Proracun Odstojanja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nesho
    CBC Član
    • 19.12.2007
    • 55
    • Apatin

    #16
    Bezbedno odstojanje. Svaki vozac stice procenu bezbednog odstojanja sa iskustvom. Nekad to bezbedno odstojanje moze iznositi i od 150 do 200 metara, u vecini slucajeva praktikujem da odstojanje izmedju mog vozila i vozila ispred bude oko 100 metara. Naravno u gradskoj voznji to odstojanje se drasticno smanjuje i dolazimo do voznje na 1-2 metra(iako najvise volim da napravim neku razliku od 10-15 metara). U svakom slucaju u gradskoj voznji samo refleksi i dobre kocnice+gume ( naravno ni Kapetan Kuka nije na odmet, zbog onih iza )

    M-power je to lepo objasnio:
    "Bezbedno odstojanje je ono odstojanje koje ti je dovoljno da zaustavis potpuno svoje vozilo do linije vozila koje se nalazi ispred tebe kada bi se ono kojim slucajem istog trenutka zaustavilo u mestu."

    Comment

    • forster
      CBC Senator
      • 24.04.2007
      • 244
      • Beograd

      #17
      Eto promenio sam naslov teme, obzirom da dobijam odgovore
      "Bezbedno odstojanje je ono odstojanje koje ti je dovoljno da zaustavis potpuno svoje vozilo do linije vozila koje se nalazi ispred tebe kada bi se ono kojim slucajem istog trenutka zaustavilo u mestu."
      Koji se kako mi se cini ne uklapaju u pitanje kako se racuna odstojanje .
      Da ponovim:
      Znam STA je odstojanje!!
      Vozim prilicno dugo, prema prilikama, POSTUJUCI ODSTOJANJE!
      Kako vidim i svi mi znamo sta je odstojanje.

      Ono Sto mnogi ne znaju, a ne znam ni ja, je:

      KAKO SE RACUNA ODSTOJANJE (izuzimajuci drvo i dve sekundei)
      Odnosno citajuci definiciju ""Bezbedno odstojanje je ono odstojanje koje ti je dovoljno da zaustavis potpuno svoje vozilo do linije vozila koje se nalazi ispred tebe kada bi se ono kojim slucajem istog trenutka zaustavilo u mestu."

      Namce se pitanje kako da se izracuna koje je to odstojanje, sem ako se ne zakucate u nekog pa vidite da je bilo malo (sto licno mislim da je prilicno imbecilna taktika provere da li je odstojanje bezbedno ili ne. Podvlacim ono licno).
      1. Ako vam izbezumljena supruga resi da izadje iz kola u voznji (uz pretnju razvodom), znajte da niste jedini, meni se to redovno desava.
      2. Danas je Petak. To je dan kada se Beogradjani vracaju kuci.
      3. Ima jedan grad, a pored je Beograd.

      Peugeot 206 2.0 HDi

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #18
        tako ti je to kada tehnicke definicije formulisu pravnici, i njihovo razumevanje materije kretanja vozila.

        nazalost, prema praksi i zakonodavcu metod licne provere zakucavanjem kao posledicom je osnova odredjivanja velicine potrebnog odstojanja.

        sa druge strane, tako opsta formulacija (koju si naveo i pominje se kao osnova) nista ne govori o realnom dogadjanju na putu i realnim uslovima voznje.
        nisu se potrudili pisci paragrafa da se udube u problematiku, da pronaliziraju varijante, da preciziraju uslove (leto, zima, suvo, mokro, asfalt, beton, kaldrma itd itd) puta, uslove saobracaja (van grada, autoput, grad jednosmerna ulica, grad dvosmerna ulica, bulevar) , uslove vozila (dzip, autobus, putnicko, ima ABS, nema ABS) itd itd.

        tu je faktor za drzanje odstojanja i stanje povrsine kolovoza, vrste asfalta itd.

        nazalost ni postojeca tehnika nije jos dovoljno razvijena da moze vozaca da obavesti o stanju prijanjanja mada ima sistema sa radarom za automatsko proracunavane potrebnog odstojanja.

        za sada to je rezervisano za premium klasu vozila i jos je skupo.

        u praksi, svodi se na odokativno nagadjanje odnosno necije uverenje bez dokazivanja da li je odstojanje bilo dovoljno ili nije.

        po pravilu kriv si ako prednjim delom vozila dodirnes prepreku, a uopste se ne uzima u obzir kako i u kojim uslovima i odakle se pojavila ta prepreka.
        npr iznenadno.

        pravno otaljano, brigo moja predji na drugoga.

        nemam ideju kako bi se resavalo to pitanje definicije odstojanja, ali zakonodavac i saobracajni strucnjaci se prakticno i ne bave tim delom upravljanja saobracajem.

        prave se kao da ne postoji pitanje i prakticni problem za resavanje.

        sta znam, tesko je biti objektivan u tako subjektivnoj materiji koja se bazira na nagadjanjima, pretpostavkama i nepostojanju ikakvog kriterijuma za procenu.


        srecom, tehnika se brzo razvija....jedna firma je vec do faze primene razvila sistem automatskog pracenja odstojanja i automatskog kocenja do zaustavljanja sto je prebashodno namenjeno gradskom saobracaju gde se i inace po statistici dogodi najvise naletanja.

        sistem je ugradjen u jedan model auta, C30 vise kao eksperiment nego serijska ugradnja.

        u narednim godinama treba ocekivati dalji razvoj i uvodjenje umasovniju primenu.

        ne znam da li pravnici prate taj razvoj i takodje rade na doradi regulative koja ce pratiti razvoj tehnickih resenja...


        uh, postavio si bas tesku temu, ali dobro je da se prica o tome.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          #19
          Originally posted by sw.brick
          ...jedna firma je vec do faze primene razvila sistem automatskog pracenja odstojanja i automatskog kocenja do zaustavljanja sto je prebashodno namenjeno gradskom saobracaju gde se i inace po statistici dogodi najvise naletanja.

          sistem je ugradjen u jedan model auta, C30 vise kao eksperiment nego serijska ugradnja.

          u narednim godinama treba ocekivati dalji razvoj i uvodjenje umasovniju primenu.
          Takav sistem se odavno nalazi u komercijalnoj upotrebi na MB S-klasi, BMW Seriji 7, od skora i u novom Ford Mondeu. Nista novo.
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • M-power
            Moderator
            • 10.01.2005
            • 10060
            • Bg; Banovo Brdo
            • CorsaC, astra H,

            #20
            Originally posted by forster
            Namce se pitanje kako da se izracuna koje je to odstojanje, sem ako se ne zakucate u nekog pa vidite da je bilo malo (sto licno mislim da je prilicno imbecilna taktika provere da li je odstojanje bezbedno ili ne. Podvlacim ono licno).
            To ne mozes da izracunas...to treba da znas, da poznajes mogucnosti svog vozila.
            Kako mozes da das univerzalnu formulu za ficu i za ferrari. Mozes da meris G silu siline kocenja i da vrsis proracun za svaki km na cas vise.

            U ostalom koga bole qrac za tu formulu sto si zapeo....to neko nagradno pitanje Bitno je da znas u praksi koliko ti je potrebno da zaustavis auto.
            1000X postavim sebi liniju sta bi se desilo da treba da se zaustavim dotle i dotle. Pogotovu po snegu se stalno igram tih vezbi i probam koliko mi je potrebno da se najkrace zaustavim sa odredjenih brzina.
            To date there has never been a faster car built for the public road and,
            it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

            Comment

            • neshaoct
              Banovan
              • 18.08.2007
              • 1754
              • Beograd, Rakovica

              #21
              ...nije mi jasno ''forestere'' sta ti uopste zelis da pitas...

              Evo, neko ti npr. napise tacnu matematicku formulu kako se izracunava, i....sta onda ?
              Pa, ako tebi treba proracun da bi znao koliko odstojanje trebas da drzis, onda....

              Lepo kaze eM : ''to treba da znas, da poznajes mogucnosti svog vozila.
              Kako mozes da das univerzalnu formulu za ficu i za ferrari. Mozes da meris G silu siline kocenja i da vrsis proracun za svaki km na cas vise. ''



              sw. brick : '' nisu se potrudili pisci paragrafa da se udube u problematiku, da pronaliziraju varijante, da preciziraju uslove (leto, zima, suvo, mokro, asfalt, beton, kaldrma itd itd) puta, uslove saobracaja (van grada, autoput, grad jednosmerna ulica, grad dvosmerna ulica, bulevar) , uslove vozila (dzip, autobus, putnicko, ima ABS, nema ABS) itd itd. ''

              ''pisci paragrafa'' smatraju da osobe, koje imaju lekarsko uverenje da su zdrave, i koje imaju preko 18 godina, takodje imaju dovoljno mozga da sami procene da li im je auto ispred njih preblizu ili nije...
              Zasto nekad prvo ne razmislis kako bi izgledala neka ovakva tvoja idea u praksi...kada bi neko stvarno pisao Zakone na nacin
              na koji ti zamisljas ???


              Evo ti samo mali primer :
              clan 1.
              Ovim clanom uredjuje se odrzavanje bezbednog odstojanja, shodno sledecim stavovima :
              st. 1 - Vozaci putnickih vozila, snage do 40Kw, i tezine do 1.000kg. , bez uredjaja za sprecavanje blokiranja tockova pri velikim silama kocenja, duzni su na magistralnim putevima prve kategorije, u uslovima dnevne voznje u naseljenom mestu, odrzavati odstojanje ne manje od 25 metara.
              st. 2 - Vozaci putnickih vozila, snage do 40Kw, i tezine do 1.000kg. , uz ugradjen uredjaj za sprecavanje blokiranja tockova pri velikim silama kocenja, duzni su na magistralnim putevima prve kategorije, u uslovima dnevne voznje u naseljenom mestu, odrzavati odstojanje ne manje od 20 metara.
              st. 3 - Vozaci putnickih vozila, snage do 40Kw, i tezine do 1.000kg. , bez uredjaja za sprecavanje blokiranja tockova pri velikim silama kocenja, duzni su na magistralnim putevima prve kategorije, u uslovima dnevne voznje van naseljenog mesta, odrzavati odstojanje ne manje od 30 metara.
              st. 4 - Vozaci putnickih vozila, snage do 40Kw, i tezine do 1.000kg. , uz
              ugradjen uredjaj za sprecavanje blokiranja tockova pri velikim silama kocenja, duzni su na magistralnim putevima prve kategorije, u uslovima dnevne voznje van naseljenog mesta, odrzavati odstojanje ne manje od 25 metara.
              st. 5 - Vozaci putnickih vozila, snage do 40Kw, i tezine do 1.000kg. , bez uredjaja za sprecavanje blokiranja tockova pri velikim silama kocenja, duzni su na magistralnim putevima prve kategorije, u uslovima nocne voznje u naseljenom mestu, odrzavati odstojanje ne manje od 35 metara.
              st. 6 - Vozaci putnickih vozila, snage do 40Kw, i tezine do 1.000kg. , uz ugradjen uredjaj za sprecavanje blokiranja tockova pri velikim silama kocenja, duzni su na magistralnim putevima prve kategorije, u uslovima nocne voznje u naseljenom mestu, odrzavati odstojanje ne manje od 30 metara.
              ...itd...itd...itd...

              Takvih stavova bi bukvalno bilo na STOTINE HILJADA !
              Dodaj npr. ako je samo vozac u putnickom vozilu
              Ili, ako je, pored vozaca jos jedna osoba u putnickom vozilu...
              Ili, ako je putnicko vozilo sa 4 osobe unutra... [ zato sto ce biti jos teza vozila u pitanju ]
              Ili, ako je iskoricena maksimalna dozoljena nosivost putnickog vozila odredjene kategrije [4 osobe, plus pun gepek ]...
              Ili, ako vozilo vuce priloklicu...
              Ili, u uslovima smanjene vidljivosti...
              Ili, u uslovima mokrih kolovoza...
              Ili u uslovima snega na kolovozu...
              Ili u uslovima.....ma ima ih mogucih mali milion...

              U pravu su ''pisci paragrafa'' kad smatraju da ljudi koji od lekara imaju napisano da su zdravi...mogu sami da procene koje je to bezbedno odstojanje... Ako to neko nije u stanju da proceni - nek' vrati dozvolu sto pre...
              Kakvi proracuni odstojanja, kakvi bakraci...

              Comment

              • forster
                CBC Senator
                • 24.04.2007
                • 244
                • Beograd

                #22
                Dragi neshaost,
                1. Izvini na pitanju ali gde ti zivis?
                Ako nisi primetio, iz dana u dan pisci paragrafa, kao i mi ostali smo
                svedoci velikih gubitaka ljudskih zivota, jer im je neko dao lekarsko
                uverenje.
                2. Ako si mislio da ovu, vrlo dobronamernu temu, pretvoris u debatu ko
                je ovde lood ili gloop, to samo govori o tvom psihickom stanju.
                3. Ako ti ne znas odgovor na pitanje "kako se racuna bezbedno
                odstojanje" to ne mora da znaci da niko nezna.

                Sta mislis, da li bi bilo korisno da neko ko zna isprica nama koji neznamo, "kako se racuna..."?

                Ne. meni licno ne treba, bogu hvala. Nekome bi vec sutra mogla da spase zivot.

                @sw.rbrick: naravno da sam zakomplikovao, ali verujem da p0ostoji fazon kojim to moze priblizno da se odredi, daleko jednostavniji.

                @M-power: po tom pitanju smo vrlo slicni i tu se slayem sa tobom. sto se tice pitanja palo mi je napamet jer sam pre neki dan racunao zaustavne puteve, onako iz zezanja, pa sam se setio nekih davnih razgovora sa nekim profesionalcima na tu temu koji su mi izneli svoje vidjenje stvari i jednostavan fazon za racunicu, koji sam zaboravio u medjuvremenu.
                1. Ako vam izbezumljena supruga resi da izadje iz kola u voznji (uz pretnju razvodom), znajte da niste jedini, meni se to redovno desava.
                2. Danas je Petak. To je dan kada se Beogradjani vracaju kuci.
                3. Ima jedan grad, a pored je Beograd.

                Peugeot 206 2.0 HDi

                Comment

                • neshaoct
                  Banovan
                  • 18.08.2007
                  • 1754
                  • Beograd, Rakovica

                  #23
                  ...evo, neko ti da tacnu formulu...sta onda ?
                  Vec sam te to pitao...

                  Kako ces znati vrednosti koje se upisuju po toj formuli ?
                  Kako ces resiti problem njihove stalne promenljivosti [ brzine kretanja, daljina, trakcija, tezinu auta... ] ?
                  Kako ces znati tezinu auta ispred sebe, jer ako je tezi, vise ce mu trebati vremena da se zaustavi ?
                  Kako ces znati da li su mu kocnice i gume u dobrom stanju ?
                  Hoces li ''odokativnom metodom'' meriti udaljenost ?
                  Zaista mi nije jasno oko cega zelis da napravis pricu...

                  Izadjes na put, i prilagodis se...

                  Evo, jutros u 05.00 vlazan asfalt...na par uzbrdica u 2. i 3. brzini mi se ukljucio ASR, krenuo auto da cima jer elektronika sece gas...
                  Na onim ''cesljevima'' preko nadvoznjaka primetio sam kako
                  mi auto kliza...
                  Inace tim istim putem sam prosao milion puta u zivotu, znam kojim brzinama redovno idem, ali sam jutros morao da korigujem voznju....Prosto receno, prilagodio sam se...

                  Ili, pre nekih 2-3 nedelje sam promenio prednje plocice i ulje za kocnice...
                  I, auto je posle toga, slabije kocio...
                  Znao sam da ce biti tako prvih par stotina kilometara, dok nove plocice ''legnu'' kako treba...
                  I, naravno, opet sam se prilagodio mogucnostima svog auta...
                  Drzao vece odstojanje nego obicno, i vozio sporije...

                  Kad je proslo tih par stotina kilometara [ u kojima sam pazio da izbegnem ostra kocenja, da pregrejem plocice i sl. ], sada auto zakiva za asfalt...
                  I, sada sa tim poverenjem u kocnice, opet vozim drugacije, jer pogadjas....prilagodio sam se mogucnostima auta...


                  A, licne komentare zadrzi za sebe, jer zamisli ako bih ja krenuo da pricam na taj nacin o tebi...
                  Zamisli sta sve moze da se kaze za coveka, koji dodje sa pricom : ljudi, dajte mi formulu, po kojoj cu onda izracunati koliko odstojanje treba da drzim ?

                  Comment

                  • forster
                    CBC Senator
                    • 24.04.2007
                    • 244
                    • Beograd

                    #24
                    Nesho, ja u klin ti u plocu...
                    Sem prozivanja mene ili me, ne vidim svrhu tvojih postova.

                    Zao mi je ako ti nisi shvatio pitanje koje sam postavio kao zverko, brick ili M-power... Ako ne razumes sta se onda petljas?
                    1. Ako vam izbezumljena supruga resi da izadje iz kola u voznji (uz pretnju razvodom), znajte da niste jedini, meni se to redovno desava.
                    2. Danas je Petak. To je dan kada se Beogradjani vracaju kuci.
                    3. Ima jedan grad, a pored je Beograd.

                    Peugeot 206 2.0 HDi

                    Comment

                    • neshaoct
                      Banovan
                      • 18.08.2007
                      • 1754
                      • Beograd, Rakovica

                      #25
                      Originally posted by forster
                      ...Ako si mislio da ovu, vrlo dobronamernu temu, pretvoris u debatu ko je ovde lood ili gloop, to samo govori o tvom psihickom stanju.
                      Kako se ovakvo pisanje zove ?
                      Da ti pomognem : licno vredjanj_ ....eto, samo dopisi poslednje slovo...

                      O argumentima pricamo, i zato daj odgovore na njih, a nemoj se baviti licnim kvalifikacijama...

                      Kako ces znati vrednosti koje se upisuju po toj formuli ?
                      Kako ces resiti problem njihove stalne promenljivosti [ brzine kretanja, daljina, trakcija, tezinu auta... ] ?
                      Kako ces znati tezinu auta ispred sebe, jer ako je tezi, vise ce mu trebati vremena da se zaustavi ?
                      Kako ces znati da li su mu kocnice i gume u dobrom stanju ?
                      Hoces li ''odokativnom metodom'' meriti udaljenost ?

                      eM je napisao :
                      '' To ne mozes da izracunas...to treba da znas, da poznajes mogucnosti svog vozila. ''

                      Takodje je napisao :
                      '' Uostalom koga bole qrac za tu formulu sto si zapeo....to neko nagradno pitanje...Bitno je da znas u praksi koliko ti je potrebno da zaustavis auto. ''

                      A, dodao je i sledece :
                      '' Bezbedno odstojanje je ono odstojanje koje ti je dovoljno da zaustavis potpuno svoje vozilo do linije vozila koje se nalazi ispred tebe kada bi se ono kojim slucajem istog trenutka zaustavilo u mestu. ''

                      Mislim da je ovo zadnje ipak presudno...
                      A, cini mi se da smo on i ja ovu pricu shvatili na isti nacin...

                      Pa, zasto onda samo meni napises :
                      '' Zao mi je ako ti nisi shvatio pitanje koje sam postavio kao zverko, brick ili M-power... Ako ne razumes sta se onda petljas? ''

                      Comment

                      • SALE
                        CBC Senator XXL
                        • 04.01.2005
                        • 841
                        • Banovo Brdo

                        #26
                        Voleo bih da vidim neko vozilo koje moze da se istog trenutka zaustavi u mestu. Brick je lepo napisao da je velika razlika voziti iza nekog obicnog ili sportskog automobila.

                        Comment

                        • neshaoct
                          Banovan
                          • 18.08.2007
                          • 1754
                          • Beograd, Rakovica

                          #27
                          ...isto kao sto ja kad vidim Yuga [ ili neki drugi auto tog tehnoloskog
                          nivoa ] iza sebe, a previse je blizu i plus idemo malo brze, odmah palim zadnja svetla za maglu, i pipnem par puta pedalu kocnice samo da se upale stop svetla...Napravim light-show pozadi, da bi uvideo da treba da se odmakne...
                          Ja cu moci da zakocim ako odjednom zatvori semafor [ bez onog trepcuceg zelenog ], ali on nece moci, i lupice me, jer je bio previse blizu.....blize nego sto mu mogucnosti auta dozvoljavaju da adekvatno zakoci...

                          Comment

                          • kalibaR
                            Moderator
                            • 03.04.2006
                            • 352
                            • Beograd
                            • AE86 rolle, Eclipse 1G

                            #28
                            Šta te briga i onako će on biti kriv

                            Mislim da u celoj priči oko formule za rastojanje ima mnogo parametara koje treba uneti... tj. neke nećeš ni moći u realnom vremenu da znaš, a da ne pričam o računanju...zar ne.

                            Proračun odstojanja se svodi na procenu i poznavanje mogućnosti svog automobila, baš kao i sama vožnja. A onda sam sebi praviš repere po kojima ćes imati osećaj za zaustavljanje.

                            Recimo kad sam polagao, instruktor mi je uvek govorio da držim odstojanje toliko da mogu da vidim točkove na autu ispred sebe (gradska vožnja). Verovatno je to njegova procena, za njegovog golfa1.

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #29
                              U pravu su ''pisci paragrafa'' kad smatraju da ljudi koji od lekara imaju napisano da su zdravi...mogu sami da procene koje je to bezbedno odstojanje... Ako to neko nije u stanju da proceni - nek' vrati dozvolu sto pre

                              kao po obicaju opet ne citas sa razumevanjem temu, pa potpuno omanes...

                              ne procenjuje onaj koji vozi koje je bezbedno odstojanje,vec sasvim deseta osoba koja odlucuje o tome sta je bezbedno odstojanje a uopste se ne nalazi u autu, niti na licu mesta, niti ima ijedan podatak ili parametar, ili validan dokaz ili bilo sta.
                              i to sve na bazi utiska po nepoznatom osnovu, potpuno imaginarno.

                              a to se dogadja pri svakom naletanju kada neko treba da bude prav a neko kriv, i kada dolazi do pitanja nadoknade stete.

                              to sada prosto nema nikakvu vezu sa realnim stanjem parametara saobracaja, obicna izmisljotina i nagadjanje ovlascenog lica za procenu.

                              ne, to nije vozac a necu da ti kazem ko je ta osoba koja procenjuje sta je to bezbedno odstojanje.

                              kako ti kazes, pisci paragrafa smatraju da imas potvrdu lekara da si zdrav pa ces sam spoznati ko bi to mogao biti

                              saobracaj nije tako proizvoljna materija kako ti pretpostavljas, a to pokazuje i dokazuje praksa u kojoj postoji naletanje vozila.
                              i to gle cuda kod ljudi koji imaju i vozacku dozvolu, a i dozvolu lekara.

                              i to ne tako redak dogadjaj, cak stavise vrlo cest u gradu.

                              btw, ovde je pitanje definicije koje je to pravo odstojanje, kako ga proceniti da je bezbedno i to bas iz razloga postojanja problema u svakodnevnoj praksi.

                              ako ti to ne razumes, zalutao si na temu.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • neshaoct
                                Banovan
                                • 18.08.2007
                                • 1754
                                • Beograd, Rakovica

                                #30
                                Originally posted by sw.brick
                                ...nisu se potrudili pisci paragrafa da se udube u problematiku, da pronaliziraju varijante, da preciziraju uslove (leto, zima, suvo, mokro, asfalt, beton, kaldrma itd itd) puta, uslove saobracaja (van grada, autoput, grad jednosmerna ulica, grad dvosmerna ulica, bulevar) , uslove vozila (dzip, autobus, putnicko, ima ABS, nema ABS) itd itd.

                                tu je faktor za drzanje odstojanja i stanje povrsine kolovoza, vrste asfalta itd.

                                Naveo sam ti kako bi ''pisci paragrafa'' to mogli da regulisu...i nadam se da nije tesko uvideti da je regulisanje svake pojedinacne situacije na taj nacin apsolutno nemoguce...
                                Ima mali milion mogucih varijanti...I ti si naveo neke od njih...
                                Zato se napise opsta formulacija, i gotovo...
                                Svako sa makar malo mozga, moze da proceni koliko je to bezbedno odstojanje, znajuci uslove puta, mogucnosti svog automobila, kvalitet guma koje ima na autu, brzinu kretanja...
                                Zato se normom i ostavlja opsta formulacija...

                                A, ako nekoga drzava, kroz Zakon, treba da uci koje je to bezbedno odstojanje u milion mogucih razlicitih situacija u kojima se moze bilo koji vozac naci...onda taj vozac [ opet kazem ], treba da vrati dozolu sto pre...

                                Ne mora za sve da postoji konkretna definicija koju ti neko drugi napise...
                                Imaju vozaci mozak, da sami procene ''bezbedno odstojanje'' u datoj situaciji...Ako to pogresno urade, za kaznu bice krivi za udes, bas zato sto nisu dobro procenili...
                                Definicija je opsta, i zasniva se na pretpostavci vozaca...

                                Kao npr. kada se ukljucujes sa sporednog puta na glavni...
                                Imas znak STOP...
                                Stanes, pogledas, i vidis da auto dolazi...
                                Od tvoje procene zavisi da li ces sacekati da auto prodje, ili ces se odmah ukljuciti zato sto je taj auto dovoljno daleko, i neces mu smetati...
                                Nema ni tu pravila koje bi reklo : ako je do 20m...ili do 50m...ili ako je u naseljenom mestu...ili ako je van naseljenog mesta [ gde taj dolazeci auto sigurno ide brze ]...i sl...
                                I tu zavisi od procene vozaca...i opet, ako je lose procenio, i dodje do sudara, bice kriv jer je imao znak STOP...a lose je procenio koliko je daleko i kojom brzinom ide taj auto...

                                Ni u tom primeru nema matematicke formule, nema racunanja..vec je ostavljeno proceni vozaca...

                                Comment

                                Working...
                                X