Pravilno prestrojavanje, skretanje ili sta vec...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mustimag
    CBC Član
    • 22.01.2008
    • 40
    • beograd

    #16
    Re: Pravilno prestrojavanje, skretanje ili sta vec...

    Originally posted by Heinz
    Originally posted by radenkovich
    opet nista... izgleda da je tekst jako komplikovan za razumevanje, mozda ova slika pomogne (A i B su vozila, sive strelice pravac kretanja, plave namera):
    Vozač B mora da se drži desne ivice kolovoza, to se prvo uči u auto školi, i piše u zakonu.
    Ako nema oznake na kolovozu, nema veze, sigurno postoji vertikalna signalizacija da su te dve trake (ili jedna, desna) za desno a ne za pravo.
    tri varijante:
    A) srednja isprekidana linija nestaje neposredno pre iskljucenja pa se ponovo pojavljuje na iskljucenju (pancevacki most), nema horizontalne ni vertikalne signalizacije
    B) postoji iscrtana horizontalna/vertikalna signalizacija po kojoj je desna za desno a leva je za pravo
    C) postoji iscrtana horizontalna/vertikalna signalizacija po kojoj je desna za desno a leva je za pravo i desno

    Comment

    • 206
      Admin od ispočetka :)
      • 09.12.2004
      • 9548
      • Beograd
      • 206

      #17
      Re: Pravilno prestrojavanje, skretanje ili sta vec...

      Ok, hajde da vidimo tumacenje ovde.



      Raskrsnica Skender Begove / Venizelosove (Djure Djakovica) i Francuske (odnosno Zorza Klemansoa). U cemu je problem? Kada idete Skenderbegovom, koja je jednosmerna, na raskrsnici sa Francuskom postoji semafor, pored njega obrnuti trougao. Ako zelite da produzite pravo u Venizelosovu, semafor vas pusta u isto vreme kad i automobile iz Venizelosove koji mahom skrecu levo u Francusku, prema centru.

      I onda problem - vi fakticki nastavljate pravo u Venizelosovu, saobracaj iz Venizelosove skrece levo, medjutim iako zadrzavate pravac kretanja a oni skrecu, vozaci iz Venizelosove podrazumevaju da imaju prednost jer su oni u dvosmernoj ulici sa 3 trake a vi dolazite iz jednosmerne sa 1 trakom. Dodatna zabuna je i obrnuti trougao, koji ne bi trebao da vazi osim kad semafor ne radi, ali posto velika vecina vozaca zna za njega, automatski podrazumevaju da je stalno vazeci i da i po tom osnovu imaju prednost.

      Posto, iskreno, ni ja nisam 100% siguran ko ovde u stvari ima prednost, bas zbog tog obrnutog trougla (Kad uopste vazi? Gde pise da vazi samo kada semafor ne radi?) voleo bih komentar.
      The difference between men and boys is the price of their toys

      Comment

      • kuzmar
        Moderator
        • 18.12.2009
        • 783
        • Lazarevac
        • Pezo 207 1.6 HDI

        #18
        Re: Pravilno prestrojavanje, skretanje ili sta vec...

        Mislim da bi tu trebalo da se primenjuje clan 20 i clan 47 ZOBS-a

        1. Opšte odredbe
        Član 20.
        Učesnici u saobraćaju dužni su da postupaju u skladu sa propisima o pravilima saobraćaja, saobraćajnoj signalizaciji i znacima i naredbama koje daje ovlašćeno službeno lice nadležnog organa.
        Učesnici u saobraćaju dužni su da postupaju u skladu sa saobraćajnom signalizacijom i kada time odstupaju od propisa o pravilima saobraćaja. Učesnici u saobraćaju su dužni da postupaju po saobraćajnim znakovima i kada se njihovo značenje razlikuje od značenja oznaka na kolovozu i trotoaru.
        Učesnici u saobraćaju dužni su da postupaju u skladu sa svetlosnim saobraćajnim znakom i kad se značenje tog znaka razlikuje od značenja ostalih saobraćajnih znakova ili pravila saobraćaja. Međusobno prvenstvo prolaza učesnika u saobraćaju, koji na raskrsnici svetlosnim saobraćajnim znakovima istovremeno dobijaju pravo prolaza, reguliše se pravilima saobraćaja.
        Učesnici u saobraćaju dužni su da postupaju prema znacima, odnosno naredbama koja daju ovlašćena lica (u daljem tekstu: policijski službenici) i kad time odstupaju od svetlosnog saobraćajnog znaka, ili drugog saobraćajnog znaka ili pravila saobraćaja.

        Član 47.
        Na raskrsnici ili u susretu sa drugim vozilom, vozač je dužan da propusti vozilo koje dolazi sa njegove desne strane.
        Vozač vozila koji na raskrsnici skreće ulevo, dužan je da propusti vozilo koje, dolazeći iz suprotnog smera na raskrsnici zadržava pravac kretanja ili skreće udesno, ako saobraćajnim znakom nije drukčije određeno.
        Izuzetno od st. 1. i 2. ovog člana, tramvaj u svim slučajevima ima prvenstvo prolaza, ako saobraćajnim znakom nije drukčije određeno.
        [quote:3vgg5i90]Vozač koji ulazi vozilom na put sa prvenstvom prolaza dužan je da propusti sva vozila koja se kreću tim putem.
        Vozač je dužan da propusti sva vozila koja se kreću putem na koji se uključuje i kada taj put nije saobraćajnim znakom označen kao put sa prvenstvom prolaza, ako vozilom ulazi sa zemljanog puta na put sa savremenim kolovoznim zastorom ili ako na put ulazi sa površine na kojoj se ne vrši javni saobraćaj.
        Vozač koji pri skretanju vozila preseca biciklističku stazu ili traku, dužan je da propusti vozila koja se kreću stazom, odnosno trakom.
        [/quote:3vgg5i90]


        Dakle na nacin kako je srocen clan 20 proizilazi ono pravilo da je u smislu postovanja pravila saobracaja najstariji policajac,l pa semafora, zatim znak i na kraju opsta pravila saobracaja. To je ono sto je i ranije bilo formulisano samo na malo drugaciji nacin.
        www.paluba.info

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          #19
          Re: Pravilno prestrojavanje, skretanje ili sta vec...

          Drugim recima, vozilo iz Skender Begove ima prednost nad onima koji iz Venizelosove skrecu levo u Francusku, osim kad semafor ne radi.
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • mustimag
            CBC Član
            • 22.01.2008
            • 40
            • beograd

            #20
            Re: Pravilno prestrojavanje, skretanje ili sta vec...

            mislim da si u pravu, i da bi trebalo da propustis vozila koja ti dolaze sa desne (iz pravca francuske)

            isti problem sa trouglom ispod semafora i izlaskom iz jednosmerne ulice imam ja na poslednjem semaforu kada produzis klemensoovom a pre prelaska pruge, na taj semafor izlazim svakog jutra iz jednosmerne ulice sa desne strane i stalno me ljudi presecaju iako idem pravo (prema renoovom dileru).

            Comment

            • kuzmar
              Moderator
              • 18.12.2009
              • 783
              • Lazarevac
              • Pezo 207 1.6 HDI

              #21
              Re: Pravilno prestrojavanje, skretanje ili sta vec...

              Inace kada smo vec kod takvih situacija, nekoliko puta sam prosao jednom raskrsnicom u Nisu (sad stvarno ne znam koja je to raskrcnica) a na toj raskrsnici stoje 2 semafora koji regulisu skretanje desno. To ne bi bio problem da istovremeno jednom nije ukljuceno crveno a drugom zeleno svetlo. Ajd, sad kako postupiti u toj situaciji? Ako prodjes a tu bude neki pandur moze da ti napise prijavu za prolazak kroz crveno, ako ne prodjes oni iza sviraju zato sto imas ukljuceno zeleno.
              www.paluba.info

              Comment

              • 206
                Admin od ispočetka :)
                • 09.12.2004
                • 9548
                • Beograd
                • 206

                #22
                Re: Pravilno prestrojavanje, skretanje ili sta vec...

                ...kako mislis da propustim vozila koja mi dolaze desno iz Francuske? Ne pricam o njima, niti mogu da dodju sa desne strane, njima tada stoji crveno svetlo, pricam o onima koji dolaze iz Venizelosove i skrecu LEVO u Francusku.
                The difference between men and boys is the price of their toys

                Comment

                • mustimag
                  CBC Član
                  • 22.01.2008
                  • 40
                  • beograd

                  #23
                  Re: Pravilno prestrojavanje, skretanje ili sta vec...

                  pogresno sam te razumeo, mislim da imas prvenstvo u odnosu na njih.... samo sto to njima nije jasno pa moze da bude skupa skola
                  dosta ljudi voze auta po osecaju a ne po zakonu

                  Comment

                  • Paja Chutura
                    CBC Član
                    • 31.05.2007
                    • 47

                    #24
                    Re: Pravilno prestrojavanje, skretanje ili sta vec...

                    Ovo za Skender Begovu mi je bilo jasno.Da nastavimo u istom ritmu;Imam dve nedoumice,ali 'ajde ovu prvu ;posto je vec pominjan pancevacki i bogoslovija.Dakle,recimo konkretno ides iz Ulice Dragoslava Srejovica,ka kruznom toku uzbrdo:

                    Imaju dve trake,ja se krecem krajnom desnom ,a kombi levom.Izlazimo na kruzni tok uporedo,i obojica pokusavamo da skrenemo desno u severni bulevar,ali naravno obojica istovremeno Naravno krece pickaranje.On tvrdi da je moja desna traka za skretanje u Ruzveltovu(odnosno Mije Kovacevica),a ja tvrdim da nije odredjeno ko ce gde da ide. On tvrdi da imaju strelice na kolovozu,ja tvrdim da ih nema(iako u tom trenutku nisam bas siguran,posle sam prosao i video da sam u pravu).I tako ,umalo se nismo pobili.Toliko me je iznervirao svojim bahatim stavom da sam se jedva suzdrzao da ga ne razbijem.A pitanje za vas,ko je tu u pravu? Iako smemo obojica pravo,ko tu koga treba da propusti?Mislim ja znam da sam ja,ali trazim licnu satisfakciju

                    Comment

                    • mustimag
                      CBC Član
                      • 22.01.2008
                      • 40
                      • beograd

                      #25
                      Re: Pravilno prestrojavanje, skretanje ili sta vec...

                      Originally posted by Paja Chutura
                      Ovo za Skender Begovu mi je bilo jasno.Da nastavimo u istom ritmu;Imam dve nedoumice,ali 'ajde ovu prvu ;posto je vec pominjan pancevacki i bogoslovija.Dakle,recimo konkretno ides iz Ulice Dragoslava Srejovica,ka kruznom toku uzbrdo:
                      Imaju dve trake,ja se krecem krajnom desnom ,a kombi levom.Izlazimo na kruzni tok uporedo,i obojica pokusavamo da skrenemo desno u severni bulevar,ali naravno obojica istovremeno Naravno krece pickaranje.On tvrdi da je moja desna traka za skretanje u Ruzveltovu(odnosno Mije Kovacevica),a ja tvrdim da nije odredjeno ko ce gde da ide. On tvrdi da imaju strelice na kolovozu,ja tvrdim da ih nema(iako u tom trenutku nisam bas siguran,posle sam prosao i video da sam u pravu).I tako ,umalo se nismo pobili.Toliko me je iznervirao svojim bahatim stavom da sam se jedva suzdrzao da ga ne razbijem.A pitanje za vas,ko je tu u pravu? Iako smemo obojica pravo,ko tu koga treba da propusti?Mislim ja znam da sam ja,ali trazim licnu satisfakciju
                      ako nije bilo nikakvih obelezja mislim da je on morao tebe da propusti ("pravilo desne strane" - meni lakse da upamtim kao pravilo "cuvaj suvozaca") osim ako se ne primenjuje ono novo naizmenicno ulazenje ali to mi je tek skroz konfuzno (ako dodje do cukanja aj sad se objasni kod sudije ko je bio na redu da udje).
                      btw ja tu idem levom trakom samo kad NE nameravam da skrenem u Ruzveltovu.

                      DOPUNA: sad vidim da sam te pogresno razumeo ali opet mislim da si ti u pravu i da si imao prvenstvo pri ulasku u Severni Bulevar u odnosu na njega. Mada mi kaze kolega da se kod cukanja na kruznom toku krivica utvrdjuje na osnovu toga koji deo vozila je udario u koji deo vozila

                      Comment

                      • Heinz
                        CBC Senator XXL
                        • 30.09.2004
                        • 1027
                        • Beograd, Voždovac
                        • Avensis 2.0 D4D

                        #26
                        Re: Pravilno prestrojavanje, skretanje ili sta vec...

                        Da bi kombi izašao iz kružnog toka mora da da desni migavac, prestroji se u desnu traku toka, i onda izvrši skretanje. Dokle god je unutar toka, nema skretanja.
                        Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                        Comment

                        • Dundjer
                          CBC Član
                          • 19.09.2007
                          • 30
                          • Beograd

                          #27
                          Re: Pravilno prestrojavanje, skretanje ili sta vec...

                          Prvo i osnovno pravilo u saobracaju koje vazi za raskrsnice je "raskrsnica se napusta uvek najkracim mogucim putem" sto vazi i za kruzni tok saobracaja sa vise saobracajnih traka. Znaci pre samog izlaska iz kruznog toka obavezno prestrojavanje u krajnju desnu traku, osim ako je vertikalnom i horizontalnom signalizacijom drugacije odredjeno, kao naprimer na autokomandi ili slaviji.
                          Dva kilometra u rikverc vezanih ociju

                          Comment

                          • Paja Chutura
                            CBC Član
                            • 31.05.2007
                            • 47

                            #28
                            Re: Pravilno prestrojavanje, skretanje ili sta vec...

                            Originally posted by Dundjer
                            Prvo i osnovno pravilo u saobracaju koje vazi za raskrsnice je "raskrsnica se napusta uvek najkracim mogucim putem" sto vazi i za kruzni tok saobracaja sa vise saobracajnih traka. Znaci pre samog izlaska iz kruznog toka obavezno prestrojavanje u krajnju desnu traku, osim ako je vertikalnom i horizontalnom signalizacijom drugacije odredjeno, kao naprimer na autokomandi ili slaviji.
                            Ovo boldovano je zanimljivo za drugi primer.Ulica je Mis Irbijeve(bivsa Zage Malivuk),kod Vera:

                            Skrece se levo u ulicu Vojislava Ilica koja ima dve trake u jednom smeru.Vertikalna i horizontalna signalizacija ne postoji.Tu je uvek guzva za skretanje levo(stvarno bi mogli da produze malo zeleni interval na semaforu).I posto postoje dve trake ,ja ponekada koristim i krajnju desnu za skretanje ulevo.Problem nastaje kada vozila iz pravca Rimske skrecu levo u Vojislava Ilica u kontra smeru,pa ne mozes sa njima da se mimoidjes i naravno oni koji idu pravo iza mene malo nervozno sviruckaju.Napominjem jos jednom da nema signalizacije ni na jedan nacin, a ranije je bilo(bio je i znak i strelice na kolovozu).Leva je bilo iskljucivo za levo,a desna za pravo i desno,a sada niceg nema.Kao da je neko ostavio mogucnost da se iz desne trake skrece levo.Nadam se da ste me razumeli sta pitam,i ovi koji su iz Beograda znaju sigurno koja je raskrsnica u pitanju,pa mi odgovorite ako vas ne mrzi ,da li moze iz desne trake skretanje levo?

                            Comment

                            • Marcus
                              CBC Senator XXL
                              • 19.10.2007
                              • 631
                              • Novi Beograd - B62

                              #29
                              Re: Pravilno prestrojavanje, skretanje ili sta vec...

                              Znam raskrsnicu, al se ne secam da li ima sta od znakova i da li je put obelezen strelicama... U svakom slucaju, uvek sam smatrao da je samo leva za levo, a ova desna za pravo i desno... Pa i ako nema nikakav znak ( a malo mi je cudno da nema ), nekako mi je logicno da se samo leva traka koristi za levo, bas zbog ovih sto dolaze iz Rimske...

                              Comment

                              • gorans
                                CBC Senator XXL
                                • 09.03.2010
                                • 1525
                                • Beograd

                                #30
                                Re: Pravilno prestrojavanje, skretanje ili sta vec...

                                Ako nema obelezene strelice,za levo koristis iskljucivo levu traku.Nemas sta da trazis u desnoj,osim ako ne ides pravo ili desno.

                                Comment

                                Working...
                                X