dobru uzrečicu, koju je redovno upotrebljavao dok sam bio mlađi:

                  "Ovde leži onaj koji je imao prednost".

                  Mislite o tome.
                  Ne brže od života. Vodite računa sa kim sedate u kola kao suvozač.

                  Comment

                  • zoranbg
                    CBC Senator XXL
                    • 23.03.2005
                    • 4098
                    • Rooster's Hill , Beog
                    • Grande Punto 1.2

                    #24
                    @Japanx . mene interesuje,kako moze da zna onaj koji je u kruznom toku,da li onaj sto se ukljucuje ima trougao ili ne.

                    po ovom linku koji je dat,znaci da ako nema trougao da ima prednost onaj koji ulazi u kruzni tok.! i j ajde nek bude OK . taj sto ulazi zna.
                    ali kako to moze da zna ovaj sto je VETJ u kruznom toku ?!?

                    bas je totalna nebuloza. ..
                    treba da poznajes svaki kruzni tok u koji udjes,koje znakove imaju svi koji ulaze u kruzni tok !..pa to je nebuloza totalna.!

                    zato ja primenjujem ,kao sto sam napisao u predhodnom postu.
                    Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                    Comment

                    • JAPANX
                      CBC Senator XXL
                      • 10.08.2006
                      • 2159
                      • Beograd

                      #25
                      Upravo pricam tako nesto... kruzni tok se regulise po opstim pravilima saobracaja kod nas a ne po posebnim pravilima kako svi vi ostali mislite

                      Nadji mi zakon u kome pise da onaj koji je u kruznom toku ima prednost nad onim koji pristupa istom a da to nije odredjeno znakom stop ili obrnutim trouglom

                      Sada me svi iznenadjujute i pitam se kako ste uspeli da polozite teorijski deo

                      Ovo ne vazi za one koji su polagali u drugoj zemlji, tamo vazi to pravilo o kome vi pricate a kod nas nema veze sa vezom

                      Evo ja sam spreman da se kladim, moze i 100 evra... jel prihvata neko? odgovor postoji u zakonu kao i u prirucnicima za nove vozace.

                      Situacija je sledeca, nailazis na kruzni tok, nemas znak ili imas znak obavestenja da nailazis na kruzni tok. imamo automobil koji je u toku i hoce da se iskljuci presecajuci vam put a vi treba da se ukljucite presecajuci njemu put. Vi njemu dolazite sa desnog boka, on vama sa levog... Ko ima prednost? Klasicno pitanje je ko ima prednost u kruznom toku? Onaj koji je u kruznom ili onaj koji se ukljucuje?

                      ajde, 100 evrica... moze i 1000...


                      Mozete i pitati policajca sutra, bice akcija pa ce ih biti na svakom cosku u BG

                      Comment

                      • JAPANX
                        CBC Senator XXL
                        • 10.08.2006
                        • 2159
                        • Beograd

                        #26
                        Originally posted by zoranbg
                        @Japanx . mene interesuje,kako moze da zna onaj koji je u kruznom toku,da li onaj sto se ukljucuje ima trougao ili ne.
                        a kako ti znas, kad nailazis na raskrsnicu, ko ima prednost?

                        obrnuti trougao, romboid za put sa prvenstvom prolaza i znak stop su primetices drugacijeg oblika od svih ostalih znakova a razlog tome nije estetika ili da razbiju monotoniju

                        razlog je taj da ti u raskrsnici ili na ukrstanju puteva prepoznas znak i sa kontra strane. ta tri znaka se prepoznaju vrlo lako, jedinstveni su u svom obliku i ne mozes ih zameniti ni za jedan drugi.

                        i to se ucilo u auto skoli u teorijskom a posebno u prakticnom delu

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #27
                          Originally posted by JAPANX
                          tu je nacrtano i napisano da prednost ima onaj ko jeu kruznom toku.
                          tako kaze i stari, a i buduci novi, i svaki zakon o saobracaju sirom sveta- jedno od opstih pravila.

                          ukljucivanjem sa sporednog puta u glavni tok saobracaja vozac je uvek duzan da propusti sva vozila koja se krecu ulicom sa pravom prioriteta.
                          a kruzni tok je viseg ranga, prioritetna ulica.

                          tako se i kod nas uglavnom vozi.

                          a za samo prestrojavanje unutar kruznog toka, kada postoji vise kolovoznih traka kretanja, vazi prosto pravilo da se iskljucuje prelaskom u spoljni prsten (uz naravno zmigavac) a dase vozi unutrasnjim prstenom sve veme dok se obilazi krug i ne stigne do faze prestrojavanja u spoljni prsten i odvajanja.

                          takodje, podrazumeva se da se prilikom voznje u unutrasnjem prstenu koristi levi zmigavac koji signalizira ostalim ucesnicima nameru da se nastavi obilazak unutar kruznog toka.

                          davanjem desnog zmigavca, signalizira se da sezeli prestrojiti i napustiti kruzni tok.

                          nekoliko vrlo jednostavnih pravila koja ne ostavljaju mesta nagadjanjima niti nausmicnom tumacenju buducih odluka o putanji kretanja.

                          i najvaznije, korisititi sve retrovizore.

                          ja se ne secam da sam ikada imao problemada prodjem Slaviju ili Bogosloviju u bilo koje doba dana, ukljucivo i najveci spic.

                          najveci problem je kada neki vozac prosto ne poznaje pravila i stane u kruznom toku da bi npr, pustio nekoga da se ispred njega a spolja ubaci.

                          ili kada neki obicno vozac autobusa svesno udje, maltene parkira i zaglavi kruzni tok jer ne moze da izadje. a vidi i zna unapred ali eto silom kao nesto misli da postigne.


                          ja bih nazvao umerena odlucnost i ravnomerno kretanje su kljucni za efikasan i brz prolazak kroz kruzni tok.

                          meni smeta ono secenje, kada neko zlonamerno pokusava da isece kruzni tok da bi eventualno presao 5 m puta manje, ili ustedeo pola kruga okretanja volana.

                          Slavija je rekao bih jedna blaga varijanta kruznog toka, blaga u smislu lakog prolaska.

                          najgore sto sam doziveo je kruzni tok na autoputu gde se ukrsta po 10-12 traka autoputa iz nekoliko smerova...jako je siroko vidno polje i tesko se u retrovizoru obuhvati dobar pregled na ukupno stanje i putanje ostalih vozila.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #28
                            Na slaviji na svakom ulazu stoji trougao, prema tome, gledaš samo tramvaj sa leve strane, jer on ima pravo prvenstva prolaza, ukoliko policajac ne pokaže suprotno.
                            tramvaj u Srbiji nema pravo prvenstva prolaza na javnom putu, osim u posebno obeleznoj tramvajskoj bastici i to kada nastane ukrstanje putanje vozila sa tramvajem tj vozilo preseca tramvajsku basticu.

                            u Becu recimo tramvaj ima prednost nad ostalim vozilima, kod nas nije tako regulisano.

                            a pogotovu ako tramvaj dolazi sa leve strane nema pravo prvenstva- kada su istog ranga prava kretanja uvek prednost ima onaj koji dolazi sa desne strane.

                            nisam proveravao, ali eto po secanju ( i praksi)
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #29
                              Originally posted by JAPANX
                              postoji i vazi dok ne udjes u raskrsnicu

                              kad udjes, usao si...
                              da i takodje vazi da pre ulaska u raskrsnicu si duzan da propustis sva vozilakoja se PRE tebe vecu raskrsnici.
                              to podrazumeva i sva vozila koja se vek krecu kruznim tokom u bilo kojoj traci- prstenu.
                              u tvom primeru ulaska iz Mekenzijeve, imas postavljen znak koji ti kaze da ulazis iz sporedne ulice i da nemas pravo prvenstva.

                              to sto si opisao, kada bi bila nezgoda, uveren sam da bi ti bi oglasen za krivca jer nisi porpustio vozila koja napustaju kruzni tok i vec su se nalazila u kruznom tolu PRE nego sto si odlucio da se ukljucis.

                              ali, u stvarnosti retko ko, prakticno niko, nece cekati da se potpuno isprazni kruzni tok od svih vozila pa da tek onda udje vec naprosto pravi procenu da li moze da se "udene" u kruzni tok ali da nikako ne ometa one koji su u unutrasnjem prstenu ili se upravo iskljucujuiz kruznog toka.

                              a kao i u ostalim situacijama u saobracaju najbolje pravilo je popustiti 2 sekunde u ritmu voznje, i sacekati svojih 5 sekundi za prolazak bez ometanja ikoga i rizika.

                              uostalom, Slavija je omiljeno mesto taksista da se "nameste" da ih neko opali- kada treba da zakrpe limariju auta o trosku tudjeg osiguranja.
                              a to je bas zgodno ako se nadje neko ko se tek ukljucuje u kruzni tok pa isece taksistu koji naprasno odluci da skrene udesno i da se iskljuci.

                              ni prvi ni poslednji put da se vide takve scene, da tako kazem namestanja pozicije.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #30
                                Nadji mi zakon u kome pise da onaj koji je u kruznom toku ima prednost nad onim koji pristupa istom a da to nije odredjeno znakom stop ili obrnutim trouglom
                                naravno da ga nema jer je u zakonu osmisljeno da se tok saobracaja pri pristupanju iz sporedne u glavnu ulicu odredjuje postavljanjem znaka.
                                konkretno stop ili obrnuti trougao je UVEK postavljen na svakom ukljucenju u ulicu sa pravom prvenstva prolaza (koja je tako odredjena).

                                stoga, i UVEK se pri ulasku u kruzni tok postavlja obrnuti trougao.

                                veoma jednostavna regulacija, i naravno pokrivena zakonom.


                                taj znak, koji tebi kaze da onaj u glavnoj ulici koji se tamo vec nalazi ima bez izuzetka prednost.
                                to sto je ta glavna ulica u obliku putanje koja nije prava ne menja stvar, niti opsta pravila saobracaja.

                                skraceno, uvek je prednost onoga u kruznom toku usled toga sto je uvek postavljen znak pre ulaska u kruzni tok.

                                ako je znak kojim slucajem unisten, ukraden, povadjen i slicno, e tada nastaje pitanje tumacenja odgovornosti, a u pricu se ukljucuje i opstinski organ nadlezan za regulaciju saobracaja koji je odgovoran za ispravno stanje signalizacije.

                                na Slaviji koliko znam tog pitanja kradje znakova nema, pa niti dileme oko glavne i sporedne ulice.

                                kruzni tok je obicna ulica kao i bilo koja druga, i na isti nacin je regulisan saobracaj znakovima ili opstim pravilima prolaska kroz raskrsnicu.
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X