Visina kazne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maglev
    CBC Član
    • 02.04.2008
    • 27
    • Josefstadt

    #31
    mogu li ja nesto da kazem....

    neki moj pogleda na citavo stanje saobracaja u Srbiji!

    Stanje je ,realno,katastrofalno! svaki put kad predjem Horgos ili Bajakovo,prvo se prekrstim pa nastavim put! putevi losi,signalizacija i znakovi ocajni, saobracajna kultura skoro da i ne postoji! oni koji bi trebali da sve to dovode u red, ne rade svoj posao!ljudi ginu na sve strane! ma...blagi uzas!
    vi ni ne znate koliko je stanje zaista lose , jer ste stalno tu u Srbiji i nemate taj osjecaj kao neko sa strane kad dodje pa sve to vidi!

    ko jew odgovoran za to stanje?? redom;drzava,policija,gradjani!

    aj da preskocim temu drzava posto je preobimna!

    sto se tice policije- vidim da na forumu ima i nekih policajaca,al briga me, valjda mogu reci svoje misljenje!
    da se mene pita-napraviti totalnu cistku medju policajcima, i iz sluzbe izbaciti sve koji su korumpitrani,koji rade za sebe a ne za drzavu,koji su nekulturni,drski i bezobrazni, koji imaju 100kila i stomak od prasetine i pive ko da je trudnica-ne moze potrcat ni 50m! ja se grozim kad vidim policijski auto parkirano ispred gostione,a njih 5 u UNIFORMAMA zderu i piju,alkohol naravno!
    ili kad udju u kladionicu pa ispunjavaju tikete!
    poseban naglasak bih stavio na saobracajce!
    opste poznata je stvar da velika vecina njih ustvari radi za svoj dzep! u Banja Luci postoji jedna ulica koja se iz sprdnje zove "pendrek-sokak" gdje je na nekadasnjoj livadi niklo citav niz kuca a ciji su SVI vlasnici policajci saobracajci!
    oni ni ne kriju odakle im novac za gradnju! to se zna!
    znam i za 2 slucaja u NS ,takodje saobracajci! dok su bili obicni policajci,bili su niko i nista,sad otkad su se docepali saobracajne,i radara,skoro svaka smjena im je Futoskom putu....pa se zna koliko para mogu da nahvataju!
    naravno,svaki od njih je poceo sa gradnjom nove kuce!

    ne kazem da su SVI saobracajci takvi,ali vecina jeste! zao mi je onih postenih,poznam i njih nekoliko!oni su cak i imali probleme u sluzbi,jer su pisali prijave nekim "poznatim" osobama tj.nisu htjeli da im progledaju kroz prste!

    znaci,stvarno velik problem je sto kad neko napravi prekrsaj,izvuce se sa 10€! mnogo ljudi svjesno ga napravi jer zna,da i ako ga policajac uhvati,opet ce se izvuci sa 10€! sve dok bude bilo tako....desavace se prekrsaji...a u vezi s njima i udesi!

    rjesenje: po dzepu! i opet,samo po dzepu! kazne drasticne! npr.ja sam pre neki dan se u voznji javio na mobilni,i kao za inat,vidio me policajac,i bez pogovora mi naplatio 50€!u Becu! puno je,al stas sad!
    za crveno bi odmah 3 mj.bez vozacke i 200€ kazne! naravno,kazna da se moze platiti i u ratama! ako neko nema para il nece da plati,ne poslati ga u zatvor nego na dobrotvorni rad, neka cisti ulicu il sta ja znam, 10€ za svaki dan,pa kad odradi 20 dana, nece ubuduce tako lako opet kroz crveno!

    poostriti tehnicki pregled! ja znam da ljudi nemaju para za nova auta,ali ni ova stara nece da odrzavaju! moju tetku je neki covjek pokupio na pjesackom prelazu,jer nije mogao stati! gume mu celave,a kocnice neispravne bile! pa cekaj malo,ko je tu lud?

    nadalje;nekultura i nepostovanje medju vozacima je ogromna! kao pjesak,ne mozes ni na zeleno da predjes ulicu jer neki manijak ima zelenu strelicu iz bocne ulice,i on navalio da me zgazi!pa gdje si navalio covjece!?
    ili preticanje preko pune linije,ubacivanje u makazice sa yugom u raspadnom stanju! ma...primjera je bezbroj!nema svrhe ni nabrajati!

    svaka ****** danas vozi auto! opet kazem,i takvog kad klepis 2 puta po dzepu,opametice se! a ako nece,metlu u ruke pa cisti ulicu 20 dana!
    http://youtube.com/watch?v=weWmTldrOyo

    Comment

    • vladabgd
      CBC Veteran
      • 01.01.2005
      • 132
      • beograd

      #32
      aman ljudi koje povecanje kazni kad se i ove sadashnje ne naplacuju nego se sve uglavnom svodi na par crvenih ??

      jezim se kad chitam (slusham) kakve sve sluchajeve propushtaju panduri za sitnu lovu. posle samo mogu da se pitam ko ce sledeci nevin da strada zbog takvih postupaka..

      Comment

      • KOXTER
        CBC Veteran
        • 07.07.2007
        • 109
        • Beograd, Palilula

        #33
        Otishla tema predaleko, da se ja pitam ne bih nishta dirao,
        kad god je neko uzeo neshto da dira ispalo je samo gore.
        Ili je taj neko bivao ubiven...
        Masa, samo masa, masa je MAMA!!!

        Comment


        • #34
          maglev svaka čast za to što si napisao,ali ne bih se složio sa tim da ne znaju koliko je situacija loša,možda onaj deo naroda kome je inače sve u životu svejedno.Istinu šta se ovde dešava ustvari niko ne želi da prizna,ali to je dobro kad se javi neko iz inostranstva i da komentar.

          Comment

          • dfast
            CBC Senator XXL
            • 26.05.2005
            • 1302
            • Hoofddorp NL /Bgd

            #35
            Neko je pomenuo skandinaviju, u Danskoj konkretno, saobracajni prekrsaji se kaznjavaju u odnosu na mesecna primanja a krivicni u odnosu na materijalno stanje pocinioca. Ali se manje -vise zna kolika su legalna mesecna primanja prekrsioca i zna se koju imovinu poseduje. Uzima se u obzir i imovina bracnog partnera. I kod nas te sudija pita kolika su mesecna primanja samo ti ne trazi da doneses platne liste, i kod nas te sudija pita sta posedujes od nepokretne imovine ali to opet niko ne proverava. Sistemi su malte ne isti ili slicni samo u primeni svega toga nismo dosledni. Trazi se neko savrseno resenje a resenje imamo. Samo mora se krenuti na vise frontova istovremeno, ako se samo poostrava kaznena politika a to nije ispraceno drugim poboljsanjima u infrastrukturi i samoj policiji, sudstvu i samoj naplati onda nista od toga. Bilo je ideja tj predloga da vlasnik ne moze registovati auto ako ima dugovanja u vidu prekrsaja i poreza ali se odustalo od toga, izgleda suludo ali ponekad pomislim da je to jedini nacin.Vrlo kompleksno pitanje .

            Comment

            • rajmax63
              CBC Prijatelj
              • 02.04.2005
              • 1415
              • Bačka Palanka
              • AUDI A6 2.0TDI 170KS

              #36
              Originally posted by maglev
              mogu li ja nesto da kazem....
              e da nam nebi tebe nebismo nikada progledali
              mi kao ne znamo gde zivimo i kakva je situacija u drzavi

              sam se opusti i uvek se prekrsti kada ulazis u Srbiju
              blago onom ko rano poludi pa mu zivot prodje u radosti i veselju
              Audi ima crveno T

              Comment

              • deki-ascona
                Bio nam je drug! RIP
                • 10.04.2007
                • 2118
                • NI , Trosharina

                #37
                Primetio sam da uglavnom vozaci skupljih kola obilaze na punoj, ne ukljucuju zmigavce, na semaforima iz krajnje desne trake skrecu levo i slicno.
                Od 3 nabrojane stvari, za ovu pojavu u sredini (zmigavci) najcesce su krivi bas vozaci jugica i keceva - obratite i sami paznju, lako se dokazuje.

                Moj klinac (10) misli da ne pale migavce zato sto voze jevtina kola, pa su verovatno cicije i stede sijalice
                Originally posted by Valent Vudriga
                ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                Comment

                • maglev
                  CBC Član
                  • 02.04.2008
                  • 27
                  • Josefstadt

                  #38
                  Originally posted by rajmax63
                  Originally posted by maglev
                  mogu li ja nesto da kazem....
                  e da nam nebi tebe nebismo nikada progledali
                  mi kao ne znamo gde zivimo i kakva je situacija u drzavi

                  sam se opusti i uvek se prekrsti kada ulazis u Srbiju


                  ti si vjerovatno jedan od onih koje boli K*rac za sav taj uzas.... sve dok tebi nista ne fali!

                  Pozdrav!
                  http://youtube.com/watch?v=weWmTldrOyo

                  Comment

                  • rajmax63
                    CBC Prijatelj
                    • 02.04.2005
                    • 1415
                    • Bačka Palanka
                    • AUDI A6 2.0TDI 170KS

                    #39
                    žao mi je ali nisi ukapirao poentu.ne znaš da čitaš izmedju redova
                    nije da me boli kur.. nego me boli kako sva funkcioniše u ovoj državi
                    još davne 1982 sam radio malo u Švajcarskoj (2 god)i video sam šta je sredjena država
                    imaj asfalt i kroz vinogradarske puteve

                    prošao sam celu Evropu uzduž i popreko i u nekim zemljama i radio tako da znam gde ? šta ? i kako ? našto funkcioniše

                    opusti se maximalno i uvek se prekrsti kada ulazis u Srbiju i ne moj da ideš bez rezervnog točka


                    Poruku izmenio: sri98
                    blago onom ko rano poludi pa mu zivot prodje u radosti i veselju
                    Audi ima crveno T

                    Comment

                    • Probisvet
                      CBC Senator XXL
                      • 07.06.2005
                      • 423
                      • FRANCUSKA

                      #40
                      Zbog toga sto ima bogatih i siromasnih ovde su uveli poene, pa tako mladi vozaci koji samo sto su polozili njihova vozacka dozvola vredi 6 poena do tri godine a za ostale 12 pa kad na svaki prekrsaj uzmu i po nesto poena bio ti bogat ili ne dozvola ti ode a da je vratis moras ponovo u skolu ili na casove obuke pa na polaganje, i onda vidi dali se isplati. Kazne su za sve iste i nisu bas male i to je, kako bi rekli, taman.

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #41
                        Ne vidim u cemu je tu problem. Cilj kaznenih odredbi je da odvrati prekrsioca od moguceg prekrsaja. Nekome ko ima para da kupi kola od 150000€ nije problem da plati 40€ kazne na licu mesta ili 50 kod sudije za prekrsaje.

                        Visina kazne je pravljena prema prosecnim prihodima i nema funkciju odvracanja, ako to ne osetis kao udar na dzep.
                        hm, možda.
                        problem koji ne vidiš je u samim temeljima.
                        nije jedan predmet, limena kutija, tj auto predmet kažnjavanja.
                        niti je auto uzrok mogućeg prekršaja.

                        uvek i jedino je krivac poreklom ljudski faktor, tj čovek koji upravlja tim predmetom.

                        stoga se može jedino i kazniti čovek, nikako se od mašine ne može naplaćivati kazna.

                        shodno tome, postoji jako puno ljudi koji što voze što se prevoze u raznim saobraćajnim "kutijama" a nisu vlasnici istih.
                        od gradskog autobusa, do taxija, službenih vozila.

                        da ne pominjemo pešake koji uopšte nemaju predmete a učesnici su u saobraćaju.

                        šta bi se tu kažnjavalo- cipele, patike ???

                        dakle, cilj naplate po osnovu predmeta kao baze za procenu težine kazne je sumnjiv.

                        sa druge strane, kod nas problem nije u visini kazne tj količini novca kao mogućoj zaprećenoj kazni.

                        problem je nepostojanje jasnih propisa, pravila, zakona tako postavljenih da nema subjektivizma i slobodnih tumačenja.

                        problem iz toga direktno proizašao je da je bukvalno uvek moguće "tumačenje" umesto primene zakona a time i otvoren prostor za trgovanje kaznom-
                        što se kosi sa osnovnim principom jednakih prava gradjana pred zakonom u smislu jednake zaštite i jednake obaveze koja ne zavisi od količine novca za "trgovanje" kaznom.

                        sam iznos novca nije bitan za kažnjavanje u smislu morala, svesti, odvraćanja od namere onoga ko čini prekršaj.

                        poenta je da svaki put, ili sa velikom dozom izvesnosti da će biti svaki put naplaćena kazna a da se vodi evidencija o zbiru i broju kažnjavanja.

                        tako, ako postoji kazna za prelazak pešaka van obeleženog pešačkog prelaza nema nikakve svrhe kazna od 1,000 eura zato što pešak nosi odel od 5,000 eura. moguća kazna, koja nikada ne bude naplaćena.

                        umesto toga, kazna za isti prekršaj od samo 100 (sto) dinara ima veći efekat ako bude naplaćena 2, 5 ili 37 puta u toku jednoga dana a da ne pričamo ako bude naplaćena 159 puta (kao primer) u toku jedne godine.


                        i životinja nauči kada nešto ponavlja 159 puta da li je to ono što se od nje očekuje ili je to ono što se ne sme raditi. dresira se.

                        za očekivati je da čovek prekršilac propisa takodje posle 159 puta ukapira i porazmisli o poreklu problema, o razlozima zašto je kažnjen toliko puta.

                        sam iznos novca je sporedna vaspitna mera, glavni problem je svest, navika, shvatanje, osećaj ponašanja prema okolini...a to se takodje dresira.
                        ko ima para da plaća kazne, a ipak nema mozga da ukapira da vrši prekršaje, tu je zbirna evidencija o broju prekršaja.

                        kada pešak napravi, i plati 159 kazni, prekršaje lepo se pozove i pošalje na doobuku.
                        odvede u školu da nauči kako se ponaša pešak u saobraćaju, pošto to očito sam svojim saznanjima i mogućnostima zaključivanja nije uspeo za toliko vremena. i ponovljenih puta jedne te iste greške.


                        hoću da kažem, poenta kažnjavanja nije visina iznosa već pouzdana veorvatnoća da će prekršaj zaista i biti sankcionisan po pravilu odnosno da se radi i o primeni u praksi kazni a ne samo formalne papirnate fraze o zaprećenoj ( i nesprovedenoj) kazni.

                        još jednostavniji primer.

                        bacanje opušaka od cigareta.

                        kazniti za svaki bačeni opušak po 10 dinara. ili 20 dinara.

                        pare u kasicu prasicu, za finansiranje gradske ekologije i komunalnih inspektora koji to naplaćuju.

                        ne treba budžet iz poreza za plate i troškove rada, finansije bi poticale iz džepova onih koji bacaju opušak a kazne bi imale efekta na ogromnu većinu ljudi.

                        nisu u svetu ljudi disciplinovani zato što su takvi rodjeni, već što je sistem kreirao pojedinačnu i kolektivnu svest a metodom primene kazni i redovno podseća.

                        naš čovek kada ode u Švajcarsku na primer, veoma brzo (iz iskustva po džepu) nauči da ne može da se švercuje u javnom prevozu, da ne pljuje po ulici, da ne baca flaše kroz prozor auta kojim se vozi, da ne divlja sa dranjem noću, da ne pušta muziku iz auta da trešti pod tudjim prozorom, da ne vrši nuždu na javnom mestu, itd itd....


                        isti onaj čovek koji ovde to sve kao ne zna, i kao zaboravi..

                        ljudi su životinje kao i svake druge i ponašaju se u skladu sa dopuštenjima okoline.
                        naš sistem je u temeljima loš, pogotovu pravni sa zakonima koji su mrtvo papirnato slovo, i stoga su i rezultati loši.

                        saobraćaj nije nikakav izuzetak od ostalih oblasti.


                        stoga tvoja ideja bi imala smisla kada bi postojala visoko razvijena svest, izradjen pravno politički sistem kao stabilan i unapred definisan, a ljudi spremni da poštuju pravila ali kako ovde toga ima tek u tragovima, primena kažnjavanja prema ceni auta bi se svela na to da se preko poreza svih gradjana finansiraju prekršaji bogatih.

                        da se ne lažemo, bogati ne bi plaćali iz svog džepa kazne jer vozila i ne bi bila njihova, što je pravno veoma lako izvesti kao manevar.

                        u Skandinaviji je drugačija tradicija, i tamo kažnjavanje prema prihodima ima smisla s obzirom da tamo postoji svest da ne postoje nedodirljivi i da je zakon primenljiv na sve gradjane.
                        a tamo kazna se više smatra porezom u opšte socijalne svrhe dok je samo javno objavljivanje da je neko bogat platio kaznu onaj zapravno ciljani kazneni efekat.
                        efekat na svest.


                        naravno, i ova moje razmišljanje o zaista efikasnom kažnjavanju kao na primer banalno bacanje opušaka ali svaki put, je ovde gotovo utopija.

                        niti mnogo bitnije stvari kao što je pravno pitanje svojine ili pitanje zemljišta još nije rešeno ni posle 20 godina "tranzicije" sistema u pokušaju.

                        za nadati je da će mladji naraštaji biti mudriji i ispraviti ove "krive drine" koje nas prate već decenijama unazad da ništa ne uradimo kako valja i do kraja uspešno primenimo.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • djukic
                          CBC Senator XXL
                          • 27.03.2005
                          • 2526
                          • Beograd

                          #42
                          Pa na zapadu nesto slicno funkcionise decenijama. Vozis skupa kola, imas jaaaako skupo osiguranje. Ukoliko si besprekoran vozac (nemas kazne i udese) smatras se savesnim i dobijas ogrooooman popust na osiguranje.
                          Procenti popusta su jednaki za sve ali je vrednost automobila razlicita.
                          Kazne su iste za sve...
                          https://t.me/pump_upp

                          Comment

                          • dfast
                            CBC Senator XXL
                            • 26.05.2005
                            • 1302
                            • Hoofddorp NL /Bgd

                            #43
                            Nije bas potpuno, bar u NL, akcenat na ono sto osiguravajuce kuce gledaju nije vrednost automobila. Gleda se starost vozaca, od kada ima vozacku dozvolu i koliko godina nije napravio neku stetu. Na osnovu toga se obracunava premija i popust. Mozes voziti kao ja swifta od 18god i spucati ce (pu,pu..) u neku mecku i napraviti stetu kao onaj sto vozi neki skuplji auto. Ima malo uticaja i masa i snaga auta jer je potencijalno veca stetocina ali ne preterano. Prve godine sam platio za Swifta 400e osiguranje, a vec sada posle tri je manje od 200. Za vectru sa istim popustom je manje od 250, znaci nije neka razlika. Mozes i sam obracunati premiju http://www.autoverzekering.com/bereken.htm
                            Za kasko ne znam kako ide nisam upoznat.

                            Comment

                            • djukic
                              CBC Senator XXL
                              • 27.03.2005
                              • 2526
                              • Beograd

                              #44
                              Koliko kostaju godisnji troskovi prema drzavi u NL? Znaci sve ono sto das da bi vozio auto 1 godinu a tice se registracije (ne odrzavanje)?
                              https://t.me/pump_upp

                              Comment

                              • dfast
                                CBC Senator XXL
                                • 26.05.2005
                                • 1302
                                • Hoofddorp NL /Bgd

                                #45
                                Osiguranje kako sam gore naveo, plus taksa za puteve 392e za Vectru, i 144 za swifta. Uz ovo dodas jos tehnicki jednom godisnje koji je do 50e kako gde i to je to. Znaci mene dodje registracija za Vectru (392+250+50=692e) i za swifta (144+200+50=394e)

                                Evo da izracunam i za tvoj auto, taksa za puteve za disele je dosta skuplja plus tezinska kategorija 1480kg, (270 osiguranje sa tri godine popusta + 1288e putevi + 50 tehnicki = 1608e) Tako je kad vozis disela ovde

                                Samo da napomenem ovo je osnovno osiguranje koje je najeftinije u ponudi, ima desetine kuca koje osiguravaju i po visim tarifama i nude dodatne stvari u paketu.

                                Comment

                                Working...
                                X