DakleM ovako: pre svega bih molio strucna lica i insajdere (a oni neka se sami prepoznaju
) ali i sve ostale da daju svoje misljenje i savet po ovom pitanju. Voleo bih da mogu da budem koncizniji ali je cela situacija prilicno nebulozna i nejasna i zato cu morati da budem malo opsirniji na cemu se unapred izvinjavam. 
Dakle 25. aprila ove godine sam se "spustao" iz pravca Zlatibora ka Uzicu. Nekoliko kilometara ispred sela Jevremovici, nadomak Cajetine, sam naisao na kamion koji je vozio 30-35 km/h. Zna se da je na tom potezu vozi skoro u potpunosti samo i jedino desnom trakom, i da je preticanje srednjom trakom dozvoljeno tek na nekoliko deonica gde potoji isprekidana linija. Posto je auto bio pun, a pre svega posto sam vozio dvoje maloletne dece bio sam vise nego inace oprezan i maksimalno odgovorno sam se ponasao u saobracaju. Da je bilo drugacije ovo ne bih ni pisao.
Elem, pratio sam gore pomenuti kamion (ocigledno "debelo" pretovaren, ali ko to jos kontrolise u saobracaju
) koji se kretao nizbrdo kao sto rekoh brzinom od 30-35 km/h. Puna linija, dosta nadolazeceg saobracaja, i tako kilometrima. Iza mene se vec stvorila kolona od nekih 10-ak automobila i svi smo se tako vukli 30-ak km/h na sat. Ja sam napravio odredjeno odstojanje od kamiona ispred, kako bih imao sto bolji pregled srednje trake i kako bih, cim se ukaze prva prilika, konacno izvrsio preticanje. U jednom momentu pocinje isprekidana linija, pravac od 100-tinak metara iza kojeg put skrece blago udesno. Posto sam kao sto rekoh bio dovoljno udaljen od kamiona a posto je put skretao udesno, video sam da sa desne strane kamiona, iz suprotnog smera nema nadolazeceg saobracaja, srednja traka je bila dakle slobodna i krenuo sam u preticanje kamiona. Preticanje sam obavio bezbedno ne ugrozivsi dakle nikoga u saobracaju, vrativsi se pritom u desnu traku u recimo samom temenu te blage krivine. Pri tome nisam prekoracio dozvoljenu brzinu kretanja na datoj deonici puta. U momentu kad sam se vratio u desnu traku spazio sam sluzbeno lice na duznosti
kako nekih 300-tinak metara ispred mene izlece iz nekog grmlja i singalizira mi da se iskljucim iz saobracaja. Napominjem da se radi o "spustu" od ne znam koliko % ali poprilicno ozbiljnom, verovatno svi znate otprilike o cemu pricam... Na licu mesta zaticem sluzbeni auto i dvojicu saobracajaca. Dajem dokumenta na zahtev i onda me saobracajac poziva da odem do sluzbenog auta. I sad sledi onaj deo o nebulozi cele price 
Kaze covek: "Gospodine, napravili sre prekrsaj preticanje preko pune linije, kazna za taj prekrsaj je tolika i tolika...".
Ja, iskren da budem, pored sve paznje koju sam bio usmerio u bezbedno preticanje kamiona i pracenje saobracaja, nisam zapazio da li sam preticanje zavrsio na punoj ili jos uvek isprekidanoj liniji, jer je puna linija pocinjala bas negde u samom temenu te blage krivine, a ja taj deo puta u momentu kad sam zapoceo preticanje nisam mogao da vidim zbog kamiona ispred. U svakom slucaju, procenio sam a i dan-danas mislim tako da se jesam vratio na vreme u desnu traku jer sam preticanje izvrsio poprilicno brzo obzirom da ovaj kamion skoro pa da je stajao u mestu a i mom autu ne nedostaje snage za jedno lagano preticanje te vrste, i to nizbrdo
Medjutim, iskren da budem nisam mogao da budem 100% siguran u to da nisam "presekao" punu i to eventualno za par metara najvise.
Medjutim, posle takve izjave saobracajca upitao sam se kako to ON moze da bude siguran u to. Zato sam ga upitao jesam li uslikan u momentu cinjenja prekrsaja na licu mesta nekom kamerom ili koji je to pouzdan dokaz koji moze potvrditi njegovu izjavu. Dodao sam da cu kaznu platiti ali tek nakon sto se uverim da jesam nacinio prekrsaj. Odgovor saobracajca je bio nesta u sledecoj formi: "Gospodine, ja imam dovoljno radnog iskustva na ovoj saobracajnici da mogu da procenim da ste u momentu okoncanja preticanja vozila presli preko pune linije, a i sta uostalom mislite da radimo ovde? Mnogi prave prekrsaj na upravo tom potezu."
U tom momentu ja se okrenem i bacim pogled navise, ka spornoj krivini odnosno spornom delu puta gde pocinje puna linija. Dakle, gledao sam upravo odande odakle je sluzbeno lice gledalo mene kad sam "napravio" prekrsaj. Distanca od krivine, nekih 300 metara, u pitanju je poprilican uspon (gledajuci navise), bilo je oko 16:30 casova, prilicno suncan prolecni dan. Zbog svega toga, sve sto sam ja mogao da vidim je bela linija koja se gubi na horizontu, i koja je na tom pravcu u jednom delu reflektovala poprilicno sunceve svetlosti, sto je dodatno ometalo posmatraca. Iz te pozicije, zakljucio sam sasvim logicno, da sluzbeno lice NI POD RAZNO nije moglo da proceni da li sam ili nisam "isekao" punu, jer gledajuci navise, sa distance od 300 metara, uz dodatnu refleksiju svetlosti sa linija na kolovozu, to se jednostavno ne moze videti iz te perspektive, osim ako niste recimo Robokap sa laserima umesto ociju
I ja naravno tu pocnem argumentaciju, da uz svo duzno postovanje prema doticnom sluzbenom licu i njegovom iskustvu, sa date lokacije ne postoji teorijska sansa da se sa sigurnoscu moze tvrditi da sam ja tom prilikom presao preko pune, zbog svih razloga koje sam ranije naveo. Ponavljam, u pitanju su bili bukvalno metri, a to vizuelno treba proceniti pod opisanim okolnostima sa 300 metara. Dodatni argument mi je bio da cinom preticanja nisam ugrozio nikoga u saobracaju ali i da se kamion kretao brzinom ispod 40 km/h, ocigledno pretovaren, cime je doveo do stvaranja kolone i skoro pa zastoja u saobracaju. I na kraju, pitao sam sluzbeno lice otkad se to kazne placaju ne na osnovu konkretnih dokaza i cinjenicnog stanja nego na osnovu procena, pa sve i da one dolaze "sa radnim iskustvom"?
U svakom slucaju odbio sam da platim kaznu, tako da mi je napisana prekrsajna prijava od strane doticnog saobracajnog policajca. Kad sam je procitao odbio sam da potpisem sve dok se u istu ne unesu moje primedbe u smislu distance sa koje je saobracajni policajac zakljucio da sam napravio prekrsaj, pod navedenim okolnostima (da se ne ponavljam), kao i da se navede da sam vozio prvi u koloni koja je nastala vozeci desetak kilometara iza kamiona koji se tom saobracajnicom kretao sporije od 40 km/h u normalnim uslovima saobracaja. Sluzbeno lice je unelo moje primedbe u prijavu, osim one koja se odnosila na distancu, tvrdeci da, opet iz radnog iskustva
ZNA da je u pitanju ne 300 vec 250 +/- 10 metara i da ako hocu to vec mozemo da premerimo. Da sam kojim slucajem bio sam a ne sa punim autom i dvoje klinaca unutra, i to bih isterao na cistac, ali posto mi je vec padao mrak na oci od svega pristao sam na tih 250 metara i na kraju potpisao prijavu/zapisnik.
E sad, to se desilo 25. aprila ove godine. Danas je postar sreo švecu kojoj je urucio famoznu "plavu kovertu", znajuci da ona zivi u komsiluku i da ce mi ispostaviti istu. Posto ona nije ni gledala o cemu se radi, 'ladno je potpisala u moje ime
i isporucila mi prijavu. Ko ce kome ako ne svoj svome... 
E sad to oko ispostave prijave nije ni bitno, iako se ista mora ispostaviti licno. Ne bezim od toga, obzirom na sve ranije opisano. I nije problem da platim kaznu, ne bi bio ni prvi ni poslednji put. Radi se o principu, i u tom konktekstu je sad interesantno ono sto pise u Zahtevu za pokretanje prekrsajnog postupka kao i u pozivu za okrivljenog tj. mene
Dakle u pozivu za okrivljenog, je korektorom prepravljen datum do kojeg sam obavezan da iznesem licno ili pismenim putem odbranu nadleznom organu. Koliko sam mogao da primetim, mislim da je "originalan" upisan datum bio 17.08. ali je "prekrečen" korektorom i sad stoji 23.11. naravno tekuce godine. Ukoliko to ne uradim, donece se resenje o prekrsaju bez mog isjasnjavanja, po clanu 182. st. 8 ZP.
Prilozen je blanko dokument za pismenu izjavu odnosno opis dogadjaja, na kojem je isto tako korektorom ispravljen neki delovodni broj.
I ono sto je najinteresantnije, u prilozenom Zahtevu za pokretanje prekrsajnog postupka, sad stoji da se radi o prekrsaju, citiram:
i dalje, u cinjenicnom opisu dogadjaja:
Inace, da samo napomenem da je drugi saobracajac na licu mesta zaustavio nakratko i taj kamion iz saobracaja, ali ga je propustio dalje nakon sto je pregledao dokumenta, a valjda sa namerom da rastereti saobracaj i propusti tu kolonu posto ovoj kamiondziji to nije padalo na pamet iako je trebalo.
Sad ja vas drugari pitam, ko sta zna neka odgovara
1. Gde nestade u medjuvremenu "procena" sluzbenog lica o mom saobracajnom prekrsaju, i otkud sad ovaj prekrsaj (preticanje u krivini gde je preglednost nedovoljna), o kome na licu mesta nije bilo ni pomena? Sta se tu desilo i zna li neko za sta sad ja treba zapravo da odgovaram, posto meni nije jasno?
2. Nameravam da naravno prvo pismenim putem iznesem odbranu, i posto ovo nikad ranije nisam radio treba mi savet da li da posaljem pismo preporuceno iz PTT, ili sa propratnicom (kao dokazom da sam se obratio Sudiji za prekrsaje na vreme) ili treba da radim nesta trece?
3. Sta zapravo znaci ono: "iz clana 226 stav 1 tacka 16 propisa - ZOBS - NOVI", koji je to konkretno prekrsaj i ima li on veze se tim preticanjem u krivini gde je preglednost nedovoljna?
4. Kolika je uopste zaprecena kazna za prekrsaj iz tacke 3.
5. Ostali saveti i hints pod razno
Kazem vam, nije problem da platim za nacinjen prekrsaj. Ako sam ga nacinio. Medjutim ovo je cudna situacija sto zbog naknadno i misteriozno izmenjenog navoda o prekrsaju, sto zbog ovih brljotina i prepravkama po papirima koji su stigla u koverti.
Ja sad imam dve opcije, ovu prvu da ovo isteram "na čistac", iznesem svoju odbranu i cekam sta se dalje desava. To bih i voleo jer zaista mislim da nisam napravio prekrsaj i zato nemam razloga da bezim od odgovornosti. Sta VI mislite da ce se desiti u tom slucaju?
I druga opcija, koju mi rece ortak sa kojim sam bio na kafi a koji je imao vise ovakvih iskustava
Posto "plava koverta" nije isporucena licno nego je šveca potpisala u moje ime, cela stvar pada u vodu jer ne postoji dokaz da mi je prijava uopste i isporucena. Moj potpis postoji u digitalnoj formi u elektronskoj bazi podataka MUP-a (prilikom predaje zahteva za izdavanje novog pasosa), tako da uvek mogu da se pozovem na to, da moj potpis MUP vec ima u bazi podataka, da ja poziv nikad nisam ni dobio i da nemam pojma ko je upisao tamo moje ime
Medjutim, po ovoj drugoj opciji mogu doci u situaciju da me negde u saobracaju iskljuce iz saobracaja po prekrsajnoj prijavi, a mogu i da natovare kazne, kamate... Tako da, kao sto rekoh ne bezim od odgovornosti, hocu da ovo resim do kraja i u tom smislu se unapred zahvaljujem na "pravnom leku" upucenih kao i na svim savetima i podeljenim iskustvima.
Jos jednom se izjasnjavam na preopsirnosti.


Dakle 25. aprila ove godine sam se "spustao" iz pravca Zlatibora ka Uzicu. Nekoliko kilometara ispred sela Jevremovici, nadomak Cajetine, sam naisao na kamion koji je vozio 30-35 km/h. Zna se da je na tom potezu vozi skoro u potpunosti samo i jedino desnom trakom, i da je preticanje srednjom trakom dozvoljeno tek na nekoliko deonica gde potoji isprekidana linija. Posto je auto bio pun, a pre svega posto sam vozio dvoje maloletne dece bio sam vise nego inace oprezan i maksimalno odgovorno sam se ponasao u saobracaju. Da je bilo drugacije ovo ne bih ni pisao.
Elem, pratio sam gore pomenuti kamion (ocigledno "debelo" pretovaren, ali ko to jos kontrolise u saobracaju



Kaze covek: "Gospodine, napravili sre prekrsaj preticanje preko pune linije, kazna za taj prekrsaj je tolika i tolika...".
Ja, iskren da budem, pored sve paznje koju sam bio usmerio u bezbedno preticanje kamiona i pracenje saobracaja, nisam zapazio da li sam preticanje zavrsio na punoj ili jos uvek isprekidanoj liniji, jer je puna linija pocinjala bas negde u samom temenu te blage krivine, a ja taj deo puta u momentu kad sam zapoceo preticanje nisam mogao da vidim zbog kamiona ispred. U svakom slucaju, procenio sam a i dan-danas mislim tako da se jesam vratio na vreme u desnu traku jer sam preticanje izvrsio poprilicno brzo obzirom da ovaj kamion skoro pa da je stajao u mestu a i mom autu ne nedostaje snage za jedno lagano preticanje te vrste, i to nizbrdo

Medjutim, posle takve izjave saobracajca upitao sam se kako to ON moze da bude siguran u to. Zato sam ga upitao jesam li uslikan u momentu cinjenja prekrsaja na licu mesta nekom kamerom ili koji je to pouzdan dokaz koji moze potvrditi njegovu izjavu. Dodao sam da cu kaznu platiti ali tek nakon sto se uverim da jesam nacinio prekrsaj. Odgovor saobracajca je bio nesta u sledecoj formi: "Gospodine, ja imam dovoljno radnog iskustva na ovoj saobracajnici da mogu da procenim da ste u momentu okoncanja preticanja vozila presli preko pune linije, a i sta uostalom mislite da radimo ovde? Mnogi prave prekrsaj na upravo tom potezu."
U tom momentu ja se okrenem i bacim pogled navise, ka spornoj krivini odnosno spornom delu puta gde pocinje puna linija. Dakle, gledao sam upravo odande odakle je sluzbeno lice gledalo mene kad sam "napravio" prekrsaj. Distanca od krivine, nekih 300 metara, u pitanju je poprilican uspon (gledajuci navise), bilo je oko 16:30 casova, prilicno suncan prolecni dan. Zbog svega toga, sve sto sam ja mogao da vidim je bela linija koja se gubi na horizontu, i koja je na tom pravcu u jednom delu reflektovala poprilicno sunceve svetlosti, sto je dodatno ometalo posmatraca. Iz te pozicije, zakljucio sam sasvim logicno, da sluzbeno lice NI POD RAZNO nije moglo da proceni da li sam ili nisam "isekao" punu, jer gledajuci navise, sa distance od 300 metara, uz dodatnu refleksiju svetlosti sa linija na kolovozu, to se jednostavno ne moze videti iz te perspektive, osim ako niste recimo Robokap sa laserima umesto ociju

I ja naravno tu pocnem argumentaciju, da uz svo duzno postovanje prema doticnom sluzbenom licu i njegovom iskustvu, sa date lokacije ne postoji teorijska sansa da se sa sigurnoscu moze tvrditi da sam ja tom prilikom presao preko pune, zbog svih razloga koje sam ranije naveo. Ponavljam, u pitanju su bili bukvalno metri, a to vizuelno treba proceniti pod opisanim okolnostima sa 300 metara. Dodatni argument mi je bio da cinom preticanja nisam ugrozio nikoga u saobracaju ali i da se kamion kretao brzinom ispod 40 km/h, ocigledno pretovaren, cime je doveo do stvaranja kolone i skoro pa zastoja u saobracaju. I na kraju, pitao sam sluzbeno lice otkad se to kazne placaju ne na osnovu konkretnih dokaza i cinjenicnog stanja nego na osnovu procena, pa sve i da one dolaze "sa radnim iskustvom"?
U svakom slucaju odbio sam da platim kaznu, tako da mi je napisana prekrsajna prijava od strane doticnog saobracajnog policajca. Kad sam je procitao odbio sam da potpisem sve dok se u istu ne unesu moje primedbe u smislu distance sa koje je saobracajni policajac zakljucio da sam napravio prekrsaj, pod navedenim okolnostima (da se ne ponavljam), kao i da se navede da sam vozio prvi u koloni koja je nastala vozeci desetak kilometara iza kamiona koji se tom saobracajnicom kretao sporije od 40 km/h u normalnim uslovima saobracaja. Sluzbeno lice je unelo moje primedbe u prijavu, osim one koja se odnosila na distancu, tvrdeci da, opet iz radnog iskustva

E sad, to se desilo 25. aprila ove godine. Danas je postar sreo švecu kojoj je urucio famoznu "plavu kovertu", znajuci da ona zivi u komsiluku i da ce mi ispostaviti istu. Posto ona nije ni gledala o cemu se radi, 'ladno je potpisala u moje ime


E sad to oko ispostave prijave nije ni bitno, iako se ista mora ispostaviti licno. Ne bezim od toga, obzirom na sve ranije opisano. I nije problem da platim kaznu, ne bi bio ni prvi ni poslednji put. Radi se o principu, i u tom konktekstu je sad interesantno ono sto pise u Zahtevu za pokretanje prekrsajnog postupka kao i u pozivu za okrivljenog tj. mene

Dakle u pozivu za okrivljenog, je korektorom prepravljen datum do kojeg sam obavezan da iznesem licno ili pismenim putem odbranu nadleznom organu. Koliko sam mogao da primetim, mislim da je "originalan" upisan datum bio 17.08. ali je "prekrečen" korektorom i sad stoji 23.11. naravno tekuce godine. Ukoliko to ne uradim, donece se resenje o prekrsaju bez mog isjasnjavanja, po clanu 182. st. 8 ZP.
Prilozen je blanko dokument za pismenu izjavu odnosno opis dogadjaja, na kojem je isto tako korektorom ispravljen neki delovodni broj.
I ono sto je najinteresantnije, u prilozenom Zahtevu za pokretanje prekrsajnog postupka, sad stoji da se radi o prekrsaju, citiram:
iz clana 226 stav 1 tacka 16 propisa - ZOBS - NOVI
...prijavljeni je zatecen da upravlja pmv reg. br. KM......, i da vrsi preticanje jednog tmv reg. br. BG......., u desnoj krivini, gde je preglednost nedovoljna

Inace, da samo napomenem da je drugi saobracajac na licu mesta zaustavio nakratko i taj kamion iz saobracaja, ali ga je propustio dalje nakon sto je pregledao dokumenta, a valjda sa namerom da rastereti saobracaj i propusti tu kolonu posto ovoj kamiondziji to nije padalo na pamet iako je trebalo.

Sad ja vas drugari pitam, ko sta zna neka odgovara

1. Gde nestade u medjuvremenu "procena" sluzbenog lica o mom saobracajnom prekrsaju, i otkud sad ovaj prekrsaj (preticanje u krivini gde je preglednost nedovoljna), o kome na licu mesta nije bilo ni pomena? Sta se tu desilo i zna li neko za sta sad ja treba zapravo da odgovaram, posto meni nije jasno?

2. Nameravam da naravno prvo pismenim putem iznesem odbranu, i posto ovo nikad ranije nisam radio treba mi savet da li da posaljem pismo preporuceno iz PTT, ili sa propratnicom (kao dokazom da sam se obratio Sudiji za prekrsaje na vreme) ili treba da radim nesta trece?
3. Sta zapravo znaci ono: "iz clana 226 stav 1 tacka 16 propisa - ZOBS - NOVI", koji je to konkretno prekrsaj i ima li on veze se tim preticanjem u krivini gde je preglednost nedovoljna?
4. Kolika je uopste zaprecena kazna za prekrsaj iz tacke 3.

5. Ostali saveti i hints pod razno

Kazem vam, nije problem da platim za nacinjen prekrsaj. Ako sam ga nacinio. Medjutim ovo je cudna situacija sto zbog naknadno i misteriozno izmenjenog navoda o prekrsaju, sto zbog ovih brljotina i prepravkama po papirima koji su stigla u koverti.
Ja sad imam dve opcije, ovu prvu da ovo isteram "na čistac", iznesem svoju odbranu i cekam sta se dalje desava. To bih i voleo jer zaista mislim da nisam napravio prekrsaj i zato nemam razloga da bezim od odgovornosti. Sta VI mislite da ce se desiti u tom slucaju?
I druga opcija, koju mi rece ortak sa kojim sam bio na kafi a koji je imao vise ovakvih iskustava


Medjutim, po ovoj drugoj opciji mogu doci u situaciju da me negde u saobracaju iskljuce iz saobracaja po prekrsajnoj prijavi, a mogu i da natovare kazne, kamate... Tako da, kao sto rekoh ne bezim od odgovornosti, hocu da ovo resim do kraja i u tom smislu se unapred zahvaljujem na "pravnom leku" upucenih kao i na svim savetima i podeljenim iskustvima.
Jos jednom se izjasnjavam na preopsirnosti.

Comment