Ko bi bio kriv da je doslo do kontakta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Damir_K
    CBC Član
    • 26.03.2009
    • 83
    • Beograd

    #16
    Re: Ko bi bio kriv da je doslo do kontakta?

    Originally posted by zverko
    o cemu pricamo onda... ove prepiske ZOBS-a i tumacenja istog su smesne. pre nego das migavac treba da se uveris da mozes bezbedno da se ukljucis u saobracaj a ovde je izgleda obratno. 60% ne daje migavac a i ovi sto ga koriste to rade tek posto zapocnu radnju koju su naumili. mozda sam ja blesav ali mene su ucili, da prvo pogledas pa kad vidis da mozes signaliziras ukljucenje. o stajanju bez migavca da ne govorim. u svakom slucaju, u ovoj situaciji da je doslo do kontakta bila bi tvoja rec protiv njegove i to je to. svakodnevno zalim sto nemam neku ladu nivu...
    Ne znam šta je smešno u citatu člana ZOBS-a i njegovom tumačenju, jer da je u konkretnom slučaju došlo do kontakta, onaj koji je započeo obilaženje/preticanje odgovarao bi po ovom članu, nezavisno od spleta okolnosti koje su bile i koje idu u prilog (u pozitivnom smislu) onome koji je preticao/obilazio. Verovatno bi ti ta Niva mnogo pomogla...

    Comment

    • ragazzoni
      CBC Senator XXL
      • 24.02.2009
      • 774
      • Obrenovac i okolina
      • Opel Omega 2.0i-16v

      #17
      Re: Ko bi bio kriv da je doslo do kontakta?

      Stvar je vrlo jasna, prednost ima onaj ko pre započne radnju, a to si ti! Njegov žmigavac ili ne ništa ne znači, on samo žmigavcem obaveštava da namerava da izvrši radnju, ti si pre obilazio nego što je on započeo kretanje. Kriv je on, ti si čist kao suza, posebno što je jako evidentno da je on bio ispred parkiranog vozila, znači nije bio u stanju kretanja, nemoguće. To je kraj. ALI kod nas je običaj da SAOBRAĆAJAC koji ima zadatak da samo uzme podatke i skicira mesto nesreće sa potrebnim materijalnim dokazima i to prosledi sudiji, on vrlo često sugeriše upravo tom sudiji ko je kriv. Tako je moj drugar, koji je inače saobraćajni inženjer i sudski veštak za drumski saobraćaj, prošao u jednoj saobraćajci davnih godina, gde je bio unapred kriv pre nego što je došao kod sudinice. Kad se ispostavilo da sudinica nema ni vozački, da je on sudski veštak, onda je ona rekla otprilikeA SAMI RECITE KO JE KRIV VI SE SVAKAKO NAJBOLJE RAZUMETE U SAOBRAĆAJ!!! Eto šta ja da radim ja nisam saobraćajni već mašinski inženjer?????
      ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
      Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

      Comment

      • cvrle
        CBC Senator XXL
        • 11.06.2006
        • 1008
        • Beograd,Banovo brdo

        #18
        Re: Ko bi bio kriv da je doslo do kontakta?

        Originally posted by milan_g1
        tacno tako, nisam napisao da su ta dva auta jedan od drugog bili udaljeni oko 1m samo, znaci da nisam imao ni prostora ni vremena da ga pustim da krene pa da se ubacim iza njega. kad sam video da krece stisao sam gas i uglavio se ispred
        @ Bojan1212 Meni se iz ovoga sto Milan kaze ne cini tako kao sto ti kazes, a i rekao je da se kretao, dao zmigavac i krenuo da obilazi, znaci vec se krece brzinom od 40km/h i na pola prvog auta vozilo ispred ( koje se nalazi metar od prvog i dva metra u najboljem slucaju od njega) krece unapred. A on vec ide brzinom od 11m/sec. Ja samo komentarisem kako je napisano.

        A cinjenica je da je ovo put sa dve trake( po jednom u oba smera) i sa punom linijom koja ih deli. Verovatno je i zaustavljanje tu zabranjeno ali u slucaju sudara oboje su se kretali stim sto ga je Milan preticao preko pune a ovaj ga je udario kao, hipoteticki govorim, i naravno ko je kriv? Milan jer je preticao preko pune linije vozilo u pokretu.

        Mozda nema veze sa temom ali ima sa situacijom, sta bi bilo kada bi na magistrali recimo, preticao vozilo preko pune linije sa 40km/h a to vozilo koje pretices recimo dalo gas i zakacilo ti desnu stranu auta prilikom tvog ukljucenja. Ko bi bio kriv? Ti sto si preticao ili on sto je u svojoj traci, sa punom linijom sa leve strane, dao gas jer nema potrebe da ocekuje da ga neko obilazi preko pune.
        Boj ne bije svetlo oruzje vec boj bije srce u junaka

        Comment

        • prolupator
          CBC Senator XXL
          • 02.09.2005
          • 3968
          • Zemun

          #19
          Re: Ko bi bio kriv da je doslo do kontakta?

          Vozilo koje se pretiče ne sme da ubrzava, može samo da održava brzinu ili da uspori. Ubrzavanje nikako i nikad nije dozvoljeno!
          Jbt, to se sve uči (ili se učilo nekad) u auto školi ...
          Toliko se radujem što će se polaganje vozačkog vratiti u stara vremena, kad se toliko toga učilo pre sedanja za volan ...
          OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

          prolupator.mojblog.rs

          Comment

          • Franjo
            Banovan
            • 14.08.2009
            • 2831
            • Inđija - Beograd
            • Renault megan II res

            #20
            Re: Ko bi bio kriv da je doslo do kontakta?

            Originally posted by cvrle
            sta bi bilo kada bi na magistrali recimo, preticao vozilo preko pune linije sa 40km/h a to vozilo koje pretices recimo dalo gas i zakacilo ti desnu stranu auta prilikom tvog ukljucenja. Ko bi bio kriv? Ti sto si preticao ili on sto je u svojoj traci, sa punom linijom sa leve strane, dao gas jer nema potrebe da ocekuje da ga neko obilazi preko pune.
            U pravu si, nema veze sa temom: zašto je to vozilo zaustavljeno na magistrali pa ga obilaziš, što je dozvoljeno, ili vozi 20 kmh, pa ga pretičeš, jer je opet dozvoljeno jer vozi tako sporo, pa kad te ugleda ili ne ugleda, da gas...

            A što se tiče da nema potrebe da očekuje... Prilikom obuke za vozača "B" i "C" kategorije naučen sam da vozač stalno mora nešto da očekuje, kako bi mogao na vreme da reaguje zbog "psihičke sekunde"! Pa makar to bilo i pokazivanje "srednjaka". Naučno je dokazano, da i za to važi taj zakon: od momenta kada mozak pošalje ruci impuls da to uradi, do izvršenja će proći oko 1 sek. ili pri brzini od 40 kmh, preći ćeš oko 11 m. Kako brzo, a u stvari sporo!

            Comment

            • cvrle
              CBC Senator XXL
              • 11.06.2006
              • 1008
              • Beograd,Banovo brdo

              #21
              Re: Ko bi bio kriv da je doslo do kontakta?

              Originally posted by prolupator
              Vozilo koje se pretiče ne sme da ubrzava, može samo da održava brzinu ili da uspori. Ubrzavanje nikako i nikad nije dozvoljeno!
              Jbt, to se sve uči (ili se učilo nekad) u auto školi...
              Uci se i da nije dozvoljeno preticanje preko pune linije takodje... Pa sta sad ima vecu vaznost i sta je gore , cisto kao primer, taj sto pretice preko pune linije ili ovaj sto daje recimo gas ni ne znajuci da ga neko pretice preko pune jer ne ocekuje.


              Član 62
              Vozač ne sme vozilom da otpočne preticanje ili obilaženje:

              5) ako po izvršenom preticanju ili obilaženju ne bi ponovo mogao da zauzme položaj na saobraćajnoj traci kojom se kretao pre preticanja ili obilaženja, i to bez ometanja ili ugrožavanja ostalih učesnika u saobraćaju, osim kad za preticanje ili obilaženje koristi saobraćajnu traku koja je zabranjena za saobraćaj vozila iz suprotnog smera.

              Član 63
              Posle preticanja ili obilaženja jednog ili više vozila, vozač je dužan, čim bude moguće da to učini bez ometanja ili ugrožavanja ostalih učesnika u saobraćaju, da vozilom ponovo zauzme položaj na saobraćajnoj traci kojom se kretao pre preticanja, odnosno obilaženja.
              Boj ne bije svetlo oruzje vec boj bije srce u junaka

              Comment

              • milan_g1
                CBC Senator XXL
                • 07.02.2007
                • 863
                • Karaburma

                #22
                Re: Ko bi bio kriv da je doslo do kontakta?

                Uh rasplamsala se prica...

                Ovako, ja kontam da je taj problematicni prvi stao i izasao iz auta (da kupi hamburger jer je odmah tu odlican rostilj kod Pere Zdere i kod Koce ), ovaj drugi staje tik iza njega i pali sva 4 i izlazi po pljesku. Ovaj prvi je posluzen i seda u kola. Dok ja nailazim on pali auto, ja vidim SAMO ovoga sa sva 4, ne ide mi niko u susret i dajem levi zmigavac i OBILAZIM ga, skroz opusteno, znaci sa manje od 40 km/h. Kako sam mu prisao tako mi se otklanja vidik i vidim narandzastog Logana kako stoji ispred, ja ne ubrzavam jer obojica stoje a nema nikoga da mi ide u susret. Obilazim prvi auto, u tom trenutku vidim da ovaj lik krece, nije dao zmigavac nego je samo krenuo i ja tu nabodem gas i sirenu i izadjem na preko 40 mozda i 50 km/h i uglavim se ispred njega (bio sam u drugoj brzini, 1.6D na koliko moze da izadje?). Ja sam zapoceo OBILAZENJE jer kad sam dao zmigavac i presao u levu traku oba automobila su STAJALA a ja sam se kretao. Na pola te radnje je lik krenuo, nedovoljno brzo da se uglavim iza njega, nedovoljno sporo da me ne ometa u mojoj nameri koju sam zapoceo PRE njega a da mi ne remeti moj tempo voznje.

                Jedino da vam jos snimim kamerom da vidite koliko je tu prostora bilo. Pitanje za svakog od vas: Sta bi ste vi uradili u datoj situaciji? Probajte da sa brzinom pribliznom 40 km/h obilazite parkirani auto i zamislite da taj krene kad se nalazite 2-3m iza njega, koliko ce vam metara trebati da ga zaobidjete i da li to mozete bez dodavanja gasa?
                "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

                Comment

                • milan_g1
                  CBC Senator XXL
                  • 07.02.2007
                  • 863
                  • Karaburma

                  #23
                  Re: Ko bi bio kriv da je doslo do kontakta?

                  Originally posted by Franjo
                  Eh, ostaje još pitanje u kom momentu ste razmenili "pozdrave"?!
                  Pa posle kruznog toka... na parkingu prodavnice ali nebitno
                  "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

                  Comment

                  • Bojan1212
                    CBC Senator XXL
                    • 15.07.2008
                    • 468
                    • Zemun
                    • Honda Accord

                    #24
                    Re: Ko bi bio kriv da je doslo do kontakta?

                    @cvrle

                    Milan jeste tako napisao i to stoji ali ja sumnjam u tu njegovu ocenu, jer sto se brze kreces malo je teze oceniti neka rastojanja. Medjutim, predpostavljao sam da se Milan verovatno kretao u trecoj brzini, pa kad je naisao primetio da stoji parkiran automobil i malo usporio, pa samim tim prebacio u drugu negde oko 30-40, a ovaj krenuo ne na 2-3m ko sto mu se cinilo nego mozda desetak sto je pri toj brzini relativno malo i dao gas. E sad, nisu se oni vozili paralelno da bi tolio smetali jedan drugom dovoljno je da cim krene smanji njegovu relativnu brzinu u odnosu na njega, samim tim on se krece brzinom od 11m/s prema kruznom toku, a u odnosu na njega mozda samo 15 km/h sto znaci oko 4m/s. Reklo bi se da mu je pri tome dovoljna jedna sekunda da ga predje medjutim on mora da napravi prostora da se uglavi, a i ovaj ubrzava, a priblizava se kruzni tok, pa sve to vodi jednoj panici...

                    Comment

                    • MarkoFaca
                      CBC Veteran
                      • 10.09.2007
                      • 108
                      • Karaburma, Beograd
                      • Opel Vectra C 1.8

                      #25
                      Re: Ko bi bio kriv da je doslo do kontakta?

                      Da se ovo meni desilo, ja bih verovatno prikočio, pustio ga da prođe, ubacio bih se iza njega, a onda bih ga jedno vreme maltretirao dugim svetlima & sirenom, uz obavezne sočne psovke...

                      Comment

                      • milan_g1
                        CBC Senator XXL
                        • 07.02.2007
                        • 863
                        • Karaburma

                        #26
                        Re: Ko bi bio kriv da je doslo do kontakta?

                        Evo sinoc sam ponovo prosao tim putem, ta cela ulica od raskrsnice do kruznog toka je dugacka svega 20m, lose sam procenio duzinu prvi put, i jos je blago zakrivljena u desno, zbog toga mi je prvi auto u nizu bio potpuno zaklonjen.
                        "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

                        Comment

                        • mixer
                          CBC Senator
                          • 13.04.2005
                          • 202
                          • Skopje

                          #27
                          Re: Ko bi bio kriv da je doslo do kontakta?

                          Stotinu puta doživljena situacija,pošto honorarno radim kao instruktor.odgovor je desni žmigavac i povratak u svoju traku.gotovo.Desni žmigavac kod normalnog obilaženja i preticanja nije obavezan ,ali u datoj situaciji poželjno je da trepne 2-3 puta čisto da se zna da ne nameravaš da se utrkuješ i da ustupaš prednost prolaska.defanzivno i civilizovano drugovi.
                          Jahači magle

                          Comment

                          • DovlaK
                            CBC Senator XXL
                            • 24.07.2008
                            • 560
                            • Beograd

                            #28
                            Re: Ko bi bio kriv da je doslo do kontakta?

                            E imam ja pitanje na ovu temu pa reko' da ne otvaram novu...

                            Dakle ulica je široka možda 2-2,5m, a dvosmerna... naravno, postoje proširenja s obe strane u vidu neke šljake koja je prilično propala i na većem delu ulice (nekih 300-400m) ja ne mogu da siđem jer mi je auto nizak... večeras mi se dogodilo da se lik zaleteo u susret, a ja sam se sklonio do desne ivice puta i stao... verovatno je išao ''kukavica'' varijantom i kada je shvatio da ja stojim i da mu se neću skloniti s puta bilo kasno da zakoči, pa je samo smotao s puta i proleteo pored mene kačeći žestoko patosom... e sad ja razmišljam, ko bi bio kriv da on nije smotao nego da me je opalio... kako bih ja dokazao da sam stajao i uopšte ko ima tu prednost kad ulica nije dovoljno široka? Ko je dužan da se skloni tj. siđe s puta?

                            Za one koji znaju, ulica je u Pančevu, ono od starog buvljaka kad se ide prema Streli...
                            Будале се не рађају. Праве их лепе девојке у слободно време.

                            Comment

                            • mixer
                              CBC Senator
                              • 13.04.2005
                              • 202
                              • Skopje

                              #29
                              Re: Ko bi bio kriv da je doslo do kontakta?

                              Dobro si postupio.Ako je onemugećeno ili otežano razilaženje(neznam kako se tačno kaže nma srpskom)vazaču kome je lakše da tom učini mora da zaustavi vozilo a po potrebi i vožnjom unazad ili na drugi način skloni vozilo i da zauzme položaj koji omogućava bezbedan prolaz.E sada neznam kako si ti to tačno izveo t.j dali si ostavio dovoljan prostor za prolaz,gde su proširenja koje se naveo da postoje.
                              Jahači magle

                              Comment

                              • DovlaK
                                CBC Senator XXL
                                • 24.07.2008
                                • 560
                                • Beograd

                                #30
                                Re: Ko bi bio kriv da je doslo do kontakta?

                                Ne postoje proširenja... prosto put je asfaltiran kao što rekoh nekih 2-2,5m širine i celom dužinom ima po 50-75cm s obe strane gde jednom godišnje naspu drobljeni asfalt i to traje možda mesec-dva i naprave se krateri u koje se nakon toga ne može silaziti (ja svojim autom kačim). U konkretnoj situaciji ja sam se primakao uz desnu ivicu ASFALTA, dakle imao sam još možda pola metra s desne strane tog ''proširenja'', ali je bio bukvalno KRATER i nije mi padalo na pamet da silazim tu...

                                Nisam napomenuo malopre, tu apsolutno ne postoji nikakav znak za prvenstvo prolaza niti bilo kakav znak uopšte... zaista mi nije jasna ulica, pokušaću narednih dana da napravim snimak te ulice kako bih dočarao besmislenost i nefunkcionalnost...
                                Будале се не рађају. Праве их лепе девојке у слободно време.

                                Comment

                                Working...
                                X