Zivi smo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • forster
    CBC Senator
    • 24.04.2007
    • 244
    • Beograd

    #16
    Ko nije doziveoo takav sudar ne zna kako je. Nikad i ne doziveo. Bio sam suvozac u jednom sudaru, na auto putu Bgd - Novi Sad na nasdvoznjaku kod Batajnice. Bio sam suvozac kada je vozac zaspao za volanom ispred Budimpeste, i sva sreca da sam jedini bio budan u kolima (vozac njegova devojka ja i moja devojka). A pre dve godine mi je poginuo drug ni kriv ni duzan. Ne zelim nikome da se dese ovakve stvari, ali se desavaju.
    Cim sednem u kola znam da idem na bojiste pa kom obojci-kom opanci.
    UVEK misliti ne samo na sebe nego i na druge i to unapred na bar 2 automobila i napred i pored i iza....

    low rider Znam kako se jadno osecas, kad moze ****** ni krivog ni duznog da ubije.

    Zelim vam svima da se sto pre oporavite. Puno pozdrava za prijatelja -Veruj mi, najiskrenije!

    Ceo dan razmisljam o tvom postu..secam se svega sto sam doziveo... smisljam sta smisleno da napisem... nesto mi ne ide.... ali morao sam nesto.

    Brick ovakve nerece se desavaju svuda na svetu, bez obzira na zakone i hitne sluzbe.


    P.S. Supruga mi je lekar, radiolog radi u vrlo prometnoj bolnici sto se tice saobracajnh nesreca. i znam kako joj je. A na stranu to sta je sve videla i kakve neserce je videla, mislim na pacijente, pa ipak ulazi u kola ne razmisljajuci o tim stvarima... A ne zelim da komentarisem za lekare u hitnoj pomoci... zavisi na kakvu ekipu naletis .. ne zelim dalje da komentarisem jer nije bas sve tako...malo poznajem i drugu stranu...
    1. Ako vam izbezumljena supruga resi da izadje iz kola u voznji (uz pretnju razvodom), znajte da niste jedini, meni se to redovno desava.
    2. Danas je Petak. To je dan kada se Beogradjani vracaju kuci.
    3. Ima jedan grad, a pored je Beograd.

    Peugeot 206 2.0 HDi

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #17
      moj komentar se odnosio na postojanje organizacije u radu hitnih službi na propisanom nivou, i brzina- efikasnost njihovog rada.
      samo to.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • deki-ascona
        Bio nam je drug! RIP
        • 10.04.2007
        • 2118
        • NI , Trosharina

        #18
        Definitivno nije kao u americkim serijama : svi skoce da pomognu, odmah su tu nosila, 15 lekara vice uglas sta treba da se radi...

        Kod nas u urgentnom prvih pola sata nema zive duse, a ako probas da udjes na neka vrata ili su zakljucana ili te izbace napolje dok te ne prozovu.

        Najgore je sto ih placamo (valjda 12% od bruto plate), a tretman - nikakav!!
        Najbolje je da sami biramo koga cemo da placamo, npr. neku privatnu bolnicu, verovatno bi tada bilo drugacije
        Originally posted by Valent Vudriga
        ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
        Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #19
          nije to u američkim serijama, mislim nešto imaginarno.

          da pogledamo kako je kod komšija. Hrvatska je imala slučaj pre 2 ili 3 godine sa požarom na Jadranu gde je izgoreo vatrogasac.
          splet nesretnih okolnosti, a ako se zadje dublje u temu doprinela je dosta i loša organizacijadržave tj državne službe za hitne intervencije i medjusobna koordinacija.

          tada je već u toku bila implementacija nastanka centra 112, a taj proces traje evo već godinama.
          naravno, služba 112 je preduslov za pristup evropskim normama tj važećim dostignutim standardima.
          o tome j ebilo silne rasprave po televizijiskim specijalima i uopšte tamošnjim medijima.

          kako mi još nismo niti započeli taj proces po dubini, eto čak ni grad Beograd nema interventnu službu kao jedan centar.

          probajte da okrenete sa telefona bilo kog, pa i mobilnog opšti broj 112 i poziv se neće završiti tj ne postoji osoba koja će da se javi i primi.

          makar taj minimalni početnički korak, ni za to nema spremnosti da se krene sa mtrve tačke.

          kao da nama samima to najviše ne treba, već treba neko da nam nacrta tako očigledne stvari....


          nažalost svakoga dana ljudi ginu delimično i zbog toga što nije na vreme ukazana neka pomoć u nekom vidu bilo medicinska bilo logistička bilo policijska.

          već prosta stvar da nestane vode, i niko nema informaciju dokle, zašto, kako je rešen zamenski dotur vode, gde konrektno itd.

          proverio, ispitao i po pravilu je tako tj dezorganizacija.
          po prirodi posla prisustvovao sam par puta radu smene službe hitne pomoći u jednom mestu duž novosadskog autoputa.

          ono što sam video nije nimalo pohvalno za te ljude koji su tada bili u smeni, njihov stav prema poslu je po meni skandalozan.


          no ovo nije tema niti mesto....nažalost nema se kome skrenuti pažnja da se za budućnost nešto promeni i popravi ogranizacija za našu opštu korist.

          ako se ikada ikome dogodi potreba za pomoći da to bude maximum mogućeg a ne tek nužni minimum.

          naravno pričam o sistemu, o celini ukupno, pojedinac ma kako savestan bio se "izgubi" u tom opštem haosu.

          isto tako vreme je i da počne da se radi na osvetljavanju autoputeva generalno celom dužinom.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • low rider
            CBC Senator XXL
            • 03.04.2006
            • 613
            • Beograd

            #20
            Jos jednom hvala vam na brzi ! Prenecu vase pozdrave drugu.

            Odlicna vest je da je prosao detaljno snimanje skenerom i utvrdjeno je da ipak ni jedan prshljen nije slomljen, moze se reci malo cudo. Ne mogu vam opisati kako smo svi odahnuli, uh ... Mislim covek je ljudina ko odvaljen od brega i to je dosta uticalo...

            Stvarno je sve proslo odlicno kako je moglo biti, kada na ortopediji gledate kakve su teske povrede ljudi zadobili i pri mnogo manjim brzinama i nazigled laksim udesima, cukanjima, da ne pricam o tezim slucajevima......

            Danas nam se raspolozenje od sumornog promenilo ka odlicnom , nikako kez da spadne sa lica.

            Voleo bih da tema prvenstveno bude opomena da dodatno pripazimo u saobracaju. Otvoreno sam napisao temu, jer nekako kapiram da do coveka pre dodje emocija i stvarni primer, nego suvoparna prica, a iskustvo saobracajke, udesa i povreda su tesko *****, to nikome ne treba u zivotu.
            U sobracaju ode ljudski zivot za sekund zbog gluposti, a ne mora tako.




            Sto se tice lekara ja sam poceo prvi da je sirim mozda nije trebalo ali...
            Posto i sam imam dosta dodira sa medicinom i raznim sluzbama, otpilike znam kako je stanje, mogao bih mnogo da pisem i dobrog i loseg, ali ne bih ovde.
            Sto se tice sluzbe "Hitne Pomoci", zaista mislim da i pored cinjenice da nisu sjajno opremljeni i malo ekipa radi, morali bi vise da se pridrzavaju procedura i ozbiljnije rade, razdvoje zito od kukolja...
            Da ne sirim dalje sa urgentnim itd.
            Opet za sada samo reci ogromne hvale za sve ljude sa ortopedije na banjici koji su bili super korektni i fini prema pacijentu i prema nama koji smo visili tamo i mnogo vise nego sto bi smeli.
            Toliko o tome.


            Sto se tice poziva na 92 i te price, odmah da kazem i meni je palo na pamet na onoj njivi da samo ukucam 92, ali posto smo ipak bili nadomak Beograda okrenuo sam 01192, a i drug je pre toga bezuspesno pokusavao da dobije 94 okrecuci bez pozivnog, pa mi je reko da ja zovem jer on nikoga ne dobija. Dosta je haoticno bilo, ali eto to su bili koraci. Koliko sam skapirao dovoljno je pozvati policiju, a oni ce poslati i hitnu pomoc.

            Kako tacno stoje stvari sa tim brojevima bar ja ne znam, eto ta cinjenica da ne znamo kako bi tacno pozvali pomoc da nam zatreba, sa ili bez pozivnih, itd. a negde na putu u Srbiji, nije bas dobra.


            Inace vozim opet, 1. dan penzionerski , jer mi vrat ponovo radi kako treba . Silom prilike sam gotovo ceo dan u kolima i kao da prvi put primecujem kako ljudi divljaju po auto putu i gradu.
            I kakve su to patopsihologije, danas me vozac skuzbenog drzavnog 4cifrenog audija, iskljucena rotacija, bez putnika, pocastio srednjim prstom jer sam na ukljucenju za auto put propustio vozaca sa pravom prednosti, sto je trajalo max pola sekunde, bilo jos par slicnih idiotskih slucajeva, da ne smaram o tome... jeste danas bila stravicna guzva u gradu, ali pocinjem da mislim da je u ovoj zemlji debela batina sa ekserima jedino resenje i za bahato ponasanje drugih vozaca i za moje zivce...

            overspeed:
            Kad smo vec tu, samo da napomenem da se tog istog prvog maja na putevima Srbije desilo 150 saobracajnih nezgoda, u kojima je chak 6 osoba izgubilo zhivot.
            Dok je trajao uvidjaj naseg udesa, na istom mestu su se desila jos dva sudara sa manjim posledicama, jer vozaci nisu gledali u put vec...


            Hvala bogu sve izlazi na dobro sto se tice zdravlja i povreda. Voleo bih da da cela ova prica ima neke pozitivne posledice, zaista sve se preokrene u sekundi, ne mozete uticati na sve, ali mnogo toga svako od nas moze da uradi da poveca bezbednost.

            Mozda deluje da je mala razlika izmedju toga da li imate ili nemate naslone za glavu, da li pogledate dobro dok prolazite kroz raskrsnicu ili ne, da li vozite umorni ili koncentisani, sa celavim gumama, losim kocnicama;
            Ali je velika razlika da li sutra mozete na stanete na noge ili morate sesti u kolica.

            Cuvajte se i hvala vam na podrsci.


            p.s. izvinte zbog predugog teksta, nesto mi ne ide da sve kazem u par recenica...

            Comment

            • CLD
              CBC Senator XXL
              • 08.02.2005
              • 1225
              • Belgija - ranije Luna-Chico

              #21
              I kakve su to patopsihologije, danas me vozac skuzbenog drzavnog 4cifrenog audija, iskljucena rotacija, bez putnika, pocastio srednjim prstom jer sam na ukljucenju za auto put propustio vozaca sa pravom prednosti, sto je trajalo max pola sekunde, bilo jos par slicnih idiotskih slucajeva, da ne smaram o tome... jeste danas bila stravicna guzva u gradu, ali pocinjem da mislim da je u ovoj zemlji debela batina sa ekserima jedino resenje i za bahato ponasanje drugih vozaca i za moje zivce...
              nije to samo tu, batina je za sve ljude i nacije na ovom svetu jedino resenje, a razlika je sto kod nas ima previse selekcija za tu batinu, pa uglavnom batinom dobiju samo obicni ljudi.

              Comment

              • prolupator
                CBC Senator XXL
                • 02.09.2005
                • 3968
                • Zemun

                #22
                @low rider" Nek' ste vi zivi i zdravi, lim ce se opraviti i kupiti.
                Na zalost, znak koliko si u pravu dok sve ovo citam...

                Inace, 112 radi (s mobilnog) i dobijate centralnu policijsku stanicu najblizeg veceg grada (BG, NS, NI recimo ... ne znam tacno...)

                Znam kad sam okrenuo 112 iz Srbobrana da sam dobio policiju u NS pa su mo dali lokalni broj 021/xxx-xxx za PS Srbobran.
                OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                prolupator.mojblog.rs

                Comment

                • milan_g1
                  CBC Senator XXL
                  • 07.02.2007
                  • 863
                  • Karaburma

                  #23
                  Najbitnije da ste svi ok, a i meni se promenila slika o saobracaju posle jedne situacije... Normalno idem svojim putem, u ogranicenju i izlazim iz krivine i vidim kamikazu u mojoj traci kako mi se priblizava ogromnom brzinom, u preticanju, mimoisli smo se za svega par cm, ja sam se skoro popeo na ivicnjak, ostavio sam par metara trag kocenja da bi se ****** provukla, nije cak ni stao... Posle tek ide razmisljanje sta da sam nijansu brze vozio, sta da je neko brze vozio iza mene... da smo se sudarili devojka i ja bi leteli kroz soferku... itd itd... Sada nekako opreznije prilazim krivinama i ne pada mi na pamet da preticem ispred njih...
                  A takvih kamikaza ima previse na nasim putevima
                  "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

                  Comment

                  • skyline
                    CBC Senator XXL
                    • 31.07.2007
                    • 3149
                    • Cacak

                    #24
                    Originally posted by low rider

                    Inace vozim opet, 1. dan penzionerski , jer mi vrat ponovo radi kako treba . Silom prilike sam gotovo ceo dan u kolima i kao da prvi put primecujem kako ljudi divljaju po auto putu i gradu.
                    ovo te razumem u potpunosti

                    nakon tog pada sa skutera pocinjem da primecujem brdo ljudi koji ne nose kacigu (a i ja sam je nekada nosio zbog policije) i najezim se kao turpija kad vidim mladez ove zemlje koja stavlja glavu u torbu jer ne mogu da se kur*e ako imaju kacigu na glavi, jer zaklanja lice, a i smatraju da nisu muskarcine ako vezuju pojas i nose kacigu

                    meni sad ne pada na pamet da vozim bez kacige (i to bez dobre, ne one bugarske koju sam kupio zbog pandura), a i kada resim da vozim bez, to je zato sto dokuce imam 500m, ali zato otvorim cetvore oci i vozim 30 na sat, jer tada kad sam se prosuo, vozio sam max 60

                    sada se osecam nebezbedno kada nemam kacigu

                    pesake sada obilazim u sirokom luku, jer su dobrim delom retardi ( kao taj cica koji je krenuo VAN PESACKOG, pa SKOCIO UNAZAD gde sam ga ja pokupio i zaglavio urgentni) i mnooogo vise pazim nego sto sam pre udesa jer sam postao svestan koliko sam ranjiv

                    jednom prilikom me pandur zaustavi bez kacige i krene pricu bla, bla... kazna, bla, bla... bezbednost bla, bla,bla

                    ja mu kazem, druze, pao sam sa motora, imao sam frakturu lobanje, mnoogo bolje od tebe znam sta mi ta kaciga znaci, ali nisam je stavio jer imam 350m da se prevezem od centra do kuce
                    Kada se glupost toliko namnoži, čitava društvena zajednica postaje jedan veliki debil.

                    Comment

                    • BaneT
                      CBC Senator XXL
                      • 09.12.2005
                      • 562
                      • Beograd

                      #25


                      Šta reći....

                      drago mi je čuti, da su svi na kraju OK.

                      Comment

                      • skyline
                        CBC Senator XXL
                        • 31.07.2007
                        • 3149
                        • Cacak

                        #26
                        pojas po gradu nekada vezujem, nekada ne, kako sam raspolozen, jer me stvarno smara kada se vozikam 20 na sat, ali zato cim krocim van grada, posebno kada krenem ostriju voznju, obavezno se vezujem

                        ali sta je vozacka svest sam imao priliku da se uverim sa bracom iz Slovenije

                        jednom prilikom se sastali u selu (tada smo i oni i ja bili bas mladi vozaci) i resimo da odemo do seoske prodavnice, po sok, koja je udaljena 500m i gde stvarno ne vreba nikakva saobracajna opasnost

                        u tim godinama niko se zivi nije vezivao
                        buraz seda i vezuje pojas
                        ja ga pogledam, a on kaze, jbg, navika

                        ja se zaprepastio i zadivio u istom ternutku


                        druga situacija se desila pre par godina, kada sam ja resio da vodim brata da vidi sabor trubaca

                        ko je isao, zna kakav je asfalt i koliko su jake, ali pregledne krivine u dolini pred samom Gucom

                        brat vozi i malo se loznuo da vozi brze, ali mu ne pada na pamet da presece ni jednu jedinu krivinu
                        meni postaje jako neudobno zbog krivina, i pitam ga zasto ne sece krivine (otkud znam, mozda mu je to neki dozivljaj)
                        on mi odgovara, zajebi, sta ako neko naidje

                        a ja tu kao srpski vozac, vec znam 8 krivina ispred da li ima ko i uvek koristim celu sirinu puta jer mi je, ako nista drugo manje cimanje na organizam
                        Kada se glupost toliko namnoži, čitava društvena zajednica postaje jedan veliki debil.

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #27
                          brat vozi i malo se loznuo da vozi brze, ali mu ne pada na pamet da presece ni jednu jedinu krivinu
                          meni postaje jako neudobno zbog krivina, i pitam ga zasto ne sece krivine (otkud znam, mozda mu je to neki dozivljaj)
                          on mi odgovara, zajebi, sta ako neko naidje

                          a ja tu kao srpski vozac, vec znam 8 krivina ispred da li ima ko i uvek koristim celu sirinu puta jer mi je, ako nista drugo manje cimanje na organizam
                          ovo me pobudilo da izdvojim jer sam vidjao dosta često i nikada mi nije bilo jasno- kako to da vozač nije u stanju da kontroliše putanju kretanja vozila i da se zadrži u svojoj traci, na svom putu kretanja ?

                          ja bih napravio podelu vozač koji još nije stekao veštinu da kontrolisano vozi i vozač koji u potpunosti kontroliše kretanje vozila.

                          još nikada mi se nije desilo da je bila potrebna cela širina puta samo sa putničkim vozilom čak ni kada su krivine tzv lakat, od 180 stepeni na teškim planinskim putevima.

                          da li ljudi štede volan da se manje okreće pa seku krivine, ili im krivudavi put predstavlja preveliki zalogaj ...nikada mi nije bilo jasno.

                          gušt vožnje po krivudavom putu i jesu krivine kada se u autu oseća zadovoljstvo sedenja i motanja volana, ravnih puteva barem ima u izobilju gde je monotono voziti bez emocija.

                          tu na krivinama se i najočiglednije vide dinamičke osobine auta u vožnji, bolje nego svi reklamni testovi, reklame i novinarski hvalospevi a selekcija dobro- loše ekspresno izadje na videlo.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • skyline
                            CBC Senator XXL
                            • 31.07.2007
                            • 3149
                            • Cacak

                            #28
                            kada sam pomenuo kompletnu sirinu puta, mislio sam na maksimalno udobnu voznju uz visoku prosecnu brzinu

                            naravno da nije tesko drzati traku, ali zasto bih cimao i sebe i auto

                            a kada sam raspolozen za ostru voznju, onda umesto da vozim u traci i vozim 80 jer toliko krivina dozvoljava, secem krivine i vozim 130, i imam isti osecaj lezanja, dinamike, uz daleko jaci adrenalinski zbog vece brzine i ziletiranja na ivicama asfalta
                            Kada se glupost toliko namnoži, čitava društvena zajednica postaje jedan veliki debil.

                            Comment

                            • nidza
                              CBC Senator XXL
                              • 16.04.2008
                              • 496
                              • nbgd

                              #29
                              Potpuno sam užasnut ovim što sam pročitao i to zapravo jedan od razloga što sam konačno rešio da izađem iz jugića, koji mi je savršeno i veoma jeftino završavao posao. Bio je beskrajno zabavan, sa trkačkom suspenzijom (monroe gasmatic), ekonomičan (45ica sa specijalnom glavom) i što je najvažnije,besprekorno pouzdan preko 200 hiljada kilometara.

                              Na žalost, imao sam par čukanja sa njim, nijednom nisam bio kriv, a na raskrsnici one ulice što produžava uzbrdo posle dušanovačkog mostića kad se preseče Ustanička me je pokupio VW kombi bez kočenja. Ja sam bio okej, ali da je bilo suvozača ništa tu ne bi valjalo, jer me je pukao u sred desnog stuba, nanišanio je tačno između 2 točka, tako da je auto ostao u voznom stanju, iako nagrđen najstrašnije. Nije tu bilo popravke ili izvlačenja, moralo je sve da se odeseče i stavi novo od točka do točka.

                              Ne znam, saosećam sa svim ljudima koji moraju da voze automobile projektovane za situaciju u saobraćaju od pre 30 - 50 godina, ali mislim da je to jako jako opasno. Želim povređenom putniku maksimalno brz oporavak i da se ovakve stvari dešavaju što ređe. Diže mi se kosa na glavi od SUV-ova koji jure 200 na sat autoputem. Treba da donesu zakon o ograničenju kubikaže i brzine, mnogo su bahati. Najneverovatnija prevrtanja na autoputu sam najviše i viđao sa SUV vozilima, i to upravo ML i Touareg. Jesenas sam video na autoputu ka Nišu jedan sa turskim registracijama koji je iz suprotnog smera probio bankine i bio u našoj žutoj traci na šoferšajbni. Svi čitavi, srećom, ali čoveče božji, kojim to brzinama ti ljudi jure, da li su pri sebi?! Pa ta vozila imaju više od 2 tone, a ko po pravilu njima upravljaju načisto neodgovorna lica.

                              Povodom ovih stvari rečenih u par postova iznad, takođe volim da vozim celim putem kroz krivine, ali ne svuda i po svaku cenu. Ako preglednost nije dovoljna, svakako da ostajem u svojoj traci. Nema potrebe biti paranoičan ako su svi uslovi za bezbednu vožnju ispunjeni. Ne može ti pasti sa neba auto iz suprotnog smera ako imaš više stotina metara ispred jasnu preglednost. Nemojte pogrešno da me shvatite, u mojim kolima putnici obično zaspu, iako vozim, može se reći, relativno brzo. To što stil vožnje ne odaje takav utisak, ne znači da prosečna brzina nije visoka. Ako vas neko cima i maltretira čestim promenama ritma, to je za mene loš i opasan vozač. Vožnja treba da je glatka, odmerena, sa maksimalnom koncentracijom i anticipacijom.
                              Ne brže od života. Vodite računa sa kim sedate u kola kao suvozač.

                              Comment

                              • skyline
                                CBC Senator XXL
                                • 31.07.2007
                                • 3149
                                • Cacak

                                #30
                                pa naravno da secenje nepreglednih krivina,posebno na brizm putevima ne dolazi u obzir

                                nepregledne krivine secem samo kada je mrak, na putevima sa malo saobracaja i dovoljno sirine da se bezbedno uklonim iz trake

                                ne podnosim kretene koji shibaju celu kolonu u nepreglednoj krivini
                                Kada se glupost toliko namnoži, čitava društvena zajednica postaje jedan veliki debil.

                                Comment

                                Working...
                                X