Uzbuckana stvarnost: Test severnog jelena

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dare
    CBC Senator
    • 16.09.2007
    • 219
    • City of Svrljig. Automobili: Lada Niva 1,7 4x4 Zastava Koral In 1,1

    #16
    pogledajte grand cheerokija...

    Comment

    • Srdjan
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 2416
      • Bajina Basta/Beograd

      #17
      Originally posted by X9 View Post
      u zadnje vreme se dosta prica o offset testovima Evropskih auta koji se sprovode u USA ,i gde su tri najveca imena nemacke auto industrije doziveli fijasko.samo da napomenem ameri sprovode ove testove odavno:

      ovo je snimljeno negde 90-ih.kao sto rece Boost,sigurnost nije bas svugde zastupljena u realnosti,iako se kupcima uzimaju debeli novci za takozvanu sigurnost i "german engineering" :-)
      a test severnog jelena pokazuje i danas mane i vrline nekih automobila.ima i danas "prevrtaca" samo se nekako ne rado pise o tome...
      Svaka cast za video. Jeste malo stariji, ali ipak se ti automobili i dalje koriste u saobracaju.
      Lancia Kappa 2.0 20v

      Comment

      • mupe
        CBC Senator XXL
        • 05.10.2006
        • 822
        • bg
        • Laguna 3 GT 2.0T 205

        #18
        Zar samo ja primećujem nelogičnosti u ovoj tabeli? Opel corsa 1.2 i BMW M3 imaju isti rezultat? A Opel omega karavan je još bolja od toga? Mislim da su rezultati previše površno iskazani, a nadam se da i sam test nije bio takav. Corvette C6 sa lisnatim oprugama i Carrera 4S imaju skoro isti rezultat?

        Aktuelni Ford Focus, koji je jedan od najupravljivijih automobila u klasi, ima lošiji rezultat od Smarta Fortwo koji nije u stanju da izvrši dve nagle uzastopne promene pravca. Ko ga je probao, zna o čemu pričam, a ko nije može da pogleda Top Gear u kom su birali automobile s najlošijim upravljanjem.

        Prvo - koje su gume bile na automobilima? Ne pišu ni dimenzije, ni proizvođač/model. Drugo, koja je bila temperatura podloge? Možda su neki mereni na 30+C, a neki u minusu. Koliko je u testu isključen uticaj sposobnosti samog vozača?

        Bez namere da apriori pljujem po tabeli, moram da kažem da sumnjam u neke od rezultata.

        Comment

        • Chubbs
          Everybody lies
          • 29.01.2006
          • 5807
          • Novi Sad
          • Audi A6 1.8T

          #19
          99,9999999% vozaca u kriticnoj situaciji zabode kocnicu i ukoci ruke. Mozda sam ja ogranicen k'o omanja terasica ali meni ovaj test nista ne znaci.
          You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
          Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
          Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

          Comment

          • Dzoni_mkv
            CBC Senator XXL
            • 29.04.2007
            • 875
            • Kraljevo, Pinsk-Belorusija

            #20
            I meni je ovaj test totalno irelevantan. Zaista prva reakcija jeste da zabodes kocnicu. Na savremenim automobilima uz ABS mozes i da pokusas da upravljas a tada ovaj test i nije toliko relevantan, jer ako je to ono sto sam gledao za Jeep Ciroki oni ne koce vec pokusaju da izbegnu prepreku. Jbmliga ovo mi nikada ne bi bio neki kriterijum pri odabiru auta.......isto kao i ona nova glupost od crash testa u USA sa preklapanjem od 25% ajde ne pricaj da nema spasa od udarca u drvo? Zovite CNN odma otkrice veka jbt!! I to strogo testiramo premijum tj. uvozne automobile. Sto ne pokusase sa onim kantama od Pick-up-ova?
            You tried your best and failed miserably. The lesson is: never try.

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #21
              Sv: Uzbuckana stvarnost: Test severnog jelena

              Obuka u autoskolama u razvijenim zemljama sadrzi i momente na minijaturnoj "NAVAK" stazi, suvih deonica, mokrih od vode i ulje+voda. Momenti kocenja sa i bez ABSa, izbegavanja iznenadne prepreke i slicno u varijaciji uslova. Izbegavanje jer su do koju godinu u nazad samo SAAB auta imali A stubove koji su izdrzavali pritisak mase severnog jelena.
              Test se radi na gumama od fabrike montiranim, skroz novi automobili , sa maksimalno dozvoljenim opterecenjem, tj. max brojem putnika. Kao takav sklanja zablude i otkriva detalje o kojima nemislite dok ste odgovorni za jos najmanje 4 zivota!
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • Chubbs
                Everybody lies
                • 29.01.2006
                • 5807
                • Novi Sad
                • Audi A6 1.8T

                #22
                Ako se nauceno cesto ne primenjuje, zaboravi se. Kako vec ono ide, vezba cini majstora. Ali ostavimo to po strani, recimo da su bolje obuceni vozaci, u svakom slucaju, po meni bi bio merodavniji test stubova i krovne kontrukcije prilikom udara u jelena od ovoga. A da ne ulazim u to da par kilometara vise na sat, menja izglede prevrtanja.
                You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                Comment

                • Bojan1212
                  CBC Senator XXL
                  • 15.07.2008
                  • 468
                  • Zemun
                  • Honda Accord

                  #23
                  Imao sam pre par meseci slicnu situaciju. Vlazan asfalt, a meni na Asconi Winter-e koje su krs po kisi i pred neki od semafora posle sajma prema Obrenovcu vozim se u levoj traci 60-70km/h iza Audi-a A3 na odstojanju od nekih 20-30m, na semaforu se pali crveno svetlo za one koji skrecu levo. Ispratim semafor, vratim pogled, a ovaj sa A3 stisao full kocnicu i staje u traci za pravo. Refleksno stiskam kocnicu, blokiraju tockovi i vidim da nema sanse da stanem. Srecom ostadoh priseban da pogledam ne retrovizor da u traci za levo nema nikoga pa sam otpustio kocnicu i uspeo da skrenem u levu. Dosao sam tako blizu do njega da sam napravio dobar krug volanom i izbegao njegov zadnji levi cosak za par centimetara. Rekoh posle hvala igrici Mercedes Benz World Racing koju sam igrao svakdnevno pre par godina

                  Comment

                  • mupe
                    CBC Senator XXL
                    • 05.10.2006
                    • 822
                    • bg
                    • Laguna 3 GT 2.0T 205

                    #24
                    Originally posted by BOOST View Post
                    Test se radi na gumama od fabrike montiranim, skroz novi automobili , sa maksimalno dozvoljenim opterecenjem, tj. max brojem putnika. Kao takav sklanja zablude i otkriva detalje o kojima nemislite dok ste odgovorni za jos najmanje 4 zivota!
                    Sve je to lepo, ali smart kad cimneš volan levo pa desno nastavlja da ide levo, ako je brzina iole veća. I sad ovi Švedžani oće da me ubede da je jednako sposoban da izbegne gajbu Jelena kao Ford Focus koji skoro da može da pravi krugove oko Smarta, dok on izbegava... Nešto ovde zaudara, a nije u Danskoj.

                    A što se relevantnosti testa tiče, to je odvojena priča. Ne mislim da je irelevantan, iako je činjenica da ogromna većina vozača pritiska kočnicu, umesto da pokuša da izbegne prepreku. Ipak, previše faktora utiče na krajnju brzinu. Cimni volan samo malo više, ili u pogrešnom trenutku, ili stisni kočnicu kad si već krenuo u izbegavanje i velike su šanse da rezultat bude izletanje s puta, prevrtanje... Ne treba samo da umeš da izbegneš prepreku, nego i da kontrolišeš auto u takvim uslovima.

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #25
                      Znas kako je, sesti obicnog coveka za volan ili kokosku u ovakvim situacijama je ... skoro pa isto! Mi ovde sa ovog foruma nismo ni najmanje relevantni jer sama cinjenica da smo okupljeni na ovom forumu govori sama za sebe. Stavite prst na celo i zapitajte se, da li poznajete neku "seprtlju" za volanom? 1? 10? 100? 1000? itd. itd...
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • mupe
                        CBC Senator XXL
                        • 05.10.2006
                        • 822
                        • bg
                        • Laguna 3 GT 2.0T 205

                        #26
                        Re: Uzbuckana stvarnost: Test severnog jelena

                        ^ Naravno, pa ja čak znam neke za koje verujem da bi samo pokrili oči. Ne bi ni kočili, ni pokušavali da izbegnu.

                        Comment

                        • Chubbs
                          Everybody lies
                          • 29.01.2006
                          • 5807
                          • Novi Sad
                          • Audi A6 1.8T

                          #27
                          evo kokoske za volanom.


                          You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                          Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                          Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                          Comment

                          • nikaragva
                            CBC Senator XXL
                            • 03.06.2008
                            • 521
                            • B. Palanka
                            • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

                            #28
                            Meni se jednom desilo da mi izleti auto dok sam obilazio parkiran kamion tacno ispred raskrsnice. Posto je u pitanju malo brzi put, isao sam barem 60-70, krenuo sam da kocim, ali vec kada sam poceo da kocim video da toga nema nista, pa sam citavu situaciju izmanevrisao volanom, sreca pa je taj sto je izleteo izleteo dobro, vec ja oslobodio desnu moju traku, a ja imao prostora da se provucem izmedju njega i kamiona i vratim u desnu. Da nisam imao abs i da sam prilikom prvog nabadanja kocnice, izgubio volan, bilo bi lose. Astra je to dobro ishendlala i ispratila kuda sam hteo da je proteram
                            To je bilo malko drugacije od testa severnog jelena, mozda severni jelen koji je vec pretrcao put

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              #29
                              Sv: Uzbuckana stvarnost: Test severnog jelena

                              Dakle, generalno, faktor iznenadjenja nepredvidljivosti u ponasanju autombila prilikom naglih manevrisanja lezi u osnovi konstrukcije vesanja prema sasiji. Sve dok je masa vozila i tezisna tacka unutar geometrijskog rama radne zone ogibljenja, auto se ponasa predvidljivo. Izlaz iz te zone tj. odraz lose geometrije se vidi na autima koja "negativno iznenadjuju". Tu je grm iz kojeg i zac bezi
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              • shadow
                                CBC Senator XXL
                                • 23.09.2005
                                • 555
                                • Beograd

                                #30
                                Dok sam bio na letovanju u CG ovog leta, desila mi se neuobicajena stvar. Verovatno cete misliti da sam umislio, ali nisam.
                                Pocetak avgusta, putic od magistrale do plaze u Canju, sredina dana, upeklo sunce, zvanicno merenje kaze da je bilo 38 u hladu. Vozilo Opel Kadett E, gume Tigar Hitris, 195/50 R15, trap proveren pre putovanja.

                                Dakle, krenem ja sa plaze u Canju onim uskim puticem do magistrale, jer sam bio smesten u Susnju pored Bara. Krenem oko 70kmh. Prva krivina, auto kliza, samo sto nisam izleteo sa puta. Nije bilo nikakvog skripanja guma, nikakvo naginjanje sasije, nikakva fleka od ulja po putu. Oborim brzinu na 50. Sledeca krivina, opet klizanje, ali manje. Isto, bez skripanja guma, bez naginjanja sasije, cist put. Posto sam se propisno uplasio, oborim brzinu na 30, i do magistrale ko po jajima sam vozio. Kako sam izasao na asfalt magistrale, sve normalno. Samo na tom parcetu puta mi se to desilo. 4 puta sam prosao tim parcetom puta od magistrale do plaze, sva 4 puta sam morao da vozim ko po jajima, jer krene da kliza.

                                Em mi nije jasno zasto kliza, em kako to da gume nisu zaskripale?
                                My crew is all fired up
                                Y'all better just wise up

                                Comment

                                Working...
                                X