Ko bi bio kriv da je doslo do kontakta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • milan_g1
    CBC Senator XXL
    • 07.02.2007
    • 863
    • Karaburma

    Ko bi bio kriv da je doslo do kontakta?

    Probacu da vam objasnim situaciju koja mi se dogodila.

    Raskrsnica pa ulica od nekih 40ak metara pa kruzni tok, naravno tu je puna linija. Ja prolazim raskrsnicu i ulazim u tu ulicu ka kruznom toku, dva auta su parkirana na putu jedan iza drugog, ovaj prvi na koga nailazim je ukljucio 4 zmigavca, ne ide mi niko u susret i ja dajem levi zmigavac i obilazim ga (malo ubrzavam normalno, oko 40 km/h). Vec sam dosao do pola meni prvog auta kad onaj ispred njega krece, nije covek gledao u retrovizor da li ga neko obilazi. Ja legnem na sirenu i na gas i stignem da se uglavim ispred njega do kruznog toka. Sta bi ste vi uradili u toj situaciji, gas ili kocnica? Da sam kocio stao bih u ravni sa njim ali u pogresnoj traci, pa dok on napravi meni prostor, pa ja da se vratim u svoju traku... Ili bi mozda obojica stali sto tek ne valja.

    Da je doslo do kontakta (verovatno bi to bilo u moje zadnje desno krilo prilikom vracanja u svoju traku) ko bi bio kriv? Ja sam poceo obilazenje a zavrsilo se na preticanju gde to nije dozvoljeno. Srecom zavrsilo se na obostranom pokazivanju srednjeg prsta.

    Evo skica situacije

    "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"
  • kunivan
    CBC Član
    • 13.01.2009
    • 23
    • Beograd

    #2
    Re: Ko bi bio kriv da je doslo do kontakta?

    Po meni si trebao da se vratis u svoju traku iza njega. Bez obzira sto je on krenuo 'u zao cas', cenim da bi pandur na uvidjaju rekao 'preticali ste preko pune linije'.
    Opel Astra G 1.4 twinport sedan 2005.

    Comment

    • prolupator
      CBC Senator XXL
      • 02.09.2005
      • 3968
      • Zemun

      #3
      Re: Ko bi bio kriv da je doslo do kontakta?

      Ne, ne bi to rekao, jer to nije preticanje već obilaženje koje može da se obavi preko pune linije.
      Ne bi ti bio kriv jer je lik koji ti je uleteo bio obavezan da se uveri da može obaviti obilaženje bez ugrožavanja ostalih učesnika u saobraćaju. Pošto si ti već započeo obilaženje ti si u prednosti i taj lik je morao da te propusti i onda da krene u zaobilaženje.

      To je zakon, a tumačenje izjava i njihova istinitost je nešto drugo ...
      OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

      prolupator.mojblog.rs

      Comment

      • milan_g1
        CBC Senator XXL
        • 07.02.2007
        • 863
        • Karaburma

        #4
        Re: Ko bi bio kriv da je doslo do kontakta?

        Tako nekako i ja kontam situaciju. Inace jako je malo falilo da dodje do kontakta. Ja sam refleksno stisao gas i ugurao se. i lik je malo zakocio kada sam legao na sirenu, verovatno je bio svestan da nije gledao u retrovizor. Srecom lepo se zavrsilo ali nazalost sve je vise ovakvih situacija...
        "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

        Comment

        • Bojan1212
          CBC Senator XXL
          • 15.07.2008
          • 468
          • Zemun
          • Honda Accord

          #5
          Re: Ko bi bio kriv da je doslo do kontakta?

          Iskreno receno, ja bi bi u slucaju da mu je slabiji auto sigurno stisnuo po gasu da ga sto pre obidjem, a u slucaju da se i on naprzi kocio bih...

          Comment

          • Damir_K
            CBC Član
            • 26.03.2009
            • 83
            • Beograd

            #6
            Re: Ko bi bio kriv da je doslo do kontakta?

            Novi ZOBS donekle ne reguliše u potpunosti opisanu situaciju.
            Naime, čl. 55 stav 3. tač. 1 zabranjeno je preticanje ili obilaženje kolone vozila. (kolona vozila predstavlja najmanje 3 vozila), tako da u konkretnom slučaju ne bi bio kriv.
            Mada, ako bi došlo do kontakta, kao i prilikom drugih saobraćajnih nezgoda, po nekom nepisanom pravilu u velikom broju slučajeva oba učesnika odgovaraju za pričinjenu štetu ( ovaj drugi pa makar i 10%). U konkretnom slučaju tebe bi teretili za čl. 56 u kome se kaže da posle preticanja ili obilaženja vozač je dužan da se, bez ometanja ili ugrožavanja ostalih učesnika u saobraćaju, vrati u saobraćajnu traku kojom se kretao pre toga.
            Znači bez obzira kad si krenuo u preticanje, kad je drugo vozilo krenulo iz stanja mirovanja, ti si dužan da se nakon izvršenog preticanja vratiš u saobraćanu traku iz koje si započeo preticanje a da ne ugroziš ostale učesnike u saobraćaju, što se u konkretnom slučaju nije (ili ne bi) dogodilo.
            Tako funkcioniše sistem kod nas, a biće i još rigoroznije novim Zakonom.

            Nadam se da sam bio od koristi.
            Pozdrav

            Comment

            • kunivan
              CBC Član
              • 13.01.2009
              • 23
              • Beograd

              #7
              Re: Ko bi bio kriv da je doslo do kontakta?

              Bez zelje da zapocinjem raspravu, ja sam drugacije razumeo situaciju, i to ovako: Jedini koji je ovde obilazio a zatim preticao (obilazenje vozila u pokretu = preticanje) je kolega forumas. Obilaziti se sme, naravno i preko pune linije inace bi saobracaj stao. Preticati se ne sme, tu je zakon jasan. Sad, glavno pitanje je da li je auto koji je bio parkiran ispred ovog sa 4 zmigavca ukljucena krenuo posto je kolega stigao do njega ili malo pre toga. Ako je pre, a ja sam razumeo tako (kolega rece da je stigao do pola prvog auta), onda je to preticanje. U svakom slucaju, onaj ko bi izasao na uvidjaj, video bi dva traga kocenja, potvrdu kretanja oba vozila, i to protumacio kao preticanje. To je moje misljenje...ne tvrdim da sam u pravu, samo tako tumacim ono sto sam procitao i video na skici
              Opel Astra G 1.4 twinport sedan 2005.

              Comment

              • milan_g1
                CBC Senator XXL
                • 07.02.2007
                • 863
                • Karaburma

                #8
                Re: Ko bi bio kriv da je doslo do kontakta?

                tacno tako, nisam napisao da su ta dva auta jedan od drugog bili udaljeni oko 1m samo, znaci da nisam imao ni prostora ni vremena da ga pustim da krene pa da se ubacim iza njega. kad sam video da krece stisao sam gas i uglavio se ispred
                "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

                Comment

                • zverko
                  CBC Senator XXL
                  • 19.08.2005
                  • 7085
                  • BGD
                  • Audi A4

                  #9
                  Re: Ko bi bio kriv da je doslo do kontakta?

                  verovatno nije ni migavac dao...
                  deutsche gemacht-gut gemacht...

                  Comment

                  • milan_g1
                    CBC Senator XXL
                    • 07.02.2007
                    • 863
                    • Karaburma

                    #10
                    Re: Ko bi bio kriv da je doslo do kontakta?

                    Naravno da nije, samo je krenuo
                    "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

                    Comment

                    • zverko
                      CBC Senator XXL
                      • 19.08.2005
                      • 7085
                      • BGD
                      • Audi A4

                      #11
                      Re: Ko bi bio kriv da je doslo do kontakta?

                      o cemu pricamo onda... ove prepiske ZOBS-a i tumacenja istog su smesne. pre nego das migavac treba da se uveris da mozes bezbedno da se ukljucis u saobracaj a ovde je izgleda obratno. 60% ne daje migavac a i ovi sto ga koriste to rade tek posto zapocnu radnju koju su naumili. mozda sam ja blesav ali mene su ucili, da prvo pogledas pa kad vidis da mozes signaliziras ukljucenje. o stajanju bez migavca da ne govorim. u svakom slucaju, u ovoj situaciji da je doslo do kontakta bila bi tvoja rec protiv njegove i to je to. svakodnevno zalim sto nemam neku ladu nivu...
                      deutsche gemacht-gut gemacht...

                      Comment

                      • Franjo
                        Banovan
                        • 14.08.2009
                        • 2831
                        • Inđija - Beograd
                        • Renault megan II res

                        #12
                        Re: Ko bi bio kriv da je doslo do kontakta?

                        Originally posted by milan_g1
                        Da je doslo do kontakta (verovatno bi to bilo u moje zadnje desno krilo prilikom vracanja u svoju traku) ko bi bio kriv? Ja sam poceo obilazenje a zavrsilo se na preticanju gde to nije dozvoljeno. Srecom zavrsilo se na obostranom pokazivanju srednjeg prsta.
                        Misliš, prilikom vraćanja u njegovu traku! Odgovorio si, ti bi bio kriv zbog preticanja gde to nije dozvoljeno, ako bi te udario u zadnje desno krilo. Verovatno bi podelili odgovornost da te je udario pozadi nakon izvršenog preticanja, zbog neprilagođene brzine.

                        Eh, ostaje još pitanje u kom momentu ste razmenili "pozdrave"?!

                        Da dodam, i nakon nešto više od 50 godina vozačkog iskustva, još uvek se držim pravila vožnje i na vreme uključujem svetlosnu signalizaciju, što većina vozača ne radi. Mislim, da bih na mestu onog drugog, ako sam stajao, dao levi žmigavac pre polaska, prethodno proverivši pogledom u retrovizor, bez obzira što je tu puna linija i ako bih te vidio, propustio bih te. Uživajte u bezbednoj vožnji!

                        Comment

                        • cvrle
                          CBC Senator XXL
                          • 11.06.2006
                          • 1008
                          • Beograd,Banovo brdo

                          #13
                          Re: Ko bi bio kriv da je doslo do kontakta?

                          Meni druze nisu ovde neke stvari jasne, nemoj da se ljutis ali pazljivo sam iscitao sve sto si napisao i nije mi jasna jedna stvar. Ali ajde da napisem pa da pojasnimo. Znaci, rekao si da jedan auto stoji i ispred njega stoji drugi auto koji ti nadolazeci i ne vidis, koji u vreme kad si ti ovaj obilazio sa 40km/h i ubrzavao, krece na jedan metar od udaljenosti ovog sa 4 zmigavca sto stoji, a ti si pri toj brzini od 40km/h vec na pola ovog prvog auta.

                          Po meni taj sto je kretao mora da ima neku jacu masinu i da krene pod punim gasom da bi bili tu negde u liniji posle nekog vremena, i da dodje do kriticne situacije na tako malom rastojanju, al ok moguce je cak se to da i izracunati. Koji je bio model auta, taj sto je krenuo i koji si preticao?

                          Rekao si da ima 40m od raskrsnice do kruznog toka. Nek bude da je ovaj sa 4 zmigavca bas na raskrsnici ali po slici tvojoj i nije bas nego je rastojanje i krace al nek bude kao primer (lakse mi da racunam). U momentu kad ti obilazis vozilo sa 4 zmigavca tvoja brzina je 40km/h ili oko 11m u sekundi, sto znaci da do ulaza u kruzni tok ti treba cirka 4 sekunde. Ovom sto krece da bi dosao u liniju sa tobom treba, pa recimo isto 4 sekunde mozda i manje, stim sto on stoji na par metara ispred tebe i treba za 3-4 sekunde da predje tih 30-40m, znaci da mora da ubrzava oko 4 sec do 100 iz mesta da bi te stigao i bio tu negde u liniji

                          Mozda sam malo otisao daleko ali po ovoj prici to bi tako trebalo da bude osim ako ti nisi malo ranije krenuo sa obilazenjem i malo vecom brzinom, a ovaj ispred krenuo ranije nego sto kazes pa ti u solidnoj brzini, a i on pred ulaz u raskrsnicu, plus ti u tudjoj traci pa dal kociti ili dodati gas i uleteti ispred.Ali to je samo moja predpostavka, verovatno nije bilo tako.

                          Drugo mislim da bi bio kriv u svakom slucaju jer si ti njemu uleteo iz trake u kojoj nisi smeo da budes jer je zabranjeno, osim ako ne obilazis vozilo koje stoji, a on nije stajao vec isao tako da je to preticanje, a preticanje preko pune linije je naravno zabranjeno. Sve i da je isao sporo a ti brze opet ne bi smeo da ga preteknes jer nije zaprezno vozilo a ti trebas da prilagodis brzinu uslovima saobracaja ( skoro platih kaznu za to posto sam preticao preko pune kamion koji ide 20-30km/h).
                          Boj ne bije svetlo oruzje vec boj bije srce u junaka

                          Comment

                          • somi_kac
                            CBC Senator XXL
                            • 03.04.2009
                            • 796
                            • Kać

                            #14
                            Re: Ko bi bio kriv da je doslo do kontakta?

                            Originally posted by Damir_K
                            Novi ZOBS donekle ne reguliše u potpunosti opisanu situaciju.
                            Naime, čl. 55 stav 3. tač. 1 zabranjeno je preticanje ili obilaženje kolone vozila. (kolona vozila predstavlja najmanje 3 vozila), tako da u konkretnom slučaju ne bi bio kriv.
                            Druze, vozilo sa upaljena sva cetiri zmigavca nije kolona, nego prinudno zaustavljeno vozilo, mozda u kvaru. Njemu je mozda otisao lezaj tocka na primer, pa ne moze ceo dan da se pomeri. Naravno da takvo vozilo sme da se zaobidje. Cim su upaljena sva cetiri, vreme koje ce on provesti u tom polozaju je nepoznato. Ti ne mozes da stojis iza njega i cekas da on krene, bez obzira sto je puna linija. To sam x puta imao na polaganju, i isto toliko puta mi je instruktor ponovio!
                            Sto se tice ovog problema, onaj koji je krenuo pored Milana bi bio kriv, jer je morao da obrati paznju na vozila oko sebe, jer se on naknadno ukljucuje u saobracaj. Da se meni to desilo, zaustavio bih ga i objasnio mu neke stvari, pa kada ostane bez brisaca, naucice se da gleda sledeci put gde krece.
                            OPEL Astra 1.6i
                            OPEL Kadett 1.6
                            ŠKODA Favorit

                            Comment

                            • Bojan1212
                              CBC Senator XXL
                              • 15.07.2008
                              • 468
                              • Zemun
                              • Honda Accord

                              #15
                              Re: Ko bi bio kriv da je doslo do kontakta?

                              Pazi, moje misljenje da ne mora da bude bas takva situacija sa ovom racunicom. Recimo, on je video auto koji je parkiran sa upaljena 4 zmigavca kao i auto koji je ispred, a za koji u tom trenutku verovatno nije ni mogao da oceni da li su mu upaljena 4 zmigavca i da li je spreman za kretanje ( po meni dovoljno je to da se nije kretao), a po navici poceo je da obilazi ovog i krenuo drugog, medjutim ovaj ako je krenuo dok je on bio jos kod prvog auta ili tu negde blizu u prvoj brzini lako dostize tih 30-40 da bi bio ravni sa njim i da bi mu onemogucio brzo preticanje.

                              Ako nisam dobro objasnio, moja cela prica se svodi na to da nije morao da ima bas toliko jaku masinu da bi mu zasmetao, jer pri toj brzini i prva przina mu pravi problem.
                              Toliko jak auto (4s do 100) bi mu verovatno samo kada bi se on vec nasao u ravni sa njim pa da ga ovaj stisne zestoko da bi pre njega stigao na kruzni tok. Ja mislim da to nije bio ovde slucaj vec samo taj nije gledao u retrovizor krenuo, a to je milanu_g1 koji je bio ipak nekoliko metara iza njega dovoljno zasmetalo zbog toga jer je kratak put.

                              Comment

                              Working...
                              X