Buduci vozaci, manje udesa? Novi pravilnik

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Chubbs
    Everybody lies
    • 29.01.2006
    • 5807
    • Novi Sad
    • Audi A6 1.8T

    #31
    Mislim da moze da se primeni i na ovo.

    You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
    Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
    Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

    Comment

    • stevak
      CBC Senator XXL
      • 31.05.2009
      • 1215
      • Zemun
      • Saab 9000 cs 2.0T

      #32
      Ja se iskreno nadam da će novi propisi da iznedre bolje vozače, ali nešto sumnjam u to jer instruktori, sa svim dosadašnjim navikama, ostaju stari.
      Kad budem video novopečenog vozača koji se isključuje sa autoputa kako prvo skrene u krajnju desnu traku pa tek onda usporava, ili kad ga vidim da pri uključenju na isti ubrzava u toj krajnjoj desnoj do brzine kojom se već kreću ostala vozila pa se onda lagodno uključi, tada ću i poverovati. I do sada su instruktori imali priliku da ih tako nauče, ali to uglavnom nisu radili i zato rekoh ono što rekoh u prvoj rečenici.
      ex SAABotražitelj

      Comment

      • gorans
        CBC Senator XXL
        • 09.03.2010
        • 1525
        • Beograd

        #33
        Originally posted by Chubbs View Post

        Nekada davno, za autobus se polagalo tako sto ti po busu rasporede flase sa vodom. Cim padne flasa, pao si. Sta mislis, po tim kriterijumima, jesi li ti za volan?
        Iskreno,nisam.
        Nadam se samo da ce nov nacin obuke doprineti vecoj bezbednosti.Toliko od mene u ovoj temi.

        Comment

        • Eon
          Moderator
          • 10.03.2005
          • 4225
          • Beograd-NBG-44
          • Superb 2.0 4x4 DSG

          #34
          Nov zakon i uredbe, obuka instruktora, obuka ispitivača,... tek onda refleksija na obuku kandidata. Dug je to i evolutivan proces.
          Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
          Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

          Comment

          • klodovik
            CBC Član
            • 19.01.2012
            • 37
            • Zemun

            #35
            Menjanje načina za polaganje vozačkog ispita, dobijanja vozačke dozvole, po meni, najmanje odlučuje kakav će vozač biti čovek koji položi ispit. Teške saobraćajne nesreće izazivaju ljudi koji iz obesti voze previše brzo ili su pod dejstvom alkohola ili droga, a realno, ma kakav sistem polaganja bio- biće i takvih vozača. Po meni, Zakon o bezbednosti u saobraćaju treba pooštriti u nekim segmentima i to će znatno smanjiti nezgode. Primer: akoholisanost samo jedan promil od dozvoljenog- godinu dana oduzeta dozvola. U slučaju da u tih godinu dana ponovo sedne za volan, još godinu dana a ako je i usput ponovo pod alkoholom, minimum 5 godina zabrane. Ako je u akoholisanom stanju izazvao nesreću (a ustanovi se njegova krivica), najmanja kazna zatvora 10 godina!
            Ako se ustanovi da je kandidat privođen u alkoholisanom stanju i pre polaganja ispita, zabraniti mu polaganje minimum 5 godina od datuma privođenja (ima sklonost alkoholizmu, pa je i potencijalna opasnost). Ovo bih isto uveo i za uzimanje droga. Uostalom, mnogi znaju kako je oštra politika izdavanja oružnih listova, odnosno dozvola za oružje. Slično bi trebalo da bude i sa vozačkim dozvolaa, jer i vozilo opasno kao i oružje.
            Nasilnička vožnja kako u gradu tako i van njega (prekoračenja brzine od 50-100km/h), oduzimanje dozvole najmanje tri godine i kazna zatvora najmanje godinu dana. Ako se dogodi još i nesreća sa smrtnim ishodom- presuda kao za ubistvo (jer ako tako bahato i brzo voziš, isto je kao i da imaš nameru da nekoga ubiješ).
            E, sada će neko reći da sam ja lud (možda i jesam), ali ako se ne uvedu tako drakonske kazne, rezultata neće biti. Jednostavno, svakom treba da bude na umu da, ako sedne za volan drogiran, pijan ili obestan, mora računati da će vremenski morati dugo, ali baš dugo da trpi, pa će se (predpostavljam) i zapitati da li to vredi svega toga.
            A sistem polaganja može biti i ovaj ili onaj...Bitno je da kada se dobije dozvola, to od čoveka ne napravi životinju koja će nekoga ubiti na putu.

            Comment

            • stevak
              CBC Senator XXL
              • 31.05.2009
              • 1215
              • Zemun
              • Saab 9000 cs 2.0T

              #36
              Originally posted by klodovik View Post
              E, sada će neko reći da sam ja lud (možda i jesam), ali ako se ne uvedu tako drakonske kazne, rezultata neće biti.
              Slažem se sa kaznama ali...

              Kako sada stvari stoje, time bi se postiglo samo to da neko ne bi mogao da prođe sa jednom- dve crvene date nadležnom organu. Da ne pričam o lokalnim putevima gde se svi poznaju ili su u rodovskoj vezi sa policijom.

              Letos, na ibarskoj magistrali, svratih u kafanu na kafu gde zatekoh dvojicu dobrano pijanih koji su se klatili za stolom. Naiđe patrola, pozdravi se sa njima i sedoše za drugi sto, valjda da se i oni malo osveže. Par minuta kasnije jedan od ovih pijanih se nešto valjda setio, teturavo ustade i nekako se doglavinja do krševitog juga, sede u njega, gas do daske i odeeeee. Ja zblanut, policajci ne behu.
              Pitam- što ga pustiste, ubiće nekog ili sebe. Kažu- ma neće on daleko, tu je na dva tri kilometra odavde. Nisam dalje komentarisao jer nisam znao šta bih rekao.
              ex SAABotražitelj

              Comment

              • TArtis
                CBC Početnik
                • 17.09.2012
                • 6
                • Sarajevo

                #37
                Definitivno da NE!

                Mislim da tu nije stvar obuke nego stvar vozaca ...Koliko je on voljan pratiti obuku i voziti normalno ...Al kad kazem normalno ne mislim da ga ne spusta ispod 120 km/h ...Znaci ne vjerujem ...Mozda kad bi uveli strozije kazne za takvo sto onda bi bilo puno manje udesa

                Comment

                • klodovik
                  CBC Član
                  • 19.01.2012
                  • 37
                  • Zemun

                  #38
                  Originally posted by stevak View Post
                  Slažem se sa kaznama ali...

                  Kako sada stvari stoje, time bi se postiglo samo to da neko ne bi mogao da prođe sa jednom- dve crvene date nadležnom organu. Da ne pričam o lokalnim putevima gde se svi poznaju ili su u rodovskoj vezi sa policijom.

                  Letos, na ibarskoj magistrali, svratih u kafanu na kafu gde zatekoh dvojicu dobrano pijanih koji su se klatili za stolom. Naiđe patrola, pozdravi se sa njima i sedoše za drugi sto, valjda da se i oni malo osveže. Par minuta kasnije jedan od ovih pijanih se nešto valjda setio, teturavo ustade i nekako se doglavinja do krševitog juga, sede u njega, gas do daske i odeeeee. Ja zblanut, policajci ne behu.
                  Pitam- što ga pustiste, ubiće nekog ili sebe. Kažu- ma neće on daleko, tu je na dva tri kilometra odavde. Nisam dalje komentarisao jer nisam znao šta bih rekao.

                  Nemoj pogrešno da me shvatiš, ali i ti (kao i mnogi od nas) vidimo da je u nenormalnoj državi, nenormalna u stvari- normalna stvar... Vidiš, (opet nemoj pogrešno da shvatiš), kada si čuo odgovor, da si zamolio policajce da ti daju svoje brojeve, stvar bi bila drugačija (ne mislim na tebe lično, već kada bi svako od nas tako reagovao), mislim da bi se i ti policajci zapitali da li im je važnije nekoliko njegovih kilometara ili posao koji imaju. Dok im mi normalni ne pokažemo zube, oni če se tako ponašati...
                  jedan primer od pre desetak godina. trenirao sam streljaštvo, a predsednik mog kluba viši inspektor MUP-a za privredni kriminal. posle jednog treninga, on me zamoli da ga odvezem svojim fićom na određeno mesto jer mu je auto u kvaru. Pristanem i krenemo. posle par km, zaustavlja nas policajac i kada ja otvorih prozor on reče:
                  "Dobro veče...napravili ste prekršaj i ako pišem toliko, a ako ne pišem upola manje...!"
                  pogledam drugara pored mene jer znam da je on policajac, a ovaj zapenio. !Daj mu pare, daj mu pare...!"
                  Ne shvatajući šta radim jer sam bio totalno zbunjen, izvadih pare iz džepa i dadoh...
                  E, to je čekao moj prijatelj. Izađe iz fiće i pokaza značku. Policajac koji mi uze pare samo što ne zaplaka...:" Kolega, nisam hteo, neću nikad više, duplo vraćam..."
                  Nije vredelo. Drugar reče:" Kolega, dajte vi meni vaš broj a čoveku ću ja vratiti pare, nije problem...i sutra vas čekam u kancelariji i molim vas, nemojte zaboraviti da dođete..."
                  Jednom za svagda mora da se stane na put takvim i sličnim stvarima jer svi mi normalni zbog toga plaćamo veliku cenu. Matija Bećković lepo reče "Boj se ovna, boj se govna, a kada ćemo živeti...?"

                  Comment

                  • stevak
                    CBC Senator XXL
                    • 31.05.2009
                    • 1215
                    • Zemun
                    • Saab 9000 cs 2.0T

                    #39
                    Originally posted by klodovik View Post
                    Jednom za svagda mora da se stane na put takvim i sličnim stvarima
                    Zato sam i podvukao ono "ali" jer zakon prvo treba da se uvede među one koji su ovlašćeni da ga sprovode a ne da ja kao pojedinac ispravljam mrtvom magarcu onu stvar što, uzgred rečeno, i činim u mom mikro svetu pa se vučem po sudovima umesto da to rešavam na licu mesta široko rasprostranjenim načinom.
                    ex SAABotražitelj

                    Comment

                    • boban1982
                      CBC Senator XXL
                      • 14.03.2010
                      • 1106
                      • Batajnica
                      • SAXO VTS-BIC

                      #40
                      I ono cuveno pitanje...*Moze li tu nesto da se sredi,odnosno plati da se ne pada na ispitu bez potrebe?*
                      Ili...*Zasto moj sin pada kad on samnom odlicno vozi?*...

                      Comment

                      • sErGiO
                        Moderator
                        • 30.01.2007
                        • 2769
                        • Neko selo pored Beogr
                        • Alfa Romeo 156SW

                        #41
                        Ne, nove mere obuke neće doneti skoro nikakve rezultate jer je ro kao što reče kolega Eon evolutivan proces i prvo mora sve da se menja iz korena tj. od početka a ne od kraja kako je to kod nas uobičajeno. Kao prvo zakonodavna vlast mora da donese ZOBS koji je orjentisan pre svega ka bezbednosti u saobraćaju (kao što mu i samo ime kaže) a ne ka punjenju budžeta kao što je u praksi. Kao drugo država mora da bude jaka, a tu pre svega mislim na policiju i sudstvo, koji moraju strogo sprovode represvine mere na sve one koji ne poštuju zakon. Potrebno je iskoreniti ili bar svesti na najmanju moguću meru korupciju pa tek onda kada počne stogo i nepristrasno primenjivanje ZOBS-a može da se očekuje da običan čovek počne drugačije da razmišlja a tek na kraju svega toga se nalazi zakon koji propisuje kako se vrši obuka kandidata za vozačku dozvolu. Sve ostalo je presipanje iz šupljeg u prazno i tante za kukuriku.
                        Zvuči kao bajka u zemlji gde obitava nebeski narod ali zato i jesmo tu gde jesmo odnosno kako bi rekao Radovan III u g****a do guše a preživeće samo nosati

                        Comment

                        • Chubbs
                          Everybody lies
                          • 29.01.2006
                          • 5807
                          • Novi Sad
                          • Audi A6 1.8T

                          #42
                          Potpuni haos: Otkazani svi vozački ispiti do 15. novembra!

                          Ako se po jutru dan poznaje, onda se budućim vozačima u Srbiji dobro ne piše. Novi sistem obuke vozača počeo je juče, ali samo teorijski, jer u praksi onaj ko želi da polaže vožnju ne zna ni koliko će to koštati, niti kad, kako i gde može da počne sa obukom. Zakazali su svi, od Ministarstva unutrašnjih poslova, preko AMSS, do auto-škola, pa je odlučeno da polaganja vožnje neće biti do 15. novembra.

                          Budući vozači žrtve haosa
                          Novi sistem obuke vozača zakonski je počeo juče. To znači da će svi novi vozači morati da prođu 30 časova predavanja, 10 časova vežbi, najmanje 40 časova vožnje, ali i da polože ispit iz prve pomoći.

                          Međutim, umesto novog reda, koji će na ulice Srbije izvesti bolje obučene vozače, zavladao je potpuni haos.

                          Ministarstvo unutrašnjih poslova još nije objavilo ispitna pitanja koja će kandidati imati prilikom polaganja završnog ispita, a Vlada Srbije još nije odredila minimalnu cenu obuke vozačkog ispita, koja će prema sadašnjim proračunima koštati između 600 i 1.000 evra.


                          Polaganje po novom
                          Svi koji sa obukom ne završe do 25. januara, bilo da su je upisali po novom ili po starom sistemu, moraće ponovo da se obučavaju, ali po novom sistemu. Oni koji su vožnju upisali pre par dana obučavaće se po starom, ali će polagati po novom sistemu.

                          Ministarstvo zdravlja nije licenciralo instruktore iz Crvenog krsta, koji će predavanje iz prve pomoći držati novim vozačima, ali i vozačima koji su se obučavali po starom sistemu a još nisu položili završni ispit vožnje.

                          Auto-moto savez Srbije od maja nije uspeo da odštampa sve registre, knjige za instruktore, kartone kandidata, što je prema zakonu bilo obavezno. Posledica toga je da je u poslovnici AMS u Ruzveltovoj ulici izbila masovna tuče između vlasnika auto-škola koji su želeli da kupe svu potrebnu dokumentaciju, a koje nije bilo dovoljno.

                          Milenko Jezdimirović, predsednik Grupacije auto-škola, kaže za „Blic“ da vlada potpuno rasulo.
                          - Mi novog kandidata koji dođe u auto-školu možemo samo da vratimo kući. Ne znamo ni koliko će koštati obuka, niti gde i kako će se odvijati teorijska nastava, gde da ga evidentiramo i pošaljemo na predavanja o prvoj pomoći - kaže Jezdimirović.

                          blic
                          You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                          Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                          Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                          Comment

                          • zoranbg
                            CBC Senator XXL
                            • 23.03.2005
                            • 4098
                            • Rooster's Hill , Beog
                            • Grande Punto 1.2

                            #43
                            Ja ih pozivam da organizuju demonstracije, i vlasnici auto skola, i gradjani cija deca ce morati da polazu po suludim cenama (od 600- 1000 evra) vreme je da im pokazemo zube zestoko!
                            nemam nameru da zivim u zemlji gde cu biti gradjanin drugog reda i ako su svi odrasli clanovi porodice zaposleni.
                            organizujte dolazim!

                            btw: mora svakih 10 god. 9 mart, 5 oktobar..
                            Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                            Comment

                            • reb0rn
                              CBC Član
                              • 04.07.2006
                              • 32
                              • Novi Sad

                              #44
                              Pa sto ste tako zlobni mora prvo gospoda kerovi (politicari i drzavni poltroni) da se dogovore ko ce gde da upadne i za koji procenat, nije to nimalo lako love malo a njih na hiljade

                              Comment

                              • boban1982
                                CBC Senator XXL
                                • 14.03.2010
                                • 1106
                                • Batajnica
                                • SAXO VTS-BIC

                                #45
                                Posto ce ubuduce prakticni deo ispita trajati oko 50 minuta po jednom kandidatu,oko pola sata poligon i oko 25 minuta voznja kroz naselje,nece biti moguce ispitati vise od 8 kandidata za jedno polaganje,a broj saobracajnih policajaca je ostao isti koji ucestvuju u komisiji...Koliko ce se cekati dozvola u ovom prelaznom periodu do 25. januara videcemo...

                                Comment

                                Working...
                                X