all seasons gume-efikasan odgovor na ZOBS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zoranbg
    CBC Senator XXL
    • 23.03.2005
    • 4098
    • Rooster's Hill , Beog
    • Grande Punto 1.2

    #46
    milim da je ta fora,s
    a AS non stop pozadi,najbolji kompromis
    Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

    Comment

    • expendable
      CBC Senator XXL
      • 04.11.2009
      • 3662
      • Bor

      #47
      Svakako. Slažem se.
      Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

      Comment

      • DS9
        CBC Senator
        • 27.10.2011
        • 280
        • Beograd

        #48
        Citroen C3, nakon kupovine polovnog auta 2011. stavljene GY Vector 4S (175/65/R14).
        Svakih 10,000 km pomerane napred-nazad po istoj strani (prema preporuci GY), pa su se ravnomerno trošile. Pumpane na pritisku 0,1 - 0,2 Bar većem od onog sto pise na stubu vrata.
        Sada im je, nakon pređenih oko 41000 km, šara na granici zakonskih 4 mm, možda i ispod toga - pa će se ove zime zameniti sa novim setom istog tipa.
        Spasao nam je glave u svim uslovima i mislim da je izbor takvih guma jedna od najboljih stvari koje sam učinio za sebe i taj auto.

        Comment

        • nikaragva
          CBC Senator XXL
          • 03.06.2008
          • 521
          • B. Palanka
          • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

          #49
          Originally posted by zoranbg View Post
          milim da je ta fora,s
          a AS non stop pozadi,najbolji kompromis
          Proizvođači guma tvrde da bolje gume idu nazad
          Tako da ko tako uradi, nije poslušao ljude koji proizvode te iste gume.

          Comment

          • expendable
            CBC Senator XXL
            • 04.11.2009
            • 3662
            • Bor

            #50
            Da, ali ne.
            Sasvim si u pravu, ali nije tema: šta je najbolje, nego je: đta je najbolji kompromis (i odgovor na do skora idiotske odredbe zakona ... popravljene onim što su stručni ljudi pričali još pre usvajanja (sada daleke 2009. ako se dobro sećam) ... mislim od datuma do datuma makar bilo +25 cel. ... ko da je zakon iz 1949 a ne 2009. bio, ali bilo pa prošlo).
            Najbolji kompromis. I dalje. (inače AS nisu ni opcija; idealne su za Englesku, Holandiju i deo drugih zemalja gde je zimi ne niže od -5 a leti ne više od +30 (0 do 25 u 90% godine)). Kakve su zime od 1990. a posebno od 2000. tek je svaka treća za pravu zimsku gumu ... (naročito nazad).
            Ko prelazi (da ponovim) 5 do 10 hiljada km godišnje nema razloga za dva seta pneumatika (još ako vozi po propisima, naročito, i ne vozi u planinskim oblastima zimi) opasnije je voziti 5-6 god. star pneumatik nego finesa koju ste pomenuli (naravno ukoliko se poštuje da i AS ima min. 4mm zimi a 1,6mm leti). I opsanije je prekoračivati brzinu sa idealnim pneumaticima nego voziti po propisu sa boljim prednjim i sa AS zadnjim.
            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

            Comment

            • nikaragva
              CBC Senator XXL
              • 03.06.2008
              • 521
              • B. Palanka
              • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

              #51
              Da, naravno. Sve se može reći jednim zlatnim pravilom koji premalo ljudi primenjuje: prilagođavanje uslovima na putu.

              Comment

              • expendable
                CBC Senator XXL
                • 04.11.2009
                • 3662
                • Bor

                #52
                To si lepo (dobro, tačno) rekao. Na žalost to zlatno pravilo je fleksibilno i obično se "tumači" sa sopstvenu štetu.
                Ne znam šta kaže statistika, da li je najviše nesreća zbog neprilagođene brzine ALI je sasvim izvesno da je najviše teških baš zbog toga.
                Voziti maksimalno 120 nije 20% veća prosečna brzina nego voziti maksimalno 100 km/h (na primer na autoputu) ... ali je 50% duži zaustavni put ... itd.
                Kad ljudi shvate da 5 minuta na 1h vožnje ne vredi rizika ... biće mnogo bolje za sve ...
                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                Comment

                • zverko
                  CBC Senator XXL
                  • 19.08.2005
                  • 7085
                  • BGD
                  • Audi A4

                  #53
                  Dobra guma, dobar, ispravan i pouzdan auto i nema rizika. letim nisko...
                  deutsche gemacht-gut gemacht...

                  Comment

                  • expendable
                    CBC Senator XXL
                    • 04.11.2009
                    • 3662
                    • Bor

                    #54
                    O.K. (za one koji imaju pilotsku dozvolu ... nije (baš) za svakog ("ne radite ovo kod kuće ..." )
                    Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                    Comment

                    • Heinz
                      CBC Senator XXL
                      • 30.09.2004
                      • 1027
                      • Beograd, Voždovac
                      • Avensis 2.0 D4D

                      #55
                      Ja sam se skoro sigurno odlučio za Michelin Cross Climate. Letnja sa sertifikatom zimske.
                      Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                      Comment

                      • zverko
                        CBC Senator XXL
                        • 19.08.2005
                        • 7085
                        • BGD
                        • Audi A4

                        #56
                        kako letnja sa sertifikatom zimske?
                        deutsche gemacht-gut gemacht...

                        Comment

                        • expendable
                          CBC Senator XXL
                          • 04.11.2009
                          • 3662
                          • Bor

                          #57
                          "Michelin has made the bold decision to develop a summer tyre that can also work in winter."
                          Sertifikat, k'o ovi za TNG (šta je bitno nema veze, važan je pečat).
                          Tzv. "Cross Climate" (još nije opšti nazvi kao AC (All climate)) je Michelin "mudrorija" da se AC napravi tako da više liči na letnju nego na zimsku gumu (za razliku od AC koja je "zimska" koja može da se vozi i leti). Malo je tvrđa a šare još agresivnije (mislim da je već bilo u temi) a lamele su (ako se dobro sećam) samo blizu bokova.
                          Ovo je na osnovu istraživanja da (navodno) dve trećine Evropljana vozi stalno na letnjem pneumatiku (ili stavlja zimski samo kad debelo zaveje sneg) ... suprotno od onoga kod nas gde 90% vozi celu godinu na zimskom (jer je tako "rekao" zakon).
                          Nisam baš siguran da je ovaj koncept idealan (zimi je upotrebljiva samo uz dobro očišćene puteve a kod nas je to samo gde snega i nema mnogo (Bgd. i okolina, možda još neki veći grad i AP Bgd.-Niš)) ALI guma (verovatno) duže traje (80% prodaje obezbeđeno) a klimatske promene (koje su uzete u obzir) idu u prilog ovakvom razmišljanju (iako možda još nije baš "zrelo" za realizaciju).
                          Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                          Comment

                          • driverxl
                            CBC Senator XXL
                            • 03.06.2011
                            • 560
                            • Srbija
                            • karuce

                            #58
                            Da malo pomognem u vezi celosezonskih guma.Naime, ovde ima dosta prica tipa rekla-kazala, cuo sam, rekao mi je drug ili prijatelj iliti citao sam testove na net-u.Misljenja sam da samo licno iskustvo sto vise vozaca koji su na svojim vozilima imali celosezonske gume i probali ih u svim uslovima eksploatacije , jeste po najbolji reper kako su se iste pokazale u svakodnevnoj upotrebi na nasem podneblju.Medjutim, shodno vrlo maloj ili skoro nikakvoj mogucnosti da se ovde kod nas procitaju iskustva domacih vlasnika celosezonskih guma, dugo sam se dvoumio iako sam vec pre dugo godina imao prilike da potrosim set GY vector 3 M+S guma koje se danas prodaju kao sava adapto.Elem, 2011. "obujem" fiestu 1.4 tdci Hankook optimo 4s gumama u dimenziji 165/70X14 a koje su jos uvek na istom vozilu i koje su tada placene 21.600,00 dinara u Kemoimpexu.Utisci iz ugla vozaca kome je voznja zivotno opredelenje i na srecu jedini posao: Hankook optimo 4s jeste prava celosezonska guma koja odlicno drzi i vozilo i put u svim vremenskim uslovima.Po snegu i brzinama do 50 km/h, ova guma odlicno drzi pravac, u krivinama nema ni podupravljanja niti preupravljanja odnosno nema kako se to kaze sa vuce preko nosa niti da zanosi zadnji kraj sto zanci da je stabilnost na snegu ( vlazom i suvom) odlicna.Zaustavljanje na snegu je takodje odlicno i uliva sigurnost da mozete bez problema uvek da se zaustavite naravno, ako ne preterujete.Primer koji ide u prilog prethodnom stavu ali koji ne treba probati bez dobrog vozackog iskustva, jeste da se pri brzini od oko 100 km/h na snegu, moze cak raditi volanom levo-desno i pokusavati da se auto izbaci iz zadate putanje, ali ova guma to ne dozvoljava i uvek besprekorno i sigurno drzi pravac.Pri brzini vecoj od 120 km/h takodje na snegu bez bilo kakvih korekcija volanom, guma takodje odlicno drzi pravac i ako sve na vreme uradite, vrlo bezbedno zaustavi vozilo bez proklizavanja .Molim sve duzebriznike i one koji "sve znaju" o voznji i zakonima, da u startu batale sa drzanjem lekcija o propisima i voznji jer ovde govorimo o celosezonskim gumama i licnim iskustvima sa istom a ne o zakonima, a napomenuo sam vec da ovo ne treba raditi kako se to kaze, kod kuce.
                            Na jakoj uzbrdici gde nemate mogucnost nekog velikog zaleta, necete sigurno izaci sa ovom gumom po snegu jer takvom zadatku ova guima nije dorasla bez upotrebe lanaca.Do vrha Kopa iz pravca banje i po najvecem snegu necete imati nikakav problem niti ce vam za to trebati lanci.Kratke i jake uzbrdice ili polazak na iz mesta na jacoj uzbrdici vecoj od 4%, zaboravite sa ovom gumom jer ce vas ostaviti na mestu ili proklizati unazad.
                            Na ledu se ova guma ponasa kao i vecina drugih guma i tu nema previse pametovanja, lagano i oprezno po ledu ako se bas mora i ako ima kracih uzbrdica, nista bez lanaca za sneg ili nekog alternativnog prevoza.
                            Po kisi je ova guma odlicna.U svim uslovima odlicno drzi pravac i necete imati pojavu akvaplaninga ili onaj osecaj da nemate kontakt sa podlogom odnosno da ne kontrolistete auto cak i pri prilicno velikim brzinama.Ukoliko imate sportskih ambicija na krivudavom putu po kisi, to zaboravite jer ovo nije sportska guma i po kisi u krivinama vozilo sa ovom gumom ima vrlo izrazeno podupravljanje i tezi da produzite pravo iz krivine.Voznja po propisima u uslovima kise i vlaznog kolovoza, jeste sigurna i bez ikakvih problema ali to se uopsteno moze reci za svaku gumu pa tako i za ovu.
                            Voznja po suvom je takodje odlicna i veoma udobna ali kao sto rekoh , ovo nije sportska guma i nije za preterivanje po krivinama u uslovima suvog kolovoza,Naime, pri nesto jacem preterivanju i dosta brzom prolasku kroz krivine, dolazi do preupravljanja tj.tendenciji da prokliza zadnji deo ili preciznije receno, imam utisak da se zadnja guma uvije bez obzira na pravilan pritisak u gumi , a to onda stvara vrlo neprijatan osecaj da ce da usledi gubitak kontole nad vozilom koji potom iziskuje dodatni posao za volanom i gasom, naravno ukoliko ne zelim problem tj.posetu limaru ne daj Boze lekaru.Naravno, ako volite i radite ovaj posao onda sve treba probati u uslovima kada nikog' ne ugrozavate, u svim vremenski prilikama i neprilikama, a narocito u uslovima vasih i mogucnostima vaseg vozila jer, bi bilo i vrlo ruzno i vrlo glupo da samo mehanicki odradjujete posao koji vam je zivotno opredelenje.
                            Ne znam koliko sam nekome pomogao ili odmogao ovim postom ali moj zakljucak je da za one koji imaju manji auto i voze uglavnok u nasim vremenskim (ne)prilikama, dobra celosezonska guma jeste odlican izbor zbog koga vas nece boleti glava i zbog koje necete imati zakonskih problema.Nisam tehnolog niti tako veliki strucnjak pa da ovde pricam o necemu sto ne znam ni ja ali ni ogromna vecina ovdasnjih clanova( vrsta smese, njihova postojanost na odredjenim + - temepraturama i sl.) a negde su nesto procitali, nego iznosim svoj stav i i iskustva o gumi u ovdasnjim realnim uslovima eksploatacije.Nisam neko ko prelazi neke velike kilometraze tako da sam do sada sa ovom gumom presao 27 hiljada kilometara, a ima jos uvek odlicnu dubinu gazeceg sloja i nadam se da cu preci zasigurno jos 20 hiljada pre nego ih zamenim.
                            Da li bih opet kupio ovu gumu? Da, kupio bih je opet istu gumu ali cu zbog svoje znatizelje sledeci put opet probati neku drugu celosezonsku gumu.
                            Uzgred, GY vector 3 je takodje izuzetna celosezonska guma koje vise nema na trzistu, a koja se po svemu a narocito u dubokom snegu, pokazala mnogo bolje od ove hankook optimo 4s gume, kako god to bilo kokme zvucalo.Nisam imao prilike da vozim savu adapto ali ako je to ne samo po spoljasnjem dezenu ista guma kao a GY vektor 3 , onda su moja iskustva sa tom gumom zaista izuzetna. GY vector 3 guma je isprobana u svim uslovima eksploatacije, cak i onim najekstremnijim imajuci u vidu da je u to vreme bila "obuca" na sluzbenom vozilu koje se skoro nije gasilo i koje je bilo u (ne)prilikama da se i najbukvalnije proba sve sto se moze io sa gumom i sa autom.
                            Ne znam da li sam nekome pomogao ili odmogao ovim postom , no namera je bila krajnje dobronamerna svima onima koji su u dilemi sta kupiti od obavezne zimske opreme , ako ne za ovu sezonu onda makar za neku sledecu.
                            Najbolji savet jeste, koju god gumu da kupite i stvite na vase vozilo, pridrzavajte se propisa, pridrzavajte se i zakona u saobracaju i uslova na putu na kojem vozite i tako necete gotovo nikada imati problema.Najvaznije je da postujete horizontalnu i vertikalnu signalizaciju na putu cak i onda kada vam se cini da je to neko postavio ili napisao glupo ili bez veze, ali ispostujte sve i sacuvacete i sebe i one oko sebe.Srecan put i izvinjavam se zbog ev.stamparskih a mozda i pravopisnih grsaka ako ih ima, zurim na posao.
                            Last edited by driverxl; 03.12.2015, 08:39.

                            Comment

                            • sErGiO
                              Moderator
                              • 30.01.2007
                              • 2769
                              • Neko selo pored Beogr
                              • Alfa Romeo 156SW

                              #59
                              Ja uzeh prošle nedelje Sava Adapto 205/55 R16 pa ćemo videti sledeće godine u ovo vreme kakvi su utisci.

                              Comment

                              • expendable
                                CBC Senator XXL
                                • 04.11.2009
                                • 3662
                                • Bor

                                #60
                                Očigledno je da je sezona 2015/2016 pogodna za ovu vrstu pneumatika. Do sredine decembra biće 1-2 dana (kako gde) gde bi bile korisne (zimske ni tad nisu bile posebno potrebne, bar ne neophodne). Jest' da tek ide najhladniji period ali predviđam da snega na kolovozu neće biti više od 15-20 dana, tako da će od zimskih guma biti samo propadanje šare.
                                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                                Comment

                                Working...
                                X