Letos idemo mi od Dore i nisam video biciklistu uopste. Gde su mu bili katadiopteri ne znam. Nije bilo nista kriticno jer vozim uvek sredinom puta ali je to uzas. Ovde bre kod nas biciklisti i bez svetla svetle ko New York.
Magla, neprilagodjena brzina, 10 mrtvih...
Collapse
X
-
To je normalna pojava tamo. Medjutim najgore sto je to normalna pojava i ovde na jugu FR. pa sam zamalo udario nekog lika prekjuce kad sam krenuo kuci iz teretane oko pola devet. Inace i ako su u EU nisu mnogo pobegli od Srbije ili Balkana kako god hocete po tom pitanju. Putevi su u jako losem stanju, pricam o gradskom delu, a ne o autoputevima. Tolerancija i kultura u voznji malo bolje nego kod nas. Nije ni svuda na zapadu bajno i sjajno. Izgleda da sto ides juznije to tuznije u svakom pogledu.
Comment
-
-
Ma kod nas je problem: kultura voznje, lako dolazenje do dozvole, vozenje neispravnih vozila, i jos mnogo drugih stvari, da ne nabrajam sada.
Ipak uvek su nam krivi drugi, a za nesrecu je ipak potrebno dvoje, bar u 80% slucajeva!Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017
Comment
-
-
Prosao sam tada auto-putem i video oba udesa, oko 10 sati...a bili su oko 7.30....cekao sam 2 sata dok su rascistili auto-put. Onako nesto nisam u zivotu video...uzas.
Tek sam se tad zamislio koliko je opasna bila voznja kroz Hrvatsku po takvoj magli (ista takva magla je bila od Graza do Bg....neverovatno gusta i bukvalno bez prestanka). Vidljivost je bila 50-ak metara...nesmes brzo mnogo da ides,. a ne smes ni polako, da te nebi neko od pozadi stigao. Strasno...imao sam mnogo srece sto se nista nije desilo, tj sto su sva vozila bila adekvatno osvetljena i sto nije bilo lancanih. Srecom, neki Accord je isao paralelno samnom, pa smo se menjali na 10-ak km, jedan isao ispred, drugi iza....inace bi od naprezanja odlepio skroz.
Uzasne scene strasno, zgrozio sam se kad sam video onoliko naslaganih auta, posebno u smeru prema BG. Napravio sam par fotki, nesto mobilnim, nesto aparatom, pa kad dodjem u Nemacku u nedelju, postavicu.
Ima krivice u nasoj kulturi i u neispravnosti vozila, ali ja bih ipak rekao da je u pitanju visa sila najvise kriva. Jednostavno, desavaju se takve stvari. Magla je bila cele noci, znaci ne mozes da cekas da se digne, mesta na kojima se to desilo imaju specifican polozaj (prvo je na visoravni posle uzbrdice, kad odjednom imas gomilu vozila ispred sebe, a drugo je iza krivine gde naleces direktno na gomilu). Jednostavno, vidljivost je bila tako mala, da i pod pretpostavkom da si isao 60 km/h nisi mogao da odreagujes na vreme. A spora voznja po takvoj magli je mnogo opasna, jer su i kamioni isli po 80 na sat....jednostavno situacija u kojoj neznas sta je najbolje da uradis.
Comment
-
-
Ali jedna stvar koja je sokantna, to je javasluk koji je nastao u koloni koja se napravila posle sudara. Tu se nije znalo ko pije, a ko placa. Prvo policija nije preusmeravala saobracaj na regionalne puteve na vreme, tako da su ljudi dolazili do kolone i kad su videli da se ne pomera, krenuli da se vracaju u suprotnom smeru (na istom pravcu) auto-puta, i onda tako dolazili do prvog iskljucenja, gde se onda desilo zacepljenje, jer su dolazili ljudi iz oba smera, i napravili cep, tako da nije moglo da se izadje brzo. Naravno, sve to uz psovke i sviranja. Ajde to i nekako, ali najgore je to sto su svojim ponasanjem (citaj zauzimanjem i zaustavne trake...kao da ce negde da stignu, iako se niko ne mrda) ljudi onemogucavali hitnoj pomoci i onima za uklanjanje automobila da prodju. Ajd nekako kad vide hitnu pomoc se i sklone, ali ove za ciscenje niko ne **** 2%. Zato je izmedju ostalog i potrajalo toliko dugo sve to rasciscavanje.
Comment
-
-
Re: Magla, neprilagodjena brzina, 10 mrtvih...
Originally posted by DoraDanas je bila prva jača magla ujutro (bar ovde u NS). Na uatoputu BG Niš lančani sudar, slike strašne. Smrskani automobili pa i kamioni, preko 100 voziila ukupno na dva mesta učestvovalo u sudaru.
sta hocu da kazem? bojim se da je slican slucaj (ne racunajuci maglu) - ljudi se zablenu i eto nesrece...zao mi jedino ljudi koji su nastradaliZovem se Miroslav i pravim igračke.
Comment
-
-
Kad kupim nivu odma 4 maglenke na krov.Secam se jednput sa caletom smo se vracali sa slave ne znam koja je bila ali znam da je bila ''dobra'' magla i vozimo mi tako i samo traktor sa prikolicom neosvetljen!Sreca nismo ishli brzo pa smo izbegli.Sloboda i divljina, nesputanost i zivot van formalnih drustvenih okvira.
Comment
-
-
Originally posted by BRABUSIma krivice u nasoj kulturi i u neispravnosti vozila, ali ja bih ipak rekao da je u pitanju visa sila najvise kriva. Jednostavno, desavaju se takve stvari. Magla je bila cele noci, znaci ne mozes da cekas da se digne, mesta na kojima se to desilo imaju specifican polozaj (prvo je na visoravni posle uzbrdice, kad odjednom imas gomilu vozila ispred sebe, a drugo je iza krivine gde naleces direktno na gomilu). Jednostavno, vidljivost je bila tako mala, da i pod pretpostavkom da si isao 60 km/h nisi mogao da odreagujes na vreme. A spora voznja po takvoj magli je mnogo opasna, jer su i kamioni isli po 80 na sat....jednostavno situacija u kojoj neznas sta je najbolje da uradis.
I ne slazem se da je opasno voziti sporo: pazljiva voznja znaci i aktivno osmatranje odvijanja saobracaja IZA SEBE. Pazljiv vozac moze da primeti da mu se iza priblizava vozilo koje nece stici da stane i ukoliko je bio dovoljno pazljiv da je ISPRED sebe ostavio dovoljno prostora, moze da "pobegne" ubrzavanjem ili bar ublazi silinu udara ili skrene sa pravca na kraju krajeva, ako mu je to jedini izlaz.
Pazljiv vozac ce uvek ocekivati ZLO, ZLO i samo ZLO na putu.
Pazljiv vozac misli i za druge.
Takvim stavom cuva i sebe i druge i moze da znacajno umanji verovatnocu nesrece: naravno da je nemoguce sve uvek predvideti ("Ne mozes nista uciniti da se zastitis od ******, jer one su tako inventivne") i nezgode su UVEK moguce i uz najvecu paznju, ali se bar posledice mogu smanjiti ako se smanji i brzina.
Mozda preterujem, ali ja tako vozim vec 14 godina...
Comment
-
-
Uzas toliko mrtvih
A magla je najopasnija na avto putu tako i kisa kad jako pada tada se nista ne vidi a jos ako vozis brzo onda kasno sve vidis sta je ispred tebe zato i ja nevolim da vozim blizu nekog ili da mi neko priđe iza u takvoj situaciji jer ako se nesto desi onda dobijes brzo takav rezultat kao u toj nesreci.
A ti naleti se desvaju svugde a kamoli kod nas a ovo sto sam citao o kulturi nasoj sto zatvore cjeli put i da hitna nemoze da dođe to nam sve kaze kako razmisljaju nasi jos uvek nikad ne pomisli da ce tima takvima sto to rade zatrebati hitna pomoc
Comment
-
-
slzem se sa observerom- dobar vozac je sposoban da proceni situaciju i da vozi brzo ili sporo koliko to vidljivost zaista dopusta.
pa makar to bio auto put znak od 120 km/h ogranicenja ne znaci da mora da se vozi ko mahnit i kada se ne vidi put ispred sebe..
magla nije krivac, vec ljudski faktor da li bezobzirni vozac(i), da li neobuceni za voznju automobila (auto skole su kod nas samo formalnost, cesto ni instruktori voznje zapravo ne znaju da pravilno voze auto), ili bolesni (psihofizicki, pod dejstvom lekova itd).
normalan vozac nece voziti kamionj 80 na sat po magli, niti ce se cuti izjava poput " isli smo brzo pa ovo je autoput" i slicno....
auto je opasna stvar, moze da bude oruzje i lako ubija a voziti ga je privilegija koju treba zasluziti.
ko ne ume da vozi auto u uslovima losije vidljivosti ne treba ni da ga vozi, uvek postoji opcija da saceka za njegove sposobnosti bolje uslove voznje.
mozda je problem sto se ljudi ne uce da spoznaju svoje granice i granice vozila i lako ulecu u riskantnu voznju.
ajde da se to dogodi nekome ko je tek polozio voznju ali od tih 100njak vozila i toliko vozaca nisu valjda bas svi bili tek polozili i jos nevesti u komandovanju vozilom.
masovna edukacija kod nas ne bi skodila da se ovakve stvari minimizuju i ne dogode u buducnosti.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
Comment