Originally posted by overspeed
AUDI A4 ili BMW 3..., pitanje je sad :)
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by bojanTIOriginally posted by overspeedSamo jedan podatak: razlika u ubrzanju do 100 km/h je skoro 2 sekunde, tj. stari 320i ide 9,9 a novi za 8,2 sekunde
320i = 1455 kg
2.0TS = 1250 kg
Razlika u tezhini je ogromna i tu Alfa izvlachi na dinamici. U poredjenju sa "novijom" verzijom 320i, tih 15 KS, 23-24 Nm i dva cilindra vishe u poredjenju sa 2.0 TS jedva nadoknadjuju tu razliku od 200 kg tako da je razlika u ubrzanju minimalna, i to samo zbog vishe obrtnog momenta.
Hebala ih onakva vrata, k'o sef da zatvaraju a ne auto...
PS. Podaci su sa carfolio.
@ToNcA:
Nije to bio ni prvi a ni jedini sluchaj da BMW ugradjuje motore chije radne zapremine ne odslikavaju oznaku auta. Uzmimo za primer 318i iz iste generacije, E46. I pored takve oznake i chinjenice da se pravio 7 godina sa 3 verzije motora, u taj auto se nikad nije ugradjivao motor zapremine 1800 kubikaPrvi je bio 1,9 M43 (118 KS), drugi je bio 2,0 N42B20 (143 KS) a treci 2,0 N42TU (150 KS). Pa onda 316i iz istog perioda, prvo je imao isti onaj 1,9 M43 motor (detuned na 105 KS), pa onda 1,8 N42B18 (115 KS). Isto vazhi i za E46 323i, koji je imao 2,5-litarski M52B25 motor, i za nove 335d odnosno 535d chiji su motori zapravo 3-litarski, pa onda 335i i 535i sa trolitrskim biturbo motorima a ne 3,5 litarskim agregatima... Pa nova sedmica 750i sa motorom od "samo"
4,4 litra, kao i 740i sa trolitarskim motorom itd itd...
U vreme kad su predstavili E46 320i tih 150 KS je bilo sasvim OK, ali to je bilo 1998. godine. Vec sredinom 2000. je konkurencija izbacila modele u segmentu sa efikasnijim motorima, prema kojima je M52TU iz BMW-a vec delovao i de facto bio zastarele konkstrukcije, obzirom da je datirao iz 1994. godine. Taj motor je bio tehnoloshki iscedjen do kraja, nedostajala mu je tehnologija varijabilnog razvoda izduvnih ventila, kao i kontrola varijabilnog "timinga" ventila, napredniji upravljachki sistem... Ono shto je bio presudni faktor je ipak bila chinjenica da on vishe nije mogao da se modifikuje naprednijim upravljachkim jedinicama ili minornim mehanichkim izmenama tako da zadovolji nove, strozhije ekoloshke norme, i zato je jednostavno povuchen. Vec je 2001. godine na snagu stupao Euro3 standard koji M52 jednostavno nije mogao da ispuni, tako da se odluchilo izostaviti ovaj motor iz dalje produkcije.
BMW je razvio novu generaciju 6-ocilindrichnih benzinskih motora oznake M54 i to u verziji 2,2, 2,5 i 3,0 litara. Zashto nisu odradili 2,0 umesto 2,2 - znaju samo oniNaravno da su mogli da naprave i "samo" 2,0 verziju kao i ranije, i da bi i iz toga izvukli 160-165 KS, shto je opet bilo konkurentno na trzhishtu, nisu dakle "preskochili" tu zapreminu iz tog razloga. Ja mislim da im je cilj sa novim motorom bio da postignu shto bolju elastichnost, i da im je jednostavno toliko trebalo da ostvare stvarno odlichan rezultat za jedan atmosferac (oko 100 Nm po litru zapremine i 85% maksimalnog obrtnog momenta dostupno vec od 1500 rpm
). U poredjenju sa M52, M54 ima samo 171 kubik vishe ali zato 20 KS, 20 Nm i neuporedivo blazhu krivu momenta, shto znachi ukupne daleko bolje performanse (8,2 u poredjenju sa 9,9 sek. do 100 km/h). I usput troshi blizu 2 litra manje u proseku
Sa M54 su napravili stvarno dobar posao i isti je ugradjivan i u Z4 a o njegovom kvalitetu dovoljno govori chinjenica da se josh uvek ugradjuje u novu E60 peticu.
A to shto je na nekim trzhishtima ovaj motor skuplji za registraciju zbog tih 200 kubika vishe - pa to teshko da je bilo koga u BMW-u interesovalo kad su konstruisali ovaj motorMislim da zapravo nigde razlike nisu tako drastichne kao kod nas, ponegde se radi o jednoj (skupljoj) premijskoj grupi ali nisu to neke razlike, procentualno mozhda oko maksimalno 10-20 % vishe, shto i nije strashno. Problem kod nas nije konkretno u osiguranju ili enormno skupljim premijama, nego u onom hebenom zakonu po kojem je odlucheno da je porez za upotrebu motornog vozila sa motorom zapremine od 2000 do 2499 ccm 4 puta veci u poredjenju sa grupom nizhe
Tako dolazimo do nebuloze da recimo godishnja registracija za auto od 2001 kubik koshta duplo vishe u poredjenju sa autom chiji motor ima 1999 kubika. Duplo vishe para za 2 kubika razlike, odnosno 100% skuplje osiguranje zbog 2 kubika vishe, i u tome je problem sa ovim nashim zakonom, a ne u chinjenici da je motor BMW-a 2,2 a nije 2,0.
Ono shto je smeshno i istovremeno zhalosno je da je taj i takav naopak i nelogichan zakon josh uvek na snazi. Shta drugo reci sem da je harach ochigledno slatka para...
Comment
-
-
Comment
-
-
tokom 80tih, 316 je imao motor od 1800 ccm svuda u Evropi osim u SFRJ i Grckoj gde je zbog carine imao 1600ccm.
u Italiji decenijama su skoro svi proizvodjaci nudili specijalizovane varijante motora sa <2000ccm zbog italijanskih poreza.
tzv Seseljeva takva na upotrebu se zadrzala jos na automobilima ( a vazila je i za camce, mobilne telefone, oruzje..) da nas podseca na 90te godine i ondasnji sistem odnosa drzave prema podanicima.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Originally posted by overspeedUzmimo za primer 318i iz iste generacije, E46. I pored takve oznake i chinjenice da se pravio 7 godina sa 3 verzije motora, u taj auto se nikad nije ugradjivao motor zapremine 1800 kubikaPrvi je bio 1,9 M43 (118 KS), drugi je bio 2,0 N42B20 (143 KS) a treci 2,0 N42TU (150 KS).
Bmw navodi prosechnu potroshnju od 7,4 litara. Znachi oko 8 u najboljem sluchaju
Odlichan motor, tehnoloshki vrlo napredan ali zato zahteva besprekorno odrzhavanje. Odlichna motorizacija za trojku kod nas, u smislu kompromisa performanse-troshkovi registracije.
Comment
-
-
bmw 3 ili audi a4
Konacno cu se naci pred slatkim mukama i u fazi sam preliminarne potrage za automobilom.Izbor se sveo na dva eventualno tri modela.Dvoumim se izmedju bmw 3 restyling 2003-2004god u verzijama 318i 143ks i 320d 150ks 6brzina i audija a4 istog godista ali iskjucivo benzin verzije 1.8t.Kao treci model uzeo bih u obzir bmw 520d 2001-2003god.Od benziskih verzija sa sest cilindara kod bmw-a sam i mozda definitivno odustao zbog kako najavljuju previsokih nameta na automobile preko 2000kubika.Znam da bez sest cilindara nema tog osecaja jer sam i sam pre pet godina imao 320i e46 2.2 nije resyling ali ovo sada postaje nepodnosljivo.E sad od auta mi je bitno da ima dobru upravljivost,ponasanje u krivinama, pristojnu udobnost i pristojnu dozu snage.Interesuju me mane i vrline ovih modela,radni vek motora u ovim verzijama sa nekom normalnom voznjom,vesanje,servis.Auto bih dovezao iz inostranstva sa najvise 150.000km.
Comment
-
-
Re: bmw 3 ili audi a4
Uh, teska odluka. Mozda BMW 3-ka, zbog kvaliteta i svega, mada ni AUDI ne zaostaje daleko.
Ako uvozis auto, moj savet ti je Nemacka, Svajcarska i Austrija, i obavezno proveri servisnu knjizicu. Mani se Italijana i tih gluposti, oni o kolima brinu kao mi, mozda i gore.OPEL Astra 1.6i
OPEL Kadett 1.6
ŠKODA Favorit
Comment
-
-
Re: bmw 3 ili audi a4
Pored dugmeta za novu temu imas i search foruma u kome zelis da otvoris temu. Ukucas lepo bmw, pa klik na search i dobijes da je pre 3-4 strane bila identicna tema.
sada je to lepo spojeno u jednu, normalnu temuKids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.
Comment
-
Comment