Obaranje pešaka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheWickerMan
    CBC Senator XXL
    • 11.09.2007
    • 791
    • DE
    • AR Giulietta TCT

    #46
    E,da vam se pohvalim
    Bilo sudjenje i ispostavi se da me ne gone sto sam udario pesaka vec zato sto je na tehnickom pregledu posle udesa zadnji desni tocak kocio 10% slabije nego ostali.Ja sam auto duzio tako da nije moj problem nego vlasnika vozila.
    Tako da sam cist!!!!
    Mada na doticnom tehnickom pregledu NIJEDAN auto nema zadnji desni tocak ispravan.Kad je moj matori radio teh.pregled ,pokaze 10% manje i matori malo casti i oni ga puste.Za njim ide nova E klassa,znaci prvi tehnicki,i njemu isto tako!!!!Lik popenio,oni mu se izvinjavaju,kao ne valja im aparat!!!

    Comment

    • vt100
      CBC Početnik
      • 11.08.2008
      • 5
      • Zemun-Beograd

      #47
      Ponasanje pesaka na pesackim prelazima

      Da li ste primetili suicidalno i bezobrazno ponasanje pesaka na pesackim prelazima?

      Govorim o tome da ljudi, od mladog do starog, pocinju da prelaze pesacki istog trenutka *cim* dodju do njega, bez ikakvog obaziranja (gledanja levo pa desno, kako su nas ucili u skoli, bar moju generaciju) i ocekuju od vozaca da se ukopaju u mestu. Ovo se odnosi na prelazak prvog dela ulice (pretpostavimo da ulica/put ima po 1 traku u svakom smeru, sto je u Srbiji 80% svog asfalta). Pesaka koji je vec presao pola ulice (krenuo s vase leve strane, iz vozacave perpektive) cete vec regularno uociti.
      Pretpostavljam da su bar malo pogledali ipak pred samo izletanje na pesacki, i da ih sluzi "situaciona svest" (u glavi mi je termin "situation awareness"), tj vishe osecaj da se njihove leve strane nailazi NESTO.
      Dakle, da ponovimo osnove saobracaja, pesak je duzan da stane na trotoaru ispred zebre, da osmotri i levo i desno od sebe, proceni i tek onda zapocne prelazak. A ne ko one cice koje uopste ne okrenu glavu u levo, nego misle da ako su dobre ri6e treba svi da se polome kocheci pred njima.. Pun ih je Bgd takvih. A vozila s ipravnim kocnicama bas i nije.

      Dakle opet, zebra kao oznaka na pesackom prelazu ne znaci "ne chekaj i ne chasi chasa, vec se obavezno istrcavaj, zaleci, citaj novine uz to, kucaj sms/gledaj u mobilni, ali nikako, nikako se ne osvrci. Ako nateras nekog jos i da naglo zakoci, imas dodatnih +5 poena (x br.vozila) za bezobrazluk!".

      Mogu da kazem da ovaj "lemmings" stil prelaska pesackog gaji nekih 50-60% stanovnistva, i taj procenat se povecava. Ja kad prelazim ulicu, nista "im" (vozacima) ne verujem, mnogo vise gledam situaciju, ima li fore da predjem nego da li sam na pesackom ili ne. Tj sa istom paznjom prelazim i na pesackom i van pesackog. I na zeleno za pesake i na zeleno za automobile Ali nikad ne teram nekog da koci zbog mene, u stanju sam da cekam i >1 min, i uvek postujem prometne ili nepregledne saobracajnice (npr. Kneza Milosa u Bgd).
      Prosto, neuredjen sistem, i sve onda radis na svoju odgovornost. Dzaba ako te neko udari kao pesaka a ti *nisi* kriv za to, ali si u ostao ko-zna-kakvom stanju.. Takodje, dzaba sto ces da postujes sva saobr. pravila ako ti pesak iskoci (ili padne) na put i ne daj Boze, pokupis ga.

      Voleo bih da cujem vase utiske o ponasanju pesaka, na pesackom ili van njega.

      Comment

      • HotDog
        CBC Senator XXL
        • 06.05.2005
        • 965
        • BSG 75 (011)

        #48
        e pa ja sam 50% pešak i 50% vozač, naizmenično, i moja iskustva su baš suprotna. Sa obe pozicije vidim kako 90% vozača bole baš pedu da propuštaju pešake koji gledaju levo desno i stanu na pešačkom. Zato kad sam pešak snimim situaciju i vozilo, i krenem da prelazim ne gledajući direktno levo, ali te držim u uglu oka za svaki slučaj. Tek kad vide da ih navodno ne vidiš onda puštaju. A kad sam vozač obožavam da nerviram idiote iza kad krenu da trube zato što puštam pešake na pešačkom. I standardno mašu, zahvaljuju se, klanjaju se, kao da uradiš ko zna šta, a ne ono što je po pravilima normalno.

        Comment

        • -Miloš-
          CBC Senator
          • 16.12.2007
          • 269
          • Beograd, Karaburma
          • yugo tempo 1.1

          #49
          Vishe sam korisnik tabana nego vozach.

          Kao vozach sam tolerantan, ali zalomilo mi se da se obrnem jednom zbog peshaka.

          Yugo sa polucelavim gumama. Kisha ona sitna najgora za vozache. Oko pola 10 uveche.

          Vracam se sa drugarom kroz partizanski put [sadashnji dragoslava srejovica] i kod garaze beograd puta, tachno na drugoj strani oshtra nizbrdica gde se nalazi garaza beogradskog vodovoda. Taj deo je mrtvi ugao poshto se ne vidi da neko izlazi.

          Izlecu kumovi. 3 brus lija i ciganka sa chetvrtim u najavi. Poshto sam se kretao oko 50km/h sa tendencijom usporavanja [gajba u blizini], samo shto sam stigao posle ortakovog PAZI je da oshinem po kochnici i cimnem malo volan u stranu.

          Sledi preletanje u suprotnu traku bochno, sa sve onim odvratnim osecajem kad vam proleti mnogo toga kroz glavu i nekim chudom zaustavljanje sa pogledom puta odakle sam dolazio. Velika je sreca shto se tu nije nashao mirijevac koji ima satnicu u tom vremenskom intervalu.

          E sad posle celog chuda od trenutnih deshavanjima, meni je bilo pravo chudo da mi se to desilo sa biserom komunistichke auto industrije, a da se dotichna nije prevrnula

          I hajlajt cele priche je ortak koji posle 3-4 sekunde dramske pauze izjavljuje ,,e sad cu da im 'ebem mamu onu nenormalnu"

          PS: za sve koji idu ka bogosloviji iz pravca ruzveltove napomenuo bih da ima chestih pretrchavanja van peshachkog kod tramvajske okretnice.

          Comment

          • r1cer
            CBC Senator XXL
            • 22.01.2006
            • 363
            • Beograd

            #50
            Re: Ponasanje pesaka na pesackim prelazima

            Originally posted by vt100

            Dakle, da ponovimo osnove saobracaja, pesak je duzan da stane na trotoaru ispred zebre, da osmotri i levo i desno od sebe, proceni i tek onda zapocne prelazak. A ne ko one cice koje uopste ne okrenu glavu u levo, nego misle da ako su dobre ri6e treba svi da se polome kocheci pred njima.. Pun ih je Bgd takvih. A vozila s ipravnim kocnicama bas i nije.
            Dakle opet, zebra kao oznaka na pesackom prelazu ne znaci "ne chekaj i ne chasi chasa, vec se obavezno istrcavaj, zaleci, citaj novine uz to, kucaj sms/gledaj u mobilni, ali nikako, nikako se ne osvrci. Ako nateras nekog jos i da naglo zakoci, imas dodatnih +5 poena (x br.vozila) za bezobrazluk!".
            Dakle, ti treba ponovo da pročitaš te osnove saobraćaja pre nego što izjavljuješ nešto što nema veze sa životom. Ti kao vozač kada ugledaš plavi saobraćajni ZNAK na kome je nacrtan pešak, a pritom je na asfaltu iscrtana ZEBRA(ne bukvalno zebra nego one štrafte po putu) ti si dužan da osmotriš da li se u blizini od metar nalazi pešak koji tu sedi, čita novine, piše sms ili bilo šta(znači nije uopšte ni pomišljao da pređe ulicu) da zaustaviš auto, da se uveriš da li taj pešak ima nameru da pređe ulicu, ako ima da ga sačekaš ako ne da prođeš. Kamoli ako je pešak već zakoračio na ulicu ili stoji da pređe. To što ti čekaš minut da ti stanu je nešto sasvim drugo. Zamisli na semaforu ti pešak, tebi zeleno, i ti čekaš minut da pređeš ulicu jer vozače mrzi da stanu, to ti je ista situacija. To što te u školi uče da prvo pogledaš levo i desno je čisto stvar bezbednosti, isto kao što te uče da kad prelaziš semafor na zeleno da isto to uradiš, a kao vozač si DUŽAN da uvek staneš.


            E sad što je naša saobraćajna svest takva da ima mnogo više ljudi koji ne znaju pravi značaj pešačkog prelaza to je druga stvar.

            Comment

            • Bane R
              CBC Senator XXL
              • 27.03.2006
              • 1769
              • Beograd

              #51
              Ja sam gotovo 99% slučajeva vozač, ali sam za onih 1% pešačenja dobro shvatio bitnost poštovanja pešačkog prelaza i toga da automobili nisu parkirani po trotoaru, da ne zaklanjaju pogled na pešačkom i tako dalje. Zapravo bitnost toga sam otkrio prvom prilikom kada sam putovao zapadnom evropom (kasnije i usa). Otprilike svuda ljudi i voze malo brže i rade ostale, da tako kažem, minorne prekršaje, ali je zato pešački svetinja.

              Za 10 dana u španiji sam se toliko navikao da ni ne gledam da li će mi neko stati ili ne (neverovatno kako se čovek na to brzo navikne), da malo nisam poginuo jedan dan kod yubc kada sam se vratio kući.

              Tako da je za mene pešački svetinja, mada ne stajem ko robot, procenjujem situaciju - tipa kilometar iza mene nikoga, kilometar ispred nikoga, neki polumagistralni put i baba koja i onako neće preći ulicu dok se ne odmakneš od nje jedno 300m, za svaki slučaj. Po beogradskom krkljancu ne gubi se ni sekund vremena ako se staje na pešačke, a mislim da se bezbednost znatno uvećava.

              Ipak, mnogo veliki problem stvaraju vozači koji ne kapiraju ovo što sam ja napisao iznad i koji se tako ludački zaleću (iako ja ravnomerno kočim), da mi se sve jedva pre branika zaustavljaju.

              Comment

              • Shone89
                CBC Član
                • 05.07.2008
                • 30
                • Novi Beograd

                #52
                Re: Ponasanje pesaka na pesackim prelazima

                Originally posted by r1cer
                Originally posted by vt100

                Dakle, da ponovimo osnove saobracaja, pesak je duzan da stane na trotoaru ispred zebre, da osmotri i levo i desno od sebe, proceni i tek onda zapocne prelazak. A ne ko one cice koje uopste ne okrenu glavu u levo, nego misle da ako su dobre ri6e treba svi da se polome kocheci pred njima.. Pun ih je Bgd takvih. A vozila s ipravnim kocnicama bas i nije.
                Dakle opet, zebra kao oznaka na pesackom prelazu ne znaci "ne chekaj i ne chasi chasa, vec se obavezno istrcavaj, zaleci, citaj novine uz to, kucaj sms/gledaj u mobilni, ali nikako, nikako se ne osvrci. Ako nateras nekog jos i da naglo zakoci, imas dodatnih +5 poena (x br.vozila) za bezobrazluk!".
                Dakle, ti treba ponovo da pročitaš te osnove saobraćaja pre nego što izjavljuješ nešto što nema veze sa životom. Ti kao vozač kada ugledaš plavi saobraćajni ZNAK na kome je nacrtan pešak, a pritom je na asfaltu iscrtana ZEBRA(ne bukvalno zebra nego one štrafte po putu) ti si dužan da osmotriš da li se u blizini od metar nalazi pešak koji tu sedi, čita novine, piše sms ili bilo šta(znači nije uopšte ni pomišljao da pređe ulicu) da zaustaviš auto, da se uveriš da li taj pešak ima nameru da pređe ulicu, ako ima da ga sačekaš ako ne da prođeš. Kamoli ako je pešak već zakoračio na ulicu ili stoji da pređe. To što ti čekaš minut da ti stanu je nešto sasvim drugo. Zamisli na semaforu ti pešak, tebi zeleno, i ti čekaš minut da pređeš ulicu jer vozače mrzi da stanu, to ti je ista situacija. To što te u školi uče da prvo pogledaš levo i desno je čisto stvar bezbednosti, isto kao što te uče da kad prelaziš semafor na zeleno da isto to uradiš, a kao vozač si DUŽAN da uvek staneš.


                E sad što je naša saobraćajna svest takva da ima mnogo više ljudi koji ne znaju pravi značaj pešačkog prelaza to je druga stvar.
                E sad bash ga pretera. Po Zakonu i peshak ima obavezu da se pre stupanja na kolovoz uveri da swojim prelazenjem istog nece dovesti do naglog kochenja vozacha koji se krecu tim istim kolovozom.

                Pesacki kao pesacki su pomalo kod nas zeznuti - bar meni. Kad prilazim pesackom obavezno pogledam da li neko stoji pored pesackog (pogotovu sa moje desne strane). Ako ima krenem da kochim i gledam idalje - ukoliko krene jer je primetio da ja kochim - normalno zaustawim auto bez cimanja itd... ispred pesackog i propustim ga. Ako stoji idalje a ja sam vec na metar - dva od pesackog pustim kocnicu i lagano dodam gas. E sad - desavaju mi se magarci koji cekaju tako da ja pridjem .. i onda TRAS eto ga na ulici - tada moram da zakochim naglo ali ako cemo po zakonu tada je pesak prekrsio prawilo mozda i vishe (ako tu uopste postoji vise/manje) koliko i ja. Suludo je swaki put stajati na pesacki ako neko stoji na trotoaru kod pesackog prelaza kao sto je i suludo raspravljati se sa njim 5 minuta oce da predje/nece da predje. Desavalo mi se na chasovima u auto skoli (sreca pa je instruktor tu bio) da tako stanem i maltene se raspravljam sa pesakom da on predje ulicu - e onda se desi da nam u istom trenutku sine da krenemo i on i ja i eto belaja (rekoh sreca instruktor kao iskusan vozac vec zna za caku). Od tad, stanem - pokazem da predje ulici ako nece ja odo dalje nemam nameru uopste da ga teram (jedini izuzetak mi je bio na polaganju kad sam na kraju otworio prozor i rekao - ili predji ulicu ili cu te preneti - ja da placam jos jedan vozacki zbog tebe necu).

                Jedini izuzetak kada UVEK stajem na pesacki cak iako su pesaci mozda i malo dalje od same iwice trotoara jesu deca i zablenuti matorci. Mala deca su extremno nepredvidljiva - deshavalo se da pametni roditelju predju ulicu a dete ostawe sa druge strane - malo dete se uplashi i narawno ni ne gleda dal ide auto automatski trchi za njima.

                Comment

                • vt100
                  CBC Početnik
                  • 11.08.2008
                  • 5
                  • Zemun-Beograd

                  #53
                  Re: Ponasanje pesaka na pesackim prelazima

                  Ok, polako, polako.. Ko za inat, ne mogu da sada nadjem na brzinu gde sam zaturio knjige za vozacki ispit, koje uredno cuvam od '95 i pozajmljujem prijateljima, kome treba za polaganje. Ali siguran sam da po vazecem zakonu o saobracaju, kao vozac nisam duzan da se zaustavljam ako pesak stoji na trotoaru, pred pesackim prelazom. I duzan sam da ga propustim cim spusti 1 stopalo na kolovoz bilo to na pesackom ili ne. To i treba da bude tako, jer su pesaci najugrozenija kategorija ucesnika u saobracaju. A pesak je duzan da se uveri da je prelazak bezbedan i da nece ugroziti odvijanje saobracaja (naterati ljude da koce).
                  Istina, duznan sam da procenim njegovu nameru, da bih ga propustio ako krene u prelazenje kolovoza. Sto znaci u praksi da se pred pesackim uvek mora usporiti na <40 kmh otprilike, a zimi, nocu i po mokrom i na manje.
                  Nigde nisam rekao da ne stajem pesacima, da necu da stajem, da ne treba stajati niti nesto jos gore.. Mozda je r1cer shvatio da je tako. Inace, ja sam 40% vremena pesak, 30% biciklista i 30% vozac. Tek iz ugla bicikliste je posebna prica, al ne za ovu temu.

                  Poenta je da se sablaznjavam od tako nehajnog nacina kako ljudi zapocinju prelazak. Uopste ne gledaju u vozilo s leve strane, a po meni, bitno je da pesak gleda vozaca i da, ako je moguce, ostvari kontakt ocima. Tako ce biti siguran da ga je vozac uocio i da ce ga propustiti. Ono sto sam napisao "kad prelazim ulicu kao pesak, nista im (vozacima) ne verujem" se najvise odnosi na to da sumnjam da bas svako gleda pred sebe dok vozi - gledaju ljudi okolo zenske, radnje, reklame, druge aute koji plene paznju (nikad se niste osvrnuli za nekim sredjenim automobilom?), ponekad im je paznja usmerena na trazenje nekog odredjenog kucnog broja u ulici, ili prepoznavanja neke raskrsnice, a tu je i kategorija petljanja po kabini: trazenja flase s vodom, menjanja muzike na mp3/radiju, okretanje ka suvozacu ili putnku u sred sadrzajne rasprave i sl...


                  @r1cer:
                  To sto ja cekam minut ako prelazim van pesackog je u slucajevima vece frekvencije saobracaja, ne cekam na semaforu ili pesackom.. A ponekad i odustanem od prelaska na takvom mestu, odsetam do raskrsnice, gde ljudi i inace moraju da uspore, pa tu vrebam priliku da predjem.
                  Zamisli na semaforu ti pešak, tebi zeleno, i ti čekaš minut da pređeš ulicu jer vozače mrzi da stanu, to ti je ista situacija.
                  - bilo bi nezgodno da vozace "mrzi da stanu".. mada ih to posebno "mrzi" kad im se otvori uslovno desno pa jurnu bez-uslovno!

                  Najgori primer u skorije vreme kog se secam - juna 2006. kod mene u ulici covek je poginuo prelazeci (nepazljivo, koliko sam cuo) nedaleko od pesackog, na malo manje preglednom mestu, kada ga je pocistio neko sa >100kmh i pobegao. Scenu nisam video ali sam cuo jak udarac i izasao na prozor da vidim.. Telo 30m dalje od mesta udara, strashno.. Dolazila policija, uzimala izjave ocevidaca, al ne verujem da su ga uhvatili. Cak ni u vestima nisam primetio da je bilo.. Poenta cele teme koju sam pokrenuo je da treba prelaziti ulicu toliko pazljivo, kao da svakog trenutka moze neko takav da naidje.

                  Poznate su nam svima te situacije iscekivanja od i strane pesaka i vozaca dal ce pesak krenuti ili ce vozac nastaviti; to zna da traje i po nekoliko sekundi i onda bas (obostrano) dize tenziju. I to sa malom decom i starcima je tacno i zahteva pojacanu paznju.

                  Definitivno, pesacki jeste svetinja ali ne treba da se zloupotrebljava. Opet, govorim o tom nekom ili nadobudnom ili nehajnom nacinu prelaska ulice koji vec sam opisao.


                  Izivinite na poduzim postovima, sto rece neko na forumu, ne ide mi da se izrazim ukratko )

                  Comment

                  • deki-ascona
                    Bio nam je drug! RIP
                    • 10.04.2007
                    • 2118
                    • NI , Trosharina

                    #54
                    Ima neka fora da je pesak DUZAN da se uveri da moze bezbedno da predje ulicu, tako da i pesaci MORAJU da gledaju levo i desno pre nego sto kroce na zebru. Mene najvise kolje ono kad pesaci stoje na crvenom , a meni uslovno skretanje i bas kad nagazim zebru tad se njima upali zeleno i onda cirkus!
                    Originally posted by Valent Vudriga
                    ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                    Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                    Comment

                    • TAZZ
                      Banovan
                      • 30.05.2005
                      • 1409
                      • NBGD,SERBIA

                      #55
                      Član 30
                      Vozač je dužan da obrati pažnju na pešake koji se nalaze na kolovozu ili stupaju na kolovoz.
                      Kad prilazi obeleženom pešačkom prelazu, vozač mora da upravlja vozilom sa naročitom opreznošću i da vozi takvom brzinom da, u slučaju potrebe, može da zaustavi vozilo ispred pešačkog prelaza.
                      Na delu puta po kome se kreću deca ili su postavljeni saobraćajni znakovi o učešću dece u saobraćaju, vozač je dužan da vozi sa naročitom opreznošću i takvom brzinom da može vozilo zaustaviti u slučaju potrebe.
                      .................................

                      Vozač koji pri skretanju vozila preseca biciklističku stazu ili traku dužan je da propusti vozila koja se kreću po biciklističkoj stazi ili traci.
                      ..................................


                      KO OVO POSHTUJE...???

                      Član 55
                      Vozač kome je svetlosnim saobraćajnim znakom dozvoljen ulazak u raskrsnicu ne sme vozilom da uđe u raskrsnicu ako je gustina saobraćaja takva da se on sa vozilom očigledno mora da zaustavi u raskrsnici i da na taj način pri promeni svetlosnog znaka ometa ili onemogući saobraćaj vozila koja dolaze sa bočnih kolovoza.


                      MALO LJUDI!!!
                      ........................................

                      Član 61
                      Vozač kome je dat znak za preticanje s njegove leve strane dužan je da pomeri svoje vozilo ka desnoj ivici kolovoza.
                      Vozač ne sme da povećava brzinu kretanja svog vozila dok ga drugo vozilo pretiče.
                      Ako zbog nedovoljne širine kolovoza ili njegovog stanja nije moguće preticanje bez ugrožavanja bezbednosti saobraćaja, vozač vozila koje se kreće sporije nego vozila koja se kreću neposredno iza njega dužan je da pomeri svoje vozilo što više udesno, a ako to nije dovoljno - da, čim mu to bude moguće, zaustavi svoje vozilo na pogodnom mestu da bi propustio brža vozila
                      .................................

                      Član 107
                      Pešak je dužan da preko kolovoza i biciklističke staze ili trake prelazi pažljivo i najkraćim putem, pošto se pre stupanja na kolovoz uveri da to može učiniti na bezbedan način.
                      Na putu koji ima obeležene pešačke prelaze ili posebno izgrađene prelaze, odnosno prolaze za pešake, pešak je dužan da se pri prelaženju puta kreće tim prelazima, odnosno prolazima ako oni nisu od njega udaljeni više od 100 m.
                      Član 108
                      Na obeleženom pešačkom prelazu na kome je saobraćaj pešaka regulisan svetlosnim saobraćajnim znakovima za pešake, pešak je dužan da postupa prema tim znakovima.
                      Na obeleženom pešačkom prelazu na kome saobraćaj pešaka nije regulisan posebnim svetlosnim saobraćajnim znakovima za pešake, ali je saobraćaj vozila regulisan svetlosnim saobraćajnim znakovima za vozila ili znacima koje daje ovlašćeno lice, pešaci mogu da prelaze preko kolovoza samo dok je datim znakom dozvoljen prelaz preko kolovoza.
                      Na obeleženom pešačkom prelazu na kome saobraćaj nije regulisan svetlosnim saobraćajnim znakovima ni znacima koje daje ovlašćeno lice, pešak je dužan da pre stupanja na pešački prelaz obrati pažnju na udaljenost i brzinu vozila koja mu se približavaju.
                      Član 109
                      Pešak koji namerava da pređe preko kolovoza na mestu na kome ne postoji obeležen pešački prelaz ne sme da stupi na kolovoz ako time ometa saobraćaj vozila.
                      20. Obaveze vozača prema pešacima
                      Član 110
                      Ako je saobraćaj na obeleženom pešačkom prelazu regulisan svetlosnim saobraćajnim znakovima ili znacima ovlašćenog lica, vozač je dužan da svoje vozilo zaustavi ispred pešačkog prelaza kad mu je datim znakom zabranjen prolaz, a ako mu je na takvom prelazu datim znakom dozvoljen prolaz - vozač ne sme da ometa prolaz pešaka koji su već stupili na pešački prelaz.
                      Ako se obeleženi pešački prelaz iz stava 1 ovog člana nalazi na ulazu na bočni put, vozač koji skreće na taj put dužan je da skretanje vrši smanjenom brzinom i da propusti pešake koji su već stupili ili stupaju na pešački prelaz a, po potrebi, i da zaustavi svoje vozilo.
                      Ako na obeleženom pešačkom prelazu saobraćaj nije regulisan uređajima za davanje svetlosnih saobraćajnih znakova ni znacima ovlašćenog lica, vozač je dužan da se takvom pešačkom prelazu približava dovoljno umerenom brzinom da ne ugrožava pešake koji su već stupili ili stupaju na pešački prelaz a, po potrebi, i da zaustavi svoje vozilo da bi propustio pešake.
                      Ako su pešaci deca, stara i iznemogla lica ili invalidi, vozač je dužan u slučaju iz stava 3 ovog člana da zaustavi vozilo i da ih propusti.
                      Član 111
                      Vozač koji skreće na bočni put na čijem ulazu ne postoji obeležen pešački prelaz dužan je da skretanje izvrši smanjenom brzinom i ne sme da ugrozi pešake koji su već stupili na kolovoz.
                      .....................................


                      Kao shto vidimo....

                      Mnogi ovde su izneli pogreshne zakljuchke i tvrdili da su chinjenice!!!

                      Prvo prochitajte ZOBS koji je josh uvek vazeci pa komentarishite i prichajte(kuckajte)....

                      POZDRAV!!!

                      Comment

                      • Pekar
                        CBC Član
                        • 15.11.2007
                        • 95
                        • Beograd

                        #56
                        ako je udaljenost do najblizeg pesackog veca od 100m,pesak ima pravo da predje ulicu,pa sad hajde da merimo

                        Comment

                        • HotDog
                          CBC Senator XXL
                          • 06.05.2005
                          • 965
                          • BSG 75 (011)

                          #57
                          TAZZe, član 55 poštujem redovno JA npr. I obavezno se naslušam sirena kretena iza mene.

                          PS. "W" iliti double u iliti dvostruko "u" nije "V" ako nekog interesuje.

                          Comment

                          • deki-ascona
                            Bio nam je drug! RIP
                            • 10.04.2007
                            • 2118
                            • NI , Trosharina

                            #58
                            Pešak je dužan da preko kolovoza i biciklističke staze ili trake prelazi pažljivo i najkraćim putem, pošto se pre stupanja na kolovoz uveri da to može učiniti na bezbedan način.
                            Navedeno se odnosi ako ne postoji obelezen pesacki prelaz.

                            Ispada da ako je prelaz obelezen pesak uopste ne mora da gleda nego samo da kroci. Cuo sam da se tako ponasaju indijske svete krave kad pelaze ulicu. Al' to je tamo nekim posebnim verskim propisima regulisano...
                            Originally posted by Valent Vudriga
                            ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                            Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #59
                              kod nas je cest problem sa pesacima sto ne umeju da predju ulicu.

                              nisu isli u skolu, nisu polagali vozacki, nisu uspeli da se uklope u gradski zivot i prosto nisu sposobni da samostalno predju ulicu na bezbedan nacin.

                              pesacki jeste svetinja, kao sto i kolovoz jeste svetinja svaka povrsina za tacno odredjeni saobracaj po prioritetu upotrebe.

                              to mnogima nije jasno kao koncept.
                              vozila ne treba da se krecu trotoarima i pesackim stazama, kao sto ni pesaci ne treba da se nonsalantno krecu kolovozom kao da je pesacki.


                              isto tako, kada se nailazi na pesacki, ne krene se u trku po svaku cenu preko pesackog samo zato sto je nacrtana zebra.

                              pesak koji nije divlje vaspitan i nezreo, prvo stane, pogleda i time stavi do znanja ako ima vozila u blizini da zeli da predje.

                              i krene polako, nikako trkom ali onda kada krene i ustanovi da vozila stoje, onda se ne vuce, ne ide cik cak vec najkracim putem i umereno brzo.

                              a ne vucenje noga pred nogu, zagledanje okoline, telefoniranje sa zastajkivanjem i slicne ideje.

                              ili izadje iz autobusa i odmah trkom preko ulice sa 2 ,3 4 , 6 traka pretrcavanje.


                              mnogo pesaka kod nas strada jer su sami krivac i uzrok problema, i sami se da tako kazem bacili pod tockove vozila.

                              ocekivanja neukih pesaka da vozilo moze u trenutku, u mestu za 2 cm puta da se zaustavi su potpuno pogresna i zasnovana na neznanju, da ne kazem pshihofizickoj nedozrelosti za ucesce u saobracaju.

                              nazalost, kod nas se ne posvecuje paznja edukaciji posebno pesaka, da bi znali koji su limiti vozila i vozaca.

                              najgori vid edukacije je na sopstvenoj kozi i stradanju, ili ucescu kao drugi ucesnik u nezgodi.

                              isto tako ima dosta i vozaca koji su nedozreli i sa cudno dobijenom dozvolom, koji se parkiraju na ili neposredno uz prelaz kako im dune, zaklanjaju pogled kako vozacima tako i pesacima, koji se penju na trotoare po raskrsnicama.

                              tu prednjace vozaci profesionalci, koji ostavljaju svoja vozila na potpuno neprihvatljive po bezbednost nacine, pre svega dostavna vozila.

                              neretko i granje, drvece zaklanja znak da nailazi prelaz a da ne pricamo sto vecina pesackih nije osvetljena.


                              pesaci jesu ravnopravni ucesnici, imaju svoja prava ali i svoje obaveze.

                              na obaveze se kod nas cesto zaboravlja a posle je kao neko drugi kriv za to zaboravljanje.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • vt100
                                CBC Početnik
                                • 11.08.2008
                                • 5
                                • Zemun-Beograd

                                #60
                                Jos da dodam na pricu da sam davnih osamdesetih i ja ko klinac od 10 god bio oboren (kao pesak), posle klasicnog istrcavanja iz autobusa i prelaska bez gledanja, u mom kraju na stanici. Neka zena je bila ispred mene i uspela da predje pozurivsi, i dobro se secam da sam pomislio nesto tipa "ma, kad je mogla ona, mogu i ja za njom" i jurnuo napred, da bih se nasao na zemlji istog trenutka, slomljenih naocara. Sreca je covek imao dobar refleks i zakocio Citroen Ami-jem 8 sa male brzine skoro u mestu, a ja prosao s dve modrice iznad kolena (metalni branik). Posle se secam da je dolazio 2-3x da me obilazi, pravio mi neke igracke (logicke smicalice) od zice - skroz dobar lik, a nista nije bio kriv u tome, nimalo.
                                E onda sam sledecih mesec dana prelazio ulicu plasljivo kao zec, da bi se to sve ubrzo normalizovalo na neki nivo paznje na kom je i danas.

                                Comment

                                Working...
                                X