Ograničenja u naseljenim mestima, odakle dokle?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sErGiO
    Moderator
    • 30.01.2007
    • 2769
    • Neko selo pored Beogr
    • Alfa Romeo 156SW

    #16
    Odg: Ograničenja u naseljenim mestima, odakle dokle?

    Originally posted by NShappy View Post
    Još nema jasnog odgovora. Da li samo tabla naziva mesta, bez dodatnog ograničenja obavezuje oraničenje na 50km/h?

    Ima li ikakvih mogućnosti da se ovo negde zvanično proveri?
    Meni se čini da je ovo što je postavio Franjo dovoljno da objasni:


    Na putu u naselju, vozač ne sme vozilom da se kreće brzinom većom od 50 km/h, odnosno brzinom većom od brzine dozvoljene postavljenim saobraćajnim znakom za celo naselje ili njegov deo.
    Znači ako imaš tablu sa siluetom zgrada koja označava naseljeno mesto onda si obavezan da voziš 50 km/h osim ako nije posebnim znakom regulisano drugačije. Meni se čini da je sve jasno.

    Comment

    • NShappy
      CBC Senator
      • 09.03.2005
      • 261
      • Novi Sad
      • Ford Focus 1.8TDCi

      #17
      Odg: Ograničenja u naseljenim mestima, odakle dokle?

      Sve je jasno u slučaju table siluete naselja. Pitanje je šta sa tablom naziva mesta, i šta kada tbla naziva mesta i tabla siluete naselja nisu usaglašene?!?

      Dakle, izlaziš iz neselja i vidiš tablu sa prekriženom siluetom naselja. Trebalo bi da je sve jasno. Ali 500m dalje stoji tabla sa prekriženim nazivom mesta iz kog si izašao i na njoj prekriženih 50.
      Volim sve što su voleli mladi kada sam i ja bio mlad...

      Comment

      • Franjo
        Banovan
        • 14.08.2009
        • 2831
        • Inđija - Beograd
        • Renault megan II res

        #18
        Odg: Ograničenja u naseljenim mestima, odakle dokle?

        Danas, po povratku iz HR, iznenadilo me obaveštenje o opštim ograničenjima na putevima Srbije, tako da ga nisam slikao. Potpuno isto, kao što već godinama gledam na HR strani. Znači, od znaka naseljenog mesta (ne od naziva mesta), opšte ograničenje 50 km/h. Od znaka prestanka naseljenog mesta, opšte ograničenje brzine 80 km/h (u HR 90 km/h). Na autoputu 120 km/h (u HR 130 km/h).

        Ali 500m dalje stoji tabla sa prekriženim nazivom mesta iz kog si izašao i na njoj prekriženih 50.
        To je stari način označavanja, a znak prestanka naseljenog mesta, automatski znači prestanak ograničenja 50 km/h, ili drugog, koje je posebnim znakom određeno (10, 20, 30, 40, 60) i važi opšte ograničenje za tu vrstu puta, kojim vozite, ako nije posebnim znakom, drugačije regulisano. Koliko sam primetio, nakon novog znaka prestanka naseljenog mesta, postavljeni su novi znaci ograničenja brzine, ili znak prestanka, prethodnog obaveznog ograničenja brzine.

        Comment

        • Darth Vader
          CBC Senator
          • 18.10.2007
          • 280
          • Backa Palanka

          #19
          Odg: Ograničenja u naseljenim mestima, odakle dokle?

          da se nadovezem na prethodni post: u hr ima i tolerancije u ogranicenjima: 50 je naseljeno mesto, sem ako je znakom dozvoljeno drugacije, ide se i do 70, ali, ako vozis 60, a oznaceno je 50, niko te dirati nece
          isto tako, auto put je ogranicenje 130, ali te presretaci ne diraju do 150 km/h
          ovde pecaju za 1 kilometar preko ogranicenja, a korisre 99% iste radare, i svi imaju tvornicku toleranciju
          ali, u srbiji nema tolerancije, ima zato skidanja koze sa ledja vozaca

          Comment

          • YUgisa
            CBC Senator XXL
            • 05.06.2008
            • 793
            • Subotica
            • Yugo 1.1 EFI

            #20
            Odg: Ograničenja u naseljenim mestima, odakle dokle?

            Ja sam pre godinu dana polagao za C i E kategoriju i posto sam cesto putovao na relaciji SU-BP gde je bilo mnogo ovakvih sporno postavljenih znakova, potrazio sam odgovore i od auto skole... Odgovor koji sam ja dobio od njih je da su pitali policiju kako ocenjuju to i oni su im odgovorili: 50km/h vazi od prvog znaka naselja na koji naletite (bilo naziv ili taj novi znak siulete) a zavrsetak ogranicenja je od poslednjeg znaka... Sto usustini u praksi znaci da cim vidite neki znak na pocetku naselja treba da vozite 50km/h a izlazak iz naselja je jako zajeban... Posto ako naidjete na znak siluete grada treba da razmislite da li ce te ipak jos nekih 5km da vozite 50km/h jer mozda naletite na neki stari znak kasnije... Ili obrnuto... Naravno, pre nego sto pocnete sa pricom kako to tako nije definisano ili je to neki glupi pandur odvalio, da kazem da ja znam to ali objasnite se vi na sudu kod nas da ste u pravu...
            Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."

            Comment

            • kuzmar
              Moderator
              • 18.12.2009
              • 783
              • Lazarevac
              • Pezo 207 1.6 HDI

              #21
              Odg: Ograničenja u naseljenim mestima, odakle dokle?

              Vrlo glupo objasnjenje. Pitam se kako ce njihov kandidat da odgovori na to pitanje na nekom buducem testu (kada najzad dodju novi testovi) i da li bi mu takav odgovor bio priznat kao tacan.

              Logicno bi bilo: od znaka za pocetak do znaka za kraj naseljenog mesta
              U praksi: kako se nadleznima svidi, jer da su hteli drugacije ne bi postavljali dvosmislene znakove i ne bi ih duplirali (naseljeno mesto i tabla sa nazivom mesta, pahulja i pahulje sa oblakom...)
              Savet: tesko je biti pametan i dati neki pametan savet posto je nezahvalno ako sutra nekoga zaustavi policija i kazni po nekoj njihovoj logici i njihovom tumacenju.

              P.S

              Samo da se zna da je tumacenje policije validnije od naseg tumacenja bez obzira na logiku. A to je posebno izrazeno u slucaju kada presudu treba da donese sudija koji nikada nije polagao voznju ili jeste ali uopste ne vozi pa ne razume nacin postupanja vozaca u odredjenim situacijama.
              www.paluba.info

              Comment

              • YUgisa
                CBC Senator XXL
                • 05.06.2008
                • 793
                • Subotica
                • Yugo 1.1 EFI

                #22
                Odg: Ograničenja u naseljenim mestima, odakle dokle?

                Originally posted by kuzmar View Post
                ...
                Samo da se zna da je tumacenje policije validnije od naseg tumacenja bez obzira na logiku. A to je posebno izrazeno u slucaju kada presudu treba da donese sudija koji nikada nije polagao voznju ili jeste ali uopste ne vozi pa ne razume nacin postupanja vozaca u odredjenim situacijama.
                Mali off: Vrlo je izrazena i cinjenica da sudije rade u vezi sa pandurima... Ja sam imao scenu da trazim suocenje sa pandurom i trazio za svedoke da se dovedu ljudi sa vanrednog tehnickog pregleda i kevu da dovedem isto za svedoka pa sam posle godinu dana dobio samo kaznu sa objasnjenjem da nema opravdanog razloga da ja trazim suocavanje... Do sada sam inace svaki put trazio suocavanje sa pandurom i svaki put isti odgovor posle godinu dana, nema opravdanog razloga za to...
                Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."

                Comment

                • noob
                  CBC Član
                  • 10.09.2011
                  • 21
                  • Beograd

                  #23
                  Ti onako, cesto ih posecujes
                  Sta bi dobio suocavanjem? On je dao izjavu kakvu je dao, sigurno nece da je pogazi

                  Comment

                  • YUgisa
                    CBC Senator XXL
                    • 05.06.2008
                    • 793
                    • Subotica
                    • Yugo 1.1 EFI

                    #24
                    Odg: Ograničenja u naseljenim mestima, odakle dokle?

                    Neka on samo dodje i neka potvrdi to sto je rekao... Ja hocu suocavanje bas da vidim da li je u stanju da laze u oci da nije hteo mito i da me zaustavio bas za taj prekrsaj a ne ustvari da me zaustavio i prvo izmislio neku glupost a na tom vanrednom tehnickom pregledu je prepravljao izvestaj koji su izdala ovlascena lica koja tamo rade jer nije bilo u njegovu korist...
                    Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."

                    Comment

                    • noob
                      CBC Član
                      • 10.09.2011
                      • 21
                      • Beograd

                      #25
                      Ne verujem da je njemu problem da laze, mozda se odlicno izvezbao. Ako nemaš svedoke dzabe tražiš suočavanje, jos ako si imao prekršaje ranije pokopaće te.

                      Comment

                      • YUgisa
                        CBC Senator XXL
                        • 05.06.2008
                        • 793
                        • Subotica
                        • Yugo 1.1 EFI

                        #26
                        Odg: Ograničenja u naseljenim mestima, odakle dokle?

                        Pa za jedan prekrsaj sam imao svedoke, radnike sa vanrednog tehnickog koji su meni licno rekli da ce da ako bude potrebe da svedoce u moju korist. Od njih sam i dobio obavestenje da je pandur menjao njihov izvestaj pred njima... No sad idemo u off...
                        Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."

                        Comment

                        Working...
                        X