ne sigurno u većem procentu nego prednje.
all seasons gume-efikasan odgovor na ZOBS
Collapse
X
-
Zaustaviš se u jednom komadu i neoštećen... pošto jelde možeš da ukočiš i verovao ili ne i da skreneš.Last edited by Markedjani; 05.12.2015, 14:08.fordclubserbia.org
Comment
-
-
ja vec godinama na puntu,vozim letnje gume pozadi a zimske napred (zimi), leti ih stavim nazad zimske,letnje napred. e sad,, cuo sam i ja i video da proizvodjaci guma savetuju da je bolje da budu nazad zimi ( to jest da zimske budu nazad). meni se nekoliko puta desavalo da ne promenim tockove i da me uhvati sneg sa prednjim letnjim.
sa prednjim letnjim ne mogu da krenem po snegu (ako ga ima malo vise ili je uspon ) mnogo teze mi je da kotrolisem auto. u svakom slucaju mnogo mi je lakse i upravljivije sa prednjim zimskim.jer i ako negde preteram sa brzinom u krivini pa krene zadnji kraj da zanosi,ja to korigujem volanom i kontrolisanim zanosenjem (bez naglog menjanja pravca),
nisam razmisljao kakav bi to stil voznje trebao da imama po snegu da mi treba bolje pozadi,kad mi je napred i pogon i upravljanje ?! , plus napred kod skretanja gume se okrecu pod uglom u odnosu na pravac kretanja,pa ce losija guma jos vise da kliza. i da imam sve 4 zimske opet bih stavio napred bolje.jer "ne uci se matora mecka da igra" , ovako kako sam naucio nisam imao problema , sledeci auto ce biti sa 4 M+S . a kad padne sneg i kad je klizavo "pamet u glavu iuza zid" kakve god gume da se imaju.
Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.
Comment
-
-
Nema razloga da se spori bilo koja opcija ... tj. ne priča se o istom.
Ako sam sa (jednog od) filma dobro primetio, situacija je sledeća:
Jedne gume su istrošene a druge su na "pola" (dubine šare). Slučaj, verovatno najčešći, iz prakse (istrošene na pogonskim točkovima, možda i po dva puta).
Dakle, slučaj kad se NE rotiraju gume po savetu proizvođača (napred-nazad).
Zapravo je preporuka za takve (koji NE rotiraju gume, što bi dovelo do približne istrošenosti pneumatika) u oblastima sa mnogo padavina (npr. Engleska).
...
Zapravo se naglašava da je kod značajne razlike u istrošenosti NAJOPASNIJA pojava akvaplaninga (možda i po izveštajima osiguravajućih kuća) gde je korisnije imati noviji pneumatik na zadnoj osovini.
Ovo nije sporno (i zašto se sporiti sa velikim autoritetom kao što je Michelin ili bilo koji MEGA proizvođač).
Lično mislim (i tako postupam) da je kod slične (jeste malo subjektivno) istoršenosti bolje da manje istrošeni pneumatici budu na pogonskim točkovima (napred) ... ionako će se u toku sezone (manje-više) izjednačiti a NESPORNO je da je bolje od bilo čega da sva 4 budu slične istrošenosti.
Dakle, to su dva principa:
1) da se svake sezone menjaju pogonski sa onim na osovini koja to nije (ili na 10k km što je kod nas približno isto).
2) da se novi pneumatici stave pozadi kada su jedni istrošeni a drugi (još) nisu, pa tako ukrug. Znači voziti dok se pogonski ne istroše, pa kupovati dve po dve a ne sve četiri odjednom (kada je najbolje nove staviti pozadi ... ali dovodi do velike razlike u istrošenosti koja je manje-više trajna, osim kada je vozilo novo).
Očigledno je da više ljudi postupa po 2) (i plus ne poštuju da se novi stave pozadi, dupla greška). Očigledno je i da je prvi način bolji. I očigledno da je tu i (manje-više) svejedno gde će malo manje istrošeni da idu (logičnije na pogonske točkove, zbog prednosti na suvom ili na snegu (mogućnost da se koristi automobil, isto će lakše da se zanese zadnji deo ako se vozi prebrzoako su u pitanju zimski). Za razliku od snega kiša nije razlog da se pneumatici menjaju pred svaku pa je zato savet takav kakav je (i zasnovan je ... ako ništa drugo na statistici (udesa)).
ITD.Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Comment
-
-
auto nece napraviti piruetu nikada, tj, auto se nece zaneti nikada, ukoliko su svi uslovi ispunjeni. Ako tockovi na istoj osovini koce istom silom, ako je gazeci sloj pneumatika ravnomerno potrosen na istoj osovini, ako su pneumatici na odgovarajucem pritisku, ako je raspored mase u vozilu ravnomerno rasporedjen, ako je put kojim se vozi suv i da je pravac. e u tim situacijama nema sanse da vam automobil ikada zanese zadnji kraj. ako je samo jedan od ovih uslova poremecen, automobil moze da se zanese, a koliko ce se zaneti (ili nece uopste) uglavnom ovisi o ispravnosti pneumatika i kocnica. onog momenta kad zakocis, sva je sila na prednjoj osovini, i zadnji kraj se " podize", dakle gubi trakciju. ukoliko okrenes volan u jednu stranu, verovatnoca da te zadnji kraj isprati - je samo ovisna o sili kocenja i ispravnosti pneumatika. kako god okrenes, sve je nekako vezano za gume.
varijanta sa all season gumama, je odlicna varijanta nekom ko ima lagan auto, od, recimo, 75 KS, da uglavnom vozi po gradu, da ne voli sportsku voznju, da uglavnom ne zuri i da ga boli uvo za zimske i letnje gume, da je samo bitno da ispuni formu. kvalitetne all season gume su poskupe, a izgubice gazeci sloj taman da se moraju kupiti nove, u momentu kad su neke zimske, u kombinaciji sa letnjim, oko 7 mm. poznato je da letnje gume ili imaju odlicnu trakciju ili dugo traju. kompromis je uvek skup (premium segment - michelin npr). premium all season su definitivno skupe( u smislu da ne mogu izdrzati koliko i 8 guma )
Last edited by veljko; 05.12.2015, 19:58.Bolje biti sretan nego pametan
Comment
-
-
.....mnogo je vazno suceljiti sto vise milsljenja pa je zato dobro da sve i one dobre i one lose varijante, budu u opticaju ali uz diskreciono pravo svakog' vozaca da postupi onako kako on misli tj.koja je varijanta za njega najbolja i najbezbednija.Nemamo prava da bilo kome namecemo iskljucivo svoje misljenje obzirom da skoro svi nasi vozaci za sebe veruju da su upravo oni najbolji odnosno da su njihove odluke najispravnije.Sa aspekta nekog' kome je voznja celog zivota jedini posao, nekog' ko je isprobao i proverio u gotovo svim vozackim uslovima sve te varijante, ali i nekog' ko nekoliko decenija poseduje takmicarku licencu, mislim i preporucujem da je najvaznije i po zivot najbezbednije da se u otezanim uslovima na putu pre svega vozi vrlo lagano, veoma pazljivo i po mogucstvu sa ispravnim vozilom, naravno uz nedvosmisleno i bez kompromisa postovanje saobracajnih propisa odnosno vertikalne i horizontalne signalizacije na putu.Mnogo je izvesnije da ce te tako docekati starost cak i ako na putu ne pogresite vi vec neko drugi.Mnogo bi zivota bilo spaseno da ima samo malo vise medjusobnog postovanja u saobracaju, a tome doprinos moze dati svako od nas uz samo malo volje.Vredi pokusati bez obzira sta bilo ko o tome mislio.
Comment
-
-
Ova rasprava me naterala da i ja kažem koju. Ono što niko ne spominje je psihološki motiv pozicioniranja lošijih guma napred (ne pametujem, nego gledah neki ADACov prilog). Svi vozači podsvesno prilagođavaju vožnju trakciji pogonskih točkova kod kretanja vozila iz staja mirovanja i tu nema pogovora. Uzimajući u obzir to stanje, veća je verovatnoća da se ne dođe u nepredviđenu situaciju sa prednjim lošijim gumama, tačnije sa lošijim gumama na pogonskim točkovima se značajno smanjuje šansa preupravljanja, a takođe se smanjuje prosečna željena brzina kretanja zbog lošije trakcije. Dolazimo do toga da možemo da imamo dvostruku korist.
Ipak, što se mene tiče, pooštravanje primene ZOBSa, a takođe i pooštravanja naplate osiguravajućih kuća od vlasnika vozila sa neadekvatnom zimskom opremom u slučaju nesreće, povećaće upotrebu kvalitetne zimske opreme na putu.Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017
Comment
-
-
To nije sporno (da je sviranje ...).
Zavisi kolike su potrebe i u kakvim se uslovima vozi. Opet ponavaljam, evo stiže sredina decembra a moglo se voziti i sa letnjim (dan-dva nije od značaja).
Na videu se lepo vidi šta možete očekivati od Michelin-a i većine all season (mada ima i boljih za zimu, mich. je "letnja" AS a većina su "zimske" varijante).
Dakle, jedva polazi na ravnom po snegu, uzbrdo će poći "na kukovo leto". Ipak, za grad i tek povremen izlazak je o.k. (vožnja po solidno očišćenim putevima).
Iskusni (vozači) će (kao što je već rečeno) izaći i na Kop. (sa AS) ali za takve namene (i profi vožnju gde se put ne može odložiti ma kakvo vreme bilo) je naravno bolje ići na kombinaciju zimskih i letnjih pneumatika.
Svakako da nije sporno da je AS lošije i od jednih i od drugih (u njihovim sezonama) ali za ljude koji poštuju ograničenje brzine, ne da je dovoljno, nego i više od toga, zar ne?Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Comment
-
Comment